TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Ahad, 8 Oktober 2017

SUBKY LATIF SUDAH HILANG ARAH ?


Aksi Adun lebai di Selangor 

Subky Latif tidak lagi suka menulis tentang kebobrokan rejim kleptokrasi. Beliau menulis tentang arak pula kali ini. Dlm Harakah terbaru, beliau puji Pas kerana satu2nya yg berjuang menentang arak yg diminum oleh orang2 kafir sesama mereka.

Orang kafir minum arak dengan orang Islam berpesta joget dikir, mana satu yg berdosa? Orang kafir minum arak dengan orang Islam yg redho kleptokrasi terus memerintah selain dari 5 negeri yg Pas berangan mahu perintah, mana satu musibah terbesar? Orang kafir minum arak dgn lebai2 yg berpuas hati dgn skandal 1MDB, manu satu khianat kpd Islam? Orang kafir minum arak, dengan seorang Adun lebai pakai baju tokong dewa utk dapatkan sokongan kaum Cina, mana lebih merosakkan akidah?

Lelaki pamir otot badan, dihakimi oleh wanita dan ditonton oleh wanita di Kelantan

Joget dikir dangdut di Serambi Mekah
 Semakin berusia, Subky nampaknya semakin hilang ingatan.

36 ulasan:

  1. Biarkan dan izinkan yg samar-GELAP-keliru itu berlaku dan berlalu pergi, krn tanpa yg GELAP lg kebudak2an itu, kita tak tau erti indah dan nikmatnya cahaya-KEDEWASAAN..

    Hidup ini akhirnya mmbawa kita mnuju mencapai "elegance-MIND" yg luhur LURUS kudus dan telus, dan bukan undur kebelakang sebaliknya mnjd "BABARICK-mind" yg bergelumang dgn ONAR2 rompakan, pembunuhan, fitnah, rasuah maki hamun tuduh menuduh penuh kesumat yg ketinggalan zaman..

    Perubahan ENERGY yg cantik lg positif sedang berlaku demi mengubah DARK-energy yg dah mula berlalu pergi, yg pasti tak akan dpt bertahan lg..

    Yg GELAP dan KORUP pasti gelisah takleh tidur malam krn CAHAYA yg terang sedang dan sentiasa menyuloh mereka setiap masa menuju garis penamat kekuburan masing2..

    CAHAYA yg terang bukan shj dtg nya dari maklumat2 data AUDIT yg tepat lg terperinci dgn sgl skandal yg mrk telah lakukan, ttp juga CAHAYA "alam" telah pun datang dgn signal2 PETIR RIBUT KEBAKARAN demi KEBAKARAN dan BANJIR-besar utk menghapuskan yg KORUP yg maseh sdondon sepakat subahat kesumat "addicted" ddlm KEGELAPAN..

    Raikanlah CAHAYA harapan baru yg pasti lg akan PASTI berlaku, dan ENERGY yg positif ini wajib kita raikan bersama2 krn ENERGY itu ada ddlm diri kita sendiri demi bumi yg indah ini beroperasi penuh CINTA Integrity Merit & Kaseh-Sayang yg abadi..so bumi yg tercinta ini kan ceria segar dan bersinar kembali..

    Raikan cinta, raikan CAHAYA, raikan Integrity Merit Transperency dan raikan kaseh sayang serta sggup lg BERANI mengaku "KESALAHAN-diri"..so sgl ONAR yg samar-GELAP-keliru lg kebudak2an itu automatically pasti akan padam dan tak kan kembali lg..

    "What u SAY(tru ur HEART intently), u shall be..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sentiasa lah berniat utk suburkan raikan dan war2 kan obor CAHAYA yg sgt2 bertenaga ddlm diri kita..

      Krn CAHAYA itu SATU dan dr yg maha2SATU, ibarat CAHAYA mentari yg menerangi semua dan sgl2nya tanpa sedikit pun bias prejudis trhdp kaum bangsa mau pun agama.. krn CAHAYA itu adalah CAHAYA dan CAHAYA itu tidak pernah bias dan prejudis, krn hakikat CAHAYA itu sentiasa indah luhur LURUS telus tembus lg KUDUS bersinar2 disepanjang zaman, dan itulah CAHAYA ddlm jiwa nabi2 dan wali2NYA..

      Manakala ddlm GELAP itu pula sgl onar fitnah rompakan rasuah konspirasi pmbunuhan yg barbarick serta sgl ibu skandal berlaku bebas dan berleluasa..

      Hanya dan hanya CAHAYA ddlm diri kita dan ddlm generasi anak cucu cicit kita ini shj yg pasti lg PASTI dpt menerangi KEGELAPAN itu mnjd BERCAHAYA kembali..

      Terangilah generasi ini dgn CAHAYA Integrity Transarency Merit Amanah LURUS telus dan tembus..demi Kaseh Sayang abadi dan azali dari ILAHI yg dibawa oleh seluruh nabi2 dan wali2NYA itu..

      Yg GELAP akan lenyap dgn sendirinya apb CAHAYA yg terang mula memancar ddlm generasi kita ini krn CAHAYA itu TENAGA nya sgt "aktif" manakala yg GELAP itu lemah lg pasif!

      Subur raikan dan war2 kan semarak CAHAYA ddlm jiwa kita ini..

      Padam
    2. Assalamualaikum wr.wb mohon maaf kepada teman teman jika postingan saya mengganggu anda namun apa yang saya tulis ini adalah kisah nyata dari saya dan kini saya sangat berterimah kasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala atas bantuan pesugihan putihnya tampa tumbal yang sebesar 15m kini kehidupa saya bersama keluarga sudah sangat jauh lebih baik dari sebelumnya,,saya sekaran bisa menjalanka usaha saya lagi seperti dahulu dan mudah mudahan usaha saya ini bisa sukses kembali dan bermanfaat juga bagi orang lain,,ini semua berkat bantuan Mbah Rawa Gumpala dan ucapa beliau tidak bisa diragukan lagi,bagi teman teman yang ingin dibantuh seperti saya dengan pesugihan putih bisa anda hubungi di no 085 316 106 111 jangan anda ragu untuk menghubuni beliau karna saya sud ah membuktikannya sendiri,karna Mbah tidak sama seperti dukun yang lain yang menghabiskan uang saja dan tidak ada bukti sedankan kalau beliau semuanya terbukti nyata dan sangat dipercay,,ini unkapan kisah nyata dari saya pak Rudi di semarang.Untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Mbah di šŸ£PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBALšŸ£

      Padam
  2. Apa yang saya faham rakyat malaysia menerima realiti bahawa arak menjadi minuman golongan tertentu terutama kalangan bukan Islam. Tetapi menjadikannya keraian dengan berpesta besar-besaran ditempat terbuka bukanlah budaya negara ini. Malah Singapura nagara yang majority rakyatnya bukan islam pun tidak membenarkan arak dimunum ditempat terbuka.

    Apa yang saya tidak faham, kenapa PH yang didalamnya ada yang mengaku berugama islam, boleh menerima Pesta Arak diadakan secara terbuka dalam masyarakat Islam. Kalau nak diadakan secara tertutup dan minum sampai pecah perut, saya rasa tak jadi masalah, bila dah habis mabuk keluarlah dalam masyakat awam. OK saja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Manalah boleh kata pesta ini diadakan secara terbuka? Ia akan diadakan di tempat tetertutup dan dihadkan disertai oleh orang bukan Islam sahaja.

      Padam
    2. Saya setuju...kalau orang bukan minum arak sampai mabuk,kaki atas dan kepala kebawah tak kisah..boleh minum kat rumah,kat pub,kat restoran cina takpa...yamsinglah sampai matipun takpa...cuma tak perlu nak diadakan pesta arak besar-besaran dan dipromosi sebegitu rupa.

      Sebagai seorang yang ada iman didada,adalah menjadi kewajipan untuk menegah dan mencegah kerana bimbang dengan berdiam begitu sahaja ia mungkin mendatang kemurkaan Allah S.W.T kepada kita kerana bila Allah jatuhkan bala dan kemurkaan ia akan menimpa semua orang tak kira dia orang bukan islam minum arak ke ataupun orang islam yang baik...semua kena!

      Bila ada kemungkaran,cegahlah dengan tangan,kalau tak mampu,cegahlah dengan mulut,kalau tak mampu jugak,cegahlah dengan hati dengan tidak menyukai hal tersebut,itulah selemah-lemah iman

      Padam

    3. Ada ke dia orang minum sampai mabuk semasa pesta Arak?

      Itu pesta mempromosi arak .. di jual dengan harga diskaun. Bukan pesta minum arak.

      Kalau pesta minum arak atau goncang botol arak supaya air nya keluar laju lain lah.. Memang patut di haram..

      Yang beli taukeh restaurant atau individu yang akan mengadakan majlis kahwin..

      Yang orang biasa, berapa banyak dia orang nak beli sebab mereka kalau yamsing beramai-ramai..


      Saya duduk di kawasan cina belum pernah saya dengar mereka teriak yamsing kuat-kuat... bertahun saya duduk di sini... malah masa pengantin jumpa orang tua pun mereka sekadar makan kacang dan air kotak.


      Yang peliknya orang yang minum arak buat bisnes berjaya ...





      Padam
    4. Kalau macam tu, pelacuran pun bukan benda haram bg non muslim..

      Bermakna menurut kaedah pan, boleh lah mempromosikan wanita2 dan tempat2 pelacuran yg paling menarik dan murah.. cuma nak promosikan harga aje bukannya nak melacur kat tempat terbuka tu.. betul ke pandangan pan ni?)

      Padam
    5. Pelacur tak payah promosi... dia cari sendiri pelanggan.

      Macam Hadi Awang pelacur agama, dan Annuar Musa pelanggan pelacur.

      Annuar Musa hanya bagitahu bayaran RM355, pelacur agama Hadi Awang dan anak buahnya akan datang untuk menjual diri semurah-murahnya.

      Bandingkan arak yang cukainya kerajaan kutip dengan pelacur agama macam Hadi Awang?

      Bukankah untung lagi jual arak kepada non muslim boleh dikenakan cukai...

      daripada umat Islam melacurkan agama sendiri hanya untuk keuntungan diri, parti dan politik peribadi? Bukan untuk dakwah dan cara hidup umat Islam!

      Padam
    6. Arak pun tak payah promosi.. pelanggan cari dia di pub dan disko ataupun seven eleven..

      Lepas pesta arak kita bagi tanah 1000 hektar pulak kpd sekolah bangsa tu..

      Padam
  3. Diketahui ramai orang bukan islam minum arak, Ada lagi benda bahaya yang tidak diharamkan Dan merbahaya iaitu gula, penyakit yang tersembunyi

    BalasPadam
  4. Dosa rasuah lebih besar dari dosa minum arak. Begitu juga orang menyokong orang yg rasuah dgn orang yg menyokong minum arak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maksud kau dosa minum arak boleh diabaikan macam tu shj?

      Pada pas selagi benda haram pas tak akan menukarnya jadi halal dan utk pas menentang benda haram, bukan hanya DALAM HATI!

      Padam
    2. KUALA LUMPUR 18 Okt. – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengakui cukai barang dan perkhidmatan (GST) yang dilaksanakan kerajaan pada 1 April 2015 sebagai cara paling berkesan untuk meningkatkan ekonomi negara.

      Justeru menurut Ahli Parlimen Marang itu, kerajaan perlu memastikan tiada peniaga yang boleh lari daripada membayar cukai ber­kenaan seperti yang berlaku ketika pelaksanaan cukai jualan dan perkhidmatan (SST).

      “GST merupakan cara paling berkesan untuk meningkatkan ekonomi negara. Adakah kerajaan mempunyai kaedah untuk mengesan peniaga yang cuba lari daripada membayar cukai ini atau mungkin kerajaan ada alternatif lain bagi menggantikan GST,” katanya ketika melontarkan soalan tambahan berkaitan GST kepada Menteri Kewangan II, Datuk Johari Abdul Ghani pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

      Padam
    3. Ucapan Hadi Awang Oktober tahun lepas 2016 selepas Dewan Ulama Pas keluar fatwa haram GST 6%. Hadi Awang tunjuk gedebe dengan ulama Pas sendiri.

      Bandingkan ucapan Hadi Awang pada tahun 2014 setahun sebelum GST haram dimulakan.

      Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang (PAS-Marang) bimbang pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang bakal dilaksanakan April tahun depan dibuat hasil nasihat “Qarun” luar negara seperti Tabung Kewangan Dunia (IMF) dan “penyangak kewangan”.

      Inilah Presiden Pas yang dikatakan oleh An Anon sebagai :

      Pada pas selagi benda haram pas tak akan menukarnya jadi halal dan utk pas menentang benda haram, bukan hanya DALAM HATI!

      Padam
    4. April 2017 Mufti Penang keluar fatwa haram GST 6%.

      2015 Mufti Wilayah keluar cadangan tambahbaik GST iaitu kurangkan 6% dan umat Islam bayar zakat dikecualikan. Cadangan tidak dilayan langsung.

      Selepas PRU14, ada kemungkinan akan naik kepada 8% dan 10% serta barangan dan perkhidmatan bercukai GST diperluaskan!

      Padam
    5. Biarkan bn perintah ikut cara sendiri selagi masih berkuasa.. nanti pas akan lawan sebanyak yg mungkin kerusi umno dan bukan umno agar dapat memeriahkan lagi sistem demokrasi..

      Padam
  5. Din.. sejak bila pulak org sebijak pak subky memandang PH sebagai satu wadah yg boleh diharapkan?

    Akuilah bhw pan dan rakan2 lain sudah putus asa utk memancing undi majoriti melayu.. tak percaya ke din? Tak pe kita tunggu 14 Oktober nanti, aku akan masuk blog ko balik din..

    BalasPadam
    Balasan


    1. Rakyat sudah tidak nampak cara berhimpun dan memancing untuk berjudi memberi impak yang di anggap berkesan.

      Rakyat menunggu hari mengundi bukan menunggu 14 oktober..

      Berhimpun cara bersantai dengan berhimpun mendesak menolak kleptokrasi berbeza.

      Banyak kepincangan PAS yang tidak di beri perhatian kerana PH lebih menumpukan matlamat menjatuh kan Najib.

      Hanya sesekali kenyataan bodoh dan kenyataan mabuk pemimpin PH yang di balas itu pun sebagai sindiran lawak.

      Jika PAS rasa besar dan kuat sila lah buat satu perhimpunan menentang kleptokrasi atau isu guna murid sekolah oleh Pemimpin UMNO.

      PAS hanya tahu bantah pesta Arak tapi sampai sekarang 7Eleven menjual arak oleh pekerja beragama Islam .. pesta untuk orang yang minum tapi kenapa tidak ada solusi supaya pekerja Islam di larang menjual arak?

      Padam
    2. Sebab tu pas berbeza dgn ph.. ph hanya mahu menjatuhkan najib sdgkan pas mahu menjatuhkan keseluruhan bn dan sistem keparatnya sekali.. namun begitu let pas and ph do their own ways towards their own purposes..

      Padam
    3. Pas hanya nak 100 kerusi dan menang 40 kerusi. 60 kerusi lagi buat kacau 3 penjuru tanpa niat nak menang pun.

      Jangan pusing-pusing. Ini Hadi Awang bagitahu.

      Berbeza dengan PH, reformasi sistem akan melibatkan semua orang termasuklah rakyat, pemimpin haluan kiri dan pemimpin haluan kanan.

      LGBT, Liberal, Komunis dan Sosialis itu fahaman dan seks orientasi individu. Bukan sentimen yang dijadikan bahan politik murahan macam BN dan Pas!

      Buat malu je sentimen peribadi buat agenda politik nasional sebab dah hilang halatuju nak perintah negara.

      Padam
    4. Dato Yunus ADUN Sijangkang daripada PAS tak buat apa pun pada jualan arak dalam 7E?

      Jamal lelaki Islam beli dan hantar arak berkotak pada Dato Yunus, dia tak ambil tindakan langsung?

      Ini adalah sikap toleransi cara PAS oleh EXCO AGAMA SELANGOR daripada Parti PAS.

      Padam
    5. 9 44

      Nak jatuh kan BN tapi kawtim dengan Najib.

      Mana-mana perang kalau ketuanya tumbang bala tenteranya nya pun habis huru-hara..

      Nasharudin dah buka mulut.. Tak kan tak reti-reti ...

      Jatuh kan Najib bukan sebab ada yang lebih baik dari Najib tapi kerana benci dan marah dengan segala perbuatan Najib yang merosak kan sistem ...

      Bila Najib dah buat macam itu seluruh BN sudah rosak.. Sistem tak ada salah nya cuma BN tak ikut dan mereka guna kuasa untuk melepas dari halangan sistem.

      Padam
    6. Jangan risau pas akan tetap lawan umno cuma tak semestinya perlu bersama PH.. bukankah PH dah bersedia katanya.. jangan toleh ke belakang lagi wahai PH..

      Padam
  6. Bukan menghina atau tunjuk pandai. Cuma nak tanya Sadara Subky MANA LEBIH BURUK DAHSYAT & PARAH ANTARA BABI, ARAK & RIBA. KITA sewenang masuk bank UNISLAMIK sedang arak dan babi yang ada ruksyahnya disibuk GILA GILA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg sewenang2nya tu hang jgn nak libatkan org lain pulak..

      Kalau benda dah haram tak kira dlm bentuk apa sekalipun tak payah nak cari alasan utk dikecualikan sebahagiannya..

      Padam
    2. Betul Amanat Hadi haram tak boleh buat jadi halal sebahagian.

      GST 6% juga haram mana boleh Hadi Awang kata cukai terbaik untuk Malaysia?

      Padam
    3. Aku tak pasti kenyataan media sampah mana yg kau petik.. jom masa dah semakin hampir.. kita kawan umno smpai tertiarap..

      Padam
  7. inilah ujian sebenar kpd pejuang islam pas yg berjuang bersama pemimpin terdahulu.

    ujian yg lebh besar dpd melawan umno.

    iaitu ujian apabila pemimpin berikutnya iaitu hj hadi sudah lari dr perjuangan asalnya.

    ujian ini turut melanda hj subki latif.

    apakah beliau akan lulus ujian ini? pilihan ditangan beliau.

    anyway kelaur pas bukanlah ujian yg sampai berkorban nyawa dan darah. paling tinggi hanya diboikot puak2 walaun.

    sanggupkah hj subki melaluinya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dengar komen org luar pas macam hang, LKS pun dah dikira pemimpin islamik contoh yg baik bg pan..

      Padam
    2. Aku lihat Islam di negara yang tidak ada sinar akidah tauhid pada Allah...

      Tapi aku lihat kafir di negara umat yang mengucap syahadah dan menyembah Allah...

      Kapirkan sana-sini ikut sangat ajaran sesat Hadi Awang.

      Padam
    3. Terima kasih .. Ok sekarang aku nak jawab.. setahu aku yg dah lama mengikuti arus politik negara iaitu sejak isu Aisyah dilarikan ke Australia (di mana dlm isu ini pun umno masih mahu bermain politik.. memang dah busuk umno ni!); apa yg aku tahu dan boleh jelaskan ialah spt di bawah:

      1. Tauke pil kuda - ini terbukti tidak ditujukan kpd sesiapa spt yg dibuktikan di mahkamah.. namun pas dah lama boikot atau membantah jika calon parti mana2 sekalipun terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah, kaki lompat parti dan rasuah serta lain2 yg tak sepatutnya..

      2. Barua - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. dan begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. Sekiranya pan rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah pan sendiri.. sdgkan dap sendiri menggelarkan pengkhianat kpd adun2nya yg tinggalkan parti baru2 ini di melaka..

      3. Babi - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelit oleh puak pan.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan terutamanya terhadap umno dan musuh pas lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh pan spt dlm isu bantah pesta arak DALAM HATI iaitu "Seperti anjing menyalak bukit"..

      4. Biawak - "Seperti memikul biawak hidup" inilah perumpamaan yg dipetik.. maksudnya di sini ialah jika pas masih mahu berbaik lagi dgn dap, akibatnya akan memberi kesan negatif oleh sokongan melayu islam kpd pas.. mana mungkin mereka hendak mempercayai dap lagi terutamanya setelah melihat gelagat dap dan sekutunya dalam isu RUU 355 dan pesta arak..

      5. Kafir - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu, tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh umno dan pan..

      6. Munafik - maaf yg ini saya tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada, pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..

      Itulah penjelasan saya... sekian..

      Padam
  8. JAMAL LELAKI ISLAM PERTAMA BELI ARAK BORONG BERKOTAK2 DAN ISYTIHAR DI DEPAN SUK SELANGOR.

    EXCO AGAMA SELANGOR, YUNUS ADUN PAS TAPI TAK AMBIL TINDAKAN PUN?
    ADAKAH AHLI PAS JUGA SOKONG DAN TUMPANG BANGGA?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pandai pulak kamu nak ajar itu ini.. masa ronnie liew mengamuk bila pas nak halang arak dijual di seven eleven dulu apa yg ko buat? Kira bulu beruang?

      Padam
    2. An Anon, Ronnie Liew Muslim Cina mana yang kau maksudkan ni? Pas halang arak dijual bukankah zaman Khalid Ibrahim?

      Bukankah Khalid Ibrahim MB Selangor kebanggaan Pas juga tidak buat apa-apa? Mungkin dia tengah kira bulu kambing agaknya?

      Padam
    3. Kalau kau cakap macam tu aku pun boleh kata masa tu siapa pm? Aku tanya ko bukan khalid dan najib faham? Ke ko yg tengah kira bulu beruang kutub?

      Padam