RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 23 Mei 2018

Pakatan Harapan melakar catatan baharu

Alhamdulillah. PRU kali ini sangat sengit hinggakan keputusannya hampir sebelum subuh baru disahkan secara rasmi oleh SPR walhal rakyat sudah tahu kemenangan kali ini milik Pakatan Harapan (PH). Itulah satu drama yang penuh metafora dan hiperbolanya dalam dunia politik tanah air tercinta. 
 
Saat kejayaan ini sungguh bermakna apabila kleptokrat yang berkuasa enam dekad berjaya ditumbangkan dengan pengakhiran yang epik sekali. Berkat kesabaran pejuang keadilan dan pejuang kebenaran, Allah telah menghadiahkan satu memori terindah agar diingati sebagai lakaran sejarah baharu buat Malaysia negara tercinta.

Tanpa pimpinan PH sedia ada diketuai oleh Tun Dr Mahathir dan rakan rakannya maka pembangkang akan kekal membangkang di Dewan Rakyat namun perancangan Allah sungguh cantik tersusun rapi. Kebijaksanaan Tun dan keberanian rakyat Malaysia menjadi ramuan ajaib untuk menewaskan Barisan Nasional dengan cara "gentleman".

Kembalinya Bapa Reformasi Negara Dato Seri Anwar Ibrahim yang sekian lama berkorban demi sebuah perjuangan menuntut keadilan telah menambah satu nilai kebebasan kepada rakyat setelah dibebaskan daripada belenggu Barisan Nasional. Sosok ini sungguh berjiwa besar dan berhati mulia apabila mengutamakan kepentingan rakyat daripada menjaga kepentingan peribadi. Gandingan Anwar Ibrahim dan Dr Mahathir pasti mengimbau sejarah lalu yang telah membuktikan kewibawaan mereka sewaktu bersama dalam kabinet dahulu.

Akhir sekali, rakyat marhaen mengharapkan Manifesto PH mencatatkan bahawa dalam tempoh 100 hari Malaysia Baharu akan ada sebahagian perubahan dan penambahbaikkan demi mengembalikan Malaysia ke landasan yang benar dan lurus. Salam Reformasi!

Muhammad Abrar Sadiq bin Azizi

Aktivis Anak Muda

2 ulasan:

  1. as salam tuan.. pada pendapat saya agak sukar untuk membaca dan memahami apa yang kita baca ketika mendengar radio.. tq

    BalasPadam
  2. Anak sedara saya boleh main video game...tgk tv dan bersenam serentak serta dengar lagu...hihihi

    BalasPadam