RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Ahad, 5 Januari 2020

TAHNIAH KEPADA JENERAL TAN SRI AFFENDI BUANG KERANA DILANTIK SEBAGAI PANGLIMA ATM YANG BARU


Panglima Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Jeneral Tan Sri Affendi Buang dilantik sebagai Panglima Angkatan Tentera baharu berkuat kuasa hari ini.

Pelantikan Affendi sebagai Panglima Angkatan Tentera ke-21 adalah bagi menggantikan Jeneral Tan Sri Zulkifli Zainal Abidin yang bersara wajib hari ini. Pelantikan itu juga menyaksikan Affendi menjadi Panglima TUDM kedua dilantik ke jawatan terbabit selepas Jeneral Tan Sri Azizan Ariffin yang berkhidmat sebagai Panglima Angkatan Tentera ke-17 bermula 1 September 2009 hingga 14 Jun 2011.

Saya percaya perlantikan ini dibuat adalah kerana prestasi beliau yang cemerlang sepanjang perkhidmatan dan saya yakin beliau akan mampu memikul amanah dan tanggungjawab yang diberikan. Beliau beruntung kerana dinaikkan pangkat yang tertinggi di dalam ATM di bawah kerajaan PH. Sudah tentu kerajaan sekarang menuntut komitmen yang tinggi daripada beliau untuk membawa reformasi di dalam pentadbiran dan pengurusan ATM.

Saya berharap agar beliau dapat menyelesaikan beberapa masalah yang dihadapi oleh warga ATM terutamanya darihal kebajikan anggota peringkat bawahan. Masalah anggota seperti masalah rumah terbengkalai masih banyak belum diselesaikan meskipun mereka telah menerima potongan gaji bertahun-tahun lamanya. Masalah ini telah KOBAT adukan kepada pihak kementerian pertahanan dan kementerian perumahan, namun sehingga kini belum ada tanda2 masalah ini boleh diselesaikan.

Selaku Panglima ATM, saya berharap beliau lebih banyak meninjau permasalahan anggota bawahan untuk dibawa kepada pihak kerajaan agar ianya diatasi dengan segera. Moral warga tentera perlulah dipelihara agar mereka dapat menumpukan perhatian kepada tugas dan peranan masing2 di dalam menjaga keselamatan negara. Sehubungan itu, sebarang masalah yang menimpa warga tentera perlulah diberi perhatian dan tindakan yang serius agar moral dan kebajikan mereka terjamin.

1 ulasan:

  1. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
    senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

    BalasPadam