TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Khamis, 13 Februari 2020

CERITA MOKHTAR SENIK DAN CERITA AKU

Mokhtar Senik buat cerita seperti berikut:

Ada sorg ustaz tu tanya saya dgn nada sinis. "wajib ke duduk dlm PAS dan MN?" saya kata siapa kata wajib. Yg wajibnya sokong perjuangan islam yg dibawa oleh PAS.
Dia tanya lagi.. "wajib ke sokong perjuangan Islam?. Saya jawab memang laa wajib kecuali anta kafir...
dia sambung lagi: "Saya pun belajar kitab kat pondok juga ust tapi tak jumpa pun hukum yg ust cakap ni" . Saya kata "Kalau anta belajar pondok pasti anta akan belajar usul Fiqh dan Qawaed Fiqhiyyah,keculi anta belajar kat PONDOK TUNGGU DURIAN". Pas tu terus senyap.
UMS
Kuantan Phg.
11. Feb. 2020


Saya pun ada cerita seakan2 cerita Mokhtar Senik:

Ada sorg walaun tu tanya saya dgn nada sinis. "Mengapa tak sokong Pas?" Saya kata," Haram sokong parti jual agama".
Dia kata lagi, "Wajib sokong perjuangan Islam yang dibawa oleh Pas". Saya jawab, " Memang wajib sokong perjuangan Islam tetapi haram sokong parti jual agama".
Dia sambung lagi, " Saya belajar kitab kat pondok, lebai saya beritahu, Pas parti Islam dan menyokong perjuangan Islam". Katanya.
Saya tanya, " Apa bukti Pas menyokong perjuangan Islam?". Dia jawab, " Buktinya, kami sokong Umno yang dipimpin oleh Zahid dan Penasihatnya Najib laki Rosmah.".
Saya kata "Kalau begitu, anta belajar kat pondok durian la tu, tak pun kat pondok Al-Maunah.
Pas tu, dia terus senyap dan anggukkan kepala sambil menyarungkan ketayap logo pas dan umno.


WFAUZDIN NS
Kuantan Phg.
12 Feb 2020

12 ulasan:

  1. Pas cuma satu parti POLITIK. Tak lebih drp itu. Tambah2 lagi dibawah teraju lebai hadi

    BalasPadam
  2. MAHATHIR MESTI BERANI BERTERUS-TERANG JIKA MASIH BERPEGANG PADA JANJI
    Shahbudin Husin13 February 2020

    akoo kopi pes bulat2 dr blog budak Bodin.. kikiki..!! sblom tu Bossku ada tanya pendapat korang sket "SPRM dah bole lulus coti sakit ka..!?" kikikikiki..!!

    Selepas gagal membuatkan janji peralihan kuasa terbatal dengan rancangan pembentukan Pakatan Nasional, kini muncul satu lagi usaha lain bagi tujuan yang sama...( haahh tepokkk stand by pop corn tambah..!!)

    Kali ini dilaporkan suatu usaha terancang menghimpunkan Akuan Bersumpah Ahli-Ahli Parlimen telah muncul yang tujuannya adalah untuk menyokong Tun Mahathir Mohamad kekal sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal..( Ko org kan tau perangai fossil purba si keluarga si fitnah jijik lidah bercabang ni kannn..!! P.Ramlee kan dah kata "Dah tua pun bodoh..!!"..!!)

    'DAH TUA TUA PUN BODOH' KATE P.RAMLEE YANG TERBAEK
    DOLU SUKA BODOH RAKYAT SEKARANG KO YG MENDAPAT
    KORNER SANA SINI KELEPAAP..! MELEKAT KAT MUKA BALIK
    PADAN MUKO SI KEPALA PENIPU VS SI PALO PEROMPAK HANAT..!!

    Adalah jelas usaha ini menggambarkan ketakutan mereka yang terbabit berhubung ketibaan bulan Mei di mana peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim mungkin tidak dapat dielakkan lagi ( takooott..!!?? sapa yang takooot tuu Brother Anwar Bin Ibrahim atoo Si Lidah bercabang...!!?)

    Tapi signal dari Dr. Mahathir, jelas tunjukkan yang Anwar sekali lagi akan kena main..skg comfirm atok dah dapat majority 2/3 kekal PM smpi mati .. oopss silap abis penggal..!! Jangan lupo pop corn kasi tambah dan topuk kasi padu skett..!!

    Satu-satunya pilihan yang Anwar ada ialah perkudakan balik budak-budak otai reformasi buat demonstrasi, bergolek-golek, berguling-guling di jalanraya... (haahh tepokkk kasi padu bebb..!! mintak grap foot order pop corn tambah..!!)

    Bila itu berlaku, apakah Dr. Mahathir akan serahkan jawatan Perdana Menteri atau Anwar akan terus gigit jari?..(bukan geget jari laaaa.. geget kote lagii..kikiki..!!)

    HAH TEPOK PADU POP CORN TAMBAH
    DRAMA BAND AKHIRNYA MENGELABAH
    JGN TERIKUT IKUT JGN JADI NASI TAMBAH
    AJOMM TEPOK WAYANG SEMBURIT NAK MULA YEAHH..!!

    Apa pun kesudahannya, itulah yang akan berlaku bila Kaki Kencing Kena Kencing Dengan Saka Si Lidah Bercabang Yang Kuat Kencing...(Sapa sangka dah nak mati kuek koncing lagi... kannnn dan mendapat. !!)

    FORMULAELAKd'KENCING2KALI = POP CORN TAMBAH + TEPOKKKK..!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hello mangkok...kau ni kalau komen asyik merapu je.. kalau benci anuar pun gunakan lah fakta.. bdk darjah 6 pun pun malas nak baca komen kau.. apa2 tahniah kau rajin bagi komen2 merapu kat blog2 politik.. tp kesihan gak aku.. semua melangkau komen kau kalau nak bg komen kat blog tu.
      Apa2 pun hari ini punya fakta..ANUAR JUMPA TUN M HARI INI..secara tak langsung komen kau dah jadi sampah.

      Padam
    2. tapi kau baca jugak, jadi kau lebih teruk dr budak darjah 6. Kau masih percaya cakap DrM kalau gitu kau lagilah teruk drp yg tolol

      Padam
  3. Jgn dilayan budak tak de akhlak ni.

    BalasPadam
  4. si fitnah jijik lidah bercabang, puralisma murtad, G25 Avrnglista Kuminis, fitnah jijik, syiah hatbi, Chaina Doll , Semburit tu fakta atau auta...

    klu auta cerciter kau bagi fakta auta skettt..!!

    BalasPadam
  5. Mahathir sah miliki sokongan majoriti, tidak mustahil terbentuk gabungan baru

    Yeop ooii bio yg mene jadi arang yg kaloh jadi abu... haahh tepokk..!!


    Mahathir pada ketika ini memiliki sokongan majoriti ahli parlimen yang cukup selesa dan sedang berusaha mendapatkan sokongan dua per tiga ahli. Sumber
    تركيني: محضير صح ميليكي سوكوڠن ماجوريتي، تيدق مستحيل تربنتوق ڬابوڠن بارو
    Seorang bekas pemimpin UMNO sebentar tadi mendakwa Lim Guan Eng merupakan salah seorang daripada enam ahli parlimen dari DAP yang terlibat dengan usaha pembentukkan gabungan pemerintah baru melibatkan parti-parti politik pembangkang dan kerajaan.
    Malangnya, maklumat ini disyaki muslihat oleh pemimpin berkenaan untuk cuba mempengaruhi ahli-ahli parlimen sebagai langkah saat akhir untuk mengelakkan terbentuknya gabungan baru menyatukan majoriti pemimpin parti-parti Melayu.
    Guan Eng sememangnya kelihatan terdesak kebelakangan ini. Penglibatannya dalam gabungan baru tidak masuk akal memandangkan salah satu misi utama gabungan ini adalah untuk mencantas pucuk pimpinan DAP bersama puak-puak yang dilihat bersekongkol dengannya, termasuk kem Datuk Seri Anwar Ibrahim.
    Majoriti pemimpin DAP di beberapa negeri dan juga beberapa pemimpin pusat dikatakan tidak bersekutu dengan Guan Eng dan Lim Kit Siang dan dikatakan bersetuju bersama Mahathir biarpun perlu tinggalkan DAP.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pimpinan majoriti melayu yg termasuk pencuri, perasuah, penipu, penunggang agama..... Asalkan melayu. Hebat!!!!

      Padam
  6. Tun Mahathir bukannya bodo mcm hadi dan zahid. Kih3

    BalasPadam
  7. FUCKARTUN NATIONAL

    BalasPadam
  8. smpi skg gambar bang non kat mekah naik haji tak kuar .... tuan haji brother anwar bin ibrahim bole belanja gambar brother naik haji tak...!?


    klu gambar lain fuyooooo mantul mantap pantasssss upload aktiviti tuan haji brother kat laman reformasi blog...


    kikikikiki.. blanjer la satu pic tuan haji brother anwar bin ibrahimm

    kan elok otai reformis gelar bang non Tuan Haji Anwar Bin Ibrahim...

    kikikiki

    BalasPadam
  9. Use this diet hack to drop 2 lb of fat in just 8 hours

    Over 160000 women and men are hacking their diet with a easy and secret "liquids hack" to drop 1-2 lbs each and every night while they sleep.

    It's simple and it works on anybody.

    This is how to do it yourself:

    1) Get a glass and fill it with water half the way

    2) And now use this weight losing hack

    so you'll be 1-2 lbs thinner the next day!

    BalasPadam