RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Ahad, 2 Februari 2020

PENYELARAS PARLIMEN BERA DILANTIK DARI ORANG YANG ADA KES RASUAH?

PENYELARAS PARLIMEN BERA DILANTIK DARI ORANG YANG ADA KES RASUAH?

Satu lagi 'keajaiban' di dalam kerajaan PH yang amat bertentangan dengan semangat reformasi, salah satunya adalah mereformkan semua institusi dan pentadbiran dari sebarang amalan rasuah.

Kerajaan yang baik bukan sahaja perlu bersih, tetapi mesti dilihat bersih. Bagaimana seseorang yang telah dipecat dari parti kerana terdapat laporan dari SPRM bahawa beliau terlibat dengan unsur rasuah, tiba-tiba dilantik menjadi Penyelaras Parlimen di Bera? Difahamkan, Sdr Zakaria Abdul Hamid, bekas Ketua Cabang Bera telah dilantik untuk menjadi Penyelaras Parlimen Bera.

Meskipun beliau telah mengemukakan rayuan kepada lembaga rayuan parti Keadilan, namun selagi rayuannya tidak diputuskan, beliau tetap di dalam status 'bersalah' dan 'tidak berparti'. Bagaimana orang yang didapati oleh parti bersalah berdasarkan siasatan dan laporan oleh SPRM, dan telah dipecat dari parti, boleh diangkat untuk menjadi Penyelaras Parlimen Bera? Setiap Penyelaras Parlimen bakal mendapat peruntukan jutaan ringgit, adakah orang seperti ini ingin dipertanggungjawabkan untuk menguruskannya?

Saya difahamkan, Pakatan Harapan Negeri Pahang tidak pernah mencalonkan orang yang tidak berparti ini untuk menjadi Penyelaras Parlimen. Pakatan Harapan Negeri Pahang telah melantik YB Senator Bob Manolan sebagai Penyelaras Parlimen Bera, memandangkan Sdr Zakaria Abdul Hamid telah dipecat dari parti.

Difahamkan, Pengerusi MTENg YB Saifuddin Abdullah (MP Indera Mahkota) telah memilih orang yang tidak berparti ini untuk menjadi Penyelaras Parlimen Bera. Adakah kerana mereka 'satu kepala', maka perlantikan dibuat walaupun perbuatan itu amat memalukan? Bagaimana mahu berdepan dengan rakyat jika kita melantik orang yang dilaporkan oleh SPRM terlibat di dalam rasuah, dilantik untuk menjaga peruntukan parlimen?

YB Saifuddin Abdullah tidak harus membawa budaya umno ke dalam PH. Keadilan patut kecewa dan menyesal menempatkan beliau sehingga ke tahap ini kerana beliau langsung tiada roh reformasi di dalam dirinya.

Saya berharap PH Pahang harus memperbetulkan perkara ini. Jangan izinkan sesiapa sahaja yang tercemar memegang jawatan penting di dalam PH.

4 ulasan:

  1. Prinsip asas : seseorang tidak dikatakan bersalah selagi maHKAMAH TAK MENJATUHKAN HUKUM BERSALAH....Adakah beliau telah dituduh di mahkamah?... belum kan?....
    Sekadar pandangan umum.

    BalasPadam
  2. Betul. Kita selalu dengar pemimpin kanan pembangkang cakap selagi mahkamah tidak jatuhkan hukuman bersalah, jangan dakwa orang itu telah bersalah.

    BalasPadam
  3. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
    senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

    BalasPadam
  4. Strange "water hack" burns 2 lbs in your sleep

    Well over 160,000 men and women are trying a easy and SECRET "water hack" to lose 2lbs each and every night as they sleep.

    It is very easy and it works with anybody.

    This is how you can do it yourself:

    1) Go get a glass and fill it up with water half full

    2) And then do this weight losing hack

    and become 2lbs skinnier when you wake up!

    BalasPadam