TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Ahad, 31 Mei 2020

ANWAR BERTEGAS TIDAK AKAN TINGGALKAN RAKAN-RAKAN DI DALAM PH DEMI UNTUK MENJADI PM



Rakan yang baik adalah yang akan bersama kita waktu susah dan senang. Itulah yang dibuktikan oleh rakan-rakan Keadilan di dalam PH, Dap dan Amanah serta segelintir rakan-rakan di dalam Bersatu.

Ada pihak yang cuba mengumpan Anwar dengan menawarkan jawatan PM dan TPM, dengan meletakkan syarat agar Anwar tinggalkan Dap dan Amanah. Mereka silap orang. Anwar bukannya kemaruk untuk menjadi PM sehingga tergamak mengkhianati rakan-rakan yang setia bersama selama ini. Presiden Keadilan ini sanggup rugi seketika dengan memecat ramai pimpinan utama di dalam partinya asalkan parti reformasi ini benar-benar jujur di dalam perjuangannya dan tidak memelihara spesis-spesis yang mementingkan diri sendiri. Jika benar beliau kemaruk kepada jawatan PM, lebih mudah baginya untuk bersekongkol dengan puak-puak khianat itu.

Anwar bukan seperti Muhyidin atau Hadi Awang, apatah lagi seperti Azmin. Prinsip mereka boleh dijual beli dengan begitu murah seperti barang longgok di pasar malam. Bak kata Anwar sendiri, di dalam usia sebegini beliau tidak boleh menjadi pengkhianat dan mati di dalam keadaan rakyat menyumpah seranahnya. Jawatan dan kedudukan di dunia ini boleh dicari, tetapi maruah itu akan dibawa ke mati.

Saya berasa bertuah berada di dalam parti Keadilan yang memiliki Presiden seperti Anwar. Adaalanya saya rasa gelisah dan gusar dengan sikapnya yang terlalu pemaaf dan bersangka baik. Kadangkala sikapnya itu memberi padah kepada diri dan partinya. Namun, Anwar sedar bahawa setiap pemimpin itu akan diuji. Nabi pun telah diuji dengan berbagai ujian termasuk menghadapi puak-puak yang munafik yang berpura-pura di hadapannya.

Semoga dengan berkat kesabaran dan kesetiaan beliau kepada perjuangan ini, akhirnya beliau akan diangkat untuk memimpin negara kita ini. Saya lebih rela beliau tidak menjadi PM sampai bila-bila asalkan beliau tidak mengkhianati perjuangan dan rakan-rakan.

24 ulasan:

  1. Syabas..tahniah!kita berpegang dgn prinsip

    BalasPadam
  2. Pwnulis turut menuliskan yg prinsip perjuangan mat dol mr presideng parti ehem-ehem boleh dibeli dan berlonggok2 di pasar malam.
    Sedar ke penulis bila kamu berkata gitu?...
    Nanti penulis dikapirkan oleh walaun2 krn menghina mat dol mr presideng mereka.
    Kan Islam di Malaysia ni kepunyaan parti mat dol mr presideng!!!
    Kahkahkah

    BalasPadam
  3. Bangga DAPigs bila Baruah Baruah Merdeka tolak RUU 355

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab tu Allah laknat PAS sebagai PIGS@Babi-babi=PAS+IKATAN=GAGASAN SEJAHTERA hahaha!!!

      Orang bodoh macam kau layak dipanggil babi je!!!

      Mana RUU355 kau sekarang???

      Dah lah bodoh, Allah tunjuk PAS kaki jual agama, RUU355 pun dah tak ada kau masih nak tak malu nak sebut RUU355 lagi???

      Islam suruh kau jadi pandai. Kalau sibuk membodohkan diri lagi memang eloklah kau dilaknat sebagai PIGS@Babi-Babi hahaha!!!

      Woi babi, kalau kau tak ada hujah, senyaplah!!!

      Kau jawab mana RUU355 kau sekarang???

      Menteri undang-undang orang PAS, dia tu bodoh sangat ke sampai nak bentang RUU355 pun tak boleh???

      Padam
    2. Kahkahkah, padan muka Poor Indon, penyokong tegar PIGS. Mampulah kamu PIGS. PAS memang parti syaitan. Selepas TGNA meninggal, PAS jadi penyamun dan penunggang agama. Celaka betul PAS. Bangsat!

      Padam
    3. Meroyan giler puak Munafiq Laknatullah ni! Agak agak bila korang mamposs, nak gna khidmat Karpal Singh masa kat Padang Maysar??

      Padam
    4. Mereka ada kalifah altokong banglo waltarak kolam yg menjaga syafaat mrk.
      Mrk khadam dapigs sehingga nafas terakhir. Sanggup dipijak kepala agar senyap bila bangsa dan agama mrk dihina. Paling bangsat ada khadam menyokong penghinaan dapigs. Penipu...termasuk sijil kelulusan pon menipu...hihihi

      Padam
  4. Gambar yg tular pemimpin Melayu perjumpaan di rumah Tun langsung tidak dijemput Anwar Ibrahim.

    Pada DSAI dan Otai kalau tak faham bahasa jugak maksud tersirat dlm gambar tsb elok bubar kan saja Parti PKR tu..!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dsai asyik kena tibai atok sampai akhir hayatnya...hihihi

      Padam
    2. Dsai di harap bersabar apa2 pun dlm hati,itu ujian semuanya

      Padam
    3. Harap dsai bersabar dan jangan bawa raykat berguling2 tengah highway...

      Padam
  5. 50 JUTA SATU UNDI UNTUK PELACUR PELACUR POLITIK DI MALAYSIA

    Satu-satunya pilihan 'DO or DIE' yang Dr. Mahathir ada ialah dengan membeli seberapa ramai yang boleh Ahli Parlimen supaya menyokong undi tidak percaya yang akan beliau adakan nanti.

    Ini adalah strategi terakhir dan Dr. Mahathir berada dalam keadaan 'DO' or 'DIE'.

    Sekiranya gagal membeli Ahli Parlimen, Dr. Mahathir bakal mengakhiri karier politik dan mungkin juga hayat beliau dalam keadaan yang cukup hina.

    Bukan sahaja beliau akan diingat sebagai pemimpin yang ditolak oleh gabungan parti dalam Pakatan Harapan, malah ditolak oleh parti yang beliau sendiri tubuhkan.

    Rakyat pula akan mengingati beliau sebagai Bapa Kehancuran Negara.

    Segala jasa-jasa beliau (sekiranya layak dipanggil jasa) selama 22 tahun akan terhapus.

    Deretan kes mahkamah berkenaan salah guna kuasa, rasuah dan AMLA akan menunggu Dr. Mahathir.

    Jadi, untuk mengelakkan itu semua berlaku, beli sahaja Ahli Parlimen.

    Untuk membayar seorang Ahli Parlimen RM10 juta atau RM20 juta atau RM50 juta bukanlah masaalah yang besar bagi Dr. Mahathir yang memiliki kekayaan beratus bilion ringgit.

    Tawar menawar dijangka akan berlaku dan mungkin sedang berlaku sekarang ini.

    Dr. Mahathir pun sudah beberapa kali bagi clue, Muhyiddin mempunyai majoriti yang sangat sedikit, kalau 3 atau 4 orang Ahli Parlimen berpaling tadah, Muhyiddin akan jatuh.

    Broker-broker sedang hadapi hari-hari yang sibuk sekarang ini hingga Parlimen bersidang pada Julai nanti.

    Pelacur-pelacur politik akan menanti-nantikan kedatangan broker kepada mereka.

    Persetankan prinsip dan perjuangan politik dan parti.

    Gambar yang tular di rumah Tun bersama pemimpin Melayu yang hadir kecuali Brother Anwar Bin Ibrahim.

    Kalau otai reformasi dan brother tak boleh juga baca message yang tersirat dalam gambar tu elok Parti PKR dibubarkan terus...!!

    Lu fikir lah sendiri...!!

    BalasPadam
  6. Andai dsai telah dipersetujui sebagai ketua pembangkang dan bakal pm9...diharapkan jangan ada pula sialan yg berhajat bersekongkol dgn pengkhianat yg telah meruntuhkan kerajaan ph.
    Jelas si pengkhianat tidak menyukai dsai dan dap. Memang skrg kita dihidangkan lakonan dan sandiwara seolah-olah dia tidak bersalah dan dikatakan dikhianati. Cukuplah kita ditipu dengan sandiwara dan penipuan kononnya ingin menyelamatkan negara.

    Pengkhianat tiada agenda utk rakyat. 22bulan dia diberi peluang tapi mandat yang rakyat beri dikhianati demi mengutamakan legasi mereka.

    Jika kita masih bergantung dengan pengkhianat untuk survival kita rasanya kita akan mendapat kutukan yang amat dashyat daripada rakyat. Jelas sekarang pengkhianat tersebut telah dikutuk dan dikecam bukan sahaja di pihak akar umbi kita malah di pihak lawan mengambil peluang menghentam pengkhianat yang kehilangan kuasa yg dilakukannya sendiri.

    Terpulanglah kpd kepimpinan asal ph. Tepuk dada tanya selera. Sanggupkah bekerja tanpa keihklasan dengan pengkhianat yang akhirnya akan menyukarkan reputasi kita sebelum pru15?
    Jika ingin juga dilakukan, dsai adalah pm9 tanpa kompromi dan bukannya sialan pengkhianat tu!! Noktah

    BalasPadam
  7. Hanya Kaum Kafir & Munafiq menyokong Anowar Braham!

    BalasPadam
  8. Buatlah penilaian sendiri apa yang Mahathir dakwa Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin membuat keputusan membabitkan parti secara bersendirian..!?

    "Mahyuddin buat secara Bersendirian" tuduh Tun Mahathir.. sah memang species lidah bercabang, penipu dan pembelit.

    Sejak tertebuk muka sendri cakap pun dah merapu... jual kelentong pun orang tak nak dengar lagi dah... kaki adu domba, penipu hipokrit dan sangat Bacol..

    Tidak suka pada DAP dalam masa yang sama Melayu dituduh bacol pada DAP. Apa makna semuanya ini.

    Suara mirip Mahathir itu yang jelas TIDAK SUKA DAP dan TIDAK SUKA Anwar Ibrahim dari dua parti komponen PH selain AMANAH.

    “La ni ada satu cadangan iaitu kita keluar daripada Pakatan Harapan, satu cadangan lagi yang datang daripada saya ialah kita tunggu fikir dengan mendalam atau patut ikut yang lain.

    “Jadi saya nak tahu samada kita nak keluar sekarang ataupun kita nak bagi masa sedikit kerana pada saya.

    “The support from Umno ini is "for fickle" that kalau bagi masa sedikit sahaja, dia nanti suka kat saya,” kata suara itu.

    Reaksi ahli-ahli MPT dalam mesyuarat itu kemudiannya menggambarkan persetujuan mereka apabila kedengaran mereka menyebut, ‘Betul’ sekali gus sebulat suara memutuskan untuk meninggalkan PH.

    “Jadi tak ada kelainannya cumanya 'saya pun tidak suka kepada DAP, tak suka kepada Anwar' yang lain semua pun macam itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan kah lidah bercabang seoerti hadi siang ckp lain mlm ckp lain semua rakyat tahu tp para ptentaksub nya jer saja buat pekak badak tkde sumbunua

      Padam
  9. Agak2 siapa yg nak tawarkan si Nuar tu jawatan PM atau TPM..sedangkan si Madey tu aja letak jawatan utk singkir si Nuar tu sampaikan dia sendiri tersungkur terguling2. Nuar ni nampak mcm tak kejar jawatan2 tu tapi hakikatnya cuma Tuhan aja yg tahu..jgn mimpi di siang harilah sbb hari korang dah senja..tobat2lah

    BalasPadam
  10. Lidah hadi bisanya lebih dr tedung seler bila dah dpt kuasa semyap tk dengar lidah hadi masa jd banggang bukan main lg rancak .... Sidang akan dtg ni berani ker hadi usul kan ruu n hudud tu balik, agaknya hadi sendiri terkunci mulutnya sendiri

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum warahmatullah wabaraqatuh..
    Saya mencari perawat disekitar, untuk rawatan secara dekat, saya termakan makanan yang sudah dikenakan ilmu guna-guna, setiap hari ada saja benda halus di hantar kepada saya..
    email saya, nombor pengamal perubatan : tubuhsatu@gmail.com

    BalasPadam
  12. Tulisan Tun Dr Mahathir sumber dari Blog Laman Reformasi.

    Kes 1MDB belum selesai dah mahkamah belum menjatuhkan hukuman tetapi Tun Mahathir sudah mendahului mahkamah, sudah menjatuhkan dan memfitnah sebagai pencuri sedangkan rakyat tahu kes ini ditangguh berapa kali oleh pendakwaraya.

    Adilkah sesorang dituduh pencuri sedangkan kes nya di mahkamah sedang berjalan..!?

    SIKAP SI BACOL YANG TERDESAK...!!

    Dari Laman Reformasi sebahagian sedutan tulisan Tun..

    1 Jun 2020

    1. Rupa-rupanya ramai juga orang Malaysia yang sanggup menerima pemimpin yang telah curi berbillion duit Kerajaan.

    2. Di antara mereka ialah pemimpin dan ahli Parti Bersatu yang dahulu menyertai Bersatu konon kerana berhasrat menjatuhkan Perdana Menteri yang curi berbillion duit Kerajaan.

    Tun Mahathir

    TAHUKAH ANDA KES 1 MDB AKAN DITUTUP..!?

    Kes 1MDB sedang digulung penghujahan dan akan Ditutup. Pendakwa Terkial-kial Mencari Bukti.. Siapa VVIP Malaysia yang dimaksudkan oleh kerajaan Amerika Syarikat

    Konspirasi Politik Menjatuhkan Dato Seri Najib Dengan Isu IMDB Bakal Mengejutkan Rakyat Malaysia.

    Nanti ada si celaka fitnah jijik buat buat terkejut.

    Maklumat dari Department of Justice Amerika Syarikat menemui bukti terdapat pembabitan bekas peguam negara itu, Lorreta Lynch yang didapati bersekongkol dengan beberapa individu penting dari malaysia untuk hanya menjatuhkan DSNR berkaitan isu IMDB.

    Maka, berdasarkan kepada perkembangan dari Department of Justice Amerika Syarikat, kes ini akan ditutup sedikit masa lagi kerana tiada keperluan untuk meneruskannya berikutan terlalu banyak kelemahan berlaku. Yang paling ketara bilamana pihak pendakwa TERKIAL KIAL mencari bukti yang tidak WUJUD untuk dipersembahkan kepada pihak mahkamah.

    Doakan Semua Rakyat Malaysia.

    Ia diperkuatkan lagi dengan pembabitan NGO berprofil tinggi di Amerika Syarikat milik George Soros open society dan Clinton Global Foundation.

    Siapa yang bersalaman dan bersama George Soros dlm kes. 1MDB. 22 tahun dulu ada VVIP ini kata George Soros ini moron penyangak matawang bila kalah judi Forex 32 billion.

    Komplot ini dirancang sebelum PRU14 bagi memastikan DSNR dan kerajaan BN KALAH dalam PRU14 dan seterusnya membuka jalan mengheret bekas PM itu ke mahkamah sebagaimana yang dirancang.

    Namun demikian DOJ Amerika Syarikat GAGAL menemui bukti untuk mensabitkan Dato Seri Najib berkaitan IMDB sehinggalah mereka melakukan siasatan dalaman dan mereka menemui terdapat pengibatan secara langsung oleh peguam negara Amerika Syarikat Lorreta Lynch dengan VVIP dari Malaysia.

    Dipercayai dari parti pembangkang semasa PRU14 mensasarkan tuduhan fitnah jijik PALSU semata mata untuk menjatuhkan Dato Seri Najib.

    Jelas kes ini didapati CACAT sekaligus menimbulkan elemen elemen yang hanya BERPAKSIKAN REKAAN dan tiada sabitan kukuh disebabkan banyak keraguan.

    Lorreta Lynch mungkin sudah dibayar oleh VVIP dari Malaysia ini. Ingat budak suruhan dan peguam VVIP dulu pernah datang ke USA urusan kes 1 MDB.

    Dari hari pertama PH bentuk kerajaan dan pasca peralihan dannkempen sebelum PRU 14 hati aku sudah terdetik ini rancangan sang fitnah jijik dan from thr day one lagi aku dah tulis "Kerajaan Yang Diasaskan Persepsi Dan Fitnah Jijik Tidak Kekal Lama"

    Nampak nya sumpah laknat dah makan sang penguasa zalim fitnah jijik. Nampaknya sang fitnah jijik kepanasan sekarang ini.

    BalasPadam
  13. Tak payah banyak cerita...
    Phanceng!!!!

    Tak sabar nak tengok korang ambik balik KERAjaan hanceng korang!!!!

    Tak sabar nak menonton kaki2 kencing beraksi kembali....hihihi

    BalasPadam
  14. Ambik lah balik KERAjaan ko tu atok oiii....
    Penat jer ko pi bakor...hihihi
    Kami raykat terlalu ingin melihat korang beraksi mcm dulu2....hihihi

    Tak yah gertak muhidin lah atok...
    Ko ingat gertak ko tu dpt membuktikan yg ko bukan pengkhianat kpd anwar dan phanceng....
    Sandiwara ko dah dpt dibaca...
    Siapa tak kenal hbgn akrab ko dgn azmin dan muhidin...
    Ko ambik balik KERAjaan ko tanpa org2 kuat ko yg masih dlm pn akan melunyaikan hasrat ko dlm KERAjaan phanceng....
    Ambiklah..cabar ko kalau berani

    Kami raykat tak kesah sikit pon atok nak ambik balik KERAjaan rentungnya...
    Kesian dpd melihat atok meroyan menyalahkan org lain....
    Mcm lah wawasan 2020 dia tu bagus sangat....ptuuuihhhh

    Satu lagi...tak payah tggu sidang parlimen...
    Esok lusa ada cukup kekuatan...mengadaplah ydp agong...
    Tak sabar melihat ko dan anwar berlakon kembali....hihihi

    BalasPadam
  15. Kerusi-kerusi Parlimen PH yang bakal lingkup jika Parlimen dibubarkan July 2020 ini atau yang mana lebih dulu :

    1. Kangar
    PH = 20,909
    BN + PAS = 23,771

    2. Jerlun
    PH = 18,695
    BN + PAS = 25,242

    3. Kubang Pasu
    PH = 29,984
    BN + PAS = 30,350

    4. Pokok Sena
    PH = 28,959
    BN + PAS = 41,791

    5. Kuala Kedah
    PH = 36,624
    *lBN + PAS = 36,624

    6. Merbok
    PH = 30,902
    BN + PAS = 40,448

    7. Sungai Petani
    PH = 45,532
    BN + PAS = 46,723

    8. Padang Serai
    PH = 31,724
    BN + PAS = 38,360

    9. Kulim Bandar Baharu
    PH = 23,159
    BN + PAS = 31,184

    10. Parit Buntar
    PH = 16,753
    BN + PAS = 25,967

    11. Tambun
    PH = 38,661
    BN + PAS = 48,289

    12. Lumut
    PH = 21,955
    BN + PAS = 31,690

    13. Tanjung Malim
    PH = 24672
    BN + PAS = 29,625

    14. Raub
    PH = 20,659
    BN + PAS = 25,366

    15. Indera Mahkota
    PH = 28,578
    BN + PAS = 35,143

    16. Kuantan
    PH = 22,807
    BN + PAS = 28,363

    17. Temerloh
    PH = 23,998
    BN + PAS = 36,828

    18. Bentong
    PH = 25,716
    BN + PAS = 29,390

    19. Sungai Besar
    PH = 17,350
    BN + PAS = 23,856

    20. Hulu Selangor
    PH = 40,783
    BN + PAS = 44,012

    21. Kuala Selangor
    PH = 29,842
    BN + PAS = 29,879

    22. Kapar
    PH = 47,731
    BN + PAS = 57,837

    23. Kuala Langat
    PH = 43,239
    BN + PAS = 44,858

    24. Titiwangsa
    PH = 23,840
    BN + PAS = 26,546

    25. Kuala Pilah
    PH = 18,045
    BN + PAS = 22,192

    26. Tampin
    PH = 22,435
    BN + PAS = 26,031

    27. Tangga Batu
    PH = 32,420
    BN + PAS = 36,722

    28. Sri Gading
    PH = 21,511
    BN + PAS = 22,771

    29. Tanjung Piai
    PH = 21,255
    BN + PAS = 23,693

    30. Putatan
    PH = 14,106
    BN + PAS = 14,201

    Jika dicampur jumlah kerusi

    BN 79 + PAS 18 + 30 = 127 Kerusi Parlimen
    Kalau + GPS 19 + Bersatu 18 = 164

    FORMULA PH MELINGKUP = PAS + UMNO + TEPOK

    BalasPadam
  16. DEPA YANG MULAKAN GENDANG PERANG, NAJIB DISALAHKAN

    Bekas PM Najib Razak ditempelak oleh Ahli Parlimen Segambut Hannah Yeoh kerana tergesa-gesa mencadangkan pilihan raya umum ke 15 ketika wabak Covid 19 masih bergejala, sekolah ditutup dan ekonomi menderita
    Menurut Ahli Parlimen Segambut itu, Najib amat tidak bertanggungjawab mencadangkan pilihan raya bagi menyelesaikan ketidaktentuan politik di negara ini
    Beliau merujuk kenyataan Najib pada 3 Jun, apabila menyarankan Kementerian Kesihatan dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mulai menyusun prosedur operasi standard (SOP) untuk pilihan raya.
    “Ketika sekolah masih belum lagi dibuka, kedai gunting rambut hilang pendapatan selama 3 bulan dan sebahagian rakyat diberhentikan kerja, pemimpin Umno ini hanya sibuk mencadangkan untuk diadakan pilihan raya.
    “Beliau malah sampai peringkat mencadangkan kepada Kementerian Kesihatan dan SPR untuk segera merangka SOP untuk menghadapi pilihan raya,”

    Hanna Yeoh geng parti kau yang bising akhirnya gang kau jugak yang meroyan mencipan

    Bangangnya tak bertempat, merata rata kebanganganya. Apa yang susah sangat Hannah Yeoh nak faham- Najib

    1. Yang letak jawatan dan tumbangkan kerajaan? Perdana Menteri PH.

    2. Yang usulkan undi tidak percaya dalam parlimen untuk jatuhkan kerajaan baru? PH dan Warisan.

    3. Yang bermesyuarat minggu lepas untuk tumbangkan kerajan PN? Majlis presiden PH.

    4. Yang dituduh letak kepentingan politik melebihi negara pada masa Covid? Najib pulak.

    Dengar baik-baik Hannah dan PH.

    Najib cuma cadangkan bubarkan parlimen untuk kembalikan mandat pada Rakyat melalui pilihanraya JIKA PH terus merebut kuasa dengan cubaan-cubaan berteruskan untuk tumbangkan kerajaan.

    Mendapat mandat baru dari Rakyat agar kerajaan lebih kukuh dan stabil untuk melawan krisis ekonomi Covid.

    Cara paling adil bagi semua dan paling sesuai untuk selesaikan kemelut politik.

    Apa susah nak faham, Hannah?

    Ni lah yang dikata bangang tak bertempat..

    Point 1-3 Hannah tak nampak ke? Atau buat-buat buta tak nampak?

    Point 1-3 bukan permainan meletak kepentingan politik melebihi negara pada masa Covid ke?

    Korang yang tak habis-habis rebut kuasa sehingga kerajaan tak stabil.

    Najib cuma cadangkan cara penyelesaian paling adil pada Rakyat tapi bossku pulak yang dituduh letak kepentingan politik melebihi negara?

    Giler betul, PH. Tak ke bangang name nye tu..!!

    BalasPadam