RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 5 Julai 2009

AWANG SELAMAT YANG SUDAH TIDAK SELAMAT LAGI

Pemimpin yang amat digeruni oleh Umno
Oleh: WFAUZDIN NS

AWANG SELAMAT penulis merapu di akhbar merapu Utusan Meloya menyebut betapa bahayanya kaum Melayu di negara ini apabila PR semakin dilihat bertambah kuat sokongannya daripada berbagai bangsa dan ugama. Itulah tulisan yang dilaporkan oleh Malaysiakini berkenaan minda Awang Selamat yang kini merasakan tidak lagi selamat menjadi orang Melayu. Saya tidak faham apa hujah dan alasan si Awang berfikir demikian, tetapi saya yakin pemikiran si Awang tersebut adalah kesinambungan dari pemikiran orang-orang tua yang kuno dan ketinggalan zaman.

Utusan Meloya sebenarnya pun telah lama dipinggirkan orang dan boleh dikategorikan sebagai akhbar sampah dan ketinggalan zaman. Jika dahulu popular dengan ruangan `senyum kambing' nya, akhbar usang ini benar-benar menjadi kambing hitam kepada kerajaan Umno/Bn. Tidak pelik sangat kakitangan akhbar tersebut sudah mula hendak memberontak dan berdemontrasi. Maklumlah, duduk dalam akhbar yang tidak berkat. Cuma, tinggal si Awang sahaja yang masih setia dengan akhbar kuno tersebut kerana sesuai dengan pemikirannya yang kuno itu.

Hujah kita, di mana ruginya orang-orang Melayu bila PR kuat? Cuba beri contoh di Selangor, P.Pinang, Kelantan atau Kedah, di mana umat Melayu terseksa di bawah PR? Kalau hendak beri contoh negeri-negeri di bawah Umno/Bn yang membuat orang-orang Melayu terseksa, dizalimi dan melarat, tidak terlarat kita nak senaraikan. Contoh terdekat cukuplah di Perak, bila kerajaan Perak dirampas oleh mereka, amankah Melayu di Perak? Jika betul majoriti orang-orang Melayu di Perak suka kepada kerajaan pilihan Mahkamah di Perak itu, kita cabar Umno bubarkan Dun Perak. Berani ke agak-agaknya? Negeri terkenal dengan Melayunya Terengganu sekarang Melayu di sana pun berpecah kerana Umno juga. Berebut kuasa menjadi punca. Jika dahulu Pas memerintah Terengganu, hak royalti dirampas tiba-tiba, itukah yang dikatakan membela Melayu? Di Kelantan usah ceritalah, berpenggal kerajaan Pas Kelantan menderita untuk mendapatkan keadilan dari Pusat sedangkan Kelantan hampir 100 % adalah terdiri dari orang-orang Melayu.

Sekarang, di bawah Najib dengan konsep 1 Malaysia nya, beranikah lagi si Awang berkata bahawa Melayu akan lebih diutamakan? Jika beliau masih beranggapan sedemikian, beliau akan ditertawakan oleh MCA, MIC dan Gerakan. Cukuplah Awang Selamat untuk mengampu Umno/Bn bertahun-tahun lamanya. Sehari dua orang percaya dan pakai cakapnya, tetapi minda rakyat semakin berubah dan tidak statik macam minda Awang Selamat. /wfauzdin.blogspot.com

5 ulasan:

  1. NI BUKAN SOAL AKU UMNO KE TAK

    AKU SOKONG PAKATAN RAKYAT

    TAPI AKU MENYAMPAH NGAN SIKAP KO !

    NAK IKLAN BLOG, BAYAR LA *****

    AKU DAH NAIK MENYAMPAH.

    LAMA DAH SABAR !


    NI BUKAN SOAL AKU UMNO KE TAK

    AKU SOKONG PAKATAN RAKYAT

    TAPI AKU MENYAMPAH NGAN SIKAP KO !

    NAK IKLAN BLOG, BAYAR LA *****

    AKU DAH NAIK MENYAMPAH.

    LAMA DAH SABAR !




    NI BUKAN SOAL AKU UMNO KE TAK

    AKU SOKONG PAKATAN RAKYAT

    TAPI AKU MENYAMPAH NGAN SIKAP KO !

    NAK IKLAN BLOG, BAYAR LA *****

    AKU DAH NAIK MENYAMPAH.

    LAMA DAH SABAR !



    NI BUKAN SOAL AKU UMNO KE TAK

    AKU SOKONG PAKATAN RAKYAT

    TAPI AKU MENYAMPAH NGAN SIKAP KO !

    NAK IKLAN BLOG, BAYAR LA *****

    AKU DAH NAIK MENYAMPAH.

    LAMA DAH SABAR !


    NI BUKAN SOAL AKU UMNO KE TAK

    AKU SOKONG PAKATAN RAKYAT

    TAPI AKU MENYAMPAH NGAN SIKAP KO !

    NAK IKLAN BLOG, BAYAR LA *****

    AKU DAH NAIK MENYAMPAH.

    LAMA DAH SABAR !


    NI BUKAN SOAL AKU UMNO KE TAK

    AKU SOKONG PAKATAN RAKYAT

    TAPI AKU MENYAMPAH NGAN SIKAP KO !

    NAK IKLAN BLOG, BAYAR LA *****

    AKU DAH NAIK MENYAMPAH.

    LAMA DAH SABAR !

    BalasPadam
  2. Ko tu bodoh tak tau undang2 kat TKO. Kalau nk paste artikel yg panjang tidak digalakkan pasal memenuhi ruang forum. Jika link saja, terpulang pd sesiapa nak masuk atau tidak, bukan paksa beb terutama kpd pencacai cam ko yg takut kena kritik. Yg ko meroyan tu apsal? Blog umno dah korup ke? muehehehe...

    BalasPadam
  3. hehe...sian blogger umno ni blog dia tak laku...bak mai aku promote blog hang kat sini, aku bgtahu la admin tu nanti yer...sian ko...

    BalasPadam
  4. WEII BAH***

    AKU PENYOKONG PAKATAN RAKYAT..

    TAPI SIKAP KO NI, MMG PATUT DIAJAR SIKIT...

    KALAU BETUL KO IKHLAS NAK LETAK LINK PUN

    LETAK LA ALAMAT ASAL

    NI DAHLA MAIN COPY PASTE

    BUAT IKLAN KT TRANUNGKITE ATAS LINK BLOG SENDIRI

    SAJER JE NAK PROMOTE BLOG SENDIRI...

    DAH FAHAM DAH

    BalasPadam
  5. Ape la bodoh budak ni kan....ape kena mengena ngan tajuk artikel tu?? Giler ke budak Umno nih? Ngaku org PR konon...Orang PR takde cam ko giler tak tentu pasal weYyyy...

    BalasPadam