TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Ahad, 25 April 2010

BODOHNYA AKU TIDAK TERFIKIR SEMUA INI, TAPI SUDAH TERLAMBAT!!

Buat rakyat Malaysia, sini gua nak bagi paham. Sekolah dan Jalanraya bawah kuasa Kerajaan Pusat. Felda jugak dibawah pusat dan yang jaga adalah bekas menteri bernama Yusof Nor. So kalau nak tuding jaring yang bau taik tu ke PKR anda adalah bangang sebangang-bangangnya. Dalil pembangunan ada 2 kategori. Jangan jadi bodoh macam menteri BN.

Air telah diswastakan semasa pemerintahan BN. Sebelum ni JBA adalah bawah pusat. Alasan tukar agar lebih efisien kerja dan pentadbiran. Maknanya BN memang sejak dulu lagi dah mangkok. Dan bila Kerajaan PR yang dapat rampas Selangor memfreekan air pada kegunaan bawah 20 meter padu dan BN naik gila maka sendiri boleh cermin muka dan ketuk sikit kepala otak agar boleh berfikir sapa yang benar dan salah.

Marah bila India dan China dari DAP dan PKR menang tapi bersorak pulak bila kaum tu menang guna tiket Barisan Nasional. Alasan tahap tadika yang di beria adalah ketuanan Melayu dalam bahaya. Rasa nak bagi penerajang padu kat perut sapa yang cakap macam tu.

Yang potong peruntukan untuk agama adakah dari DAP dan PKR? Guru KAFA yang sejak dulu macam tu jugak adakah salah PKR? Peruntukan masjid dan zakat buat main adakah salah DAP jugak? DAP yang berkaum Cina dan India dia nak jaga kaumnya dia punya pasallah. Sepatutnya Melayu yang ramai-ramai dalam Parlimen dan DUN tu buat perkara yang sama. Berlumba-lumba!!!!!! Maka rakyat akan senang sebab itu pun fungsi wakil rakyat bukannya wakil keluarga dan anak-pinak.

Bukan susah nak pikir. Yang beragama Islam, kecoh 2,3 minggu ni isu APCO. UMNO tak nafi dan tak jawab tuduhan dari PR tentang Yahudi laknatullah jadi penasihat kepada negara yang mengaku kononnya negara Islam. Tapi tuduh PR politikkan isu. WTF!!!!!! So, yang bangang sokong puak tu pasal apa? Jahat kah DAP dan PKR sampai UMNO tetap suci walaupun guna Yahudi yang siang malam balun rakyat Palestine? Jahatkah DAP dan PKR bila rakyat Palestine kebuluran angkara kaum yang kini kita bayar juta-juta just untuk nasihat? Bangang sangatkah sampai mahu pakai Yahudi laknatullah itu yang sejarah merakamkan mereka dah bunuh hampir 300 atau lebih utusan Allah/Nabi!!!!

Apalah sangat RM1000 kalau nak banding muntahan peluru mesingan yang merobek perut ibu mengandung yang beragama ISLAM!! (sumber-hantusabun)/

14 ulasan:

  1. Bukan senang nak mempengaruhi orang yang sudah dibeli dengan duitan. Bagi saya apapun adalah mereka merasakan BN dan UMNO adalah kerajaan dan PKR adalah pembangkang. Mereka tidak nampak organisasi ini adalah Parti Politik.
    Isu-isu yang dimainkan media arus perdana sangat mempengaruhi masyarakat kebanyakan khususnya di Felda. dakyah mengatakan media altenatif fitnah adalah sangat kuat kepercayaan mereka. Kalau mereka menyokong PKR seolah-olah menyongsang arus...Salah benar bagi mereka kalau menyokong dan berkawan dengan orang PR samada PAS, PKR dan jauh DAP.
    Keputusan yang dirasakan pilu ini sebaiknya dijadikan pengajaran dan teladan dengan apa yang terjadi sepanjang kempen. Rasa penat dan letih apabila keputusan begitu 'macam tak percaya'. Tetapi hakikatnya sutau pendekatan perlu kita cari untuk menanti PR ke 13 nanti. Mungkin ada hikmah yang menunggu kita di masa akan datang.
    Memberi kesedaran terhadap penipuan, kezaliman, rasuah dan kemungkaran BN perlu ditonjolkan secara besar-besaran oleh Media PKR.
    Saya pembaca setia blog saudara. harapan saya saudara terus memberi maklumat sacara konsistan dan istiqomah dalam perjuangan.

    BalasPadam
  2. 1725 sudah cukup!! mau cakap apa lagi!!

    BalasPadam
  3. Orang FELDA bukan orang kaya macam orang Melayu yang berada di bandar. Selama ini BN banyak membantu walaupun sedikit. Adat orang susah selalu mengenang siapa yang membantu mereka semasa susah walaupun sedikit. Untuk PKR jangan asyik memgutuk asyik orang Melayu, tolong lah orang Melayu walaupun sedikit, jasamu pasti di kenang.

    BalasPadam
  4. Bismilah Hir Rahman Nir rahim
    Semangat perjuangan kami memang tidak pernah runtuh . Penat lelah kami tidak pernah kami ungkit. Wang ringgit kami yang kami keluar sendiri pun tak pernah kami kesali. Waktu dan tenaga kami yang terbuang pun kami tidak pernah mengadu . Kami akan tetap dengan slogan " LAWAN TETAP LAWAN "
    Cuma persoalannya kami hanya sekadar bantu untuk memenangkan calon calon yang di utarakan oleh Pemimpin Pemimpin Pakatan Rakyat tanpa mempersoalkan walaupun calon adalah bekas peminum arak dan tolak hukum hudud pada masa lalu. Yang kami kesal Negeri Selangor di mana Menteri Besar nya dan pentakbirannya di takbir oleh Pakatan Rakyat tidak mampu untuk menjamin masa hadapan rakyat Negeri Selangor sila baca uraian saya di bawah ini.
    Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Di Bumi Allah ini , manusia sekarang perlu duit untuk hidup bukan air free untuk hidup . Ada peneroka tunggu 15 tahun untuk mendapat wang Pampasan . Menteri Besar Selangor lembab dan bodoh nak mampus hanya sekadar janji dalam tempuh 3 bulan kepada Pemaju ( milik kroni UMNOBN APCO) untuk membangunkan tanah yang terbiar .Kalau gagal juga selepas tiga bulan kerajaan negeri selangor akan bertindak (nak pilihan raya baru nak cakap , sudah 2 tahun beb kenapa baru sekarang?. Poooodah.
    PM 1 Malaysia APCO dalam satu hari sahaja RM1000.00 Cash dan Bank draf RM49,000.00 kalau BN menang . So tolong pikir nak tunggu 3 bulan atau menang kan BN ,esok dapat duit RM 49,000.00 .Conform Besok peneroka boleh cash kan bank draf RM49,000.00 selama ini yang tertunggak selama 15 tahun .Tidak rugi kerajaaan PM 1 Malaysia mengajikan Yahudi Israel APCO untuk membantu pentakbiran Malaysia. So buat MB Selangor tolong belajar dari kebodohan jangan asyik nak bagi free air je! Zaman sekarang orang tak nak benda free , orang nak duit . Paham tak orang nak duit bukan air free . Air free tak boleh menyekolahkan anak , air free tak boleh repair rumah , air free tak boleh membersihkan longkang tersumbat .Air free tak boleh pergi Haji . Orang FELDA FELCRA dapat wang Rm1000.00 + RM 49,000.00 sudah boleh bergelar " Aku Kaya , Aku Kaya , Aku Kaya " Hidup BN HIDUP MIC Hidup APCO
    Kalau Memperjuangkan mendiang KUGAN tak mungkin akan dapat RM1000.00 + RM 49,000.00
    Kalau memperjuangkan mendiang TB Hock tak mungkin akan dapat RM 1000.00 + RM 49,000.00 dan dapat RM 3 JUTA untuk sekolah CINA di Hulu Selangor. Suruh je MB Selangor letak jawatan .
    Fikir sejenak kalau pilih BN sudah tentu Ahli Parlimen akan dapat peruntukkan wang kalau pilih Pakatan Rakyat sudah tentu tidak akan dapat wang peruntukkan dari kerajaan PM 1 Malaysia , 1 Israel mana yang u all pilih .hj jamaludin

    BalasPadam
  5. kah kah kah
    Khalid brahim kalah diIjok PRK. sekarang beliau MB selangor.
    kah kah kah
    Kalau kita belajar metametik, kekalahan 1725 undi di Hulu Selangor bermakna PR boleh memasang angan-angan untuk ke putra jaya.
    kah kah kah
    boleh bersabarkah makcik dan pakcik felda dgn UMNO, inilah penanda aras PRU13.
    kah kah kah
    ayoooooooooooooooooh masuk felda..

    BalasPadam
  6. sabar walaupun kalah hari ini tak selamanye kita akan kalah.....kebenaran akan terserlah jua...inilah namanyer perjuangan takbir

    BalasPadam
  7. aku setuju ko memang bodoh tak reti berpikir...
    dalam BN skang ni walaupun cina n india menang tapi UMNO masih lead. simple je...tak macam pakatan haram, DAP yang lead jadi apaapa pun kena ikut telunjuk DAP.jadi UMNO masih menjadi pemerintah..tak macam PAS yang dah sanggup ketepikan niat untuk buat negara ISLAM sebab nak bersekongkol ngan dap..
    apsal la nak jadi bodoh sangat nak politikkan isu apco.adake dalam perjanjian ngan apco tu malaysia kena sokong serang palestin??kena guna slogan israel 4 all??middle israel??kalau nak cakap pasal 2,3 kerat lam APCO tu yahudi tak bermaksud semua tu yahudi.jadi maksudnya ko takyah la pakai internet,blogspot,windows,facebook ni semua bagai sebab ni semua pun kat belakang dia yahudi jugak...
    setuju benar aku bila ko mengaku ko bodoh..

    -faiz-

    BalasPadam
  8. PR bagi free air tu yg gula2 tp sedar tak harga air kat Selangor ni antara yg tertinggi di M'sia. Siapa yg guna air kurang dari 1m padu sehari? Kecuali la org yg tak mandi mcm anda kot.Dulu aku cuma bayar kurang RM20 sebulan walau tak free tp skg ni naik sampai RM40 keatas walaupun FREE 20M padu!
    Pasal APCO..dah byk penjelasan dibuat tp org macam anda memang kurang membaca..tu la jgn suka boikot sana sini...Allah dah turunkan ayat quran yg pertama..."Iqraq"...pandai lak pilih2 bahan yg nak dibaca....baca la semua..pas tu guna otak utk pastikan kesahihannya...jgn guna kepala lutut.

    BalasPadam
  9. “ Dan lagu ni Allah Taala beritahu orang ni sebenarnya orang munafiq. Orang munafiq ni lagu mana perangai? Allazina yattakhizuunal kaafirina auliaa min dunil mukminin.

    Iaitulah orang-orang munafiq ini mereka yang mengmbil orang-orang kafir buat kawan baik. Sehidup semati. Sesirih sepinang, sebantal, setelaga setimba, semampus sehidup. Semerintah negeri, sedewan. Sama-sama jadi wakil rakyat, sama-sama jadi menteri, sama-sama jadi exco, sama-sama jadi timbalan menteri, sama-sama jadi setiausaha parlimen, sama-sama jadi pegawai kerajaan.

    BalasPadam
  10. Pilihanraya ini yang menang ialah rakyat.

    1. Esok peneroka Felda Sg Buaya akan dpt RM 49,000.000

    2. Peneroka Felda Sg Tengi dpt RM 40,000 baiki rumah, bayar ansur2. Dapat peruntukan 32 juta untuk perumahan generasi kedua.

    3. Dapat Wakil Rakyat yang bakal banyak duit (kata PM) dan akan kerja siang malam.

    4. Cina - dpt sekolah rendah berharga RM 6 juta.

    5. Penduduk Sg Buaya. Akan buat jejantas berharga RM 100 juta.

    6. Akan dibina empat buah sekolah di kawasan Hulu Selangor (janji Muhyiddin).

    Janji, kalau PKR kalah dengan majoriti kecil itu maka kena terimalah. Inikan pilihanraya.

    Lepas ni, jika nak menang Kerajaan Selangor wajar ada special task force untuk Felda. Jangan muncul waktu pilihanraya sahaja.

    BalasPadam
  11. Semua pemimpin PAKATAN tidak belajar daripada PRU12.Kejatuhan BN kerana boros,tipu rakyat,rasuah.Selepas ini PR kalau nak menang perlu ambil sikap biarkan biarkan biarkan.Nak naik tol biarkan,barang naik harga GST biarkan.Depa nak buat rasuah biarkan.Jenis orang kita Melayu bukan jenis tau terima kasih pada orang yang menentang tapi depa akan terima kasih pada orang yang memberi.Olih itu biar depa tengok kalau pembangkang tak jalankan tugas bangkangan adakah depa akan dapat semua ini.Melayu memang mudah lupa.
    Apa nak heran kalau BN menang,yang pakai kopiah pun bolih peluk calun BN,apatah lagi yang pakai kain sekerat dada.Itulah pembawaan UMNO selama 50 tahun.Bukan senang nak hapus.
    Akhirnya ingat apa aku kata:Orang Melayu depa pikiak hidup hanya untuk sehari dua.Kalau ada masaalah selepas ini,PR perhati saja jangan buat apa apa.Kita tengok setakat mana depa bolih dapat.Kalau ada PRK biarkan tanpa tanding.Baru depa puas hati.

    BalasPadam
  12. Aku orang felda. Orang felda yang tinggal di felda memang tak dapat menerima orang yg meyokong parti pembangkang. kalau kita sokong pas macam kita ni peyokong komunis mereka lihat mungkin diboikot. yg kerja diluar dari tanah rancangan biasanya minda mereka terbuka luas dan akan mengundi mengikut calon yg boleh mengenegahkan masalah mereka.

    BalasPadam
  13. wah...senangnya maruah tergadai kerana wang, so pada sesiapa yg ingin bertanding pada pilihan raya akan datang, jangan lupa pasang bendera yg berlambang $$$$ AGAR SENANG DI INGAT OLEH MEREKA-MEREKA INI..betul tak anon 10.57 pm,..dan satu lagi ni..kalau nak cerita pasal RM49,000.00 yang tertunggak selama 15 tahun tu..tak payah cerita lah..sebab aku pernah alami semua tu..wang yg bakal keluarga aku perolehi lagi banyak dari tu,..peristiwa tu pun berlaku lebih kurang 15/16 tahun yg lalu,(tapi mana bergi wang tu...jeng-jeng-jeng) senderi mau ingatlah kawan,!!!..sapa punya angkara..senderi mau ingatlah kawan,!!!..so jangan gadaikan maruah kerana wang..sekiranya itu memang hak nya..dia memang berhak dapat,.. tanpa perlu menggadaikan maruah diri..kerana di akhirat nanti mereka-mereka yg tidak amanah itu pasti mendapat balasannya.

    BalasPadam
  14. Kekalahan ini bukan berarti segalanya telah berakhir, perjuangan mesti diteruskan. Jgn kita suka menyalahkan sesiapa terutama PKR, ubat yg pahit kalau ditelan mungkin penawar terbaik. Pas sudah lali dgn kekalahan sebegini tetapi kekecewaan akan luntur & semangat perjuangan diteruskan.

    Sebelum pru 2008 biasanya pilihanraya kecil amat jarang dimenangi pembangkang ( 10 BN 1 Pembangkang). Segala kekuatan jentera kerajaan dikerah, tipu muslihat,rasuah, ugutan dll digunakan. Kalau tidak main kotor bukan umngok namanya, menghalal segalanya demi kemenangan.

    Masalah yg paling besar ditanam kpd org melayu oleh umngok selama 50 tahun ialah mereka yg beri rezeki, kesenangan & keamanan pada negara ini. umngok = godfather
    Org melayu sesat & rosak aqidah menyebabkan banyak masalah sosial, jenayah dan politik. Terutama peneroka felda yg dulu miskin, kurang agama & tiada pendidikan.

    Kita jgn ikut cara haram yg mereka lakukan kalau tidak kita sama spt mereka. Kerajaan yg zalim pasti akan jatuh akhirnya cuma masa yg menentukanya, InsyAllah.

    BalasPadam