TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Rabu, 23 Jun 2010

TIGA ABDUL - INI TIDAK ADIL, AKU ANAK BETUL MEREKA TU ANAK KATAK !!

Berita terbaru adalah ura-ura Satim Diman telah menghilangkan diri dan mahu meletak jawatan sebagai ADUN Seri Serdang. Satu masa dahulu, ADUN2 pro Derih Jusoh mengugut untuk melompat dan sekaligus menjatuhkan Kerajaan UMNO di Terengganu.

Selepas itu ADUN Titi Tinggi buat kerenah. Lepas tu kita dengar ADUN2 UMNO di Perak pula mahu melompat. Lepas tu kita dengar lagi, ada ADUN UMNO di Kedah pula yang mahu melompat.

Bagi saya, motif wakil2 rakyat UMNO ini, tidak lain dan tidak bukan semata-mata mahu mencari "wang besar dan mudah".

ADUN2 dan MP2 UMNO ini lebih maklum berapa jumlah sebenar yang dibelanjakan Najib dan UMNO melalui agen2 mereka seperti Ezam Soros, Zul Nordin Al Kazzab, Zahrain Main Pasir dsbnya di dalam membeli pemimpin dan wakil-wakil rakyat PKR.

Mereka juga maklum, RM25 juta dibelanjakan untuk membeli si Hee, Timbalan Speaker Perak. Mereka juga maklum jumlah yang dibayar pada KAshvinder adalah dalam lingkungan RM20juta. Itu tak termasuk jumlah2 yang dibayar kepada katak2 yang lain, juga jumlahnya berjuta-juta.

Pada waktu yang sama, wakil2 rakyat UMNO dan pemimpin2 Bahagian dibiarkan kekeringan. Terutamanya di negeri2 yang diperintah Pakatan Rakyat, kebanyakan pemimpin-pemimpin UMNO terpaksa “berpekin-pekin” untuk menjalankan aktiviti kerana tiadanya sumber dana dari Kerajaan2 Negeri.

Yang menjadikan keadaan lebih rumit dan meruncing adalah apabila ADUN2 UMNO/BN terpaksa mendahulukan duit mereka untuk aktiviti2 parti dan DUN mereka.
Pada waktu yang sama, mereka melihat katak-kata PKR dan DAP diberikan wang berjuta-juta ringgit dengan sebegitu mudah. Dan mereka pula semakin miskin kerana terpaksa menanggung kos aktiviti parti mereka.

Maka, jalan yang paling mudah untuk meraih wang berjuta-juta adalah menggugut Najib dan UMNO untuk melompat parti. Apabila berlaku ugutan sebegini, maka Najib dan UMNO terpaksa mengeluarkan wang yang berkoyan-koyan demi menghalan mereka2 ini melompat ke partai lain.

Bayangkan, kalau semua wakil-wakil rakyat serta pemimpin2 Bahagian membuat ugutan seperti itu. Nescaya, dengan Vincent Tan sekali akan jatuh bangkrup. Judi Bola macamana besar pun, pasti bangkrap.

Mari lah kita berdoa supaya Allah SWT menghancurkan UMNO dengan menjadilkan senjata UMNO ini makan tuannya kembali. (Macam keris Tamingsari). Jangan lupa untuk terus berdoa, taktik UMNO ini akan digagalkan oleh Allah SWT dan mengakibatkan UMNO berpecah belah.

AMINNNN Ya Rabbal Alaminnn.

Sumber: Tulang Besi/Malaysiawaves

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini