TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Sabtu, 26 Jun 2010

SIAPA PUN BOLEH JADI MB SELANGOR ASALKAN BUKAN DARI UMNO

TIDAK kira siapa mahu jadi MB di Selangor. Apa yang penting mesti kita tentukan adalah MB Selangor mestilah dari PR bukannya dari Umno. Lagi pun, isu yang dihebohkan oleh media pencacai sekarang ini bukan masalah besar sangat pun. Cuma, beberapa pihak yang tidak puas hati dengan pendekatan YB Khalid mentadbir Negeri Selangor. Itu sahaja.

Ini masalah `khilaf' bukan masalah pokok. Apa yang aku tidak berapa senang adalah sikap pemimpin kita yang masih mahu bercakap dengan media pencacai seperti dari TV 3 suku tu. YB Azmin pun bercakap dengan TV 3 suku begitu juga dengan YB Khalid. Kita sudah kenal stail dan cara media haprak itu memainkan isu, kita masih lagi mahu bercakap dengan lidah syaitan tersebut. Hasilnya, selepas mereka dapatkan kenyataan dari YB Azmin dan YB Khalid, yang memberi ulasan pula diberikan kepada firaun besar dari Kulim YB Zul si tukang putar belit untuk mengulas. Apa lagi, orang mengantuk disorong bantal lah jawabnya.

Kita sibuk minta rakyat boikot media haprak itu, tetapi pemimpin kita masih mahu percaya kepada puak mereka. Rugi sangatkah kita jika tidak bercakap dengan TV 3 suku atau Utusan Meloya? Nasib baik TV 3 suku tidak minta raja sesumpah Senatak Ezam untuk mengulas isu di Selangor. Jika tidak, sudah pasti raja sesumpah akan menyebut bahawa DS Anwar lah puncanya yang berlaku di Selangor. Bukankah Senatak Ezam itu tidak boleh bercakap jika tidak sebut nama DS Anwar?

YB Zul Kulim pun sebut nama DS Anwar juga. Dia kata apa yang berlaku di Selangor adalah kerja DS Anwar. Beliau juga sebut, bila kununnya krisis ini memuncak, DS Anwar lari ke luar negara. Bodohnya peguam seperti beliau ini, tidakkah beliau tahu DS Anwar akan hadir sewaktu pemukiman PKR yang dijadualkan hari ini di Selangor? Mengapa mahu kata DS Anwar melarikan diri? Di dalam kongres PKR di Kelantan baru-baru ini, DS Wan Azizah sendiri mahu YB Khalid kekal sebagai MB Selangor. Jadi, apa masalahnya untuk dikaitkan dengan DS Anwar? Adakah DS Wan Azizah juga bertentangan dengan DS Anwar?

DS Anwar berada di luar negara kerana beliau tahu sebenarnya bukan ada masalah besar yang berlaku di Selangor. Kununnya krisis besar berlaku di Selangor hanyalah cerita dari media haprak itu sahaja. Apa yang berlaku menunjukkan di dalam PR kesemua pemimpin boleh ditegur tidak seperti di dalam Umno. Pemimpin pula bersedia untuk ditegur seperti yang dikatakan oleh YB Khalid bahawa beliau bersedia menerima apa jua memorandum atau desakan jika ada dari mana-mana pihak di dalam PKR. Itu beza kita dengan Umno.

Apa yang penting, jika MB Selangor memang patut diganti maka ganti sahaja asalkan Selangor tidak dipimpin kembali oleh Umno. Jika YB Khalid patut dikekalkan, maka kekalkan sahaja. Pada saya, besar sangatkah salah YB Khalid sehingga patut diganti? Jika sekadar silap pendekatan, memadai ditegur dan YB Khalid perlu menukar pendekatan agar selari dengan dasar parti beliau. /mandor.blogspot.com

6 ulasan:

  1. betul tu asalkan dr pakatan ak sokong. no 2 bn. ni lg 1 la nak luahkan hati tp tak tau la sape nak dgr.. pemimpin2 pkr ni kalau betul la nak rebut jawatan mb tu baik masuk umno jer.. kau da jd adun, ahli parlimen, exco sdh ler.. x dw rezeki fullstop. x yah dok susah2kn dri jatuhkan kawan mcm di perlis n terengganu. itu style umno. kang jatuh tgn bn balik kn susah..

    BalasPadam
  2. aku ni sokong juga PR ni, tapi perangai pemimpin PKR ni buat aku menyampah, tak yah la dok cakap dalam tv 3suku tu... tunjukkan kita bersatu... rakyat memerhati... PR13 ni geng2 bebas tu dah tak ujud lagi...cayalah..

    BalasPadam
  3. Cuba Selcat siasat puak-puak azmin di mpaj sana. Ramai yg lg teruk dr umno. Azmin mungkin tak sedar org2 dia mcm hampas.

    Ini teguran ikhlas

    BalasPadam
  4. Alehh....sebenarnya Azmin tu yang nak sangat jawatan MB..buatkah mcm2 hal...bukan kita tak tahu. Mcmlah dia kuat sangat..dia kena ingat jmerekagn keterlaluan nanti bila rakyat dah menyampah bukan setakat ahli Parlimen.. ADUN pun dia tak dapat.

    Menyampah betul aku ada makhluk jenis ni & 15 ahli parlimen yg lain... Ni betul jadi mcm UMNO dah..(ssshhhttt...bukan ke mereka ni dari UMNO....).

    Surohlah Azmin tu buang buanglah perangai UMNO tu.... sebelum dia dibuang oleh Pengundi Ulu Kelang..

    BalasPadam
  5. geng2 PKR, lu orang jangan jadi macam anjing dan jadi anjing, lu orang tak de otak ke, jangan otak panjang macam otak babi, orang islam tak le makan

    BalasPadam
  6. aku sokong mung anon 10:36PM. puak2 ni tak cukup makan ni sebab tu tak puas hati dgn MB yg aku nilai cukup bersih. Aku tengok azmin ni dah lebih terok dari umno, takkan semua nak bolot utk geng pkr jee... MP dan adun yg suka hantam rakan2 PR dlm tv3 suku jgn lagi dipilih jadi calun pR13 nanti..

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini