TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Selasa, 27 Julai 2010

RAHIM THAMBY CHIK BAKAL DILANTIK ENGETUA SEKOLAH MENGANDUNG DI MELAKA ?

Oleh: WFAUZDIN NS

MELAKA Negeri Bersejarah akan mengukir sejarah seterusnya apabila Kerajaan Melaka di bawah Ali Rustam akan menubuhkan Sekolah Mengandung. Samada pihak Kementerian benarkan atau tidak, Kerajaan Negeri akan tetap meneruskannya bagi mengubati `penyakit budak miang' di sekolah. Itu kata Ali Rustam, KM Melaka yang pernah disabitkan dengan politik wang semasa pemilihan Umno yang lalu. Baca di sini.

Selepas ini rakyat Negeri Melaka tidak perlu bimbang lagi tentang anak-anak mereka yang `miang' kerana mereka akan dibantu. Jika sebelum ini kita dengar mahu diwujudkan Pendidikan Seks di sekolah-sekolah, kini mungkin wujud pula Sekolah Mengandung. Terlalu rapat kaitan keduanya. Saya tidak mahu menyebut idea Ali Rustam ini baik, bijak atau bahlol. Cumanya saya kesihan apabila Ali Rustam menyebut masalah zina akan dapat diatasi dengan kaedahnya itu. Benarkah begitu?

Teori Ali Rustam mudah. Pelajar-pelajar yang melakukan zina adalah kerana gagal mengawal nafsu, maka lebih baik mereka kahwin. Jika pihak sekolah tidak mahu terima pelajar yang mengandung selepas berkahwin, maka inilah sekolahnya. Apa terjadi selepas pelajar ini berkahwin nanti? Sudahkan kita fikirkan? Benarkah mereka yang berzina itu sebenarnya disekat dari berkahwin? Atau semata-mata mahu berseronok? Sudahkah kajian dibuat? Saya rasa tidak ramai yang melakukan zina itu adalah kerana mereka disekat dari berkahwin. Mereka cuma mahu keseronokan bukan mahu berkahwin.

Sekiranya jadi juga penubuhan Sekolah Mengandung untuk pelajar-pelajar miang ini, saya ingin mencadangkan agar Pengetua atau Guru Besarnya adalah bekas KM Melaka iaitu Rahim Thamby Chik. Beliau sungguh berpengalaman di dalam perkara `miang' dan budak mengandung ini. /wfauzdin.blogspot.com

7 ulasan:

  1. kah...kah...kah...

    Dah kena dah.....memang padan lah kalau si Rahim Tambhy Chik tu jadi Pengentua atau Penaungnya.

    ha...ha...ha...

    BalasPadam
  2. gua sokong dengan cadangan lu bro, kalau jadi, elok le pengetuanya dilantik bekas KM Melaka Rahim Thamby chik tu, dia tu memang berpengalan sesangat dalam bab2 macam ni, dia tak kira, bawah umur ke, lebih umur ke, dia bantai je, tapi yang dia paling suka yang bawah umur le, maklum le nafsu anjing, macamtu le

    BalasPadam
  3. Tepat,memang tepat sekali,Rahim Tambychik jadi Pengetua Sekolah Biang ni.Dia punya credencial memang jitu

    Tepat memang tepat sekali.Pilihan anta tak boleh diragukan lagi.Rahim Tambychik punya credential yang jitu untuk jadi Pengetua Sekolah Biang ni.Dicadangkan juga sekolah ni dilengkapkan dengan klinik bersalin kerana Pengetua sekolah tak mau orang ramai tau berapa ramai yang sudah bersalin.Itu rahsia sekolah dengan Pengetua.Fullamak!!! Sakanlah Rahim Tambychik.

    BalasPadam
  4. Bhai WFauzdin...

    Idea lu memang mantap... Rahim Thamby Chik mesti suka punya... hahaha... takder gaji pon takper... hahahaha

    BalasPadam
  5. salam, bagus sekali sebab rahim tamby chik nak yang sempit dam memuaskan,,, he he heee, melaka cipta nama yang pertama di dunia tau,,, banyaklah anak haramalaysia, iantu ANAKHARAMELAKAUMNOGOK

    BalasPadam
  6. saya setuju sekolah yang macam ni di tubuhkan.paling kurang menggalakkan perkahwinan.idea yg baik

    BalasPadam
  7. sukaaaa sangat.. pengetua jadi pengent........tuuuuuuut

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini