TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Sabtu, 9 Julai 2011

KEJAYAAN GEMILANG BERSIH - TERBUKTI TIADA SENJATA DAN MOLOTOV COCKTAIL





DS Anwar cedera ditumbuk bersama Pengawalnya



Oleh: WFAUZDIN NS

SEMPURNA sudah Perhimpunan Bersih 2.0 hari ini dengan kejayaan paling gemilang. Meskipun diugut, diancam malahan terlebih awal lagi beberapa tangkapan telah dilakukan oleh rejim namun Perhimpunan BERSIH berjaya menembusi kubu yang dikatakan paling kukuh dan berstrategi oleh PDRM itu.

Lebih 50,000 berada di tengah Ibu Kota petang tadi berjaya menggagalkan sekatan setiap penjuru alam. Jumlah itu tidak termasuk beribu-ribu lagi yang terkandas di pertengahan jalan menuju ke K.Lumpur akibat sekatan jalanraya di lebuh-lebuh raya samada dari Utara, Timur dan Selatan yang bermula awal pagi semalam lagi.

Apabila melihat sendiri suasana kehadiran ramai pejuang-pejuang BERSIH yang langsung tidak menghiraukan amaran mengarut oleh KPN malam tadi, saya tertanya-tanya di mana PERKASA dan Ibrahim Ali? Difahamkan kumpulan mereka sekitar 20 orang sedang enak menjamu selera di sebuah restoren sambil menonton TV yang melaporkan keadaan semasa di lokasi perhimpunan. Di mana pula Omar Din, Guru Silat Lincah beserta anak-anak buahnya yang sebelum ini menyalak setiap malam di kaca TV kununnya ingin berada di barisan hadapan menentang kemaraan BERSIH?

Biar saya realistik dan tidak `double standard.' Satu pujian harus diberikan kepada kumpulan `Patriot' di bawah Ketua Pemuda Umno, KJ yang berani merealisasikan perhimpunan secara aman ini. Meskipun kumpulan beliau hanya sekitar 300 orang berbaju merah, namun setidak-tidaknya mereka lebih `jantan' dari PERKASA dan kumpulan Omar Din. BERSIH tidak bertempur pun dengan Patriot kerana masing-masing tahu erti yang terkandung di dalam Perlembagaan berkaitan hak berhimpun secara aman.

Timbul pertanyaan setelah semuanya selesai sebentar tadi, iaitu mana dia parang, senjata merbahaya atau `molotov coktail'? Mana dia pemimpin yang berjiwa `komunis' yang ingin merampas kuasa? Berapa bijikah bangunan atau kereta yang dibakar? Bayangkan jika di dalam keadaan perhimpunan tersebut diprovokasi oleh pihak Polis dan FRU, tiada apa pun yang berlaku seperti yang dikatakan tadi, adakah jika perhimpunan ini dibenarkan secara aman di Stadium Merdeka akan berlaku kejadian-kejadian tersebut?

Akhirnya, marilah kita berfikir secara bijak adakah kita perlu lagi kepada kerajaan zalim seperti ini? Bertuahnya kita di dalam PR kerana mempunyai pemimpin seperti DS Anwar, Tuan Guru Hj Hadi, Lim Kit Siang, Mat Sabu, Tian Chua dan ramai lagi yang sanggup merasa sakit dan susah bersama kita. Di mana Najib dan Rosmah juga Muhyiddin? Mereka hilang dan meninggalkan pihak Polis untuk bertempur dengan rakyat. Di saat DS Anwar terbaring di Hospital akibat ditumbuk bersama Pengawal Peribadinya, ketika Tuan Guru Hj Hadi ditahan dan digari mungkin ketua rejim bersama isterinya kini bersuka ria di luar negara.

Syabas BERSIH, syabas rakyat dan syabas Patriot. Takziah buat Perkasa, Omar Din dan anak-anak buahnya serta PDRM. Masa akan tiba rejim pasti tumbang
./wfauzdin.blogspot.com

15 ulasan:

  1. MELAYU PAS BODOH..

    MELAYU PKR BODOH..

    MELAYU PAS BANGANG..

    MELAYU PKR BANGANG..

    MELAYU PAS KELDAI..

    MELAYU PKR KELDAI..

    MELAYU PAS LEMBU..

    MELAYU PKR LEMBU..

    KELING/PARIA.. BAIK BOSS...

    CINA/PELESIT.. BAIK TAUKEH..

    MELAYU PAS BEBAL..

    MELAYU PKR BEBAL..

    MELAYU PAS BAHLOL..

    MELAYU PKR BAHLOL..

    KELING/PARIA.. YES TUAN..

    CINA/PELESIT.. OK TAIPAN..

    ???????????PEBENDA????????

    BalasPadam
  2. Parti Ajaran Sesat dan Parti Kelentong Rakyat,
    mengapa lah kamu semua otak letak kat jubur.

    BalasPadam
  3. memang betul setuju dengan tampa nama 10:02 umno memang sebuah parti yang sesat lagi menyesatkan rakyat dalam pahaman umno politik tidak ada dalam agama bermakna semasa berpolitik tidak ada haram halal tidak ada dosa pahla kerana maklaikat roqib dan a'tib tidak mencatit setiap perbuatan kita,inilah satu pahaman yang bidah yang ditanam kepada setiap orang islam umno oleh kerana itulah umno tidak sekali2 akan melaksanakan undang2 islam.

    BalasPadam
  4. PEBENDA YG KO MEREPEK "TANPA NAMA 10.23 PM"

    CAKAP TENTANG AD-DIN MCM BUDAK TADIKA BARU PANDAI HAFAL DOA MAKAN..he...

    JGN KATA TAJWIDNYA MALAH SEBUTANNYA JUGA PELAT..
    MENYIBUK AJA BERCAKAP PASAL KERJA MALAIKAT!!

    SYUH..SYUH...PERGI MAIN JAUH2, INI PADAHNYA BILA DAPAT AJARAN ULAMAK AKHIR ZAMAN.

    BalasPadam
  5. ya berjaya! lakonan anwar berjaya! podahh.

    BalasPadam
  6. tahniah kepada semua peserta bersih.... teruskan perjuangan menentang kezaliman dan ketidakadilan pemerintah...

    BalasPadam
  7. Tahniah pejuang kebenaran... kita kapankan umno pru13 nanti..

    BalasPadam
  8. Kita kapankan juga PR nanti di PRU13....PR (Pemusnah Rakyat)...Barua Cina

    BalasPadam
  9. kalau PR barua cina umno barua yahudi apco nauzubillah.

    BalasPadam
  10. jatuh bangun sesebuah kerajaan tu telah ditentukan allah .kalau allah kata anuar kan jadi pm maka jadilah dia suatu hari nanti,bagitu juga sebaliknya ,kalau ditentukan tidak usah lah buat macamana sekalipun tak kan dapat punya.kalau allah dah tentukan umno kan berkubur maka berkuburlah ia.bagitu juga pkr.kita sebagai rakyat usahlah terlalu fanatik sangat.ada otak pakai,ada mata lihat.ada telinga dengar,gunakan akai sebaik2nya.selain tu berserah pada allah.

    BalasPadam
  11. x puas hati btul lah. mana pejuang melayu kita si ibrahim ali & geng2 perkasa? kata nk berjuang lawan org cina, lawan ambiga. batang hidung pun x nampak. awal2 dulu lantang bkn main. skrng ni sape yg ddk kat rumah?? kah kah kah

    BalasPadam
  12. "kami akan tetap menentang petualang negara" kata PATRIOT. mcm ni lah baru bagus. mcm ni lah pemuda umno yang kita mahukan. eh2 jap. apsal nampak rmai yg gelap2 je. patriot ni pemuda umno ke pemuda mic. haha haha

    BalasPadam
  13. Tanpa nama tu penakut gile....ada berani tonjolkan diri? kalau tidak jadilah mcm polis2 da Fru yang penakut tu,....menyorok..

    BalasPadam
  14. tanpa nama 10:02

    syabas dan tahniah kerana bersama memBersihkan petualang pemerintah negara,ada umno ada BN ada kurap ada anai2 bersuaralah sepuas2nya lepas pru 13 umno akan d kuburkan bersama2 tv3suku kesayangan beruk2 BN dan pencacai2 pukimak najiss luu soraklah puas2,we give final line 4u...

    BalasPadam
  15. melayu um-no babun,keledai,lembu pawah,ayam daging,burung belatuk,ular sawa,bingai,cecak kubin,penyamun,penyangak,perogol bersiri,rampas bini orang,main anak orang,bunuh altantuya,main bini orang,jaga along,taukey judi,curi balak,curi pasir,ambik tanah rakyat dan macam2 lagi lepas tu gi umrah dan haji dari duit haranmjadah...itulah melayu um-no....kesian!!!!!!!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini