TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

PROGRAM 14 OKT 17

PROGRAM 14 OKT 17

Selasa, 5 Julai 2011

MUDAH DIBACA TAKTIK PUAK DAYUS DAN BACUL INI

Oleh: WFAUZDIN NS

KELAKAR juga rasanya bila dengar komen puak-puak Umporno ni tentang BERSIH. Hiruk pikuk mereka berhujah mengapa Datuk S. Ambiga seorang Non Muslim dipilih sebagai pemimpin BERSIH, mengapa PAS berada di bawah pemimpin itu? Itu hujah dari puak yang bengap lagi dayus.

Betul ke mereka ni menentang sangat BERSIH kerana Ambiga tu Non Muslim? Sewaktu BERSIH 1.0 dulu, siapa pemimpinnya? Waktu itu adalah Syed Shahir (Bekas Presiden MTUC) seorang Muslim. Masa itu puak dayus ini menentang juga BERSIH. Kalaulah BERSIH ini dipimpin oleh Tuan Guru Nik Aziz sekali pun mereka akan menentang juga, dan cari alasan kununnya orang berserban tidak sesuai memimpin BERSIH untuk berdemontrasi. Pilih pula Anwar, mereka akan kata Anwar ada kes di mahkamah jadi tak wajar dipilih jadi pemimpin BERSIH. Hatta, jika BERSIH ini dipimpin oleh Malaikat sekali pun, puak sekutu Apco ini akan menentangnya. Kerana apa? Sebabnya hati dah busuk, jiwa dah kotor dan takut kehilangan kuasa. Itu saja.

Lepas ini, mereka akan menyalak pula kata BERSIH tidak mendapat sambutan sekiranya BERSIH mengambil keputusan mematuhi nasihat Ke Bawah Duli Tuanku. Ini taktik mereka yang sudah boleh kita baca. Apa pun, rakyat dah tahu siapa yang bacul dan dayus sekarang./wfauzdin.blogspot.com

6 ulasan:

  1. Polis tangkap orang pakai baju kuning.
    KPN nak siasat bank, belum buat dah hebohkan dulu

    Ikut akal logik aku ni, tak payah heboh nak siasat bank tu. Diamx siasatlah barulah profesional. Tapi heboh dulu baru nak buat itu macam orang politik aje. Mana dia kod etika polis yang dikatakan profesional.
    Harap pihak atasan polis tu muhasabah diri dan be profesional dalam etika kerja

    BalasPadam
  2. suruh polis siasat kematian remaja perempuan keterunan melayu dekat johor lagi elok ... allah nak tunjukkan kebenarannya

    BalasPadam
  3. Lain kali kalau nak tangkap perompak, beritahu seluruh Malaysia di mana mereka berada.

    Samalah juga bila nak tangkap GRO dan pendatang tanpa izin... beritahu seluruh Malaysia kemudian baru serbu.

    UMNO/APCO ke ajar kamu buat kerja polis macam ni? Mai sini aku nak ajar apa yang aku lihat dalam filem penyiasatan. Lain kali kalau nampak parang atau cocktail tu, diam-diam dulu... diam-diam hantar pasukan penyiasat untuk skodeng siapa yang akan kutip barang-barang tu... kemudian ikut mereka dan tangkap dalangnya. Yang ini kalau nak tuduh menentang Yang DiPertuan Agong aku tak kisah. Itupun nak kena ajar ke? Atau memang puak tu yang letak dan puak tu juga yang ambil... memanglah tak leh kesan cap jari.

    Bodoh betul.... bodoh betul.... aku tak kata polis... kang terbang RM50.

    BalasPadam
  4. KAH!KAH!KAH!KAH!!!KAH!KAH!KAH!KAH!!!KAH!KAH!KAH!KAH!!!KAH!KAH!KAH!KAH!!!KAH!KAH!KAH!KAH!!!KAH!KAH!KAH!KAH!!!KAH!KAH!KAH!KAH!!!KAH!KAH!KAH!KAH!!!KAH!KAH!KAH!KAH!!!KAH!KAHKAH!KAH!KAH!KAH!!!KAH!KAH!KAH!KAH!!!KAH!KAH!KAH!KAH!!!KAH!KAH!KAH!KAH!!!KAH!KAH!KAH!KAH!!!!KAH!!KAH!!!
    syhhh..syoh2 gi stadium nun.demo la korang.keheh!keh!keh!!!

    BalasPadam
  5. polis semakin bangang sebab ade yg nak ambik kesempatan menjilat umno utk jadi KPN...

    jilatla umno tu wahai polis, nnti mati kamu masuk neraka bersama umno yg zalim.

    bukala uniform kamu dan masuk umno, lawan dlm pilihanraya, jgn salah guna kuasa. uniform kamu tu rakyat yg bayar...hanya seluar dalam saja duit kamu sendiri tau!!!!

    BalasPadam
  6. kerna uniform polis merasai diri nya hebat yg sebenar nya Hina Dmata Rakyat...cara diaorg wat kerja mcm celaka ..memerangi rakyat serupa rakyat melaku kan jenayah ..gaji yg dmkn tu pun hasil titik peluh rakyat ..alangkah bersyukur rakyat kalau PDRM ni memerangi jenayah dadah n sosial sampai ke akar umbi tentu ngra akan aman...xperlu sibuk lah dgn BERSIH ni...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini