TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Sabtu, 10 September 2011

BUKAN KERJA SAYA MAHU PANTAU KEGIATAN `KRISTIANISASI" - KETUA UMNO BAHAGIAN

Oleh: WFAUZDIN NS

Sebuah stesyen TV di negara ini menjadi bahan tertawa masyarakat apabila menamakan sebuah surau dengan nama `Surau Al-Musyrikin' apabila menyiarkan isu `Kristianisasi' yang kononnya berlaku di sebuah Pusat Tuisyen berhampiran surau tersebut. Jadi, tidak hairan lah jika TV ini akan digelar sebagai `TV Al-Musyrikin' oleh masyarakat suatu hari nanti, dan memang agak sesuai memandangkan TV ini mempunyai ciri-ciri seperti itu.

Hari ini, Malaysiakini menyiarkan kenyataan Pengerusi surau yang TV ini sebut `Al-Musyrikin' bahawa memang berlaku kegiatan `Kristianisasi' di Pusat Tuisyen berkenaan. Tetapi katanya, beliau tidak memantau kegiatan berkenaan kerana itu bukan kerjanya. Baca di sini. Saya merasa pelik juga, seorang Pengerusi Surau yang namanya seperti nama orang Islam iaitu Datuk Mustapha Kamal boleh berkata bukan kerja beliau untuk memantau kegiatan seperti itu. Apabila Malaysiakini menyebut bahawa beliau Ketua Umno Bahagian Seputeh, baru saya tersedar memanglah bukan kerja Umno memantau kegiatan sedemikian. Kerja Umno mungkin hanya menghebohkan sahaja atas sesuatu kepentingan.

Di dalam Islam, setiap umat Islam mesti peka dengan keadaan sekeling apatah lagi dengan kegiatan memurtadkan umat-umat Islam. Tetapi ini bukan kerja Ketua Umno Bahagian selaku Pengerusi Surau di situ. Berbeza dengan tindakan Kerajaan Negeri Selangor berkaitan isu serbuan JAIS ke atas sebuah Gereja baru-baru ini. Kerajaan Negeri bertindak pantas dengan menyiasat kejadian tersebut serta meminta JAIS mengemukakan laporan lengkap agar tindakan boleh diambil. Sehingga kini, laporan masih belum dikemukakan kepada Kerajaan Negeri, sebaliknya isu Tauliah pula dihangatkan oleh JAIS.

PAS juga bertindak pantas dengan memohon untuk bertemu dengan JAIS dan pihak Gereja agar cerita sebenar boleh diketahui. Malangnya, terdapat halangan dari `eksekutif' menghalang PAS untuk bertemu JAIS. Sebab apa? Kononnya siasatan dan maklumat yang ada pada JAIS ini rahsia. Mengapa perlu dirahsiakan dengan isu sebesar ini? Jika mahu berahsia, mengapa dari awal tidak sahaja dirahsiakan kisah serbuan tersebut?

Di sini, jelas kepada kita pihak mana yang tidak sensitif dengan isu agama. Kita juga tahu pihak di sebelah sana hanya mahu mensensasikan isu agama bertujuan untuk kepentingan politik mereka, bukannya ikhlas untuk membela agama Islam. Media bersifat `Al-Musyrikin' ini juga banyak membantu kerja-kerja puak ini. Oleh yang demikian, kita menyeru seluruh umat Islam agar jangan bersubahat dengan puak seperti ini./wfauzdin.blogspot.com

12 ulasan:

  1. kenyataan yg tidak ada persaan tanggong jawab,
    apa bila ada pehak yg cuba memikul tanggong jawap dengan memberi sedikit tazkirah mereka halang, inilah sikap yg diturunkan kepada mereka oleh pehak penjajah sebelum membebaskan negara ini dari naungannya.

    BalasPadam
  2. ada pulak pemimpin/exco/Jabatan kerjaan yg nak buat kerja utk halang kristianisasi, kena halang, kena tuduh mcm2, tali barut umno laa, dan mcm2 lagi. bila ada pemimpin yg kata itu bukan kerja dia, kena tuduh pulak.

    aku syorkan supaya penulis blog ini dan penyokong2nya masuk kristian kalau tak nak jadi komunis. Memang sah puak2 ni taliberuk kristian kalau bukan taliberuk komunis.

    muka pun dah ada iras2 rashid maidin, atau ada bau2 belacan dgn bekas komunis tu?

    BalasPadam
  3. Harap mat sabu dan tuanpunya blog ni bina satu memorial bagi mengenangkan jasa2 komunis menentang penjajah british. antara lokasi pilihan,

    1. depan rumah mat sabu
    2. depan rumah w fauzdin
    3. depan masjid rusila, trg
    4. sebelah tokong siam di bachok

    semua tempat yg dicadangkan itu adalah tanah persendirian, jgn bagi alasan kerajaan pusat tak benarkan sudahlah.

    BalasPadam
  4. apabila memorial komunis dibina, aku yakin ia akan jd tarikan pelancong dari seluruh dunia terutamanya negra2 blok komunis, kau orang boleh meniaga souvenier dll utk tambah pendapatan keluarga.

    kau orang boleh tambah ahli parti komunis malaysia, mat sabu boleh jadi tauke kedai jual air cincau, w fauzdin boleh jd tourist guide komunis2 yg dtg melawat, sbb blog kau pun tak lah laku sgt, suam2 kuku beruk saja.

    BalasPadam
  5. w fauzdin sokong mat sabu,
    suara mat sabu mcm beruk,
    mat sabu sokong komunis,
    maknanya mat sabu adalah beruk komunis belaan w fauzdin.

    w fauzdin sokong anwar,
    anwar seorang ketua peliwat,
    anwar juga langgan pelacur,
    maknanya w fauzdin adalah barua yg menyokong peliwat dan pelanggan pelacur yg disanjung sbg bakal PM m'sia.

    BalasPadam
  6. w fauzdin sokong nik ajis,
    nik aziz kata tuhan mencarut dan samseng,
    nik aziz bawa ajaran agama baru,
    agama baru nik aziz kata tuhan yg disembahnya mencarut dan samseng,
    w faizudin adalah salah seorang pengikutnya,
    Pengikut Ajaran Sesat (PAS)

    BalasPadam
  7. UMNO+APCO+KOMUNIS=UMCONIS..TUPASAL PENYOKONG UMNO NI BODOH YANG TERAMAT BANGANG DI ALAM INI....SPIN PUNYA SPIN TERKELUAR LAH KEBEBALAN PENYOKONG2 AL-MUSYRIKIN NI..HAHAHAAA..

    BalasPadam
  8. Biarlah pencacai Umporno tu menyalak..pasal dia org tgh pening nape ada yg kata Msia tidak dijajah oleh British, sebaliknya yg perintah adalah raja2 Mlayu...Abis tuh, British dtg Tanah Melayu nak kerja dgn raja2 Mlayu la ye...hehehe...tu yg puak tu pening tu...hehe

    BalasPadam
  9. puak2 baghal ni memang cenggini..derang dah takdak hujah sebab ketua2 derang sendiri pun tatau nak jawap camna...dan derang sendiri pun tatau nak cari kat mana sumber kebenaran sejarah ni.....hahahahhahahanjing AMNGOK

    BalasPadam
  10. kah kah kah.

    mat sabun dah bukak crita baru

    parti pas ciptaan britissh nama asal pas
    ialah nak tau hahaha


    carik sendiri ...

    TERIMA KASIH MAT SABU...OTAK HANG MMG GELIGA...
    Nak tau hah oii parti british keluarlah ko dari parti barua


    BRITISH DPT IDEA KAT INDIA...

    BalasPadam
  11. Allah nak bukak beelenggu rantai parti beruk pas...dgn melepas umat islam parti boneka british

    TAK SANGGKA PERAAAYAAN KEMBAR

    TERSEMBUNYI HIKMAH UTK UMAT ISLAM'
    HINA NYA KORANG TAK MALUKA...

    SEBURUK2 Anwar xmalu besar macam ni

    aruah memali..tak senang dlm kubur.

    dah lah bejuang negara islam yg xda dlm quran

    parti pun tahap parti barua british ja

    sddih aku...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini