TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Rabu, 14 September 2011

ISU MAT SABU - KJ MAHU CARI MAKAN, EZAM SESUMPAH PUN MAHU MAKAN JUGA



Oleh: WFAUZDIN NS

BERTEMPAT di Bukit Kepong, Johor maka muncul kembali suara yang hampir tenggelam di dalam Umno iaitu `Senatak' (Senator katak) Ezam sesumpah. Sudah lama beliau tidak muncul, maklumlah telah kering air liur beliau ke hulu ke hilir tanpa kotak, membawa hikayat keburukan bekas bosnya DS Anwar, tiada siapa yang peduli jauh sekali untuk mempercayainya.

Kali ini beliau mungkin merasa amat tercabar kerana nama beliau tidak lagi disebut, sebaliknya nama Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaludin pula yang popular di dalam isu `Mat Indera' sebagai Pejuang. Keberanian KJ untuk berdebat dengan Mat Sabu walaupun Mat Sabu mencabar Muhyiddin, ternyata menenggelamkan nama Ezam sesumpah. Kali ini Ezam cuba bangkit di Bukit Kepong untuk memperlihatkan kehebatan beliau tidak kalah dengan KJ.

Malang sekali, Ezam sesumpah tidak menjawab persoalan sebenar isu yang timbul. Ezam sesumpah tidak menjawab dakwaan Mat Sabu bahawa Mat Indera adalah pejuang menentang penjajah. Sebaliknya, hujah Ezam sesumpah sebiji saling tidak tumpah seperti hujah Utusan Meloya. Beliau juga tidak menjawab kenyataan Prof Zainal anak Kling dan juga terbaru dari Tun Mahathir yang mengaku negara ini tidak pernah terjajah. Ertinya, hujah Ezam sesumpah sama nilainya dengan hujah Utusan Meloya yang bankrap itu.

Apa yang disebut oleh Ezam sesumpah baru-baru ini di Bukit Kepong? Beliau mahu Mat Sabu diusir dari negara ini kerana kononnya Mat Sabu menyokong Komunis. Nyata sekali, semasa isu ini bermula Ezam sesumpah mungkin lena dibuai mimpi sehingga terkejut dengan keberanian KJ yang berani ke hadapan. Maka, tuduhan Ezam sesumpah terhadap Mat Sabu jauh tersasar menjadikan desakan beliau agar kerajaan mengusir Mat Sabu sebagai satu desakan yang ditertawakan orang. Sebelum ini Ezam sesumpah pernah meminta agar Pasport DS Anwar ke luar negara di tarik balik kerana beliau yakin Ketua Pembangkang itu akan cabut lari sebelum kes dibicarakan. Terbukti, dakwaan Ezam sesumpah menjadi kisah dongeng apabila DS Anwar muncul di mahkamah sebilang masa apabila kesnya bermula.

Setelah tewas berhadapan dengan DS Anwar, mangsa terbaru Ezam sesumpah adalah Mat Sabu. Beliau silap pilih sasaran kali ini. Mat Sabu bukan bacul sepertinya yang mengharapkan makan dari tangan musuh yang pernah dicacinya. Mat Sabu menjadi Timbalan Presiden PAS dengan sokongan majoriti ahli PAS. Beliau seorang yang bermaruah jauh beza dari Ezam sesumpah yang menjadi `Senatak' hasil suapan Najib dan tidak pernah bertanding untuk dipilih apa jua jawatan di dalam Umno `mazhab' terbarunya sekarang.

Mat Sabu berbicara tentang Mat Indera, Ezam sesumpah berbicara tentang Komunis. Apa pula komen Ezam sesumpah apabila Najib berkata Komunis sekarang sudah baik? Tentu Ezam sesumpah akan bersetuju dengan Najib kerana Komunis baik lah maka dipilih menjadi `besan' Najib. Bayangkan jika DS Anwar `berbesan'kan Komunis, saya rasa pecah TV di rumah kita dengan salakan sabung menyabung dari Ezam sesumpah, Zul Kulim, Zahrain, Ibrahim Al kataki, dan para-para `Tok Peti'. Tetapi siapa berani sanggah Najib? Ezam sesumpah? Untuk menyanggah Bik Mama pun Ezam sesumpah akan kecut `buah'nya.

Mengikuti video di atas, jika dahulu saya kagumi pidatonya. Sekarang, saya pasti akan tersenyum sendirian bila mengenangkan betapa murahnya harga si pemidato tersebut. Memang wajar beliau digandingkan dengan betina bernama Umi itu, kerana Allah telah mencaturkan `jodoh' yang sesuai buat beliau./wfauzdin.blogspot.com

8 ulasan:

  1. Bloger bangang..
    ucapan Ezam ni kau ambik bila?

    30 jul 2008 la.. jgn nak kelentong lah.

    Bloger pembangkang dh kering modal nak lawan kerajaan.

    BalasPadam
  2. ....standard mentaliti peminta sedekah UMngok mabuk dng dunia khayalan ciptaan mereka sendiri, 3 kat atas ini contoh terbaik...penagih madat UMNO kerana mereka sentiasa merayau di kaki lima UMNO untuk menagih rezeki....jenis bagi mereka untung rugi nasib mereka di tangan UMporNO..itu sebab telinga mereka pekak, mata buta, otak beku!!!

    BalasPadam
  3. Tanpa nama 1:07 am
    Confirm LEMBU dulu kini dan selamanya.Beri komen
    tanpa membaca dan memahami tulisan bloger.
    Tanpa nama 8:03am dan 8:07am
    Juga LEMBU berotak kuning.Untuk pengetahuan
    ketigax LEMBU diatas tulisan itu menerangkan
    betapa "low standard"nya pemimpinx UMNO yang ada
    sekarang ini.Bila pemimpin dah Benggap maka ahlixnya pun jadilah LEMBU Benggap dulu kini dan selamanya.

    BalasPadam
  4. Tanpa nama 9:49 orang yang sama komen sebelum
    ini.So aku ulangi komen aku "Jadilah LEMBU dulu
    kini dan selamanya".

    BalasPadam
  5. PR brcakap tntang apa yg blh di laku kn utk ksjahteraan ngara dn rakyat dia org dok sibuk hal dlm kain.sprti anon2 di atas.dr pmimpin smpai ke pringkat akar umbi,tk ada crita lain.knp?sbab nawaitu dia org dlm UMNO cuma duit dn BENDA itu je.mnjadi tidak waras bla brhadapan dgn PR.Mcm le negara ni mnjadi hak mutlak mak bapak dia org sja.

    BalasPadam
  6. sah dan nyata, blogger ni mempunyai 'kemaluan' yg amat besar saiznya, kalau tak, takkan dia buang komen2 aku, dia takut org lain baca dan kemaluan kumpulannya akan bertambah besar. dan aku yakin, org yg kemaluannya besar sebenarnya tak ada telor mcm pak syeikh.

    ...sedap mah...

    BalasPadam
  7. Tanpa nama 3:25pm
    Hang ini keturunan lembu ke?Komen yang dibuat
    langsung tak ada "value"!Sah jenis lembu benggap
    dulu kini dan selamanya rela diperbodohkan!

    BalasPadam
  8. tanpanama 3:25pm
    ini mamat dah kena nasi kangkang bik mama. ini mamat kalau bik mama suruh tahan jubur pun dia sanggup tahan jubur. Fuck off sama ini mamat!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini