TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Jumaat, 11 November 2011

GILA CINCIN, GILA LEMBU, PENYOKONG JADI LEMBU GILA?

Oleh:  WFAUZDIN NS

APALAH nak jadi dengan negara kita ni.  Ada pemimpin jantan tetapi tak boleh nak kawal pengikut betina bahkan bininya sendiri.  Memang kejantanannya sering diuji, tetapi ternyata seperti tidak jantan yang hakiki.


Apabila dicabar berdebat, kecut seluruh urat saraf.  Tetapi kalau bercakap depan TV, bukan main hebat lagi, berdegar-degar gegendang kita mendengar ucapannya.  Bayangkan dia kata, jangan cuba untuk mencabarnya berdebat, nanti ada yang demam katanya.  Itu di dalam TV, dan kata-kata beliau disambut dengan sorakan mengilai pencacai-pencacainya yang selalu lapar minta diisikan perut mereka.

Berbeza apabila dicabar berdebat secara anak jantan.  Beliau menjadi lebih betina dari betina.  Tidak seperti di dalam TV, kali ini beliau pula yang nampak macam demam.  Demam penikus, namanya.  Itulah standard pemimpin yang puak sekular sekutu Apco ini ada.  Sebab itu, kebanyakan ahli-ahli bawahan pemimpin penikus ini tahu kelemahannya.  Beliau cukup lemah apabila digosok dan dijilat.  Maka, lahirlah penjilat-penjilat tegar seperti Ezam sesumpah, Zul lembu Kulim, Nalla, Zahrain katak, Berahim alkataki dan sebagainya. 

Satu lagi kelemahan anak Pekan, Pahang ini adalah dengan betina.  Oleh kerana bini dia ni seorang betina, maka kerana takut kepada betina terpaksalah juga mengikut kehendak bini sendiri.  Kalau pergi melawat ke luar negara samada tugas rasmi apatah lagi tidak rasmi, beliau terpaksa membawa bininya.  Maka, satu kegemaran bininya adalah `bershopping'.  Tempat tidor bininya pula mestilah canggih, mungkin kedap bunyi dengkuran.  Jadi, pelik apanya jika hotel yang didiaminya berharga ratusan ribu ringgit satu malam.  

Betina dia diperkatakan orang ada memiliki gelang ratusan ribu ringgit.  Baru-baru ini terbongkar kisah cincin 24 juta ringgit sehingga kini tiada sesiapa pun yang disaman oleh bininya atas isu cincin puaka ini.  Cincin itu kononnya masuk negara ini untuk pameran tetapi tempat pameran dan tarikhnya rahsia.  Wah !  Ini sudah seperti jual beli senjata perang.  Apa pun, ada juga puak mereka yang percaya cincin 24 juta ini masuk hanya untuk pameran yang rahsia.  Di mana otak mereka agaknya?  Tau-tau cincin telah pun dibawa keluar tanpa diistiharkan oleh pihak berkuasa.  Apakah masuk direkodkan dan keluar tanpa rekod?  Wah !! Ini sudah macam kisah Altantuya, beliau masuk ke negara ini bukan sebagai Pendatang tetapi secara sah, peliknya namanya `hilang' di dalam komputer.  

Itu kisah betina yang gila cincin.  Terbaru kisah betina lagi tetapi gila lembu pula.  Bukan lembu gila, tau.  Hanya bermodalkan lembu, maka kaya raya keluarganya sampai boleh membeli banglo tunai jutaan ringit.  Bayangkan, lembu sahaja boleh buat keturunannya senang lenang tetapi rakyat yang di bawah yang setia menyokongnya itu tetap menjadi `lembu' juga, tetapi lembu pawah.  Kesihan juga melihat nasib puak-puak mereka yang di bawah itu.  Dua orang betina perabihkan duit-duit mereka dengan cincin, gelang dan beg tangan serta lembu, mereka yang di bawah itu saling tak ubah macam lembu pawah yang kurap.

Jadi, eloklah pakat-pakat ubah.  Cukup-cukuplah betina-betina ini menghabiskan harta dalam ini negara.   Takkan kita nak biarkan mereka yang telah di`lembu'kan itu terus menjadi lembu pawah.  Elok kita selamatkan mereka agar menjadi insan yang bermaruah.  Ubahlah sebelum parah !!/wfauzdin.blogspot.com


7 ulasan:

  1. Selagi PAS berada dalam PR selagi itu jugalah PAS jadi lembu DAP.....
    tak percaya? sekarang pun kita nampak terang-terangan DAP menlembukan PAS!

    BalasPadam
  2. hanya penjilat pungkok UMNO je yg ckp PAS lembu DAP, bagi kami rakyat biasa ni.. kami lebih rela sokong pakatan dpd menyokong UMNO yg terang2 lagi bersuluh telah menyeleweng.. yg sebenarnya UMNO sekarang diterajui oleh pemimpin yg otaknya mcm otak LEMBU

    BalasPadam
  3. ....yg aku nampak lain! kerusi2(DUN & PAR) yg dimenangi oleh DAP semuanya di kawasan solid bukan melayu, sebaliknya sesetengah kerusi yg dimenangi oleh PAS dan melayu PKR dikawasan bercampur(FAKTA- UMNO serah kat kaum sekutunya)so! kalo kau melihat dgn akal yg cerdik ko boleh NAMPAK sape yg diperlembukan dlm membuat pakatan dgn bukan melayu...tapi apa boleh buat UMNO mmg lembu

    BalasPadam
  4. UMNO skrg bukan lagi parti org MELAYU. Parti ini hanya sesuai utk org yg tamak, rasuah, kaki kelentong, kaki bodek dan yg sewaktu dgnnya..kalai ada lagi yg sokong UMNO memang confirmla yg penyokong terbabit dalah dpd ciri2 yg dinyatakan di atas.. UMNO diibaratkan telur dihujung tanduk LEMBU.. hahahaha

    BalasPadam
  5. umno ni cam lembu gila...sampai kes lembu pun umno ada....

    BalasPadam
  6. TUNGKARAN HATI NI RAKYAT UMNO JOHOR TOTOK. PASAL TU DIA TAK BOLEH FIKIR CARA LAIN DARI CARA UMNO. LAGI PUN KRONI2 AHMAD MASLAN LAH KATAKAN !....EHEM, AKU TAULAH !

    BalasPadam
  7. aku mmg bengang jg ngn pmimpin umno yg dh byk gadai hak melayu kt kaum lain etc biasiswa,merit/kuota unvrsiti,tanah rizab melayu,kawasan dun/parlimen melayu yg dibagi pd kaum lain n mcm2 lg.aku jg bengang ngn pas yg ckp je lbih nk tegakkan Islam tp dlm pr cam pak turut je.skang aku lbih suka pndekatan jemaah salafi jihadi,lau trouble M'sia kita akn ganyang sema kafir n munafik melayu...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini