TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Ahad, 13 Mei 2012

BERAHIM ALKATAKI MAHU DEMONTRASI DESAK PENYANYI YUSOF ISLAM AGAR TUKAR NAMA KEPADA YUSOF MELAYU?

Oleh:  WFAUZDIN NS

NAMPAKNYA semakin berserabut kepala otak raja katak Berahim Ali dari Pasir Mas.  Mungkin kerana terasa hati tidak dijemput walaupun sebagai pemerhati di dalam persidangan atau perhimpunan lembu-lembu kondo di kandang Bukit Jalil baru-baru ini.  

Ataupun, beliau merasa Perkosa pimpinannya jauh ketinggalan dan semakin dipinggirkan, maka raja katak yang menenggek atas kerusi pemberian ihsan dari PAS itu mula cuba untuk mencari publisiti baru dengan mengesyorkan cadangan paling bodoh kepada Majlis Fatwa.  Cadangannya adalah agar Majlis Fatwa mengharamkan PAS menggunakan nama Islam di dalam parti tersebut.  Ertinya, nama Islam hendaklah diharamkan di dalam PAS, tetapi nama Melayu dihalalkan jika boleh diwajibkan digunapakai di dalam Parti Kebangsaan Melayu Bersatu iaitu Umno.  

Bekas penyanyi terkenal Cat Steven, kini dengan nama Yusof Islam
Bila kita katakan Berahim raja katak ini bengap, mungkin ada yang berkata gelaran itu terlalu huduh buat beliau.  Tetapi, kita tidak boleh kata Berahim raja katak ini bijak pandai kerana semua orang tahu bahawa isu yang ditimbulkan oleh raja katak ini adalah isu lapok yang telah pun difatwakan oleh Majlis Fatwa berpuluh tahun dahulu.  Majlis Fatwa telah mengharuskan nama Islam digunakan di dalam pertubuhan parti politik selagi ianya tidak menjejaskan ugama itu sendiri.

Mengapa Berahim raja katak tidak juga mencadangkan agar Bank Islam atau Universiti Islam turut diharamkan?   Aku rasa jika penyanyi terkenal `Cat Steven' atau nama Islamnya Yusof Islam adalah warganegara Malaysia, mungkin Berahim raja katak ini akan mengadakan demontrasi Perkosa agar Yusof Islam menukar namanya kepada Yusof Melayu.  

cium keris...mmmuuahh..muahhh..mmuahhss...
Aku cukup bimbang jika Berahim raja katak ini mampus nanti, beliau akan memarahi Malaikat Mungkar Nankir kerana menyoal perkara-perkara berkaitan agama.  Bagi beliau, agama tiada kena mengena dengan politik di dalam ertikatanya ugama juga tiada kena mengena dengan mati.  Jika beliau yakin agama ada kena mengena dengan politik disebabkan orang-orang politik kesemuanya akan mati dan akan disoal di alam akhirat nanti tentang kehidupannya di dunia, raja katak ini tidak akan tergamak untuk mencadangkan perkara sebodoh itu.

Aku cukup tidak sabar untuk melihat raja katak ini dikuburkan politiknya di Pasir Mas agar menjadi pengajaran kepada beliau bahawa orang yang khianat dan busuk hati akan dihina sehina-hinanya di dunia lagi./wfauzdin.blogspot.com

39 ulasan:

  1. Jangan risau Wan...lepas PRU13 nanti maka mampus lah Brahim Ali (sakit jantung) kerana terkejut besar disebabkan keceluparan mulut dan tindakannya selama ini membuatkan UMNO kalah besar dan terpaksa menjadi pembangkang. Brahim pula terpaksa menyokong Anwar dan buat "U-turn" 100% bagi mencari sesuap nasi. Katak puru makan nasi kah? atau makan nyamuk? Aku pun dah jadi bodoh kerana hidup di zaman Melayu Munafik (Brahim Ah Lee dan Hassan Ah Lee) ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. TIBAI = Telur Ibrahim Ali Ilang

      sebab? ponteng semua perhimpunan

      Padam
    2. TIBAI = Telur Ibrahim Bin Ali Ilang

      Padam
  2. lepas PRU13 kalau berahim al katak dah terkubur harap beliau ada seorang lagi portege dari perkosa yg terencat minda politik..sebagai bahan utk gelak sampai putus urat kentut!!!

    BalasPadam
  3. soriiii la, orang lain boleh la kalau nak u-turn atau minta belas ihsan tapi tidak pada manusia lahanat bernama Berahim Kataki ini....sial punya brahim...

    BalasPadam
  4. Gila ka apa brahim katak ni.apa kena mengena nama yusof islam dgn dia.aku rasa la baik juak2 perkosa hantar brahim katak pi periksa otak.

    BalasPadam
  5. buang nama islam pada pas aku x setuju

    tpi bagi nama kriatian kat pas aku setuju....telly dgn perbuatan ... politiknya...
    '
    undi kristian pd pas akan bertambah2 .. masyaAllah..PAS MERIAHHH...

    KEBERKATAN DISISI ALLAH...TAKBIRRRRR

    BalasPadam
  6. Rilek la bro. Bukankah mamat ni tengah meningkatkan MAZHAB KATAK yang menghalalkan banyak yang haram. Masakan lupa dia pernah cadangkan upaya ada solat sunat lepas solat fardhu Asar? Mungkin lepas ni dia akan cadangkan solat sunat lepas solat fardhu Subuh pula. Sesiapa yang tidak mematuhinya sahih bukan penganut mazhab yang dinaungi oleh PERKASA yang juga disokong oleh Dr Mahathir tu.

    BalasPadam
  7. kah..kah..kah....
    Katak Braghim....katak Braghim.
    Mu dah meroyan ke?
    Meroyan sbb tak tahu mana nak tanding?
    Meroyan sbb tak tahu parti mana yg nak simpati ambil dia utk jadi calun?

    kah..kah..kah...
    Nak tengok si Braghim ni jalan sorang2, cakap sorang2 kat tengah jalan.

    BalasPadam
  8. Mungkin jugak lepas ni si Ibrahim Ali akan desak Majlis FAtwa agar mengharamkan malaikat mungkar & nakir agar di dalam kubur nanti tidak menyoal "apa agama kamu" di dalam kubur nanti...???

    ha..ha..ha...

    BalasPadam
  9. anwar serba salah nak buat bersih 4.0...takut image yg teruk akan nyebabkan mereka akan kalah teruk tiba2....

    tanpa rasa marah pada polis, kerajaan mereka, spr, pakatan akan hilang mood. mood ni anwar nak raise kan up...

    pendeknya tanpa mood 'marah' pakatan akan kalah teruk

    tapi buat bersih sekali lg akan mengundang padah yg besar...
    anwar sedar dia berdepan dgn Najin anak Tun Razak bukan lg Paklah yg boleh ditipu dgn 'minyak naik'.. or berahi 2.0 or 1.0

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib dahulupun orang Anwar lah bodoh! Yang susahnya adalah nak maintain kepala rakyat seperti kau ini yang telah disumbatkan dengan tahi oleh UMNO selama 54 tahun. Kalau setakat Pak Lah yang dilihat "clean" oleh rakyat pun dah UMNO hilang 5 negeri di PRU12....inikan pula Najib (yang engkau banggakan itu) bapa segala rasuah dan korupsi itu..? Kau nantilah apabila UMNO mampus dalam PRU13 nanti, baru semuanya terbongkar....

      Padam
    2. masa paklah..umno berpecah dua...

      masa najib umno bersatu .. mahathir pun tak pernah dpt feel bertaut ni sejak 13mei..

      bayangkan masa mahathir pun pakatan dpt 1 negeri je(kelantan)
      inikan pulak masa najib

      ini senario politik umno.. jika tak percaya tanya anwar... dia bekas umno


      harap madey baca ni dia tak jeolos

      Padam
  10. tkt selepas PRU13 sunyi la pula nanti tampa sipuru ni.

    BalasPadam
  11. setakat najib yg matematik cukup lemah nak berdepan dgn anuar!!!lepas PRU13 boleh tengok macamana langau2 umno nanti pijak najib macamana Pak Lah kena pijak..kah..kah..

    selagi x setel tuntutan BERSIH..tanpa anuar pun, BERSIH 4.0 tetap jalan.

    BalasPadam
  12. Mahyudin tengah susun semua bahagian standby, lepas PRU13..kita boleh tengok umno pecah berapa puak..tun madey boleh ambik borang PAS utk jadi ahli..

    BalasPadam
  13. trimalah hakikat anwar raja politik wang masa dlm umno

    ingattt kawan tenis anwar selalu bermain bukan Yusof Qardawi

    malah sesuatu yg dasyat juga berlaku masa krisis duit RM JATUH MENDADAK DULU. DIA TERLIBAT TAK???
    INI BUKAN RASUAH
    INI BUKAN POLITIK WANG
    NAK PANGGIL APA PUN TAK TAHU!!!

    NAK PANGGIL 'PENGKIANAT DUIT KPD NEGARA SENDIRI KE'??

    BalasPadam
  14. Masa krisis kewangan tahun 1997 la Mahdey kutty mula marah kat Anwar sbb dia nk bailout anak2 dia punya syarikat yg dh nk mampus tu, anwar tak layan...dia nk guna duit petronas dan kwsp..syarikat perkapalan anak dia masa tu dh nk mampus..Itu semua Anwar dah dedahkan masa debat minyak beliau dgn Shabery Chik dulu, sampai meleleh air liur shabery chik...Kalau betul Anwar main duit atau rasuah masa dia dlm kjaan dulu, dah lama Anwar kena sebab semua fail dlm tgn Najib sekarang. Tapi, mana dakwaan rasuah kpd Anwar? Sbb itulah modal yg ade nk jatuhkan Anwar hnya fitnah seks dan lucah serta bergantung kpd dubur Sepol. Sbb tu juga Najib haramjadah tak berani debat ngan Anwar..kalau betul Anwar rasuah, fail ditangan Najib, lagi elok Najib terima debat dgn Anwar sbb boleh dia dedahkan semua bukti yg ada. Malangnya, takde...sebab mmg takde bukti pun kecuali bergantung nasib pd dubur Sepol...wakakakaaaaa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. letakkan diri ko ditempat anwar....

      slp kluar penjara..salah satu tempat anwar bekerja ialah geoge soros...

      Padam
  15. Falsafah Politik
    ----------------------

    Mahathir = Raja Kerja
    Paklah = Raja T****
    Anwar = Raja Menipu
    Najib = Raja Perang

    Allah ko Maha mengetahui Maha bijaksana Maha Mengasihani..Maha Pengimbang

    Raja Menipu vs Raja Perang...

    Antara byk2 umat.. tinggal umat melayu islam di dunia yg agak terselamat dr pengaruh dajal amerika/yahudi...InsAllah Allah akan cukup jaga ttg hal ini...

    (Allah sedang 'aberhall' umno dan 'ganti sparepart' pas. sebahagian ahli2 pas yg bertuah akan turut serta )... yg tersesat di pangkal jalan syirik(kristus) dan sesat2(kalmax teorem') serta sesat3(pluraliesm)..lg sesat4-agama bkiblatkan politik(nik aziz teorem)..

    ...akan sikit2 slow2 ahli2 yg ter'antuk' terasa2 perlu mencari jln kluar sedikit selamat.. jauh dr bsubahat..kawasan aqidah yg samar2 -elakkanlah sahabat.. akhirat lebih penting dari donia seisinya...

    BalasPadam
  16. Apa2 pun UMNO tetap BUSUK.
    Aku dah enci dgn UMNO.
    Parti yg dah sesuai utk memperjuangkan agama dan rakyat malaysia.
    Umno parti RACIST
    Umno parti yg MEREMBAT duit rakyat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sulah la LEE AAA PIII.. BALIK BEI JINGGG MAA
      nyebok mesia ja

      Padam
    2. Kalau Lee AAA Pii balik beijing macamana gua mau rempit. Kedai moto aaa pii punya hayooo

      Padam
  17. Aku dah 2 musim dah tak undi Umno.
    Parti yg paling aku benci sekali kat Malaysia ni.
    Parti yg menjahanamkan Malaysia adan rakyatnya.
    Umno ni orang boleh ibaratkan macam sebijik buah mangga , kulit aja nampak cantik, tapi, dalamnya penuh berulat.
    Kalau di biarkan lama2 akan busuk semuanya.

    BalasPadam
  18. KPD MELAYU PKR , serta Melayu Pas....

    hakikat umno mnjaga kekuatan agama bangsa yg korang sedNg berpijak

    cuba letak terbalikkk.. umno sedang menentang kerajaan pakatan..Sedang kerjaan pakatan sedang tenggelam suara melayu dan islamnya (semuanya mengikut telunjuk kehendak DAP..)..

    MAKIN UMNO MENEKAN ...PAS DAN PKR TERPAKSA TETAP MENJAGA KEPENTINGAN 'DAP' MEREKA..(keadaan ini umno xdpt bersuara sbg melayu islam DAN DLM KEADAAN SERENTAK PAS PKR DAYUS BERADA DI ATAS KUASA)

    KESIMPULAN : keadaan terbalik menunjukan kuasa melayu islam teruk tertekan...

    keadaan sekarang umno memegang kepentingan melayu islam sehingga korang boleh berpijak di bumi nyata ini (sambil terus melacor kuasa pd DAP)

    TIDAKKAH KORANG TERASA TERSANGAT MALU DAN JELEK AKAN KEADAAN INI...'KUASA' YG KO MAMPU DIPIJAK DIJUAL MILIK UMNO... SEBALIKNYA KORANG TAK MAMPU BERPERANAN SEBALIKNYA JIKA DUDUK DITEMPAT BERTENTANGAN

    4DAP...ingat negeri u all still Chinaaa..not here . the mistake umno/mca made ..only one ...give a pig a blue IC...in return...from 1st pru until pru12 never vote BN.. now pru13 is the last one for u...(nothing free in this world maaa..)

    BalasPadam
  19. Islam umno ajar manusia rasuah.
    Melayu umno ajar manusia jaga kroni.
    setakat BRIM & duit utk peneroka felda, dah terpengaruh dgn umno...bodoh la nama dia tu!!
    Setakat kuasa umno..hanya utk kepentingan kroni umno saja..bukan utk rakyat malaysia.
    BERSIH 4.0..lepas PRU 13, rakyat nak tengok scrip filem altantunya siap..siapa bunuh pompuan mongolia..aman malaysia

    BalasPadam
  20. pada ko umno bosok???

    anua tu mengelintin mengelintin nak masuk umno balikkk ko tahu takk??

    nak jumpa paklah utk 'pertukaran kerajaan secara aman' ?$*%^@&&@??

    (weiii tebuk sket tengkorak Ko tgk pakai cermin ada otak tak kat dalam)...

    ''anua nak masuk umno ikut pintu paklah la ngok..sambil offer kengkangan pd najib..he prove can stop najib from outside'' pikir lah dgn hati yg tenang ..jika anua berjaya jumpa Lah aritu APA 'CERITA BENAR' PADA PENYOKONG LEPAS TU...

    berpikir lah dlm kerangka umno...anwar tu org umno la...aduya...



    pada ko umno bosok???

    anua tu mengelintin mengelintin nak masuk umno balikkk ko tahu takk??

    nak jumpa paklah utk 'pertukaran kerajaan secara aman' ?$*%^@&&@??

    (weiii tebuk sket tengkorak Ko tgk pakai cermin ada otak tak kat dalam)...

    ''anua nak masuk umno ikut pintu paklah la ngok..sambil offer kengkangan pd najib..he prove can stop najib from outside'' pikir lah dgn hati yg tenang ..jika anua berjaya jumpa Lah aritu APA 'CERITA BENAR' PADA PENYOKONG LEPAS TU...

    berpikir lah dlm kerangka umno...anwar tu org umno la...aduya...

    BalasPadam
  21. anuar nak masuk umno..dipersilakan!!tapi umno kekal busuk, tempat paling sesuai lubang jamban!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ambiga gila korang ikut apatah lg anua yg kurang siuman..tu..kim salamm

      tetiba anua kata kita kena dodok dlm gereja dgr pastor ckp pasal islam...berlomba2 nik azi* kluar fakwa.. mati dlm gereja syahid...andai pastor nak tolong takda hal..syaitan lg boleh buat kawan... sikit punya hal bro... (Allah akan sesatkan mereka sedang mereka Adalah orang orang yg mengetahuii. ..ingat2 la.. bukan nak ko declare trus klua pass. senyap2 istifar laa cukupp. ko ngan Allah jee... no hard feeling k)

      Padam
  22. BERSIH 4.0...filem altantunya kasi siap!! Malaysia Aman..

    BalasPadam
  23. sori nak ulas ter reply ...

    ambiga gila korang ikut apatah lg anua yg kurang siuman tu..kim salamm

    tetiba anua kata kita kena dodok dlm gereja dgr pastor ckp pasal islam...berlomba2 nik azi* kluar fakwa.. mati dlm gereja syahid...andai pastor nak tolong takda hal..syaitan lg boleh buat kawan... sikit punya hal bro... (Allah akan sesatkan mereka sedang mereka Adalah orang orang yg mengetahuii. ..ingat2 la.. bukan nak ko declare trus klua pass. senyap2 istifar laa cukupp. ko ngan Allah jee... no hard feeling k)

    BalasPadam
  24. gila ambiga boleh ikut lagi..tapi kalau gila peluk mat bangla..eyakks geli bro..
    lepas bagi bini peluk mat bangla, sendiri nak pakai cari geli..majlis fatwa senyap..kira halal la tu..kekal lah dlm umno, x payah sibuk hal pass..no hard feel tapi geli la bro..

    BalasPadam
  25. dah korang nk ikut kapiak gila lg harbi apa buleh buat kawan..

    kalu syaitan menjelma jd ambiga pun hangpa mesti ikut..nik aziz nnti marah apa..

    Allah nak duga bila2 ja..'..nak ikut 'Aku' ka ikut Syaitan..'

    pas menuju jalan maut
    by the way sebar2 HASSAN JATI BAWA DUA KOROM LAMA DLM CERAMAH DIA.. ALLAH NAK BUKAK HIJA PADA HASSAN dn kwn2 BUKAN SENANG..PERTOLONGAN ALLAH DISAAT2 AKHIR..!! ALLAH MAHA PERANCANG...ALLAH MAHA PEBGIMBANG SUBHANALLAH..

    BalasPadam
  26. org yg busuk..layak ditempat yg busuk juga..hnya umno saja parti yg layak utk org2 rasuah..sex..skandal..fitnah & segala perkara yg dilaknati ada dalam umno. Sesuai lah Hasan Ali..berahim Ali dan semua yg sewaktu dgnnya duduk dalam umno parti busuk. Rasa bersukur x terhingga apabila hassan ali/berahim ali & sewaktu dgn nya dipilih juga akhirnya utk bersama umno..

    BalasPadam
  27. umno bosok??? anua tu mengelintin mengelintin nak masuk umno balikkk ko tahu takk??

    apsal busok plak(tmasuk geng2 rapat dia..)


    tak ingat dulu betapa ko dibusukkan oleh anwar yg busuk'

    nak jumpa paklah konon utk 'pertukaran kerajaan secara aman' ?$*%^@&&@?? (weiii tebuk sket tengkorak Ko tgk pakai cermin ada otak tak kat dalam)...

    anua tu nak masuk umno ikut pintu paklah la lol

    ..sambil offer kengkangan pd najib..he prove can stop najib from outside''

    otak anwar tetap jahat bro..

    'pikir lah dgn hati yg tenang ..jika anua berjaya jumpa Lah aritu APA 'CERITA BENAR' PADA PENYOKONG LEPAS TU...


    dia tahu politik pakatan akan bawak melayu dan islam masuk longkang..dia sanggup bro...?'??!!!??

    mesia lain macam bro...naik je dap siaplah org melayu bersatu..mampuih la ...(tmasuklah barua2 dap tu..13mei xcukup lg mau pru13 mei- smlm 13mei k)

    kalau la anua buleh berpikir 'taik' shit sejak dulu..xheran bro taik juga dia bg melayu pakatan makan..

    pikirlah dgn hati yg JUJUR ...SAPA NUA TU SEBENARNYA

    BalasPadam
  28. anuar dah tak relevan lagi dlm isu politik malaysia..nape takut sgt dgn anuar!! kalo anuar nak masuk umno sekali pun tu hal dia la bro!! isu skrg umno yg memerintah penuh dgn isu rasuah, sex, fitnah, harga barang mahal & segala benda busuk yg di cipta oleh UMNO. Rakyat yg matang pikiaq x peduli lagi sal anuar..tapi umno yg jadi beban skrg ni..pada hati yg jujur..UMNO dah tak relevan lagi!!

    BalasPadam
  29. anua sanggup buat apa sj nak jadi pm.. dia da ckp aritu sanggup jadi belaci DAP.. Nak ckp apa lg?? :

    tersiratnya ''kalau korang xnak selamatkan aku jugak... aku gadai mesia ni, biar semua xjadi ..biar smua xjadi pm..biar melayu hancur biar islam punah..''

    itu sebab anua biar mati kena belasah ngan rahim pun xkisah...( masa jd Tpm lalai...lelan...bkawan dgn org xsenonoh..alpa...leka...)

    bukan takut..naik menyampahhh maa..kalu lu olang la...ada sorang cina masuk islam mcm dr teh tu amcam lu rasa akhbar cina cukup menyampah dgn dr tee tu.. mcm tula jugak kita olang menyampah sama ini beruang

    note akbar cina lg gila
    ....
    Jika anda terjemahkan dari sudut yang lain, maksud sebenar wartawan Cina itu ialah begini: (Petikan: "...Masalahnya sekarang ini orang Melayu bodoh sangat! Sebab itu jika PRU akan datang ini orang Melayu kalah ataupun menang yang tidak seberapa, puncanya hanya satu sahaja, kalah kerana bodoh!...") Seorang Profesor dalam bidang bahasa, budaya dan politik orang Cina di salah sebuah Universiti terkemuka di ibu kota, semasa menghuraikan bahasa dan budaya orang Cina telah berkata dalam persidangan meja bulat tertutup, bahawa, " Jika Kamu Tahu Makna Sebenar Apa Yang Ditulis Dalam Akhbar-Akhbar Cina, Tiap-Tiap Hari Kamu Akan Naik Darah, Tiap-Tiap Hari Kamu Seakan Hendak Membunuh Mereka, Kerana Mereka Tidak Henti-Henti Menghina Kamu, Menghina

    dr teh plak faham sgt dgn bangsa dia..dia cuba bgtau peringatkan bangsa melayu islam .akan hasrat hati mereka...sapa yg endah??

    BalasPadam
  30. weyy cakap anuar nak masuk umnooo lah
    cakap pas nak bersama unmnooo lah
    macam macam cakap lah..
    yang MUSTAHAK UNMNOOOO mampus dulu baru cari siapa nak jadi PM .

    Mampus kan si haramjadah PM Najid yang cakap

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa ikut lu bro. Anwar nak mampus ka, jadi setanka, peduli hapa... ABU asal bukan umporno

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini