TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Khamis, 17 Mei 2012

"GOYANG PUNGGUNG" TIDAK BOLEH SELESAIKAN MASALAH WARGA TENTERA DAN BEKAS TENTERA

Sumber: Kobatpkr.blogspot 

Amat memalukan warga tentera dan bekas tentera. Bagaimana seorang yang kononnya bergelar bekas tentera yang sepatutnya terlatih dengan disiplin dan berani, boleh melakukan perbuatan biadab, jijik dan tidak senonoh di hadapan rumah orang lain? Apakah ini `standard' bekas tentera yang dilatih selama 21 tahun?

Kebodohan pemimpin Persatuan Veteren Tentera Melayu (PVTM), Mohd Ali Baharom yang dahulunya pernah mengaku `membeli' gelaran Dato' itu sedikit sebanyak memalukan keseluruhan warga tentera dan bekas tentera. Sekiranya beliau sememangnya kuat mengampu semenjak dari dalam tentera sehingga ke pencen, perbuatan beliau mengetuai `senaman punggung' yang tidak beradab itu di hadapan perkarangan rumah S.Ambiga tidak boleh dimaafkan oleh warga tentera dan bekas tentera.


Malu untuk mengaku mereka ini adalah `bekas tentera'

Tentera telah dilatih dengan sifat berani dan berdisiplin. Jika Mohd Ali bukan seorang bekas tentera yang bacul dan dayus, beliau tentunya berani mencabar S.Ambiga untuk berhujah secara ilmiah tentang apa yang beliau tidak bersetuju dengan tindakan S.Ambiga. Mengapa beliau begitu bacul untuk berdepan dengan seorang wanita separuh umur ini? Di mana keberanian sebagai seorang bekas tentera malahan menjadi pemimpin kepada PVTM?

Bacul yang takut untuk berdepan secara anak jantan dengan S.Ambiga

Di mana disiplin yang diajar sewaktu beliau berada di dalam tentera? Adakah sepanjang perkhidmatannya beliau telah dilatih untuk menjadi seorang yang kurang ajar? Kami dari KOBAT, malahan puluhan ribu dari bekas-bekas tentera tidak merasa sedikit pun megah dengan hanya aksi `goyang punggung' di hadapan seorang wanita untuk membuktikan `kejantanan' bekas tentera. Hanya pondan di lorong-lorong atau seorang yang bacul sahaja yang suka menggoyang-goyangkan punggung dan ianya amat menjijikkan.

Semua tahu ribuan bekas tentera malahan terdapat warga tentera sendiri dengan berani dan penuh disiplin hadir ke Perhimpunan BERSIH 3.0 yang lalu. Kami diasuh dari tentera menjadi berani walaupun kami tahu akan berhadapan dengan risiko yang terbukti sememangnya berlaku. Kami tidak bertindak seperti PVTM yang hanya menjadi pengampu sang rejim dan mencari publisiti murahan seperti yang telah PVTM lakukan itu.

Menggoyangkan punggung tidak boleh menyelesaikan masalah bekas-bekas tentera yang masih ramai merempat. Tidak cukup dengan hanya goyangkan punggung untuk mengurangkan harga minyak dan barang-barang keperluan yang membebankan kehidupan warga tentera dan bekas tentera. Kami berjuang untuk kepentingan semua warga tentera dan bekas-bekas tentera. Kami tidak bercadang untuk menggoyangkan punggung di hadapan rumah Najib dengan disaksikan oleh Rosmah kerana ianya tidak akan menyelesaikan masalah negara ini yang semakin menuju ke tahap negara bankrap.

Sehubungan itu, KOBAT menyeru kepada seluruh warga tentera dan bekas tentera agar bersama-sama untuk melakukan perubahan di dalam PRU akan datang. Kita tidak boleh dimalukan lagi oleh spesis-spesis jijik yang menggunakan nama bekas tentera untuk mengampu sang rejim demi untuk perut-perut mereka, sedangkan warga tentera dan bekas-bekas tentera terus terabai dengan janji demi janji.

58 ulasan:

  1. TENTERA YANG DIPAWAHKAN ! TAPI HANYA SEGELINTIR SAHAJA YANG MAKAN RUMPUT UMNO-APCO!

    BalasPadam
  2. BUDAKBOY

    Salam Bro. Dah masuk tentera, bila berenti kene le panggil bekas tentera tapi tak semestinya diiktiraf sebagai VETERAN.

    katanya mohd ali tu keje tentera selama 7 tahun je.. Kalau betul, SAH le mamat ni berenti bawah Para 49(J) atau 49(L). So, tak perlu kita bekas tentera yg lain ambik peduli.

    Spesis mohd ali ada ramai dalam tentera dulu-dulu. dah berenti askar, masih terbawak-bawak sebab kurang keyakinan diri.

    BalasPadam
  3. spesis inilah yang memalukan bekas tentera. Sepatutnya menjadi teladan tetapi menjadi sempadan. Dalam tentera officers and gentleman tapi ini haprak, langsung tak guna akal. Dulu selalu kata otak kat lutut tu betul lah agaknye dan tukar pulak jadi otak kat bontot. Jijik dan memalukan dan tak layak mengaku veteran tentera. Tak cukup training.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan marah mereka nih ambik upah menongeng.....atau nak glamour...atau memang spesis bengap

      Padam
  4. Ni mesti sbb pengaruh shin chan goyang2 buntut, haha.

    BalasPadam
  5. Betul ke cuma tujuh tahun staff?Tengok cara nak dapat gelaran Datuk pun kita dah tahu sikap oportunis binatang ni...

    BalasPadam
  6. AMARAN KEPADA AHLI 2 PAS LAMA.(VETERAN)

    JIKA ENGKAU PUN MERASAKAN MEMANG PARTI TELAH MENYIMPANG DAN BETRAY PADA AGAMA MAKA TUNGGULAH KETENTUANNYA..

    PADA HADI DAN NIK AZIZ...

    JIKA ENGKAU PUN MMG MERASAKANNYA JUGA (TAPI REDHO)..MAKA TUNGGU SIKSAAN PEDIH DIMUKA BUMI INI LAGI

    CINA TIDAK LAGI MENGUNDIMU
    MELAYU TIDAK MENGUNDIMU

    TINGGAL INDIA SAJA BELUM BERUSIKKK
    PERGI LAH ENGKAU KE KAUM ITU...BENALAH LAGI PATUNG ULTRAMAN TINGGI.. SEMOGA ALLAH AKAN SESATKAN LAGI PARTI KAMU...

    INGAT VETERAN2 PAS....
    ALLAH AKAN SESATKAN LAGI SEDANG MEREKA KAUM YG MENGETAHUI(tahu apa yg mrk buat)..

    MENANGIS AIR MATA PUN TAKKAN DPT MENYELAMATKAN UNDI2 kamu .KRN 'UNDI LEBIH TINGGI DARJAH DARI 'KALIMAHKU' BUKANN... (RASAKANNLAH parti islam yg melampaui batas hak2 Allah)

    komen lah byk2 pasal tentera byk2 . sy xpernah tgk 'tentera tempor org bnama najib'.. sedang memeningkan kepala DAP DAN PAS

    (sbg petunjuk..kalau xpercaya tgk la ....pas akan meronta2 nk buat hudud balik dan minta muzakarah)..see ur self

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam bro..dah makan ubat blum!! Nanti kalo terkenan mcm selalu, susah org saja! Faham, jiwa tengah kacau..tapi jgnlah byk meracau..cerita dah jd serupa lancau!!

      Padam
    2. tunggu dan lihat sendiri...

      Padam
    3. kita merancang, ALLAH swt pun merancang.. final keputusan ALLAH swt juga. APa yg kita tunggu , bukan semua mnjadi keputusan ALLAH swt.

      Padam
    4. ralat..bro..semua mjdi keputusan Allah swt jua

      Padam
    5. susah apa bro..x payah percaya semua ketentuan ALLA swt

      Padam
    6. hadi habaq pas kalah pasai umno bukak kunci air , terimalah hadi..xda org buka kunci air..Allah dah nak Pas kalah.. terimalah ketentuanNya Hadi.....tulah main2kan hudud lg..

      Padam
    7. PAS dah kalah brapa kali..apa masalah!! UMNO kalo kalah ramai yg nak bunuh diri!!

      Padam
    8. by refering to above comentor

      Yakin lah kadaq dan kadar..nasihatkan hj hadi tu saja . jgn marah..


      use same rule as you..

      Padam
    9. baguslah kalo sedar diri standard pecacai. nasihatkan juga Hj najib..buat yg terbaek dimakamah perancis..jgn malukan malaysia!!

      same rule..but not same like u..

      Padam
    10. ye le jgn lupa siasat apa tuntutan ambiga gila pd paklah..jgn syok politik merusuh je musuh dah sampai telinga, buat bodo je

      Padam
    11. pak lah itu kan ahli umno..so musuh yg sampai kat telinga umno..no hal la bro..lagi pun bukan saja ambiga yg hentam umno, 1malaysia la hentam umno..yg bodoh saja sokong umno..kah...kah...lawak betui!!
      Bola malaysia x masuk piala dunia x berapa ralat..sbb rasuah Pm dah masuk makamah dunia..buat yg terbaek, jgn malikan rakyat malaysia...kah..kah..umno ni mcm lancau!!

      Padam
    12. ko ni paling baik pun pkr le..bukan pro pas sgt pun...

      ko nak jatuhkan najib.. bila ko ambik alih tempat dia org melayu islam lebih kuat ke bro...??(dah le lemah)

      ambiga diluar kuasa pun berani mintak diluar jangka beb

      apatah lg apabila dia dlm kuasa (korang pkr kasi naik la jugak) ...lepas tu tehegeh2 meluluskan apa sj kehendak AMBIGA TU..

      amacam ni pikiran org bijak bro...hilang kuasa berganti kusta..

      da comfirm ko tak tahu menahu apa ambga gila tu mintak sgt..koni pkrrr je..hehehe xpun dap mcm tengku aziz..belajar ttg islam tp bantai islan pun ada=orentalis.

      Padam
    13. ambiga x tahu apa pun!!yg berdoa byk skrg Hj Mahyudin, x sabar dah!! Gaduh la lu orang dlm umno, malas nak angkat pot..

      Padam
    14. comporn la ko bukan pas pun ..ko bg jelah apa ambiga tu nak nanti...tentu dia undi ko lg

      Padam
  7. Ya Allah!! Kenapa UMNO perlu tarbiah pengikutnya menjadi hina sampai mcm tu sekali..DLM usia yg sepatut akhlak mnjadi contoh buat yg muda, tapi kumpulan warga emas ni jadi bahan hinaan. Kenapa sanggup jd pecacai bertahap longkang. umno serupa lancau!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat Zoo masih banyak kandang kosong untuk di huni spesis macam nih geng

      Padam
    2. yg tinggal dlm umno skrg ni,,bodoh-bodoh belaka, yg cerdik pandai dah masuk PAS..kata Tun Mahathir!!

      x kecik ati pun kalo dok dlm kandang zoo, terlepas dari umno yg bodoh bodoh belaka tu.

      Padam
  8. org2 pas baru xkan memahami(merasai) apa yg ada pada jiwa2 veterannn..

    pas2 muda terlebih makan ubat parasit cap anuar (mereka trkejut dan melebelkan sendiri ''political animal')..

    dan akhirnya keyakinan kaedah 'politcal animal' boleh bertahan lama...

    ...akan terburaiii !!!


    dulu aku sangka Allah nak bg peluang pd Pas pula memerintah..namun...ingat panas sampai ke petang rupa hujan ditghhari... apakah ujian pas yg pas tak lepas..wallahualam..

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS dapat saksi mcmana pemerintah yg lalai dgn tuntutan quran & hadis, terlibat dgn rasuah, sex & fitnah yg zalim akan jatuh dan hancur dlm keadan cukup aib. Ujian PAS ialah belajar supaya tidak mengulangi segala kejijikan yg telah dilakukan oleh pemerintah sebelum ini. Nawaitu ihklas dlm perjuangan islam, insyallah..allah swt akan lindungi PAs.

      Padam
    2. adakah setelah memerintah nanti diuji sekali lg tentang makan digereja..adakah pas kali ni akan bertegas dgn dap..??

      atau sekali lg jugakkk... nak berjihat utk pihak gereja jua...ingat Allah akan menguji bukan sekali..

      so katalah pas sekali lg tpaksa pertahankan gereja kerana tpaksa mempertahankan kuasa..

      dan akhirnya utk segala akhirnya apakah 'nawaitu'nye..

      Padam
    3. awai lagi nawaitu dah busuk..mcmana nak brjuang dlm islam. Kekal saja dlm umno, biar pas trus dgn ujian ALLAH swt.

      Padam
    4. org pas takut nak jawab.. tp kesian lah yg mengikut2 buta ..yg xtahu yg tahu tu xmahu nak jawab

      aku ulang tanya di selangor tu pas 'cari kuasa ka' ATAU 'mempertahankan kuasa'

      Padam
    5. Ni lagi sekor ikan kering. Mata terbeliak, tapi tak nampak akan kebenaran. Baca blog hari-hari (blog penyokong upahan UMNO) tapi bodoh nak mampus. Dah makan ubat ke belum...?

      Padam
    6. Doktor pun pening ubat apa yg sesuai utk ikan kering mata terbeliak..ikan tu dah x laku, buang dalam longkang!!wala wee..sohai punya umno!!

      Padam
    7. SAKSIKAN SENDIRI... MEREKA TAHU HAKIKATNYA..

      MEREKA TAHU MEREKA AKAN JADI 3X LEBIH BURUK DARI UMNO..MAKA MENGUNDI PAS BOLEHLAH DI AMBIL KESIMMPULAN

      HARAM!!!

      KERANA MENGUKUR UKURAN POLITIKNYA PAS AKAN MENJADI TERSANGAT DAYUS..(masalah agama yg serius akan masuk bawah karpet demi nak jadi barua dap)

      JIKA AKALMU MENGATAKAN INI BENAR..SEMENTARA NAFSU MENGATAKAN TIDAK SETUJU..

      maka : jauhilah politik kebencian itu..
      kamu buta sebelum buta, pekak sebelum jadi pekak...

      kepada dap..lu jgn cari pasal..nak kasi curah minyak (kerana aku masih sayang gerakan pas ni)

      Padam
    8. lu syg PAS tapi akai mcm sakai. lu diam dalam umno..ada banyak lagi mau hantam cukup2..umno selupa lancau!!!

      Padam
    9. lu dap balik bei jing la dap..jgn menyemak sini..

      lu bukan pas la bolo,.

      org pas makan tertib dlm dulang
      jauh sekali nak cakap 'lancu'

      Padam
    10. wa olang banyak suka sama PAS & PKR..itu melayu manyak bagus punya..itu aji byk baik punya olang, itu anuat manyak pandai...umno banyak bodoh, tipu manyak kuat..lagi manyak makan rasuah..wa olang cakap itu umno serupa lancau lah!!

      Padam
    11. kasi bukti la lu betut2 suka kawan ...kasi potong itu 'lan***' la... buleh naik haji sama2 ooo. nanti dpt title haji Ah Long ma... buleh kawan itu hj hadi..hj nik

      -ABU-

      Padam
    12. wa la wei..setuju kwn sama hj PAS..jgn kwn itu haji UMNO..manyak kuat tipu..tiuu nia ma kahai itu haji umno...hali2 tipu juga!!lancau kasi potong pun sulupa x lak potong..manyak musuk punya lancau umno.

      Padam
  9. tentera bertanggungjawab kepada YDP Agung dan masih diperlukan walaupun bekas.

    sepatutnya jgn jadi alat umno.

    sikap begini tk menghormati YDP Agung. menghina tauliah yg dianugerahkan.

    tentera sepatutnya berdisiplin walaupun dh pencen supaya sentiasa dihormati.

    biarlah puak2 lucah saja yg buat kerja tk bermoral tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. anua mengasak sb sb utk turning over ummi dan azizan...' berkali2 pulak tu..

      aku mintak korang lantik hadi laaa jadi Piii emmm...

      kalu nak jugak lantik anu ni soroh baiah dulu kalu nak main tenis plssss dgn hadi ngan nik aziz je...ke tidak batalla apa2 ke...

      Padam
    2. Dia perebet mana ada tauliah......service pun tak cukup maka bukan Vetran askar la mamt nih pecacai kot

      Padam
    3. apa hal kalo samdol ni semua nak tungging jubok kt rumah ambiga!!biar lah!
      Tun mahathir dah kata "yg tinggal dlm umno had bodoh bodoh saja"

      biar lah depa tungging kat mana pun..dah dapat pengakuan dr bekas bos pun..

      Padam
    4. veteren ni sangat cerdik...dia pulangkan 'paku serpih' cmtulah..

      'dia jugak berhak buat 'berahi3.0' apa.. kat mana pun dia suka.. dia nak angkat pengadang ka.. nk sepak tahi ka'..'so jgn marah ...dia just guna apa yg ambiga guna... itu saja..

      korang yg patut rasa memalu sgt

      Padam
    5. ingatkan veteran yg skola darjah 6 saja kurang akai, rupa yg celik it pun bangang tahap longkang..terang lagi bersuluh..apa yg tok det kata.."melayu bodoh saja yg dok dalam umno"

      Padam
    6. 2+1 =3
      1+2 =3

      ASKAR YG 'BODOH' TU LAGI CERDIK DARI
      PENGKOMEN YG TAK SEDAR ASKAR JUST GUNA
      'RULE YG SAMA'.SAME GAME. KORANG YG TAK PAHAM TAK TERASA MALU..KESIAN..

      Padam
    7. kalo tindakan askar tu dikatakan "BODOH"..apatah lagi pengamal blog umno yg menyokong..BODOH MELAMPAU..diff rule, nak memperbodohkan umno..bukan setakat malu tapi busuk..simpati..dihina sebegitu rupa!!

      Padam
    8. aku menghormati bloger baik umno ke pas ke... mereka ada benda diperjuangankan

      bagi pas.,mereka nak kuasa, tak kira apa bentuk kuasa itu.,.

      bagi pejuangan yg bersetuju ala2 Hassan Ali

      kalu naik ikut cara ini parti pas akan jadi sebangang2 parti islam. kerana naik nanti akan menyebok berjihat utk gereja je..sampah2 isu agama semua vakum masuk bawah tikar...

      kami tidak bodoh..MELAINKAN PAKATAN BERIKRAR /MOU DAP TIDAK AKAN DIBERIKAN JAWATAN TPM DAN SEMUA KEMENTERIAN2 TERPENTING..CUMA KEM. PENGANGKUTAN, MASYARAKAT, JKR DSB,,,baru kami boleh terima..(ikrar/baih.. tarik diri jika dap keras kepala)

      ..KEMENTERIAN KESIHATAN PUN XBOLEH, KITA SEMUA TERDEDAH risiko apa2..

      anggapkan Mat Super Power Menipu (anua) dah mati, sapa nak mengawal2 dap tu... hidraff lagi..

      cepat2 lah insaf sahabat2 ku dlm pas...
      tp semua hidayah dtg dari Allah jua..tiada upayaku..

      Padam
    9. Doa byk2 agar sahabat2 dlm umno dpt hidayah tinggal perjuangan sekular, parti rasuah yg berpelembagaan sex & yg gemar jd kan punggung sebagai alat memfitnah..

      Padam
    10. la ....kitab jingga skrg sudah no.1 quran no.2..

      sekular latu

      ALLAH aku rasa macam tersenyum2 je..(bukan hakikat tau)..sebab dolo tuduh umno sekular..sekarang dia la sekular ..dia la dah jadi kapir.. syirikkan Allah lagi..

      dah byk sgt ni tak terkeluar ke
      dr kumpulan yg ke73 tu...ngeriiiiii

      pada dap tu... nyebuk je engkau..nak.melaga2 kan org islam...mentang2-ko xbuleh b.cina..ko nyamar pun kita tak tahu..

      yg terselamat...hassan ali ..yg dok dlm. tp terselamat. ..azizan kedah... yg lain wallahualam...

      Padam
    11. suka lu la bro..jingga no 1, quran no 2 ka..lu punya akai, wa x boleh tolong. Klau lu sengal..lu punya hal.
      Apa2 hal pun wa bershukur hassan ali keluar dr PAS..barang busuk sesuai sgt dgn umno.

      Padam
    12. proven u not pas.

      Padam
  10. Dulu..punggung azizan & saifool
    kini..punggung veteran perang
    selamanya..umno parti punggung.

    BalasPadam
  11. ini lah tahap melayu bodoh sampai ke mampos,pencen dapat tak banyak mana,buat kerja bodoh yang memalukan melayu..yang tetap kenyang dan riang ria melayu bangsawan yang tak berapa kerat!bangsa lain dah maju kedepan dalam banyak hal,bangsa melayu jenis ni masih bodoh dengan sex dan fitnah tak habis2....malu lah sikit pada anak bini dan cucu......buat pru bersih dan pilih pemimpin yang bolih bela rakyat!!!

    BalasPadam
  12. tekanan hidup di KL, tak mustahil bapa 2 ni sanggup pegi tungging jubok..mungkin hasil pendapatan tungging jubok ari tu dpt lah mereka menyara keluarga..kalo nak harap pencen brapa sangat..paling tinggi pun keja jd guard kilang!!

    BalasPadam
  13. kah..kah..kah..lepas ni Haji Najib Tun Razak bole joint geng goyang punggung depan rumah anuar pula..kes dimakamah perancis sudah jalan!!kalo x goyang punggung, kena goyang kepala..Haji Najib Tun Razak dah jd serupa kutu lalok estacy..bro!!Hina sungguh PM malaysia ni.

    BalasPadam
  14. apa skot? 15 orang je ke? buat malu persatuan je

    BalasPadam
  15. Mat2 chaie ni masa keje dulu kaki bodek & kaki mengampu..BATMAN kut itu sebab mamat2 ni goyang buntut.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini