TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Ahad, 13 Mei 2012

GELOMBANG MERAH DI BUKIT JALIL, WARNA YANG DISUKAI OLEH LEMBU

Oleh:  WFAUZDIN NS

MELIHAT kepada suasana di dalam `kandang' di Bukit Jalil, penyokong-penyokong `lembu kondo' merasa syok sendiri apabila TV3 suku dan Utusan Meloya menyebut ratusan ribu hadir memenuhi kandang.  Al-maklumlah, pengangkutan diberi dan dikhabarkan lebih dua ribu bas pengangkutan disediakan termasuk dua buah bas yang diberitakan terlibat di dalam kemalangan.

Lihat waktu Najib tiba, tingkat atas stadium semuanya kosong

Berbeza dengan Himpunan BERSIH 3.0 pada 28 April yang lalu.  Beberapa negeri yang telah menyewa bas hasil duit poket peserta-peserta BERSIH sendiri disaat-saat akhir permit bas ditarik balik. Namun, peserta-peserta BERSIH menggunakan inisiatif sendiri untuk sampai ke KL walaupun dikatakan puak `haramjadah' ini menyebut Dataran Merdeka tidak boleh digunakan.  Semangat BERSIH patut dipuji, yang mempunyai kelapangan dan belanja, mereka hadir dengan sukarela.  Manakala, yang tidak mampu untuk pergi atas sebab-sebab tertentu, mereka menyumbang sedikit wang perbelanjaan kepada yang bersemangat untuk pergi tetapi kewangan tidak mencukupi.  Inilah semangat yang tiada kepada puak mereka, sebab itulah mereka amat meroyan apabila yang hadir berbaju kuning BERSIH berhampiran Dataran Merdeka dan sekeliling bandar KL mencecah dua ratus ribu.

Nasib baik kerusi pun warna merah, maka boleh `cover' sikit....
Berapa jumlah yang hadir di Stadium Bukit Jalil bersama Najib `Haramjadah' (gelaran `haramjadah' dipopularkan oleh Najib baru-baru ini di Jengka, Pahang)?  Melihat kepada gambar yang disiarkan di dalam Utusan meloya, tentunya kita merasa puak-puak sekutu Apco ini tidak kurang hebatnya walaupun didatangkan dengan bas dan peruntukan.  Tetapi, zaman sekarang bukan zaman di era Almarhum Tun Razak.  Sekarang ini zaman IT, dunia tanpa sempadan.  Lihatlah beberapa gambar yang malu buat TV3 suku atau Utusan meloya mahu tunjukkan betapa hebatnya parti sekular Umno ini.  Kapasiti Stadium Bukit Jalil adalah lebih kurang 85, 000 orang sahaja, lihat kepada tempat duduk di bahagian atas sekali sekelilingnya hampir kosong.  Dikira pula yang duduk bersila atas rumput kita letaklah paling ramai 10 ribu, ertinya kita boleh beri kredit kepada perhimpunan merah hari itu sekitar 50 ribu sahaja.

Hakikatnya, beginilah.....tingkat atas kosong...

Jika sekadar itu yang hadir, perhimpunan mereka yang diketuai oleh Najib `haramjadah' menyamai program ceramah PR yang hanya dihadiri oleh MB Selangor sahaja.Apa pun, itu tidak penting.  Kita harus melihat orang yang akan membantu parti sekular ini adalah orang yang tidak berada di dalam stadium.  Siapa mereka jika tidak Bangla, Nepal, Kemboja, Indon dan beberapa spesis yang mereka ternak dari awal lagi./wfauzdin.blogspot.com

12 ulasan:

  1. b.dortmound vs bayern munich di olympia stadium, berlin. Stadium full house, satu kerusi kosong pun tarak..baru 75ribu org penonton. Stadium bukit jalil bersepah kerusi kosong, haji najib kata 100 ribu org yg hadir.Kalo nak tipu pun..jgn sampai nampak mcm org bodoh!!!

    BalasPadam
  2. betul la kata tun mahathir, hanya yg bodoh2 saja tinggal dlm umno.

    BalasPadam
  3. hari perebanan lembu2 dari kg2,ulu2,felda2..datang naik lori dan bas,makan tanggung dan duit 300 untuk 3 hari,lepas tu balik kg macam biasa....geng2 bangsawan lembu ketawa terbahak2 diatas ketololan lembu2 tadi yang perasan dan tak tau apa2....kesian yer,tapi nak buat macam mana 'ketuanan melayu'...melopong aja dan jadi tukang sorak sampai mampos!!!!

    BalasPadam
  4. Yalah kenapa lah Ramai yang suka KUNING TAIK

    BalasPadam
  5. matlamat gelombang merah walaupun tak tercapai dr segi kuantiti tapi pemimpin amat berpuas hati, sbb berjaya mengumpul gerombolan bangang yg kalau disuruh makan taiik pun mereka sanggup!!!umno lancau la...

    BalasPadam
  6. najib berani buat kat stadium .... ambiga pejuang murtad.??.(anyway apa agama sebenar ambiga ni..tidakkah beliau yakin bersih dpt menaikkan agamanya dinegara ini..)

    BalasPadam
  7. Gerombolan merah yg sanggup makan taiik pun sangsi matlamat perjuangan mereka..sebab pemimpin mereka sendiri semuanya kaki RASUAH..selagi ada tshirt free, duit poket..makan nasi bungkus..bukan setakat stadium..dalam lubang jamban pun gerombolan merah sanggup tunggu..

    BalasPadam
  8. taat penyokong umno bersyarat..waima kelubang jamban sekalipun!! Sekiranya BERSYARAT itu tak dipenuhi, tak mustahil pemimpin umno sendiri akan dibuang kelubang jamban oleh penyokong umno yg taat itu..

    BalasPadam
  9. ha..ha...100ribu, nampak sangat najib haramjadah matematik celaru, mcmana nak menang PRU13!!!!

    BalasPadam
  10. hakikat umno mnjaga kekuatan agama bangsa yg korang sedNg berpijak

    cuba letak terbalikkk.. umno sedang menentang kerajaan pakatan..Sedang kerjaan pakatan sedang tenggelam suara melayu dan islamnya (semuanya mengikut telunjuk kehendak DAP..)..

    MAKIN UMNO MENEKAN ...PAS DAN PKR TERPAKSA TETAP MENJAGA KEPENTINGAN 'DAP' MEREKA..(keadaan ini umno xdpt bersuara sbg melayu islam DAN DLM KEADAAN SERENTAK PAS PKR DAYUS BERADA DI ATAS KUASA)

    KESIMPULAN : keadaan terbalik menunjukan kuasa melayu islam teruk tertekan...

    keadaan sekarang umno memegang kepentingan melayu islam sehingga korang boleh berpijak di bumi nyata ini (sambil terus melacor kuasa pd DAP)

    TIDAKKAH KORANG TERASA TERSANGAT MALU DAN JELEK AKAN KEADAAN INI...'KUASA' YG KO MAMPU DIPIJAK DIJUAL MILIK UMNO... SEBALIKNYA KORANG TAK MAMPU BERPERANAN SEBALIKNYA JIKA DUDUK DITEMPAT BERTENTANGAN

    BalasPadam
  11. cerita panjang pun x guna..PM sekarang Najib haramjadah x reti matematik, pasai tu asyik sebut bangkrap!!bangkrap!!bangkrap!!
    PRU13 bagi Najib haramjadah jadi ketua pembangkang..suruh dia belajar matematik balik. Kuasa melayu dah lama kena jual...baru nak sedar!!bodoh la selama ni..

    BalasPadam
  12. trjmalah kebanyakan yg menyokong pas math f9..cuma lately sj profesional ramai...malangnya jd pelesit pulak..islam x bela lg yg dibela gereja pulak..semua nk jd parti kebajikan dahh

    satu lg kedunguan org2 pas ...panjang sket tak paham..ambiga punya sejarah panjang of history..tu pun xmampu paham

    dan herannya...
    ASAL2 najib seropa sj dgn paklah xda dosa pd kamu... tah mcmana tiba2 najib dibenci mcm mahazalim... pas telah byk merosakkan umat.. 'Politik Kebencian' itu tersunggoh hina dikaca mata hata rasullullah pun

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini