RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 2 Disember 2011

VIDEO - UCAPAN CELAKA INI LEBIH DAHSYAT DARI `HITAM METALIK'


Oleh:  WFAUZDIN NS

HEBOH media pencacai Umno dok ulang kisah `hitam metalik' yang diucapkan di dalam ceramah seorang pemimpin DAP.  Dua tiga hari mereka main isu `hitam metalik' yang kononnya ditujukan kepada `si hitam manis' MB Perak yang naik secara tidak ada maruah itu.

Apa pun, pemimpin DAP tersebut telah memohon maaf di atas ketelanjurannya.  Permohonan maaf ini amat sukar dilakukan oleh sesiapa sahaja lebih-lebih lagi pemimpin-pemimpin Umno walaupun mereka berbuat sesuatu yang lebih dahsyat dari sekadar menyebut `hitam metalik'.  Ertinya, pemimpin Umno tidak perlu minta maaf sebab mungkin mereka anggap mereka lebih berkuasa dari Tuhan mereka.  Siapa pernah dengar pemimpin Umno minta maaf walaupun kepada Sultan, contohnya yang membawa sepanduk dengan perkataaan `Natang' kepada Sultan Terengganu dahulu.

Apabila pemimpin DAP ini menyebut `hitam metalik', maka seluruh pencacai gegak gempita walaupun mereka tahu ada betulnya `hitam metalik' tersebut.  Cuba anda tonton video di atas dan bandingkan dengan apa yang disebut oleh pemimpin DAP berkenaan.  Mana lebih kurang ajar, biadap dan lebih celaka?  Jika pemimpin DAP yang hanya sebut `hitam metalik' pun tahu dan sedar kesilapannya lantas memohon maaf, bagaimana dengan orang celaka dari Melaka di dalam video di atas?  Jika dilihat secara zahir, di antara pemimpin DAP itu dengan si celaka di dalam video di atas, mana satu yang nampaknya mirip kepada akhlak Islam?  Kalau tanya aku, aku akan jawab adalah lebih baik pemimpin DAP itu diberi taufik dan hidayah dari Allah daripada si celaka laknat dari Melaka tersebut.

Bayangkan, seorang Non Muslim yang hanya sebut `hitam metalik' pun sedar dan tahu nak insaf serta memohon maaf, si celaka yang di dalam video di atas mengaku Islam tapi perangai lebih jahat dari Iblis Laknatullah.  Semua ucapannya di atas adalah fitnah yang amat besar ditambah pula dengan gelaran keji dan lucah yang diberikan kepada seorang insan yang tidak pernah sesaat pun lupa kepada Allah.  

Malang sungguh ibu si celaka tersebut kerana penat-penat ibunya mengandungkan beliau, bila sudah besar kerana mahu jadi pencacai Umno dan demi sesuap nasi anaknya sanggup menyebut nama `kemaluan' ibunya sendiri iaitu `PU**MAK'.  Jelas dia sebut `hak' maknya sendiri. Inilah orang yang kini berada di dalam Umno dan Perkasa yang kononnya mahu berjuang untuk Islam bernama Zahid Md Arip, semoga Allah cabutkan nyawanya dalam penuh kehinaan sekiranya beliau masih mahu hidup hanya untuk menghina Alim Ulamak./wfauzdin.blogspot.com

18 ulasan:

  1. Itulah keistimewaan UMNO bro!... PRU13 pastikan ianya tumbang dan rebah kebumi keseluruhannya

    BalasPadam
  2. sapa tak kenal kaki sakau dlm keadilan dulu...cucu sedara ghafar baba... dia ni semua org di sakau nya.. siapa bg duit lebih dia jilat selagi mahu... sudah la zahid... skrg kamu senang ke..? kamu, anakbini kamu susah jugak...Mintak sedekah sana.. mintak sedekah sini... sebab DUIT TU TUHAN KAMU...

    BalasPadam
  3. si zahid mat arip ni .. muka duit, muka penipu .. jika nk bandingkan Nik Aziz .. dia bersolat macam Nik Aziz ke .. baca Quran hari - hari ke .. orang ni sebenarnya tak berugama .. Islam hanya pada nama saja .. Nak ungkit Najib hantar helikopter tolong nik aziz .. sedangkan itu hanya untuk publisiti je .. muka dia ni lah yang tak tahu malu minta projek sana sini .. kalau tak takkan dia boleh kaya .. hah tak heran lah dgn orang yang macam ni .. cara dia cakap pun .. tak ada pegangan agama punya .. orang macam ni solat pun kerana nak menunjuk ..

    BalasPadam
  4. cakap berdegau-degau tapi sapa sanggup bagi taik sedap di situlah dia berkokok....mana ada akai....

    BalasPadam
  5. Saat paling malang apabila melayu tak sedar diri membela DAP.

    DAP - Malaysia Malaysian
    Semua orang sama taraf tak kira bangsa.
    Jadi la nanti cam melayu singapura.

    Melayu melayu

    BalasPadam
  6. Selalunya orang macam ini bertindak untuk kepenthingan. Persoalan ugama ditolak tepi, janji habuan terdedah didepan, halal haram semuanya bedal

    SINGKIRKAN BN PRU13

    WHB

    BalasPadam
  7. Zahid Mat Arip ni umpama langau.Dimna ada tahi di situ le dia kerumun.Buat anon 6:54,jgn le tk sdar.Smua yg kmu kta tntang DAP tu dh pun di laksana kn olh UMNO.Universiti Merdeka>IPTS,Malaysian Malaysia>1 Malaysia.Apa lagi yg ada pd org Mlayu.Tanah rizab org mlayu smakin susut.Saham2 org mlayu lesap.Parti org Mlayu dh di monopoli olh mamak.Yg tinggal cuma baju mlayu dn keretapi tanah mlayu je lg.

    BalasPadam
  8. Inilah wajah UMNO....sedangkan satu kandangpun mereka sanggup berbunuh,cantas mencantas,jatuh menjatuh sesama sendiri kerana kuasa dan demi untuk buat duit...inikan pula seteru poltik mereka apalah sangat....DALAM GEROMBOLAN DACING LAMA INI MEMANG TERDAPAT BERBILANG PUAK DAN DALAM PUAK ITU AKAN MENJAGA KEPALANYA DAN KEPALANYA PULA MENJAGA EKONYA...kerana apa? tak lain tak bukan kerana projek untuk MASYUKK kalau kepalanya mamposs necaya ekornya kebulur haramjadah tak makan...tak caya tengok kat SELANGOR golongan ini macam cacing panas sebab projek bawah meja tak masyukkkk...

    BalasPadam
  9. Saat paling malang apabila melayu tak sedar diri membela DAP.

    DAP - Malaysia Malaysian
    Semua orang sama taraf tak kira bangsa.
    Jadi la nanti cam melayu singapura.

    Melayu melayu
    2 Disember 2011 6:54 PTG

    apa untungnya jadi melayu zaman ni? cuba la bg tau. dpt dividen lebih ke? interest bank kurang ke? makan pakai murah lg ke? daripada kaum lain? aku rasa sama jer, xdak yg lebih dlm zaman najib ni. 1malaysia maa, dia bedal semua. yg untung hanya melayu umno, tu jerr...

    BalasPadam
  10. sekularrrrrr pengasingan antara agama dengan politik.....pada mereka ulamak hanya yang mengulas bab agama jerr ish,ish,ish jahil sungguh aku piun jahil juga tapi tak lah mcm ni punya jahil

    BalasPadam
  11. Nik Aziz tak lah sejahat tu apa yg diceritakan oleh saudara ni. memang lah Nik Aziz ni politician tapi rasanya takkan lah dia nak doakan Najib sampai macam tu sekali. Di sebut doakan org yg berlaku zalim, hipokrit, munafik mendapat bala sebagai hidayah dan pengajaran semoga menjadi baik... Adakah Nik Aziz sebut..P..K..M..K seperti saudara tadi sebut.. adakah org2 Umno terasa ke?

    BalasPadam
  12. ooooo ....dia sebut pasal pukimak nik aziz kot .... sibbaik tak sebut juboqmak ...kalau tidak meleleh terlioq anwar ....

    BalasPadam
  13. mamak ni memang bangang,umporno lah katakan,mulut bau longkang mamak celaka ni.munafiiiiiikkk

    BalasPadam
  14. Mari kita baca pendedahan YB Zulkfli Nordin (berpandukan laporan rasmi MAGERAN) tentang penghinaan dan cercaan yang dibuat oleh DAP terhadap bangsa Melayu dan anggota polis beberapa hari sebelum berlakunya tragedi berdarah 13 Mei 1969 yang Horas! petik dari UMNO online.com
    "Slogan yang dibawa oleh DAP pada masa itu ialah ‘MALAI SI’ yang maknanya ialah 'MATI MELAYU'.
    Dibawah ini pula adalah kenyataan yang mereka jerit-jerit dan laung-laungkan dalam perhimpunan-perhimpunan dan perarakan-perarakan yang mereka (DAP) buat di Kuala Lumpur.
    Pada 11 Mei 1969, di Jalan Bukit Bintang, mereka menjerit-jeritkan perkataan “MATI MELAYU" dan "APA POLIS BOLEH BUAT, KITA RAJA. BUANG SAMA POLIS MELAYU".
    Pada 11 Mei 1969 di Jalan Bukit Bintang, mereka sekali lagi menjerit-jeritkan perkataan “MATI MELAYU" selain "SAKAI PERGI MASUK HUTAN".
    Pada 11 Mei 1969 di Jalan Changkat Dollah, mereka menjerit-jeritkan pula perkataan “KL SEKARANG CINA PUNYA".
    Pada 12 Mei di Jalan Ipoh dan Jalan Tunku Abdul Rahman, mereka menjerit-jeritkan perkataan “MELAYU BALIK KAMPUNG, MELAYU SEKARANG TIADA KUASA. SEKARANG CINA SUDAH CONTROL".
    Pada 12 Mei 1969 di Jalan Khir Kampung Baru, mereka menjerit-jeritkan perkataan “MELAYU KELUAR...! APA LAGI DUDUK SINI, KITA HENTAM LU...,SEKARANG KITA SUDAH ADA KUASA". Kenyataan dan ugutan ini ditujukan kepada penduduk Melayu di Kampung Baru, Kuala Lumpur.
    Pada 12 Mei 1969 didepan Balai Polis Jalan Pudu mereka menjerit-jeritkan perkataan "SEMUA MELAYU KASI HABIS (MATI), KASI HALAU SEMUA POLIS".
    Pada 12 Mei 1969 mereka menjerit-jeritkan perkataan “APA INI MELAYU, KITA SUDAH PERINTAH DIA (PUNYA) NEGERI, INI NEGERI BUKAN MELAYU PUNYA, MATA-MATA (POLIS) LANCAU".
    Pada 12 Mei 1969 di Jalan Canvel, mereka menjerit-jeritkan perkataan “BUTUH MELAYU, MALAI SI, PERGI MATI MELAYU”.
    Pada 12 Mei di Jalan Bukit Bintang, mereka menjerit-jeritkan perkataan “INI NEGERI BUKAN MELAYU PUNYA, KITA KASI HALAU SEMUA MELAYU".
    Untuk pengetahuan rakan-rakan pembaca sekalian, Lim Kit Siang langsung tidak berani berbunyi apatah lagi membantah pendedahan yang dibuat oleh YB Zulkifli Nordin tersebut. Si tua kutuk tersebut hanya mampu berdiam diri.

    BalasPadam
  15. Suatu luahan laknat Zahid Md Arip jelas sekali cuba menonjol diri sebagai wira pembela umno. Tapi bahasa keperwiraannya hanyalah bertaraf longkang bersaratkan najis yang langsung tidak bermesej, malah jauh sekali dari wawasan yang boleh dicontohi.Macam ni kah perwakilan yang ada dalam saf umno masakini? Alangkah ruginya kehadiran beliau kalaulah sekadar untuk ucapan memaki hamun! Sepatutnya beliau tampil dengan otak yang bernas.

    BalasPadam
  16. Ini salah seorang pelacur politik UMNO. Makan minum daripada hasil haram jadah.

    BalasPadam
  17. Asalamualaikum..
    Saya berdoa kepada Allah, agar SUATU MASA nanti, UMNO dan PAS boleh berbaik-baik dan menjadi contoh kepada UMAT di dunia ini.

    BalasPadam