RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 19 Januari 2012

PAKAR `MOTI-BASI' MEROYAN - HATI YANG BUSUK TERSERLAH

Oleh:  WFAUZDIN NS

PAKAR `Moti Basi' Hassan Ali tidak habis-habis meroyan lagi di media pencacai.  Kita tidak sabar-sabar mahu melihat Pakar `Moti Basi' ini mengelilingi dunia dengan `Road Show'nya ala `Road-Show' Anwar Ibrahim sewaktu mantan TPM tersebut dipecat dari parti dan kerajaan.

Adakah Pakar `Moti Basi' yang kini popular dengan gelaran `Pelesit' bukan `Parasit' ini boleh menyamai `Road-Show' Anwar Ibrahim?  Hakikatnya, Hassan Ali lebih beruntung kerana beliau berpeluang `Road Show' melalui media pencacai seperti TV 3 suku, berbeza dengan Anwar dahulu.  Setakat ini, tiada satu pun hujah dari Pakar `Moti Basi' ini melambangkan PHd beliau yang kelazimannya penuh fakta dan boleh diterima oleh golongan bijak pandai.  Sehingga kini, usahkan golongan cendiakawan, golongan orang-orang tua yang tidak tahu membaca pun mentertawakan Hassan Ali.  Siapa kata semua yang memiliki PHd itu cerdik?  Buktinya, lihat lah Hassan Ali.

Mulanya bersikap ego, mahu tunjuk bijak lebih bijak dari Tuan Guru Presiden PAS dan Tuan Guru Nik Aziz, Mursyidul Am PAS apabila si hidung kembang ini mempertikaikan konsep Negara Berkebajikan PAS.  Akhirnya, setelah di `brain wash', beliau memohon maaf dan mengakui secara tidak langsung kedunguannya itu.  Tetapi, bila hati sudah busuk, beliau tidak serik selagi tidak boleh menjahanamkan PAS.  Beliau berbunyi lagi dengan suara `terjerit-jerit dan mencerit' bagai anjing tersepit memperkatakan keburukan Anwar pula melalui media musuh Pakatan Rakyat.  Sakitnya hati beliau terhadap Anwar tidak terkira mengalahkan bencinya Najib Altantuya kepada Anwar.  Najib pun tidak melarang orang ramai hadir menyokong Anwar di mahkamah bahkan membenarkan mereka berhimpun secara aman, tetapi Hassan Ali dengan ego, bongkak dan sombongnya mengajak orang ramai agar tidak hadir ke mahkamah pada 09 Jan yang lalu.

Egonya Hassan Ali ini sehingga beliau masih bertanya tentang kedudukannya di dalam Exco Kerajaan Negeri Selangor, sedangkan beliau sedar dan tahu bahkan tidak mahu merayu apabila beliau `dicampakkan' dari PAS.  Ertinya apa?  ertinya beliau masih sayang dan cinta kepada `kemewahan' kerusi Exco.  Maka, berkatalah Pakar `Moti Basi' ini bahawa beliau seorang pejuang Islam tulin yang sanggup meninggalkan kerusi Exco yang berharga itu, demi Islam, kononnya.  Hey, Hassan, kamu tidak meninggalkan kerusi Exco lah.  Kamu dipecat dari PAS dan kerusi itu ditarik dari kamu, sedar atau tidak?  Pengorbanan apa kejadahnya?

Seribu syukur atas nikmat Allah mencabutkan jasad Hassan Ali dari PAS.  Jika tidak, boleh dibayangkan `Pelesit' ini akan bermaharalela dan merosakkan perjuangan PAS dari dalam.  Orang yang hasad dengki, ego, bongkak lagi jahil tidak boleh bersama PAS, seadanya./wfauzdin.blogspot.com

17 ulasan:

  1. Pakar motivasi amendenya...kalau bersalam tak pandang muka orang yang menyalamnya...salaman tidak ikhlas namanya...menasihat orang pandai... diri sendiri???

    BalasPadam
  2. ambo raso phd beli kot.orang lain phd juga dok lagu ni... rood show ape budak tadika nok mau dengor ni

    BalasPadam
  3. hassan kata tolak anwar sebab sokong gay.

    selama 2 dekad umno promosi liwat liwat liwat...kenapa hassan diam aje??

    siapa yg promosi liwat? umnooo.. kenapa hassan tak marah?

    siapa yg promosi kata pelacuran boleh kerana dharurat? umno ... kenapa hassan tak bising??

    hassan hassan semakin fasik dan tebiat nk m.....pus kau ni.

    BalasPadam
  4. puak perkasa akan datang dengar kerana ketua perkasa doh jadi tikus doh lo ni .Ketua nya brahim akan datang tipu ahli perkasa lagi

    BalasPadam
  5. hassan,

    logik ke selepas anwar bebas dari fitnah liwat, tiba2 dia kata nak sokong gay pulak?

    bodoh sgt ke anwar nak sokong gay sedangkan itulah fitnah yg dikenakan kepada dia oleh puak syaitan umno.

    atau hassan yang bodoh kerana menjadi pelacur politik dan rela diliwat oleh umno demi kerana wang wang wang!

    selepas ini diistiharkan lah bahawa hassan adalah lembu umporno.

    inilah contoh makhluk yg Allah sebut sabagai org yang lidahnya lebih fasih dari org arab dalam ckp agama tapi tak lebih dari ditekak saja.

    imannya terpancut seumpama panah keluar dari busur.

    BalasPadam
  6. Kesian Dr Hasan Ali...terus dihina & difitnah...fikirlah apa yang dikata...

    BalasPadam
  7. Amacam kita cabar PELESIT ni kemukakan fakta2 dan document2 yg beliau banggakan memilikinya?

    Cuma yang aku begitu TAKJUB ialah si PELESIT ni bukan main kata pejuang Islam, tapi..... nak bersemuka dan bersetentang mata dengan DSAI pun tak berani? So, boleh caya ka pada PELESIT ni?
    Sepatutnya PELESIT ni jumpa dan tanya betul ka atau fitnah?

    BalasPadam
  8. saya hanya mampu mengucapkan ayat 'KASIHAN' pada DHA. Apalaa yang ada pada Phd. kepilkan sekali dalam kubur taw Phd ko tu ... apabila maut menjempot kelak.

    BalasPadam
  9. asan...asan..kesiannya kamu...dahlah perangai buruk..rupamu lagi la buruk...mu tok sah dok kecek apo la...kami doh tok se cayo lagi weii...asan...asan..he he- Din Kuboq Panjang

    BalasPadam
  10. Motivasi orang cukup pandai, tapi, diri sendiri tap pandai di motivatkan.
    Nak ikut kepala dia ja. Kalau tak ikut dikatakan PARASIT. Apa punya motivator la macam ni.

    Lain kali buat parti sendiri la. Harap2 Zul Kulum & Ibrahim Katak boleh jadi naib ketuanya.

    BalasPadam
  11. apa ni hasan ali?kau dulu bukan main lagi cakap dalam dewan negeri suruh pembangkang berlapang dada terima kekalahan,kau lebih kurang ajar pulak..kesan nya kau tak dihormati dan disegani olih anak2 didik kau masa buat moti-basi dulu...kesian aku tengok kau san kembang2 hidung kau tegakkan benang yang basah,geng2 gerombolan tepuk tangan belakang kau,tapi yang lebih penting watch your words takut2 ALLAH murka nanati!!!

    BalasPadam
  12. Datuk Hassan,
    Alang2 celuk perkasam biar sampai ke pangkal lengan.
    Alang2 jalan berdiri, biar pulak jalan kepala kebawah

    BalasPadam
  13. ٍسئورع سوده كحوندع باكي مان فولا دعن يع سئورع لاكي تو

    BalasPadam
  14. kesiannya hassan ali. dulu disanjung PAS, kini dihina seteruk2nya oleh penganut taksub pas, pkr dan dap. Allah maha kaya! Allah maha Kuasa!Hassan Ali dijatuhkan, dihina, dimaki dan dihamun hanya kerana dia memperjuangkan islam, menegakkan yang haq. Dalam ucapannya, hassan ali berkata, nik aziz dan hadi awang lebih layak jadi pm. bermakna hassan ali tidak menghina pemimpin tertinggi pas. malangnya, kerana membenci tindakan anwar, dia dihina sedemikian rupa. insaflah! insaflah! apa lagi yang kamu nak tunjukkan wahai pembangkang yang bodoh dan buta. butakah kamu nak menilai mana benar mana salah bila pas tidak dibenarkan memegang portfolio agama! aduh! sangat menghinakan!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hoi kinzir! Lu ni banyak sangat dengar media UMNO dan membaca blog UMNO. Aku dahulu pun bodoh juga macam kau ni tapi taklah tahap khinzir macam otak tahi kau tu.

      Padam
  15. Aku pun setuju kalau Tuan Guru Nik Aziz atau Hj Hadi lebih layak jadi PM. Masalahnya, kedua2 pmimpin PAS itu sepakat semenjak Almarhum Us Fadzil Noor lagi setuju Anwar jadi PM kerana sebab2 yg tertentu yang dimiliki oleh Anwar melayakkan beliau mampu jadi PM. So, apa masalahnya yg si Pelesit ni sakit hati? Sebab dia rasa dia layakkah?

    BalasPadam
  16. Aku hairan lah dgn Hassan Ali ni.
    Dia kata dah banyak pemimpin PAS yg sekular menganggotai exco dlm majlis tertinggi PAS. Habis tu dia sendiri (Hassan) tak sekular ka yg menganggotai exco?

    Satu lagi,

    Dia kata ada panyak PARASIT dalam PAS. Yang kita orang nampak mereka2 tu adalah jenis PARASIT yang baik, yg jaga maruah PAS, yang mengikuti kata pemimpin PAS, yg berjuang utk PAS dan yg tidak memburukkan PAS. Jenis PARASIT Hassan Ali yang kita orang nampak adalah jenis PARASIT yg jahat - PARASIT PEMUSNAH PAS.

    Itu ja bezanya.

    BalasPadam