TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Jumaat, 4 Mei 2012

BERSIH - ATM TIDAK PERLU CEMARKAN IMEJ MEREKA

Oleh:  WFAUZDIN NS



ADA beberapa pihak berkata, mungkin di dalam menghadapi Himpunan BERSIH siri akan datang, pihak Polis akan memohon bantuan ATM pula.  Aku tidak percaya hal ini akan berlaku kerana bagi aku tiada sebab untuk mencemarkan imej ATM semata-mata untuk menjaga kerusi sang Penguasa yang takut jatuh.

Pada aku, Polis sudah cukup terlatih untuk berdepan dengan perhimpunan yang aman, melainkan jika mereka lebih suka melihat perhimpunan tidak menjadi aman.  Apa yang aku percaya, ATM sekarang masih `suci dan bersih' tidak tercemar lagi dengan cerita-cerita bahawa tentera melanyak orang awam yang berhimpun.  Warga tentera bukan bacul, mereka akan berdepan dengan musuh yang bersenjata bukan layak untuk tentera berdepan dengan rakyat yang hanya memakai baju kuning.  Jika ada pihak yang merasa amat gagah berdepan dengan rakyat tua dan muda, lelaki dan perempuan serta kanak-kanak yang hanya `bersenjatakan' baju Kuning, biarlah pihak mereka sahaja lakukan.  Jangan cuba mempengaruhi tentera untuk dibenci oleh rakyat.

Seandainya teringin pula Panglima-Panglima tentera ini untuk merayakan keseronokan membelasah rakyat, aku percaya warga tentera di bawah tidak akan sanggup menjual maruah dan kedaulatan mereka selaku tentera.  Imej tentera mesti dipertahankan.  Organisasi lain yang sudah hancur lebur imej mereka, biarkan mereka dan tentera tidak harus menempah nama seburuk itu./wfauzdin.blogspot.com


16 ulasan:

  1. Abang aku meninggal ketika operasi tentera di Gubir....Aku bangga walaupun tiada pingat atau gelaran Datuk yang diberikan. Aku yakin ganjaran ALLAH lebih besar dari segalanya....Dan aku lebih bangga abang aku bukan anggota Polis.......

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku banga dengan abang kau walaupun aku bukan tentera. Aku tahu sebab apa abang kau tak dapat pingat mungkin dalam tentera ni ada sistem yang tak betul.

      Padam
  2. BAYANGKAN JIKA TENTERA MAHU DI'KELDAI'KAN MACAM PDRM ? BAYANGKAN JIKA TENTERA TERAJANG POLIS MACAM POLIS TERAJANG ORANG AWAM? MOGA TENTERA TIDAK MUDAH DIPERGUNAKAN MACAM PDRM INSYALLAH !

    BalasPadam
  3. gua harap PAT dan ketiga Panglima tidak akan bersekongkol dgn POLIS untuk menjadi LEMBU kepada pemimpin BN.

    BalasPadam
  4. Bolih percaya ka itu general kaki bodek. Lu ingat itu zul PAT banyak kuat bodek ma. Sama dengan ramai itu general tapi mereka tunggu belakang sahaja. Jadi anggota tentera mesti faham jangan takut pada general pengampu tu tapi faham apabila berdepan dengan rakyat maka keselamatan rakyat menjadi tanggung jawab tetapi kalau nak belasah polis tu terserah lah.

    BalasPadam
  5. kalau ingat peristiwa berdarah memali...
    kan memula tu katanya disuruh sibaju ijau pegi... tapi lepas derang tu tengok kata orang kampung... terus tak nak...
    terpaksa la suruh peronda jaket biru... langsung serang terus...

    nampak sangat ijau ni lagi bagus dari biru... hehehe... :P

    BalasPadam
  6. PDRM sudah tersasar dari landasan.
    PDRM lupa ada perkataan DIRAJA dalam nama mereka.

    kesetiaan mereka adalah kepada Raja dan bukan umno. Raja payung perlembagaan tapi PDRM sekongkong dgn umno utk langgar perlembagaan yg benarkan rakyat berhimpun aman.

    ATM juga berketuakan YDP Agung yang menganugerah panji2. bukan berketuakan umno. Raja payung kepada rakyat dan ATM adalah penguatkuasanya. umno dan PR semuanya rakyat, maka tidak harus ATM tunduk kepada umno.

    malah ATM dan polis sepatutnya membela rakyat jgn disakiti dan menghalang umno dari jadi membuat kerja2 jahat.

    terpulanglah... disana nanti masing2 jawab akan apa yg dipertanggungjawabkan kepada masing2.

    BalasPadam
  7. sejahat2 umno jahat lg DAP..INGAT TU..BUKAN MAIN RIANG LG NAK JADI TPM.. BANGANG PUNYA MELAYU..

    aku kalau anuar tak offer TPM kat DAP..Mahu aku masih berdemo dan pertahankan dia ni... pasal ni aku berpaling...
    SAMPAI MACAM NI SEKALI NUAR!!??

    ... INGAT BANGSA SEAGAMA KU KUASA BANGSA DAN AGAMA KALAU DAH HANCUR...XBOLEH PATAH BALIK WALAU MELAYU PAS DAN PKR MENANGIS DARAH SEKALIPUN..

    KPD DAP YG DAH MAKIN KORANG AJAR...BULEH PULANGKAN BALIK TAK IC BIRU LU... TUKAR JADI MERAH...NANTI PAS DAN PKR NAIK DIA BAGI BALIK jadi BIRU (KALAU MEREKA KESAH..MASA NI CINA AKAN TAHU SIAPA UMNO DAN MCA PD MASA LEPAS)

    BalasPadam
  8. ingat dlm atm masih ramail otai2 13mei yg masih berdendam

    kalu memali tu lain crita..maka trbukti malay force ada dlm hati mereka...mereka xkan benarkan DAP NAIK KEPALA..

    KEPADA BARUA2 BALACI2.. jagalah korang..sumpah tentera lain macam..cina dan barua dap mampuhla korang kena kerjakan...kalu mereka kluar la!!!

    pak sedara aku atm cukup benci cina2.. apatah lg barua balaci dap mcm korang..

    BalasPadam
  9. memang sukar hendak mengikis semangat perkauman assobiyah yg sangat tebal yg diterap penjajah dan umno dlm diri rakyat.

    kalau umno sygkan bangsa kenapa sabotaj royalti kelantan? kenapa nak jual felda? kenapa nak gadai kg baru? kenapa jual tldm sg besi kepada cina kroni?

    org melayu sokong PKR dan PAS bukan seronok2, kena sabotaj, kena pukul polis.. tetapi kenapa sanggup begitu?

    sebab keburukan umno terlalu besar. malah melayu yg lebih menjadi mangsa.

    cakap pun tak guna. fahaman assobiyah sudah menjadi akidah kepada umno.

    siapa yg lahirkan PAS dan PKR? umno laaa

    umno singkir anwar hingga lahir PKR.

    umno tipu hizbul muslimin hingga lahir PAS.

    apakah kita redho org melayu rogol anak kita sesama melayu? semata2 kerana perogol tu melayu maka sebagai org melayu kita redho dan bersyukurlah.

    DAP bukan parti cina, ramai melayu dlm nya.

    yg perkauman ialah MCA dan MIC. nama pun parti bangsa.

    kalau nak halau DAP, sebelum tukar IC mereka , pulangkan dulu cukai2 yg mereka bayar.

    bab sapu cukai tak kira parti, tak kira DAP atau PAS, masshuuuuukkkkk kan

    untunglah mahadey , melaung atas nama melayu boleh tipu melayu dan lemahkan org melayu.

    BalasPadam
  10. anggota bawahan OK jer... aku tak berapa harap sangat dgn panglima dan pangenam yg atas2 tu... nak kekal berpangkat punya pasal sanggup buat apa saja. hanya Iman dan Takwa sahaja yg dapat membendung mereka yg berkuasa ini utk tidak terlibat atau gerun dgn ugutan sng pemerintah yg zalim. Tah2 dapat pangkat dulu pun bukan sebab bagus sangat tapi sebab bagus jilat... setahu aku masa service dulu pegawai yg baik2 dan yg pandai2 takkan dapat naik pangkat yg lebih tinggi... pegawai2 yg membela anggota bawahan dan pegawai2 yg warak akan diMANDULKAN kenaikkan pangkat mereka...

    BalasPadam
  11. otaklunyai,

    gwa stuju ngan lu. ramai pegawai yang berkaliber dicoldstoragekan. yang naik pangkat majoriti (lebih 90%) kaki bodek, kaki ampu, kaki "yes sir!", "roger sir!, "wilco sir!". yang aku tahu hantar beras siamla, hantar durian la, macam2 la. ada di antaranya nak sebut pun memalukan!

    cuma apa yang aku peratikan, apabila askar masuk gelanggan, maka akan berlakulah 'perang saudara'. pangbodek akan jadi kura2, masuk kepala dalam badan. mungkin ada yang akan jadi orang yang dikehendaki oleh anggota2 sendiri.

    wallahu'alam

    BalasPadam
  12. InsyaALLAH ATM tidak akan berlaku zalim macam polis kerana mereka dipandu dan dibimbing oleh ustaz dlam kor agama yang ada disetiap pasukan

    BalasPadam
  13. cukai pintu pun kena bayar bro tak kira ic biru atau merah

    tak kira org putih ka mamak...

    ADAKAH PAS DAN PKR AKAN BAGI DAP IC BIRU..BILA DAH BERKUASAA??? FIKIR2 La...

    pkr tu umno la jugak
    pas pun umno la jugak

    semuanya kaum2 kecewa tak dpt itu dan ini...jika tak masih dlm umno..(ini hujah korang sendiri...aku pulang balik)..tamak kuasa mcm anua..

    jgn pasal nyamuk kelambu dibakar... melayu2 yg dulu iri hang tuah dipetuahkan...lalu fitnah... yg lebih kecewa... bersengkokol dgn portugis kasi hancur raja melayu yg dibenci...dpt pula pertolongan cibai dap masa lampau ..nak business tp kasi tulung portugis hancurkan raja melaka akhirnya diaorang pun susah nak niaga...kisah ni sebijik korang PKR + DAP

    BalasPadam
  14. sepupu aku ada kilang ada macam2 biz kat kedahpun ada .. kt n9 pun..dua laki bini run biz...bapak mereka org kuat pas...

    satu hari aku sekeluarga dtg kilang depa..rumah xdan bro.. tanpa ditanya.. kita kirja keras ada matlamt..masuk je bursa saham .. depa rehat...

    AKU TAK DENGAR PLAK BAPAK DEPA JGN JUAI KE BURSA SAHAM... PESAN AKU JIKA BACA HARAKAKAH JAGA2. Urat otok buleh terpiuh...

    POINT BAPAK DAJAL: FELDA DAN PAHANG..DAN APA SJ POINT YG BOLEH NAMPAK BN JAHAT DAN MEKA HERO...'TU SAJA... SPIN LA MACAM2 ..

    Tang dua kebaikan dari dua sumber WAJIB tau.. berdirilah 'diatas' politik..jgn jd alat politik atau kuda tunggangan pemimpin gila talak tu..

    BalasPadam
  15. Semua orang perlu berdiri diatas politik ..jangan jadi alat politik ..memang sah betul tapi tak siapa nk berdiri diatas politik jijik dan kotor... manusia yang Allah anugerahkan Akal tentu dapat membezakan nya ...kecuali yang nampak jelas ada kepentingan termasuk yang teramat tidak faham

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini