RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 24 Jun 2012

ISU RAFIZI - PEDULIKAN MEREKA ASALKAN `ABU' BAKAL TUTUP MULUT UMNO

Oleh:  WFAUZDIN NS

ISU Sdr Rafizi Ramli, Pengarah Strategik KEADILAN letak jawatan di dalam Kerajaan Negeri Selangor heboh diperkatakan seolah-olah Sdr Rafizi keluar parti.  Ini perkara remeh jika mahu dibandingkan dengan peristiwa beberapa ekor katak yang melompat cari makan sebelum ini.

Beberapa ekor katak lapar yang melompat dari KEADILAN dan ada di antara mereka dapat jutaan ringgit akibat lompatan yang cantik itu, adakah KEADILAN tumbang atau merosot pengaruh kerana isu lompat ini?  Tidak berlaku pun, malahan KEADILAN bertambah kuat sekarang.

Jadi, isu Rafizi ini isu apa?  Berapa banyak Rafizi bawa wang rakyat Selangor sebelum dia meletakkan jawatan?  Berapa banyak kes rasuah atau penyelewengan Faekah, SU MB Sgor sekarang?  Berapa banyak pula YB Azmin lesapkan duit rakyat?  Dan, selama ini teruk sangatkah Tan Seri Khalid menjadi MB Selangor?  Kesemua mereka ini dikaitkan dengan isu Rafizi meletakkan jawatan, sedangkan tiada satu sen pun duit rakyat Selangor masuk di dalam poket mereka.

Ertinya apa?  Ertinya isu ini tidak lebih dari isu remeh dan biasa iaitu mungkin berkaitan dengan perbezaan pendapat atau pendekatan di dalam menguruskan parti atau kerajaan di antara Sdr Rafizi, Faekah, Azmin dan TS Khalid.  Sdr Rafizi sudah jelaskan bahawa beliau mahu tumpukan kepada tugas di dalam parti iaitu sebagai Pengarah Strategi KEADILAN Pusat.  Soal jawapan Rafizi itu sebagai jawapan penuh hikmah, itu soal lain.  Yang penting, Rafizi masih kekal di dalam parti.

Biarkan media termasuk blog-blog Umporno buat cerita.  Kalau cerita fitnah dan lucah pun mereka sanggup buat, apa lagi cerita sebegini.  Apa yang penting kita mesti lihat bahawa kesemua mereka iaitu Rafizi, Faekah, Azmin dan TS Khalid setakat ini masih bersih.  Tatacara mereka bekerja mungkin ada bezanya dan ada yang kita juga turut bersetuju dengan Rafizi, ada juga yang bersetuju dengan Faekah.  Bagi aku, penting bagi pimpinan kerajaan Selangor mendengar suara orang-orang politik terutamanya di Selangor kerana dengan politik lah maka KEADILAN/PR bentuk kerajaan di Selangor.  Kalau tidak bersetuju dengan aku, itu perkara biasa asalkan ABU !! /wfauzdin.blogspot.com

9 ulasan:

  1. rafizi org belah azminnn pempaham la...

    azmin target MB SELANGORRR..

    PEMPAHAM LAAA..

    TAK KIRA APA RAFIZI BUAT...JANJI AZMIN BERSOMPAH DGN KORAN LANTIK KHALID JD MB...ATAU KERAT JARI JIKA AZMIN TRPAKSA JD MB JUGAK ..

    eleh asmin...tolak soldadu buah catur keh keh keh....tak malu.. perut tak boncit ada hati nk jd mb.. terus terang jela..sy nk singkir khlid dr mb

    BalasPadam
  2. USAH LAYAN SALAKKAN ANJING-ANJING YANG MENYALAK BUKIT IRI HATI & DENGKI TERHADAP KEJAYAAN & KEKUATAN PR YANG MAKIN DITERIMA RAKYAT MARHAEN TELAH MENGHANGATKAN BONTOT BUKAN SAJA SKOT PEMBELOT MANGKUK GOYANG BONTOT TAPI SEMUA PARA PECACAI UMNO-APCO ,HINGGA SEMUA MEDIA LEMBU PAWAH & TENUK MEREKA MEMAINKAN ISU INI HABIS-HABISAN ,TERMASUK NANGOI-NANGOI YANG TUMPANG SEMANGKUK KOMEN NEGATIF UNTUK HANGATKAN ISU,ABU PENYELAMAT MALAYSIA !

    BalasPadam
  3. tak payah la hoi'...

    kalu xnak dikata fitnah ckp je saya sayang abg khalid sy berjanji xkan mencabar mb khalid abih crita

    .xpayah sompah
    .xpayah janji kerat jari

    mcm tokguru dia janji xcabar ghafar baba..(smpai aruah bertrima kasih mghormatinya sunggoh2 dgn DSAI publicly)

    sampai masa kah kah kah...

    .

    BalasPadam
  4. TR1M:67,000 pemanduteksi terimaRM35juta

    KUALA LUMPUR 24 Jun - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pemberian subsidi tayar kepada 67,000 pemandu teksi berjumlah RM35 juta di bawah inisiatif Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1M).

    Subsidi itu membolehkan setiap pemandu teksi menerima baucar sebanyak RM520 bagi penggantian empat tayar.

    Pada majlis himpunan terbesar pemandu teksi itu di sini, beliau turut mengumumkan penyediaan dana lebih RM1 juta untuk melindungi lebih 100,000 pemandu teksi seluruh negara melalui skim insurans perlindungan kemalangan diri.

    BalasPadam
  5. KEPADA ORG MELAYU ISLAM

    SEE HOW MALAY MOVE IN SINGAPORE YOUR SELF



    MEREKA JUGA MANUSIA
    MEREKA TAHU WHAT HAPPEN HERE IN MALAYSIA

    HIDUP MEREKA TERTEKAN..
    SYUKUR DGN ADA NYA MALAYSIA INI KURANG SIKIT TERTEKANNYA..
    (BEGITULAH PERASAAN MELAYU THAI DAN FILIPINA ISLAM MENOMPANG TEDUH TANAH MELAYU ADANYA...)

    MEREKA TAHU NAIK SAJA PAKATAN INI: DAP-PAP..
    MEREKA AKAN BERTERUSAN TERTEKAN DAN LEBIH TERTEKAN
    MEREKA TERANCAMMM SCR SIMBOLIK..NAK DPT BALIK SINGAPORK TAK PAYAH CAKAP LA..


    http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2012/06/terbaik-video-anak-melayu-gempur-bumi.html

    SAUDARAKU...
    KORANG CIUM LA MULOT DAP ITU SEDAP2 SELAGI SEMPAT MANATAU
    PETA TERBALIK TU BERMAKSUD KEINGINAN SINGPURA TAPI AKAN DIBANTU ALLAH SWT
    & PARA FISABILLILLAH TULEN. (ALLAH SAYANG BANGSA MELAYU INSYAALLAH)

    ''KITA PERTAHANKAN NAMAMU YA AGONG YA ALLAH''..''KAMI LAH LEBIH BERHAK MENANG YA ALLAH'' JGN IZINKAN DAP-PAP BERSATU YA ALLAH'' ENGKAU PASTI LEBIH TAHU AKAN KESUDAHANNYA.."'

    BalasPadam
  6. Dalam kain UMNO busuk lagi hapak..mangaum bau hanyir sampai satu Malaysia.

    PRU13..bukan setakat berdoa saja tapi usaha & tawakal UMNO TUMBANG selamanya!

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyAllah...Allah akan selamatkan org2 Melayu di sini..Menunggu kebangkitan kuasa islam baru yg dijanjikan Al
      Quran..

      Sudah pasti bukan Pakatan saudaraku...
      Ubat bercampur Racun takan dapat mengubati apa2..saksikanlah sendri ubat diSelangor akhirnya menjadi Racun juga buat umat Islam..

      Allah Pasti telah Menyaksikan bagaimana harapan Islam menjadi Racun jua disana..



      Aku bukan Umno

      Padam