TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Isnin, 30 Julai 2012

ABBY ABADI TIDAK PERLU LAH NASIHAT USTAZAH UMIE AIDA LAGI...

Oleh:  WFAUZDIN NS

BUKAN mudah untuk berhijrah dari perkara buruk kepada perkara yang baik.  Sebab itu lah Allah janjikan pahala Jihad buat mereka yang sanggup berhijrah dari selalu melakukan maksiat kepada amalan kebaikan.  Ini lah yang ingin dilakukan oleh artis seperti Abby Abadi.

Boleh dikatakan ramai yang tahu dan kenal artis popular ini.  Di zaman mudanya, sama seperti kebanyakan kita juga banyak terlalai.  Waktu itu, ada sesiapa yang menegur kita dari kelalaian tersebut?  Jika ada, Alhamdulillah, itu pun mungkin ibu dan bapa kita sahaja.  Orang di luar sana seolah-olah lebih seronok melihat anak-anak remaja terus lalai.  Tiada siapa peduli.

Ketika ke Mekah bersama suami...
 
Umie Aida bersama suami
Abby Abadi kini bertudung menutup auratnya

Apabila Abby Abadi mahu berhijrah dari zaman yang beliau rasakan agak gelap kepada penghidupan yang lebih tenang dan diredhai Allah, mengapa banyak pihak seolah-olah merasa sakit hati dengan perubahan beliau?  Salahkah Abby Abadi menasihatkan kawan-kawannya di dalam golongan artis agar sedar bahawa dunia ini hanya sementara?  Abby Abadi dulu pun dinasihat orang lain juga sebelum beliau menjadi seperti sekarang.

Artis Umie Aida sebagai contoh artis yang galak sangat menghentam Abby Abadi.  Bukankah Umie Aida telah pergi ke Mekah?  Sepatutnya sewaktu ke Mekah menutup aurat, kembali ke Malaysia pun mestilah diteruskan menutup aurat kerana hukum menutup aurat bukan hanya berkuatkuasa di Mekah sahaja.  Tetapi Umie Aida?  Paling kecewa sekali, dia sendiri sudahlah gagal menjaga maruahnya, bila ditegur marah pula.  

Buat Abby Abadi, istiqomah dan tabah dalam meneruskan perjuangan.  Diberitakan kontrak Abby Abadi dengan syarikat pengeluar tudung ditamatkan.  Itu lah ujian buat beliau.  Adakah Abby Abadi akan kembali 'sesat' dengan mendakwa rezeki itu di tangan manusia.  Mudah-mudahan Allah pelihara beliau dan kita semua dari kesesatan./wfauzdin.blogspot.com

13 ulasan:

  1. semua orang akan keliang kubur..sabarlah kakAbby..didilah diri kita..semuga tetap taat perintahNYa.

    BalasPadam
  2. biarkan si luncai terjun kalu dia tak mau dengar nasihat! apapun jangan lupa ABU !

    BalasPadam
  3. sabar Abby..jalan ke syurga tu memang berduri...biarlah mereka nak kata apa pun...

    BalasPadam
  4. Ini baru sikit Abby. Sabar lah. Nabi dulu kena baling batu lagi. Setiap kesabaran itu ada balasannya. Inilah seronoknya berdakwah kerana kita berjumpa dgn org2 jahil yang berlagak ada ilmu. Ini semua iktibar dr Allah utk kita

    BalasPadam
  5. sakit hati memang lumrah tubuh badan setiap manusia yg lemah iman oleh itu rawatlah dgn ubat[sabar]kapada permasalahan ini nescaya ada hikmah disebalikkan penhijrahan mu wahai saudaraku ABBY ABADI PELIHARALAH HIDAYAH SEBUAH HADIAH YG TELAH ALLAH SWT BERIKAN MUDAH-MUDAHAN !!!

    BalasPadam
  6. Moga Aby banyak bersabar dan ingatlah bahawa rezeki itu buikan dari tangan2 manusia yang kotor dan ALLAH juga yang tentukan.

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah...... saya suka Aby dalam penerampilan sekarang, moga menjadi ikutan dan keinsafan pada rakan2 artis yang lain. Moga perjuangan Aby dalam PAS akan memberikan kejayaan pada PRU13..... Takbir!

    Penyokong PR

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah, saya suka penerampilan Aby masa sekarang yang bertudung dan menutup aurat. Moga ianya menjadi ikutan dan keinsafan kepada rakan2 artis yang lain. Perjuangan Aby dalam PAS adalah satu langkah yang bijak dan moga ianya menjadi satu kejayaan kepada PR di PRU13 nanti. Takbir.....
    Penyokong PR.

    BalasPadam
  9. umie aida tehegeh2, laki sendiri pun x mampu nak tarbiah suruh tutup aurat, ada hati nak kata orang..memang UMNO parti sundal yg mengajak manusia hidup secara sundal..

    BalasPadam
  10. Teruskan Abby.... saya bangga dgn anda....

    BalasPadam
  11. Meluat pulak dgn Umie Aida ni, nikah kt depan Kaabah mcm bagus sgt, tayang2 pulak kt org mcm riak pulak.Mcm tu ke Muslimah sejati?Balikubukak tudung dgn stail rambut pelbagai. Harap2 Abby tak mcm tu.Mgkn apa yg berlaku Abby yg dulu ada hikmahnya.

    BalasPadam
  12. Jgn lupa suami ny Khairuddin Hassan ada lh slh satu watak dlm kes liwat DSAI.Gelaran Dato tu sama le bagaimana Zul Nordin mendapat gelaran ny.

    BalasPadam
  13. teruskan Abby berdakwah mengikut kemampuan ...ilmu sikit, kita samapaikan secara sedikit...jgn pedulikan manusia yg hasad ..

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini