TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 1 Ogos 2012

AYUH KITA PROMOSI THEMA BARU KEMERDEKAAN OLEH PAKATAN RAKYAT

Oleh: WFAUZDIN NS


THEMA Merdeka yang dipilih oleh Pakatan Rakyat bagi menggantikan thema yang melucukan oleh Bn "Janji di Tepati" adalah "SEBANGSA, SENEGARA, SEJIWA".  Kini proses mencipta logo bagi thema berkenaan setelah Rais anak Yatim kelamkabut menukar logonya setelah dikritik hebat orang ramai.  Idea Rais ini lapok, menampakkan budaya bodek dan mengampu yang keterlaluan sehingga memperlihatkan Rais anak Yatim sudah kering idea.

Kita patut menyambut baik cadangan dari Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali yang membayangkan negeri-negeri di bawah PR akan menyambut Hari Kemerdekaan dengan thema baru ini secara berasingan dengan kerajaan pusat, sekiranya kerajaan pusat gagal memansuhkan thema yang nampak bodoh itu.

Apa tugas kita?  Kepada Blogger dan facebooker pro PR, kita menyeru agar mempromosikan thema baru "SEBANGSA, SENEGARA, SEJIWA" ini ke dalam blog dan FB masing-masing.  Kita masih menanti logo baru yang akan dipilih oleh Jawatankuasa Pemilihan Thema, Datuk A. Samad Said.  Apabila logo telah ditetapkan, marilah kita letakkan logo dan thema berkenaan di wall Blog atau profile FB masing-masing.

Pertama di dalam sejarah, idea thema dan logo Hari Kemerdekaan dikritik hebat serta menjadi bahan lawak jenaka rakyat.  Maka, ini bermakna otak Rais anak Yatim sudah beku untuk memikirkan thema dan logo yang sesuai dengan semangat patriotik rakyat Malaysia.  Sudah berpuluh tahun negara kita seolah-olah tidak pernah menyambut merdeka, sunyi dan sepi selain dari konsert Merdeka.  Tiada bangunan persendirian yang berselera untuk menaikkan bendera Jalur Gemilang, kecuali pemilik bangunan itu ditekan untuk berbuat demikian.  Jauh sekali kereta-kereta persendirian yang mahu membawa Jalur gemilang ini ke merata-rata.

Semuanya bermula di era Mahathir yang zalim pada tahun 1998.  Rakyat sudah hilang selera untuk merayakan kemerdekaan kerana rakyat sedar semenjak Mahathir memecat DS Anwar, rupa-rupanya negara ini belum merdeka sepenuhnya.  Sistem kehakiman dilihat seperti di bawah penjajah.  Apatah lagi dengan kehidupan rakyat yang semakin terhimpit akibat kenaikan harga minyak dan barang keperluan.  Di era Najib, beliau cuba membeli hati rakyat dengan pemberian tunai wang ringgit.  Satu kaedah yang amat jijik bagi seorang pemimpin untuk menyelesaikan masalah rakyat.  

Marilah kita sama-sama meraikan thema baru ini./wfauzdin.blogspot.com

4 ulasan:

  1. SEBANGSA SENEGARA SEJIWA... Wah,indahnya! Ini baru tema yang betul dan kena dengan hari merdeka... baru ada kelas...

    BalasPadam
  2. Pasti akan ada puak Bodoh UMNO menyampuk dalam blog ni.. Pasti liwat, aljubur, china doll akan menjadi makanan depa dalam komentar depa nanti. apa2 pun mampus pi kat hampa semua.

    BalasPadam
  3. pd aku.. SECINA SEBABI DAN SEBANGSA DAP... oleh pakatan barua... kah kah kah... ringkasnya SE'DAP'..hakikat yg sedap dap jugak..yg tetap barua kiki xusah ckp la...

    (itulah jang ....org n.9 dah ckp.. janji2 buang boreh yoo.. haaa kan da keno batang idung...sodap takkk...teringat artis kesayangan ...Rabbani..''jangan mudah berjanji..kalau tak dpt ditepati..'' )

    BalasPadam
    Balasan
    1. dan gua tabik sama Pak Najib ...dgn ayat ringkas sj... pakatan da menggelupur sakan.... terkincit2....

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini