TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Rabu, 26 Mac 2014

KITA BOLEH MAAFKAN KECUAIAN ASALKAN NAJIB, HISHAMUDDIN DAN ZAHID HAMIDI LETAK JAWATAN SEGERA


BERAPA kali kita mahu dimalukan?  Banyak sudah kenyataan yang memalukan tersembur keluar dari mulut PM dan Menteri kita berkaitan tragedi Pesawat MH370 yang kini katanya 'berakhir' di lautan Hindi.  

Terbaru, di Parlimen tersembur lagi kenyataan yang kalau aku kata bodoh tentu nampak kasar, tapi cukup sekadar aku sebut Timbalan Menteri ini amat tidak bijak sekali.  Bukan saja tidak bijak, kenyataannya itu amat bahaya di dalam aspek keselamatan negara.

Petikan kenyataan di Parlimen, "Kementerian Pertahanan menjelaskan, pasukan tentera tidak memintas pesawat misteri yang dikesan melalui ruang udara Selat Melaka kerana menyangka ia diarah berpatah balik oleh menara kawalan. Timbalan Menteri Datuk Abdul Rahim Bakri berkata, Tentera Udara Diraja Malaysia mengesahkan bahawa pesawat itu tidak memberi ancaman, ketika ia dikesan oleh radar tentera pada jam 2.40 pagi." (Malaysiakini).

Mana boleh kita hanya main "sangka-sangka" apabila dapat mengesan pesawat yang tidak dikenali?  Apabila pesawat itu tidak dikenali tidakkah kita terfikir dari mana datangnya pesawat itu dan apa tujuannya?  Apakah waktu itu pasukan keselamatan kita yang bertanggungjawab tidur lena dibuai mimpi?

Timbalan Menteri ini kata, pesawat itu tidak memberi ancaman maka dibiarkan.  Apakah SOP pasukan tentera kita mesti bertindak apabila ancaman sudah berlaku?  Ertinya, mana-mana pesawat boleh memasuki ruang udara negara kita asalkan tidak mengancam?  Apakah kita boleh percaya suatu hari nanti jika ada negara asing ingin menyerang negara kita, mereka akan hadir dengan pesawat dan memberitahu kita mereka datang bukan untuk mengancam?  Maka, mereka bebas ke hulu ke hilir di ruang udara kita?

Itulah sebabnya aku kata, Najib, Hishamuddin dan Zahid Hamidi patut letak jawatan sekarang.  Mereka ini gagal dengan memalukan samasekali.  Jika diberi markah, layak sangat mereka mendapat markah "F -" kerana menjadi bahan cemuhan dan tertawa dunia luar.  Pada awal Najib takut untuk bersoal jawab dengan wartawan asing itu lagi aku sudah merasakan Najib memang patut letak jawatan.  Berdebat dengan Ketua Pembangkang takut, berdepan dengan wartawan asing pun takut.   Sampai bila Najib mahu bergantung dengan wartawan Utusan Meloya dan TV3 suku saja?  

25 ulasan:

  1. Najib Hisham dgn Zahid mesti letak jawatan. Mrk sepatutnya bertindak dgn tegas pd dapigs, zombies dan melayu yow tai yg skrg ni mcm cacing naik kemata

    Jgn bagi muka pd puak2 Fuckertan

    BalasPadam
    Balasan
    1. 8.33 kau ni sah macai umno yg paling goblok dan bebal

      Padam
    2. Hehehe...muncul balik sihingusan ni. AdJIN..cuba hang toleh belakang...pampers hang dah terlondeh

      Padam
    3. Adjie brp bntot cina ko dh jlat??

      Padam
    4. Setakat macai ameno be end nie taraf sama ngan taik anjing.....pm n menteri penakut, inikan plak macai....hark ptuih!! dasar macai taik anjing!

      Padam
  2. I use to criticize Hishammuddin a lot. But on this #MH370 issue, he stood well and never give up. To me that’s an act of a true statesman.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sounded so broken during the press conference. I know it has been hard.

      Please know the true Malaysians are here to support you and the rest of the brave search and rescue team.

      Padam
  3. Congratulations to leaders & citizens of Malaysie. Never in the history if the world, a less known country would be able to manage such a big operation and able to rope in many big countries to work together in an unprecedented incident like the mh370.

    Our doa for the passengers and crew.

    Wassalam

    Swansky Abdel Hameed- Johannesburg

    BalasPadam
  4. PM lemah

    KDN - Kedi Dalam Negeri

    Sebab faktor diatas Cina dan zombies bermaharajalela. Mereka tahu PM dan KDN hanya beri amaran tanpa tindakan.

    Tambah lagi pengikut2 PAS takut dengan DAPigs. dan agenda PKR = Penghapusan Kemelayuan Rakyat.

    BalasPadam
  5. hahaha...Umno jadi terus bodo dgn modal perkauman je la....hidup melayu....sokong cina di kajang....kikiki...tapi kalah jugak...sbb bodo !! haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmmmm...4.34 adalah cth terbaik dan typical melayu yg mindanya tertutup.gagal melihat scenario semasa. Apa saja perjuangan melayu utk mertabatkan bangsa dikatakan perkauman

      Spesus musibat spt 4.34 ni la diantara makhluk yg akn menjahanamkan masa dpn anak cucu kami.

      Padam
  6. pencacai umno Tanpa Nama 27 Mac 2014 9:04 PG

    apa yg melayu ada?
    makin layu sbb umno pentingkan puak2 dia je

    BalasPadam
    Balasan
    1. macai yg meroyan dlm blog nie adalah seorang "Tentera Kacang Hantu" UMNO/BN....hihihihihi

      Padam
  7. beberapa hari lagi, satu lagi konsert maksiat akan dibuat di sepang sempena f1......tak serik2 kerajaan malaysia ni..dlm keadaan negara dilanda pelbagai masalah, mh370, budak2 mati overdose dadah di bukit jalil, satu lagi konsert maksiat akan dibuat lagi di sepang, konon sempena F1 sepang tak lama lgi..sape yg benarkan konsert tu kalau bukan kerajaan??

    ini menunjukkan kerajaan betul2 tidak peduli dgn keadaan negara, tidak amik iktibar dari peristiwa semasa yg berlaku dlm negara.......

    kenapalah bengap2 belaka menteri malaysia ni?

    betul2 munafik puak2 ni...bila mh370 diisytiharkan hilang di lautan hindi, semua saluran tv dok siar rancangan agama, mengaji quran termasuk la tv maksiat utama tv3......tak sampai berapa hari, nak buat konsert pulak,,,ape kejadahnya semua ni..mengundang bala belaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu konsert swasta anjuran bangsa asing la bahlol. Penganjurnya cina yg puak yg kau sanjung tu.

      Pandai pulak nk kata munafik si musibat ni

      Padam
    2. Kat Malaysia ni siapa yg berkuasa bodoh? Tak kiralah anjuran swasta ke kerajaan ke, maksiat tu berlaku di bumi Malaysia. Kalau kerajaan tak luluskan tak akan konsert tu boleh diadakan!!! Kau ni mmg bodoh & sombong tahap gaban.

      Padam
  8. MANA BOLEH BEGITU MUDAH.LETAK JAWATAN SAJA TIDAK CUKUP .MESTI HERET MEREKA INI KEMAKAMAH ANTARABANGSA KERNA MENYEMBUNYIKAN FAKTA.MEREKA PATUT DIHUKUM

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fakta apa bahlol...cuba ko cerita kat sini.

      Padam
  9. Anonymous8:42 kalau kamu x. bahlul tolong visit www.jimstonefreelance.com dan baca cerita disana & fikirrr. ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu bukan fakta la bodoh...itu theory

      Bengap betul..hehe

      Padam
    2. Byk sgt fikir tu yg otak jd kematu tu...
      Kalau betul pun theory tu...jo ingat Malaysia nk umum kata US yg culik pesawat tu je...

      Behlool btl ka ko ni ANDAH

      Padam
  10. Dalam Hal sebesar ini yang canggih dgn alatan..pertahanan malaysia masih guna ANDAIAN kata hati dlm menjaga keselamatan negara...makanya rakyat berhak buat ANDAIAN yang keselamatan negara dalam bahaya dan terancam...apa kejadah semua ini...so duit belanja beli aset pertahanan dah tak berguna kerana ANDAIAN juga yg wajib digunakan...SEDIHNYA...NEGARA KU DALAM BAHAYA....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sorang lg tak faham bahasa.

      Military kami tahu melalui radar yg terbang itu adalah pesawat komersial.

      Spt juga ditambak johor sana. Sebuah pesawat tentera Spore melintas saja military kami dah tahu itu bukan pesawat komersial.

      Ni la masalah puak Pkr. Lembab IQ rendah

      Padam
    2. kalau benar military kita tahu melalui radar jenis kapal terbang kenapa dinyatakan kapal terbang tak dikenali??kan ke umum??then cuba cerita pula berapa kali kapal terbang dan kapal singapura terlajak masuk sempadan negara??hanya guna andaian sampai org awam yg buat aduan baru nak halau keluar..cuba tgk nelayan kita terlajak ke sempadan diaorg berapa cepat dia sekat dan siap nak tembak..kan ke pelik...sy akui peralatan askar kita canggih..tp dari segi perlaksanaan teruk??ibarat kata "dapat benda yang hebat tapi tak tahu guna, atau pun alat hebat semata2 buat tgk aje.."please la.. DO SOMETHING OR DIE FOR NOTHING.."

      Padam
  11. Tentera Malaysia adalah yg terbaik didunia. Peralatan kita amat canggih hingga negara2 jiran juga mencemburui kita dan cuba mengatasi kita dari segi teknologi ketenteraan.
    Apa data yg diperolehi pd pagi kejadian, bagaimana dan apa peralatan yg digunakan, tindakan yg diambil dsb tidak akan diumum sepenuhnya.
    Policy begini diguna pakai oleh mana2 negara didunia bagi melindungi keupayaan teknologi ketenteraan masing2, lebih2 lagi Malaysia yg mempunyai PENGKHIANAT spt TIAN CHUA dan mereka yg seangkatan dengan nya.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini