TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Isnin, 24 Mac 2014

ADA YANG KECEWA MENGALAHKAN ORANG UMNO KECEWA

PR Menang, BN tewas.  Itu saja yang aku mahu.  Aku tak peduli berapa majoriti sekalipun kerana di dalam mana-mana PRK di negara ini menang itu amat sukar, apatah lagi kita berdepan dengan media haprak berat sebelah, berdepan dengan seluruh jentera kerajaan dan sistem pilihanraya yang sememangnya pincang.

Apakah dengan kemenangan PR di PRK Dun Kajang ini maka kita sudah iktiraf SPR itu bagus dan adil?  Semestinya tidak. Kita dianggap terlalu kuat jika kita boleh menang di dalam keadaan sistem pilihanraya yang tidak pernah berubah.  Ertikata lain, kita boleh benamkan BN lebih teruk dari ini jika sistem itu benar-benar telus.

Tahniah kepada Kak Wan.  Memang ada suara-suara boikot PRK Dun Kajang, ada rakan-rakan di dalam PR sendiri inbox di FB aku berkali-kali menyatakan doanya agar di Kajang nanti PKR tewas, kononnya untuk mengajar PKR akibat mengosongkan Kerusi Kajang dengan "sengaja".  Aku hanya menjawab, "InsyaAllah, PKR akan menang kerana tidak srmua di dalam PR sebodoh kamu untuk berfikir".  Alhamdulillah, kita menang juga.  Aku rasa beberapa teman aku itu mungkin lebih kecewa dari orang Umno waktu ini.  

Aku amat hormati rakan-rakan terutama dari PAS yang terus komited untuk melawan Umno/Bn, mereka bekerja kuat membantu kemenangan ini.  Ramai pemimpin PAS termasuk YB-YB dari PAS yang aku temui sepanjang kempen sehingga hari terakhir.  Inilah rakan kita diwaktu susah dan senang.

26 ulasan:

  1. Orang -orang PKR yang mendo'akan untuk kalah itu bukan sebab apa pun cuma tak dapat hun dalam parti itu saja ,jika saku penuh semasa dalam kempen PRK mereka semua tu akan berjaga sampai pagi ,itulah hakikat manusia yang hidup bersujudkan pada kepala harimau ,mereka telah hilang daya tahan jati diri untuk bejuang bagi mengakkan kebenaran maka itulah jadinya .fikirlah sendiri.

    BalasPadam
  2. Tahniah PKR.

    Kak Jijah menang besar kerana sokongan cinaDapigs. Melayu kajang sebenarnya telah nenolak PgayR demi agama dan maruah.

    Cina Dapigs akan tetap megundi pembangkang walaupun PgayR meletak calon pelacur gay sekalipun.

    Tahniah sekali lagi. Lps ini kita sama2 saksikan pembangunan pesat Kajang dgn lebih byk rumah urut dan rumah sundal didirikan...dan lebih byk gerai2 melayu dirobohkan.

    Biar menang sorak kmpg tergadai takpe.

    Hehehe....

    BalasPadam
    Balasan
    1. machai kecewa ber sajak lagi,

      Padam
    2. 8:55 ni dah biasa pergi mendapatkan perkhidmatan rumah urut dan pelacuran serta mengutip pau gerai haram, tu yg marah pd pihak berkuasa banteras tempat2 tersebut. Bukan kita tak kenal muka dia ni.

      Padam
    3. heloooo, kampong tak tergadai tapi bdr aku ni dah tergadai kat cina tau. sbb umno bongok. dulu x de cina pon kat sini. skang cina dh jadi tuan kat sini. mydin nk bukak kdai kat sini x bagi. cina boleh bukak 3 supermarket. bodoh. majlis daerah dok bawah telunjuk cina.,

      Padam
    4. Macai yg kecewa.Statistik menunjuk kan undi Melayu bertambah kpd PKR.Statistik jg menunjuk kn undi BN bnyk dr saluran 1 & 2.Hayat BN dh sampai ke penghujung ny.

      Padam
    5. Tanpa nama 8.55 have you look at the mirror lately cos somehow you fit the description of a hypocrite as described in the Quran "The Hypocrites - they think they are over-reaching God, but He will over-reach them: When they stand up to prayer, they stand without earnestness, to be seen of men, but little do they hold God in remembrance; (The Noble Quran, 4:142)"

      Padam
    6. That goes to you also. Don't you notice how certain politicians of your 'clans' using the holy quran to justify their greeds. Or doing acts which are condemned by Islam but yet portray the character of noble muslim to justify his deeds? Pls tell me who are the HYPOCRITES???

      Are you one of them???

      Padam
    7. aku rasa kesian ngan makbapak hang.adakah mak hang lahirkan hang sebelum dia bernikah dgn bapak hang?

      Padam
    8. Macai bodoh....bodoh dan goblok...

      Padam
    9. Hehehe...Adjie adjie...bwk bersabar. .kang terlondeh pulak spender kamu tu..

      Hehe....

      Padam
  3. He he he. ..marah betul zombies dgn statement aku kat atas tu.

    Gerai melayu habis duroboh...rumah urut takde lesen dibiarkan saja..

    Maklumlah....org majlis dh ikut telunjuk dapigs dgn melayu yowtai...

    Hehe. ..takpe. kita tgk je bila melayu akan sedar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul.aku setuju.dah merempat nt baru sedar

      Padam
    2. Melayu mmg dh lama merempat kerana Umno...

      Padam
  4. Hehehe...pandai betul pakar strategi Pkr. Letak kak jijah dikajang. Senang nk lawat abg anuwar. Kalau dtg kajang nnt boleh claim travelling. ..konon nk lawat kawasan. Tp lawat abg anuwar.

    Bijak bijak. ..tu pun zombies tak nmpk.

    Hehehe....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul.aku setuju

      Padam
  5. yang bodoh dan yang bangang kat MALAYSIA ni....
    PENYOKONG UMNO!!!
    yang bodoh dan yang bangang kat MALAYSIA ni....
    PENYOKONG UMNO!!!
    yang bodoh dan yang bangang kat MALAYSIA ni....
    PENYOKONG UMNO!!!
    yang bodoh dan yang bangang kat MALAYSIA ni....
    PENYOKONG UMNO!!!
    yang bodoh dan yang bangang kat MALAYSIA ni....
    PENYOKONG UMNO!!!
    yang bodoh dan yang bangang kat MALAYSIA ni....
    PENYOKONG UMNO!!!
    (kerana pemimpin UMNO, rela masuk neraka)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe...kencing berterabur byk nyalak pulak.

      Kamu tu tuhan ke bole tau sapa masuk neraka

      Padam
  6. Fakta: 57 tahun UMNO memerintah dengan sombong, angkoh dan bongkak, ramai Melayu masih merempat....apa pendapat anda?

    BalasPadam
    Balasan
    1. umno dulu kini dan selamanya mengkhianati Melayu

      Padam
    2. Hehehe....Adjie. ..yg nerempat tu yg malas duduk mengangkang mcm kamu.

      Org lain tak merempat sbb mrk rajin berusaha

      Padam
  7. kenapa takde Karnival Jualan Murah gula dan beras sama macam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau ?
    BN dah tak de modal ke?
    he he he

    BalasPadam
  8. ada macai amno buduh yang turut buduh dan celupar mulut...asal buka mulut je mencarut asal buka mulut je mencarut...aku doakan orang2 jahil macam ni diberikan sebesar2 azab . bior dia rasa. Hang ingat mulut hang tu kebal ke?...ngko tunggulah saat dan ketikanya balasan yang akan ngko terima...BUDUH..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Muhid...buduh?? Kamu ni keturunan mana? Jgn2 pendatang haram lebih sudu dari kuah

      Hehehe

      Padam
  9. Hehehe....marah meroyan beguiling guling pecacai zombies PKR kat aku.

    Itu menang undi tu...kalau kalah agaknya depa hantuk kepala kat dinding

    Tapi kepala kosong je laa

    Hehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. MACAI2 UMNO/BN MEROYAN SBB BN KALAH WALAUPUN BN DAH TABUR JANJI MACAM2

      BN DAH DITOLAK DI SELANGOR

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini