KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Jumaat, 8 Ogos 2014

DEMI TSKI, SANGGUP PECAT KHALID SAMAD DAN HANIPA?

ANGKARA nak pertahankan TSKI, sampai nak pecat pemimpin PAS?  Suara dari terengganu memang selalu pelik-pelik.  

Mereka minta PAS pecat YB Khalid Samad dan YB Hanipa Maidin dan beberapa orang lagi atas alasan menyanggahi pendirian presiden.  Kalau menyanggahi keputusan Majlis Syura tu aku fahamlah sebab majlis syura adalah badan tertinggi di dalam PAS. Majlis Syura lebih tinggi dari Presiden sendiri.  Tapi, kedua-dua pemimpin ini hanya dikatakan tidak sependapat dengan Presiden, maka dicadangkan oleh mereka untuk dipecat saja.

TSKI belum dipecat oleh PKR.  Beliau telah diberi surat tunjuk sebab, diminta jawab bahkan diminta hadir untuk menjawab beberapa isu yang ada kaitan dengannya.  Tapi untuk kedua-dua pemimpin PAS ini belum pun ada surat apa-apa, sudah ada yang gopoh mahu pecat?  Siapa lebih "Syarie" sekarang?

Apapun aku optimis PAS tidak akan bertindak sejauh itu.  Itu hanya sikap golongan di Terengganu, bukan mewakili wajah PAS.  

51 ulasan:

  1. Sepatutnya hari ini, Anwar Ibrahim berada di Mahkamah Persekutuan untuk mendengar untung nasibnya.

    Bagaimanapun, sehingga ke saat ini, tiadalah sebarang khabar berita tentang rayuan Anwar Ibrahim untuk tidak masuk penjara. Kali terakhir, alasan yang diberikan bahawa rayuannya itu wajib ditunda ialah, dia tidak mempunyai peguam berkaliber dan peguam yang ada sekarang, tidaklah sepandai Karpal Singh.

    Itu cerita PAPA JAHAT....Cerita anak sulungnya, Nurul Izzah pun hampir serupa sahaja...Setelah bertungkus-lumus dan menyusahkan diri untuk menceraikan suaminya, Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim, mahkamah menetapkan 3 September sebagai tarikh pendengaran terbaru bagi kes perceraian Nurul Izzah dan suaminya.Nurul Izzah telah menfailkan perceraian di bawah Seksyen 46 Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah Persekutuan) 1984.

    Pasangan tersebut telah berkahwin pada 9 Mei 2003 dan mempunyai seorang anak perempuan berusia 7 tahun dan seorang anak lelaki berusia 4 tahun. Kedua-duanya tidak hadir di mahkamah semalam. Kes telah ditetapkan oleh Hakim Ab Malek Awang pada 3 September untuk pendengaran seterusnya.Nurul Izzah beria-ia mahu bercerai dengan Raja Ahmad Shahrir, manakala Raja Ahmad Shahrir pula bersungguh-sungguh tidak mahu menceraikan Nurul Izzah. 

    Ini jugalah yang berlaku dalam PKR. Anwar bersungguh-sungguh mahukan isterinya jadi Menteri Besar Selangor, manakala sebahagian besar ahli-ahli PKR pula bersungguh-sungguh tidak mahu Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor kerana tak tahan muka setelah sekian lama mereka mendendangkan cerita koonnya UMNO dan BN pengamal kronisme dan nepotisme.Akhirnya sebagai jalan penyelesaian, tunda sahajalah....Macam Anwar Ibrahim jugalah... undang-undang bersungguh-sungguh mahukan dia ke dalam penjara. Anwar Ibrahim pula bersungguh-sungguh mahu terus bebas dan boleh mengamalkan kehidupan songsang dengan alasan itu adalah hak asasinya. Undang-undang negara bersungguh-sungguh mahukan kesejahteraan untuk rakyat, sedangkan Anwar Ibrahim dan orang-orangnya pula bersungguh-sungguh mahu rakyat bergaduh sesama sendiri bagi membolehkan dia naik kuasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Panjang betul ulasan saudara.maaf kata semua penghujung cerita terletak pada istana Selangor.my kad kod 10.kita jgn pening memikirkan hal mb ni.dia duduk baik umno ke pkr hidup mewah makan sedap duit baik tauke ikut belakang.Rakyat juga yg sempudal.se belum raya selepas raya duit tak ada.harga barang tak turun.kelapa sawit getah turun.

      Padam
    2. Tak payahlah buat komen merapu panjang2. Perangai awak lagi teruk daripada yang awak tuduh. Kalau awak mengaku Islam takkan awak beriya2 mengaibkan orang. Tak tahulah kalau bini, anak atau mak awak dizalimi oleh Anwar. Pergi cermin muka awak kat cermin, cuba tanya bayang2 dalam cermin tu "Muka ni elok sangat ke perangainya? Tak pernah ke muka ni buat maksiat?...

      Padam
    3. Knp? Takmau tau reality ke? Ni bukn soal nak aibkan org. Ni nj sedarkn spesis2 yg beku otak yg taksub dgn org munafik.

      Padam
    4. Realiti apanya bro... Ko yang berwajah munafik. Fitnah orang pun ko percaya bulat2. Mana ko tau cerita2 berkenaan DSAI dan anak2nya itu. Ko duduk serumah dengan isteri ko pun tak tau hal isteri ko 100%. Banyak tgk TV3 dan baca Utusan Msia kot.

      Padam
    5. Jangan menumpang fitnah umno yang buat .... ko akan menempah neraka sepertimana mereka juga . Tampilkan saksi ikut syarie . jangan ada-adakan bukti untuk mengaibkan . Nescaya pembalasan nanti amat perit .

      Padam
    6. Kalau taktau hukum hudud qisas baik Kamree duduk diam2

      Padam
    7. Najib.. Najib.. bala apa lagi yang ko datangkan kat malaysia ni..???

      http://goo.gl/PAhcw5

      Padam
  2. Solat hajat dan istikharah yang dilakukan oleh Khalid Ibrahim bersama-sama Geng Ustaz serta Pemuda PAS Selangor malam tadi, benar-benar telah memberikan ilham dan panduan kepada Menteri Besar Selangor yang sekarang ini berjaya membuktikan kebodohan dan kebebalan sebahagian besar penyokong Anwar Ibrahim.

    Dalam tempoh 24 jam, PKR dengan menampilkan gaya kuku besi telah memaksa Khalid Ibrahim untuk menghadap bagi membicarakannya. Namun Khalid yang disangkakan bodoh telah, menghantar sepucuk surat, menerangkan kepada MPN bahawa mereka bodoh, bahlol, bangang dan tidak cukup waras.

    Menerusi surat jawapan balasnya kepada Tan Kee Kwong yang merupakan Pengerusi Lembaga Disiplin, persoalan yang mahu dibangkitkan oleh PKR kepada Khalid iaitu perjanjian penstrukturan air, elaun Menteri Besar, peningkatan harga lesen dan KIDEX langsung tidak kena-mengena dengan DISIPLIN PARTI.

    Malah menurut Khalid lagi, adalah tidak sesuai dan tidak wajar, masalah pentadbiran Kerajaan Negeri dibawa berbincang atau dijadikan hujah oleh Lembaga Disiplin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang TSKI kena jawab , sebab dia datang dari parti PKR (PR) . Kalau TSKI dari umno , dia tak perlu jawab sebab dah menghampiri spesis sama .

      Padam
    2. Najib.. Najib.. bala apa lagi yang ko datangkan kat malaysia ni..???

      http://goo.gl/PAhcw5

      Padam
  3. PKR mmg bodoh. Hancur Malaysia kalau parti ni mmerintah.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Malaysia sekarang ni tak hancur ke? Statement bangang mana yang ko pakai.... Hutang Negara, Perdagangan dengan Israel, Barangan naik harga, Gaji rendah, Tol naik, nak buat lesen pun naik jgk.. jual tanah negeri pada orang luar dll...Pun ko masih puji lagi...

      Padam
    2. Dah puluhan thn bn memerintah. Tak hancur pun. Baru brp thn pkr perintah sgor dah tunggang langgang sgor.

      Padam
  4. pru14 nanti kita sama sama "bangkaikan" PKR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak bangkai PKR konon, entah2 PAS yang dibangkaikan UMNO. Rakyat dah bagi PAS peluang memerintah Terengganu dan Kedah, tapi PAS yang bangkaikan harapan rakyat. Sekarang nak bangkaikan Selangor pulak.

      Padam
    2. aku fikirkan ramainya yang buat komen,rupa-rupanya kau seekor je.tulisan dan ayat kau sama je.kesian betul najis UMNO ni.dan aku sokong Pas pecat semua peminpin bukan ulamak dalam Pas,seperti Mat sabu.Khalid Samad.Salehuddin Ayud.Dr Hatta.Husam Musa dan yang seangkatan dengahnnya.biar kita tengok kejayaan Pas bergabung dengan UMNO

      Padam
    3. Org tu cut n paste dari blog lain la..
      Sebenar nya 3.56 yg kena palit najis...hahaha

      Padam
    4. Bkn kena palit die pon najis.huhu

      Padam
  5. Anwar Ibrahim dan barisan peguam belanya yang diketuai oleh Karpal Singh, tidak pernah dapat menafikan bagaimana air mani Anwar Ibrahim boleh berada dalam lubang dubur Saiful Bukhari sedalam 4 sentimeter. Sebaliknya barisan peguam dan konco-konco Anwar Ibrahim terpaksa menggunakan pelbagai alasan dan hujah bodoh untuk menafikan itu adalah air mani Anwar Ibrahim.

    Begitu juga dengan banyak bukti yang ditampilkan oleh Pendakwaraya, gagal dijawab dengan kemas oleh barisan peguambela Anwar Ibrahim.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu semua manusia maaa...semua boleh bikin punya. Laporan doktor pun sama... Boleh palsu punya, macam gigi palsu. Gambar macam saya, suara macam saya, telefon pun nombor saya, tapi bukan saya yang cakap. Korek-korek..... hahahaha

      Padam
    2. Ini fitnah. Tak pernah ada dalam fakta mahkamah mengatakan air mani anwar ada dlm dubur saiful. Ini pembohongan yg terang.

      Apa yg cuba didakwa oleh pendakwaraya terhadap anwar ialah ada bukti kononnya DNA anwar dikesan dlm dubur saiful.

      DNA dan airmani adalah dua hal yg berbeza. Kena faham betul. Sekali lagi DNA dan airmani adalah dua hal yg berbeza. DNA boleh jadi rambut, kuku, air liur termasuk kulit kita yg gugur setiap hari. Keraguan soal DNA inilah yg berjaya dibuktikan oleh barisan peguam anwar di mahkamah apabila keaslian & kesahihan DNA yg didakwa milik anwar itu telah dikompromi/dicemarkan oleh polis DSP Pereirra (paria?) Yg sendiri telah mengaku telah mengusik sampel DNA yg dikatakan milik anwar itu tanpa sebarang prosedur & wewenang yg sah. Ini fakta sahih mahkamah yg cuba diputarbelit & dibodohkan oleh macai umno.

      Org yg benar2 beriman takkan sanggup bersubahat menyebar fitnah. Janji Allah swt itu benar. Tunggulah pembalasan Nya nanti.

      Padam
  6. umno, pas dan pkr sama je....

    BalasPadam
  7. Blog ini mengulas berkenaan kewajaran PAS pecat Khalid Samad & Hanifa. Bagi sy PAS tak perlu pecat..dan tak pecat lagi pun..tapi dh dispekulasikan utk pecat. Kalau sblm ni Hassan Ali kritik Anwar PAS pecat, kali ni adalah wajar utk PAS pecat pulak geng2 yg pertahankan Anwar lebih drp Presiden sendiri..walaupun mgkin Presiden xakan ambil langkah sebegitu.

    BalasPadam
  8. PAS Terengganu ni tak cerdik dan kasar dalam politik! Kalau takde profesional dalam PAS rasa2nye PAS akan kembali pada zaman dulu-dulu... cukup makan dikelantan saje dan suam-suam kuku je sokongan. Ramai ustaz yang akan bisneskan agama agaknya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wow...dalam PKR terlalu banyak profesional sampai parti jadi caca marba berebut nak jawatan malah ada yang kumpul jawatan sesama ahli keluarga saja..kah..kah..

      Padam
  9. Yang nak kekalkan MB TSKI ini siapa?? akupun naik bingung... RATA-RATA ORANG BERCAKAP... yang nak kekalkan ialah UMNO dan disokong oleh Presiden PAS dan akhirnya MSU PAS sebab DAP dan PKR memang nak TSKI turun daripada jadi MB... Tak sangka pulak aku PAS yang sejak berkurun menentang UMNO boleh dan sokong UMNO dalam isu ini...sedangkan PAS ini rakan dan teman PR berada di dalam PAKATAN. Jadi pasal apa pulak dalam isu ini tidak boleh berpakat.... masing-masing bawa diri sendiri-sendiri. atau bagaimana???? apa sudah jadi???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha...kan aku dah bilang. Umno jugak dikaitkan.
      Cermin diri sendiri laa

      Padam
    2. Nak kata org Pas tak cerdek kita pulak disalahkan Pas Patut carik punca kenapa TKSI nak diundurkan. jgn main sokong keje jaga jugak hati dan perasaan org PKR.

      Padam
  10. AWAS sahabat2 sekelian...jangan buat kerja-kerja yang boleh merugikan kerana rakyat sedang memerhati dan melihat.... kita kena ingat bahawa kita semua ini adalah manusia yang tidak terlepas daripada salah dan silap... Boleh jadi pandangan kita betul tapi ada kemungkinan salah...begitu juga pandangan orang lain mungkin salah tapi ada kemungkinan betul... jadi jangan terlalu taksub... samada yang memberi pandangan itu presiden ke... ketua umum ke... ulamak ke...orang biasa ke.... berhati=hatilah kerana rakib dan atiq sedang menulis.......

    BalasPadam
  11. biorkan aje PAS gabung dgn Umpornoo...bile Umpornoo dah kuat kite nengok PAS kena sepak sampai serban2 tergolek

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn la tunjuk kebodohan kat sini. Yg porno siNuar. Cina melayu lelaki pompuan dia tibai. Apasal nk kait umno pulak? Apasal nk kait pas pulak.

      Lu ni mmg #$@*£€¿¡

      Padam
  12. Lebih baik aku sokong syaitan yang nyata dari aku sokong syaitan yang berselindung disebalik serban dan jubah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. I pun dah fed up dgn PR ni.
      Org sibuk raya, sibuk bantu Gaza, sibuk maaf bermaafan, sibuk urus MH17 / 370...Pkr ni sibuk nak naikkan bini Anwar jadi MB.

      Padam
    2. ....dan sibuk nk aibkan org. Pangkat dgn kuasa punya pasal.

      Padam
  13. gila punye politik. bn,pkr,pas,dap sama saje. masing2 berebut pangkat. ssmua kena main dgn sekutu dajjal.

    BalasPadam
  14. So vote for DAP.

    Red Bean Super Cyber Troopers wish all stupid Malays Selamat Hari Raya.

    We have suceeded in break and rule you Malays.

    DAP RULES OK...

    BalasPadam
  15. Haaa...masuk RBA baru korang tau. ..

    BalasPadam
  16. Memang tak dinafikan tindakan PAS tranganu sebab tuan presiden pun dari sana maka pakat ramai dok stim pil kuda sampai bole kalah dekat BN
    Lepas ni elok jer PAS keluar dari PR dan UG dengan Umno...bole laksanakan hudud dan mertabatkan rasuah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa ko merepek ni setannn

      Padam
    2. 12.29 tgh stim pil kuda ke.apa hal pulok laksana hudud mertabat rasuah??

      Padam
  17. Klu Hanipah miden dan Khalid samad disingkir masuk je lah PKR habis cerita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org pas bkn bodoh nk masuk pkr.umpama masuk tong taik.

      Padam
    2. Kalo ahli PAs masuk PKR..kang ramai pulak ahli PKR lalok pil kuda...so jgn bawa pil kuda masuk tong taik...

      Padam
  18. Lembaga Disiplin PKR septutnya panggil Anwar Ibrahim Tanya kenapa air mani dia ada dalam juborSaiful...sebab ini salah laku dan tak berdisiplin

    BalasPadam
  19. Ahli PAs kena wala pada kputusan parti. Tuan Presideng PAs sokong kholid berahing supaya lawan dgn parti PKR....nape taj suruh jer kholid wala pada kputusan parti PKR.
    bila kata TGHH telan pil kuda...pnyokong kuat marah...atau penyokong pun dahstimm pil kuda...

    BalasPadam
  20. K.Samad dan Hanipa Maidin benar2 tlh mengkhianati partinya sendiri. kami AHLI2 pas sedih. kami sgt sayangkan TG presiden dan patuh kpd arahan .Majlis Syura Ulamak.O ye,sy bukan anak Trgganu.

    BalasPadam
  21. Perkembangan di Selangor dan tindakan sembrono PKR yang memecat Khalid Ibrahim daripada keahlian dalam PKR hanya semata-mata untuk memenuhi kehendak Anwar Ibrahim yang enggan masuk penjara dan pada masa yang sama, mahu membolot kekayaan Selangor yang telah dikumpulkan oleh Kerajaan Barisan Nasional dan dibelanja dengan penuh 'kedekut' oleh Khalid Ibrahim.

    Beberapa perkembangan lain yang turut mengaitkan PAS, ternyata menimbulkan rasa menyampah kepada Mursyidul Am PAS yang dari tahun 2008 sehingga kini telah berusaha untuk memastikan PKR dan DAP bersama-sama PAS menjatuhkan UMNO-BN.Semuanya telah dilakukan oleh Nik Aziz untuk 'tugasan' tersebut. Sehinggalah Anwar Ibrahim dipengaruhi perasaan tamak dan serakah, Nik Aziz mula menunjukkan perubahan. Apatah lagi PKR dan Anwar Ibrahim secara jelas, langsung tidak menghormati PAS dan Nik Abdul Aziz walaupun selama ini, Anwar Ibrahim dan PKR cuba berlakon konon-kononnya mereka amat menghormati Mursyidul Am PAS itu.

    BalasPadam
  22. Aku cadangkan kumpulan Erdogan keluar dari PAS dan sertai PKR. Kita tengok nanti apa jadi dengan PAS. Kerana tidak pandai Presiden berpolitik lah maka terjadilah situasi di Kedah dan Terengganu sepenggal ditadbir oleh PAS. Lepas ni kita tengok pula Kelantan. Pengundi sekarang orang muda weh dia tak suka tunggul kayu mereka lebih agresif.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini