RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 6 September 2014

SILAP BESAR PAS DALAM KEMELUT DI SELANGOR

USAH persoal Majlis Syura di dalam PAS kerana Badan Tertinggi di dalam parti berkenaan.  Tapi jangan lupa, Majlis Syura juga wajib berpegang kepada Perlembagaan PAS.  Asas Perlembagaan PAS tentunya Al-Quran, Hadith, Ijmak, Ulamak dan Qias.

Kalau Al-Quran kata WAJIB patuhi perjanjian yang kamu adakan hatta dengan orang kafir sekalipun sepertimana Perjanjian Hudaibiyah di zaman Nabi, maka tetap hukumnya wajib.  Jika di dalam Al-Quran sebut jangan menipu dengan rakan-rakan kamu, maka tetap hukumnya tidak boleh menipu.  Jika terdapat di dalam Hadith atau Ijmak Ulamak yang menyebut tentang maslahah "Tahalluf Siyasi" perlu dipelihara dengan bijaksana maka berpeganglah dengan baik.

Adakah kesemua itu boleh dilanggar oleh Majlis Syura?  Dalam aspek pentadbiran politik pula, menjadi HARAM kah jika Majlis Syura berbincang di dalam isu yang telah diputuskan sebelum ini tanpa pengetahuan Timbalan Presiden PAS dan kesemua AJK PAS Pusat?  Jika tidak haram, maka apa bijaknya Majlis Syura berahsia?  Mungkin tidak lagi ada kepercayaan kepada Timb Presiden PAS dan kesemua AJK PAS Pusat?  Bukankah berprasangka buruk itu dilarang oleh Islam?

Nampaknya Majlis Syura telah dipergunakan semaksima mungkin untuk menghalalkan perbuatan PAS agar kemelut MB Selangor bertambah serius.  Kemudian mereka akan salahkan PKR kononnya yang cetuskan kemelut tersebut.  Semua tahu, memang kemelut di Selangor dicetuskan oleh PKR kerana PKR tidak sanggup melihat tokoh yang mereka naikkan sebagai MB itu menjadi seorang yang tidak langsung peduli kepada partinya sendiri lebih-lebih lagi melanggar beberapa keputusan PR dan manifesto PR di Selangor.  PKR pantas tamatkan kemelut penggantian MB Selangor di mana satu nama dipersetujui untuk menggantikan TSKI.  Malangnya, PAS pula berdolak-dalik selepas itu.

Sehingga kini PAS terima kesannya kerana tidak bijaknya PAS membuat keputusan.  PKR bukan mahu memaksa PAS terima semua kehendak PKR, tetapi PAS sendiri gagal kemukakan apa sebenarnya yang PAS mahu.  Sewaktu mesyuarat bersama, PAS dilihat sudah punyai keputusan, tetapi akhirnya keputusan berbeza diambil.  Inilah yang menyebabkan kemelut MB Selangor berterusan.  Tidak hairan jika ada yang menganggap lebih baik bubarkan saja AJK PAS Pusat kerana tiada fungsi lagi.  Bahkan, Majlis Syura sendiri batalkan keputusannya sendiri dan buat keputusan baru secara 'berahsia'.

Kaedah 'berahsia' ini lah yang menimbulkan fitnah bukan sahaja di kalangan rakan-rakan di dalam PR bahkan kepada ahli-ahli PAS yang 'anti UG' itu sendiri.  Pada aku, PAS memang silap besar di dalam percaturannya kali ini. 

65 ulasan:

  1. aku nampak kali ni kerana sipendokong UG tu punya tindakan, dari dulu , kini dan selamanya dari dapat kemuliaan sebagai menteri besar, terengganu , perak, kedah , bakal menanti selangor dan seterusnya PAS -sudah inna lil lah. Aku aku pada orang india dan cina yang tersentuh degan cara dakwah nik aziz dan mula mendampingi Islam tapi hardy boys and the geng ju punahkan usaha cantik dakwah cara tok guru nik aziz. Org bukan islam jadi pessimistik terhadap Islam. Hatiku hancurlerai degan PAS, melainkan Tuan guru Nik Aziz dijadikan presiden barulah kecederaan parah kembali sembuh seumpama tiada berparut. Bila mana masih ada species UG , maka mere hindustan hi nahi abto nahi, calo! calo !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam Islam perempuan boleh jadi pemimpin besar ker?? Tak haram ker hukumnya menjadi pemimpin berjuta2 rakyat selangor bukan saja dalam bidang ekonomi malah dalam semua bidang sekalipun??

      penjelasan berdasarkan Quran dan hadis sahih please......

      Padam
    2. NI CADANGAN AKU....
      KALU TAK NAK SUSAH2, TAK NAK PENING2, TAK GADO2, TAK NAK PAS JADI MB, TAK NAK BUBAR DUN.......TERIMA AJE TKI SEBAGAI AHLI PKR SEMULA KEMDIAN BIOR DIA JADI MB SAMPAI CUKUP PENGGAL. YG LAIN2 TU TAK PAYAH NAK SEBOK2. PERGI BALIK BUAT KERJA... BIOR HADI MELELEH AIR LIOQ..

      Padam
    3. kalu pas buat, pakat ramai2 kata harammm.
      kalu PKR buat, semua kata halalll

      wal haramu wal halalku

      Padam
    4. betul tu bro u kena calo ikut mat sabu makan babi dgn guan eng pastu tada jubo dkt nuo, TGHH nak UG pasal dia pakai quran le bro

      Padam
  2. Pas sentiasa silap selagi tidak selari dgn kehendak...pukiar...lantaklah...pasma kaabah baru kan ada...nnt ramai la dtg berduyung2 masik pasma

    BalasPadam
  3. Ramai dok cabar aku kata aku berani layang saja tak berani sebut nama siapa ahli Majlis Syura Ulamak yang jadi jurucakap syarikat besar deal projek.....

    Maka dengan ini aku umumkan di sini bahawa insan mulia tersebut ialah Timbalan Mursyidul Am PAS Dato' Dr Haron Din.

    Dato' Dr Haron Din telah berjumpa dengan YB Nurul Izzah Anwar, Ahli Parlimen Lembah Pantai pada suatu ketika sekitar tahun 2009 untuk meminta YB Nurul Izzah tidak membantah projek Pantai Sentral Park di Bukit Kerinchi yang dimajukan oleh Syarikat Amona Group.

    Aku juga dimaklumkan bahawa menantu Dato' Dr. Haron Din telah bersama Tan Sri Khalid Ibrahim berjumpa dengan Tan Sri Muhyiddin Yaasin.

    Apa kepentingan Dato' Dr Haron Din dengan Amona Group? Siapa pemilik Amona Group? Apa hubungan Amona Group dengan Tan Sri Muhyiddin Yaasin?

    Sila...... bujur Lalu Melintang Patah.... silap-silap melintang pukang. ~Zulhazmi At-Takanan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nurul ijah kaki fitnah...nong chik difitnahnya utk menang parlimen...dlm islam x lyk diambil persaksian...patut pkr buat langkah lembah pantai

      Padam
  4. Yg cari pasal dalam isu ini adalah anwar Al ketum. Ada akal atau tak calon bini sendiri. Yg patut kena hentam adalah anwar bukan pas la bodoh

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju....dulu masa nak jatuhkan TKI, cakap bukan main pung pang pung pang. Bila strategi kantoi, bila bayang2 tak dapek jadi MB makin jelas, pang pung pang pung salahkan orang lain pulak......

      Kan elok kalu duduk rumah tolon kipaskan cucu......

      Padam
  5. woi tanpa nama- cakap macam tak pernah masuk U.
    Masalahnya PKR tak ada calon yg boleh dpt sokongan 30 adun. Kalau azmin pun tak dpt 30 calon, Kalu calon adun pas lagi la kalau kawin umno pun baru dpt 27 sokongan. Apa jadi kalau wakil pas jadi MB dan bila siding dewan kena undi tidak percaya- Siapa malu tentulah rakyat-hadi-DLL

    BalasPadam
    Balasan
    1. woi 8.30.....yang ko sebok2 ni apa hal??
      kalu nak adil, bubar dun dan undi semula...
      tak payah nak tuding2 jari..... yg ko pung pang pung pang ni kenapa? ko ni tuanku selangor ker?

      bodo...

      Padam
    2. Tak boleh bubar DUN, TGHA tak setuju sebab rakyat baru lepas PRU14, jadi dia tak mau rakyat terpaksa tempuh PRK sekali lagi. Macamlah aku peduli... cheh... aku ambik kenyataan TGHA je.

      Padam
  6. adakah sebelum ni pkr semuanya patuh pada janji...sebenarnya pkr ni lahir dari spesis umno jugak..perangaipun hampir sama je..dulupas bermatian-matian pertahankan anuar kerana dianggap dizalimi oleh umno...tapi bila pkr dah dapat pegang selangor ramai kata pas tak betul pulakk...kan sama cam umno tu...bila pas masuk Bn lepas tu kena tendang keh keh nasib kau la pas.. jangan kisah la benda-benda tu wahai pas, sebelum ni berpuluh tahun pas sendirian menghadapi mehnah perjuangan bahkan ada yang dibunuh dan dipenjara termasuk kutukan dari anwar sendiri ketika anwar dalam umno...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa nama telah terlepa sejarah kot ,masa PAS bersama UMNO PAS tak ada kuasa untuk bersuara tapi bila bersama dalam PR PAS boleh bersuara bahkan punyai kuasa untuk boleh menjatuhkan kawan dalam pakatan itulah sebabnya PAS tidak ditendang keluar.

      Padam
    2. 8.50...kalu dah tak ada rezeki nak jadi MB atau kalu Allah dah tentukan tak ada MB pempuan di selangor utk selama-lamanya, terima aje la dengan hati yang ikhlas. Mungkin rezeki dia terus jadi PM...

      Yang penting jangan menyalahkan orang lain hanya kerana kepentingan sendiri tidak tercapai!!

      Padam
  7. SEMUA SALAH PAS - DAH TAHU ALJUBS TU JENIS GILA KUASA, PI DOK BERKAWAN BUAT APA

    SEKARANG PAS DAH JADI CACAMERBA,

    LEPAS NI AKU CADANGKAN PKR DITUKAR MENJADI PARTI KELUARGA ANUAR (PKR)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup...u r right bro. Punca segala kekecohan ni ialah Anwar AlKetum.
      Takde AlKetum aman la Malaysia.

      Padam
    2. kalu nak aman lagi buang dua2 sekali. ketum dan amno

      Padam
  8. Hahaha. .. pakatan rakyat ke pakatan Haram jadah

    BalasPadam
  9. Itu dulu...sekarang kat Johor pun kena buli dgn OmnoK nak buat kat JB kena tendang pi batu pahat...wadah yang ada di PR jagalah elok2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu tak tau cerita jgn bikin fitnah dosa kering bhai. Sutera Mall batal kontrak sewa tapak sbb PAS gagal byr sewa spt yg dijanji. 3 kali peringatan bertulis dibagi. Belum kira lg panggilan talipon dan msg. Aku tau la sbb aku kerja dgn Mall. Walaupun aku penyokong PR tapi kalau janji dolak dalik aku pun hangin bhai.

      Jgn tuduh tak tentu pasal.

      Padam
    2. Laaa....xpasai 2 umnongok jadi mangsa...mcm biasa la. Mika tu jd puncing bag. ..hehe

      Padam
  10. Nama yg dicalonkan pas , ketiga tiga nya ada kredibiliti dan berkelayakan. Jauh lebih berkalyakan daripada bini remote control Al Ketum.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Patutnya bersyukur tak dapat jadi MB. Boleh duduk kat rumah tolong kipas cucu

      Padam
  11. Bila anwar nak masuk penjara ni. Aman sikit PR. PR boleh jadi lebih kuat tanpa anwar. Anwar ni rasanya ejen umno dalam PR. Kaki nepotisma dan kronisma

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju sangat. Kaki nepotisma tahap agung.

      Padam
  12. Sama juga la Hadi pun APA bezanya..gila kuasa tikam kawan day jadi mainan hidupnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada beza. TGHA tikam belakang..AlKetum liwat belakang.

      Padam
    2. babi negara kalu tak cerita liwat, bukan khinzir negara namanya....

      Padam
    3. Patutnya bersyukur tak dapat jadi MB. Boleh duduk kat rumah tolong kipas cucu

      Padam
    4. Betul la tu. Khinzir pun liwat meliwat jugak. Namanya alKELIWATAN alKETUM.
      jgn marah la....mmg fakta perhh

      Padam
    5. Mana ada marah bhaiii. Sebab aku sedia maklum, babi negara kalu tak cerita liwat, bukan khinzir negara namanya....

      Padam
  13. "Pada aku, PAS memang silap besar di dalam percaturannya kali ini."

    Bagi aku pulak, kegagalan kali ini menunjukkan kegagalan anwar sebagai pemimpin yg boleh diketengahkan serta kegagalan orang2 di sekelilingnya sebagai pakar strategi. Kegagalan ini juga akan menarik keluar kepercayaan org ramai terhadap PKR sebelum ini serta menjadi asas keruntuhan PKR sedikit demi sedikit umpama kayu yang dimakan anai-anai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya Anwar telah DI LIWAT oleh org sekelilingnya.

      Betapa frust nonggeng Anwar kerana DiLIWAT.

      Maka terrtubuh la Parti KELIWATAN Negara.

      Hahaha. ....LIWAT jgn tak LIWAT macai2....

      Padam
    2. Korang gelar la kami babi atau khinzir. ...takde hal nya

      Macai2 PKR menyanjung pemimpin PELIWAT....

      Org barat pun heran....mcm mana otak korang DILIWAT oleh PELIWAT

      Hahaha. ...jgn lewat di LIWAT macaiiiiii.......

      Padam
  14. Maaf nak tanya. Skrg ni byk org edarkan tisu tandas gulung yg ada gmbr anwar dgn LGE.
    Bole I tahu mana boleh dpt stok? Tengkiu...I luv u...

    ~Sherry~ ♡

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waaah Nie Dah Melampau si Nuar Al Jubori..

      Tak dapat Liwat, dapat GOSOK bontot pon jadi...

      Haruuuu huuu huuu

      Padam
    2. Sherry..cuba tanya pjbt ranting atau cabang PKR yg terdekat. Tp dgr khbr cina DAP byk beli sbb dia org berak sapu pakai tisu

      Padam
  15. keputusan hari ni tak sama dgn keputusan esok,jgn jd otak beku....hari ni hujan,takkan esok payung semata kalau hari dah ribut.

    bagaimana pula kalau mb gantian tski buat hal lintang pukang...senang je cakap demokrasi,kita tukar lg hoho.

    kompom ke mb gantian boleh buat jauh lebih baik kalau urusan negeri byk campurtangan parti,cam amano gak le

    BalasPadam
  16. Asas
    Menurut Fasal 8(9) Majlis Syura perlukan notis tidak kurang 14 hari dari tarikh mesyuarat dan cukup korum untuk bermesyuarat iaitu sekurang-kurangnya sembilan (9) orang ahli Majlis seperti peruntukan Fasal 8 (10).

    (Nota: Jumlah keseluruhan ahli Majlis Syura adalah 16 orang)

    Isykal:
    1. Bilakah Majlis Syura Ulamak (MSU) bermesyuarat dan menamakan tiga nama calon Menteri Besar Selangor, sebagaimana dalih Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang?

    2. Bilakah notis panggil mesyuarat dikeluarkan? (tunjuk bukti hitam putih surat itu)

    3. Namakan sekurang-kurangnya 9 ahli Majlis yang terlibat berbuat keputusan tersebut, jika mesyuarat MSU itu rasmi?

    Tiga soalan ini perlu dibuktikan terlebih dahulu.

    Hakikat
    Yang pasti pengakuan Nik Zawawi seperti berita di atas jika dibuat sekalipun, jelas tidak sah kerana disertai 4 orang sahaja (tidak cukup korum).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Langgar je...asalkn jgn laki bini jadi MB. Kira dharurat la

      Padam
  17. Nampak majlis syura dah jadi majlis syoru!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kata2 tu biar berlapis sdra. Jgn nama tidak melambangkan akhlak.

      Padam
  18. Sebenarnya depa lupa.. PKR berbeza dgn Parti2 lain kat Malaysia ni.. Parti2 lain pemilik asalnye semua dh mati sedangkan pemilik PKR masih hidup.. Jd bodoh la hampa jika samakan pkr dgn lain2 parti.. Bg aku PAS bodoh sombong dan lupa diri.. Klu nk ikutkan kuat DAP lagi kuat tp tk bergaduh dgn PKR krn depa tahu kekuatan PR adalah Anwar Ibrahim.. Jgn le berlagak sombong krn pasti akan hancur d tgh jalan.. Kite pakat2 gelak le nnti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu bro kekuatan PR adalah kekuatan menjubonya nuar jubo,parti yg pemilik asalnya dah mati la kekal lama sampai hari ni, parti baru2 ni semua dah hancurrr,walau pemiliknya ada lagi, semangat 46 ku li(ada lagi). Aku nak gelak dkt kau je, pasal PKR la yg akan hancur dulu, pasal asbab penubuhan dia pun adalah salah iaitu untuk membela penjubo,

      Padam
  19. 1. krisis selangor bukan berpunca dari PAS...sila faham & sedar akan hakikat ini

    2. jika wan azizah jd MB ...pasti dia jd MB boneka.

    3. takde org lain ke yg bleh jd MB selain wan azizah??...nik azmi ker...dr idris ahmad ke

    4. semasa plan kajang move...ada PKR discuss dgn PAS & DAP??...lps buat onar...then berhadapan dgn masalah....tuding jari kat PAS sbb xnak dengar cakap PKR....rubbish!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Daun Kering....komen tuan amat TEPAT. Harap puak2 PKR sedar diri lah ya. Rakyat memerhati sambil tersenyum sinis. Cukup la onar yg kalian lakukan.

      Its no more about UMNO or BN. Its your bloody bastard attitude and character and now that cares.

      Kalian semua memang HARAMJADAH.

      Padam
    2. Org lain asyik silap...sendiri silap tarak nampak..itu byk lagi silap

      Padam
  20. Lepas ni PAs tak payah kutip derma lagi..pelan2 gasak duit 3b tu.....pecacai PAs bole rehat sikit..tak payah susah2 nak tadah plastik mnta duit.
    sapa nk percaya kalo org mcm hadi tu kalo nk menipu..

    BalasPadam
  21. Timbul la masalah wanita tak boleh jadi MB, sdgkan PAS sendiri tak berhukum mcm itu. Sbb itu dlm meeting AJK Pas pusat sendiri Hj Hadi yg cadangkan nama Azizah dan Azmin. Takkan Hj Hadi tak tahu hukum kot? Sebenarnya masalahnya kerana HJ Hadi malas masuk meeting PR dah dua kali meeting. Dia dok wakilkan kat Mat Sabu je. Bila dah ada keputusan iaitu nama Azizah iaitu salah seorg yg Hj Hadi sendiri calonkan dlm Meeting AJK Pas pusat di samping Azmin, tiba2 dia tak terima kputuisan mesyuarat itu. Patut la Mat Sabu berang. Cara Hj Hadi langsung tak profesional sbb itulah dia sering flip flop dlm kputusannya. PKR cetuskan isu, tapi PKR pantas selesaikan tanpa bantahan thadap calon, PAS pula yg berdolak dalik ape cerita?

    BalasPadam
    Balasan
    1. hadi betul sebenarnya , sebagai bos dias nak tengok mat sabun tu pengkhianat ke tak? sebelum dia ambil tindakan, rupa2nya mat sabun memang pengkhianat parti, dia setia dengan nua jubo dan guan eng lebih dari dia setia pada pas.mat sabun dgn gang nua jubo ingat depa pandai boleh koner ajk pas pusat pasal gang depa lebih, tapi depa silap, ada majlis syura boleh overule depa, ha ha ha caught red handed pengkhianat semua

      Padam
  22. Aper citer? Citernya Makcik Jijah tak layak dan tak diterima sebagai MB Sgor....tu je. Fullstop.

    BalasPadam
  23. Asik2 silap Pas. Yang terberak tepi jalan PKR, tapi silap Pas sebab tak tolong tanam berak tu. Awak ingat Pas ni budak suruhan PKR ke? Join PR bukan makna jadi singkek PKR atau DAP. Kamu orang2 PKR sedar diri sikit; Pas bukan jenis melukut tepi gantang. Tak ada PR pun Pas dah memerintah. Tapi bila dengan PR Pas hilang banyak kerusi. Kamu semua membutakan mata dengan kesilapan besar pemimpin2 kamu dalam PKR bila nak jatuhkan Khalid. Bab calon ni, siapa kata PKR ada kuasa menyuruh Pas setuju? PKR siapa? Sekarang PKR nak tunjuk kurang ajar kat istana pula, berdegil macam tunggul kayu mati. Salah siapa bila kemelut berlarutan? Pas? Parti kamu wujud sebab Pas tolong Anwar bila dia kena terajang oleh Mahathir. Kalau Pas tak tolong, Anwar dan PKR pun tah ke mana. Atau inikah contoh perangai orang2 PKR bila baru dapat kemenangan sedikit...................Kalau perntah Malaysia, Nauzubillah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terbaekkk bro...wa salute lu.

      Masalah nya PKR ni otak dan minda dema dah beku. Dah tak boleh pikir..ibarat itik nila, tahu angguk saja apa ketua dema kata.

      Wa skrg dok pikir. .wa langsung tak bangga dgn kemenangan undi popular 53% tu. Wa rasa malu sbb wa rasa menang cara menipu, memfitnah dsb.

      Wa sedar lps tgk mcm mana TSKI ditohmah begitu hebat sbb gila kuasa.

      Dan bila keadaan jadi caca marba, langsung di salahkan PAS. Lebih dasyat sampai rumah tangga PAS pun diganggu.

      Wa tak betul faham ini puak PKR ni apa spesis manusia. Yahudi bole tabik kat dema.

      Padam
  24. Maka berkatalah Tuan Presiden beliau mempunyai kuasa mencalunkan MB tanpa persetujuan AJKPP. Kalau ayat ni dikeluarkan Tun Mahathir maka gegak gempitalah ahli fanatik yg wala kpd presiden menyalak. Maka berkata lagi presiden, beliau tidak mencadangkan wanita itu jadi MB kerana wanita itu tidak ada kemampuan menjawab soala-soalan di persidangan DUN nanti ( begitulah lebih kurang bunyinya ). Yg dia sendiri tu dimana hebatnya berhujah di Parlimen, amat jarang Nampak beliau berhujah. Kalau setakat berhujah dan menjawab soalan yang berbelit-belit dan tidak berpandukan kepada fakta kepada pengikut-pengikut yang buta fakta, nelayan, penoreh getah yang tidak bersekolah pun boleh lakukan. Cabar pula ahli Pas yg tidak suka pada perjuangan Pas boleh keluar dari Pas dan tubuh parti sendiri. Dia yg pesongkan perjuangan Pas dia pulak yg suruh org yg nak betulkan keluar Pas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bahlol....lu jgn masuk campur hal PAS boleh tak.

      Padam
    2. nuo jubo/pkr ni suka salahkan semua org, hakim, salah,polis salah, mahathir salah, hadi salah,raja salah ,entah2 allah pun di a kata salah, kawan sendiri pun salah ,yang betul dia sorang, yang sbenarnya dia yg salah menjubokan orang,dia letak kesalahan dia dekat semua orang, apa punya penjubo la dia ni, binatang pun tak menjuboi cam dia

      Padam
  25. Sabar bro...xpyh jubo memjubokan org. Kita tgk je. Skrg ni pun Alketum dgn Makcik Kipas dan kumpulan macai mrk dah terkangkang tiap2 hari kena kutuk kaw2. Sapa punya salah? Tak lain pakar strategi Rafizi Aljambu yg skrg ni dok senyap tak nmpk muka takdgr suara.
    Pakar strategi konon....pttttuihhhh

    BalasPadam
  26. Selama ni saya tertipu rupanya, dgn mainan wayang politik PKR.

    BalasPadam
  27. Selepas Hadi Awang, Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat turut mengesahkan bahawa PAS telah mengetahui pun 'rahsia' yang bukan lagi rahsia. Malah Nik Aziz turut mendedahkan bagaimana PKR bertindak secara bersendirian tanpa berbincang.

    Namun yang paling menarik ialah apabila Nik Aziz berkata, kalaulah dia Menteri Besar Selangor, dia akan menyeret PKR ke mahkamah kerana menjatuhkan maruahnya.

    PKR adalah budak manja yang segala kehendaknya perlu dituruti. Menurut Mursyidul Am PAS itu lagi, seseorang perlu menegur PKR yang semakin hari semakin manja. Malah Nik Aziz juga melahirkan kegembiraan kerana Presiden PAS memilih untuk berkeras dan mendedahkan kebenaran.

    Pengakuan Nik Aziz tentang penjelasan yang diberikan oleh Hadi Awang, sekaligus mendedahkan bahawa PKR dan DAP adalah berbohong. Perbincangan dan perdebatan dengan Khalid Ibrahim telah dilakukan sebelum LANGKAH KAJANG yang sekarang ini bertukar menjadi LANGKANG KENGKANG dimulakan.

    Sebelum ini, PKR terutama menerusi Rafizi Ramli kerap berkata dan memberitahu masyarakat yang Khalid Ibrahim enggan bersemuka dengan panelis Pakatan Rakyat untuk menjawab setiap persoalannya.

    Bagaimanapun, pada Jumaat lalu, Hadi Awang ketika dalam sebuah majlis yang dianjurkan oleh PAS Terengganu telah mengesahkan bahawa selain PAS yang menghantar tiga orang wakil, PKR dan DAP juga turut menghantar tiga orang wakil setiap satu untuk bersoal jawab dengan Khalid Ibrahim.

    Khalid Ibrahim telah menjawab semua persoalan dan jawapannya dikatakan telah memuaskan hati kesemua yang menyoalnya. Bagaimanapun, Anwar Ibrahim yang kemaruk untuk menyebat wang rakyat Selangor telah mengumumkan mahu menjadi Menteri Besar Selangor menerusi pemaksaan perletakan jawatan oleh ADUN Kajang.

    PRK Kajang kemudiannya berlangsung dan Anwar Ibrahim yang tidak layak, telah digantikan oleh Wan Azizah.

    Apabila Wan Azizah menang DUN Kajang, Anwar Ibrahim memaksa agar Khalid Ibrahim meletakkan jawatan Menteri Besar untuk digantikan oleh isterinya itu.

    Begitulah besarnya nafsu makhluk yang dinamakan Anwar Ibrahim.

    BalasPadam
  28. Utk renungan ahli pkr
    1. Di perak sapa yg jatuhkan yg ketika itu MB Nizar? Bukan 2org dari pkr ka?
    2. Sapa dulu Timb Ketua Menteri Pulau Pinang? Bukan dari Pkr ka?
    3. Sapa yg rancang 16 september? Bukan dari pkr ka?
    4. Penasihat Pkr : Dsai, Presiden pkr: datin azizah N.presiden : nur izzah (dalam dunia, jrg2 berlaku satu parti,suami+isteri+anak)
    5. Tuduhan liwat dsai dh 66x masuk makhamah@ahli pkr boleh bersabar,Tan Sri Khalid belumpun didapati bersalah@dipecat@diaib oleh pkr.. Pkr yg zalim@ mana 'keadilan' utk MB selangor?
    # sudahla PKR, rakyat mnyampah dengan kamu!! renung dlm2..Sudahlah DSAI@kami sudah muak dgn kamu..tunggu pru14..

    BalasPadam
  29. Yang silap besar adalah DSAI.
    Dari TPM kena terajang.
    Bila ramai dah simpati buat hal pula di Selangor.

    BalasPadam
  30. Diharap ada lebih byk blog begini. Byk isu2 yg selama ini tidak diketahui atau disedari, di bincang bersama. Bagi aku, sampai masa nanti akan ku gunakan peluang yg ada bagi mbetulkan kesilapan aku dulu. PRU 14, aku tunggu mu. Akan ku sepak keluar golongan nepo suami isteri munafik dan putar alam.

    BalasPadam