TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Ahad, 9 November 2014

PASMA TIDAK SESAT , JIKA SESAT SUDAH LAMA DISINGKIRKAN DARI PARTI

PASMA itu sesat?  Bercanggah dengan syariat atau bercanggah dengan Presideng?  Jika PasMa itu sesat dan bercanggah dengan Islam, ertinya PasMa itu sama dengan Sister In Islam (SIS) seperti yang didakwa oleh puak jumud pro UG.

Baiklah, jika PasMa itu sesat, mengapa ahli-ahli PasMa tidak dipecat dari parti?  Bukankah di dalam Perlembagaan Parti itu menyebut ahli-ahli parti mesti berugama Islam yang ajarannya mengikut Ahli Sunnah Wal Jamaah?  Jika ahli-ahli PasMa itu disahkan sesat, maka lojiknya mereka telahpun dipecat.

Mengapa tidak pecat juga?  Sebenarnya itu menunjukkan bahawa PasMa bukan sesat.  Cuma dipropagandakan di dalam media pro UG bahawa PasMa itu sesat.  Menakutkan ahli-ahli yang jumud itu agar tidak terpengaruh dengan PasMa yang sekarang ini begitu aktif menegur Presideng dan Ulamak yang jumud.  PasMa bukan mahu jawatan Presideng, tetapi mereka mahu Presideng mereka peka sedikit tentang perjuangan politik yang memerlukan hikmah dan kebijaksanaan.  Dasar Islam wajib dipegang tetapi hikmah juga wajib dijaga.  

Islam itu indah kerana akhlaknya.  PasMa wujud ketika akhlak dan kebijaksanaan pimpinan berada di tahap paling memalukan.  Tidak pernah berlaku pimpinan sedemikian.  Pimpinan terus membiarkan parti berpecah tanpa usaha untuk memperbaikinya.  Menambahkan lagi memang ada.  Bila parti semakin berpecah, dituding jari kepada parti rakan-rakan pula.  Jelas sangat tidak bijaknya pemimpin seperti ini.  Sebab itu PasMa lahir.  Mungkin ada hikmahnya dari Allah kerana amat malang sekali parti sebaik ini menjadi hina dan kotor angkara pimpinan yang sering khianat dan menipu rakan sendiri.

PasMa tidak sesat.  PasMa hanya berlawan arus dengan puak yang gila mahu bersama parti keris telanjang itu.  PasMa mungkin akan menjadi parti politik sekiranya cita-cita mereka untuk berada di dalam kelambu amno tercapai.  Buat masa ini, eloklah PasMa wujud seperti sekarang agar parti Islam ini boleh diselamatkan.


15 ulasan:

  1. Blogger ni agaknya dah otak tak bbrp berfungsi.
    Hal dalaman parti lain dia nak menyibuk.
    Pasma punya hal Umno jugak nak di kaitkan.
    KALAU bini dia lari dari rumah sbb dia ni asyik nk pegang bendera ikot bontot Anwar..maka Umno juga disalahkn??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon 7:43

      Yang otak 5ak be4fungsi adalah kamu. Yang beria-ia mahu PAS join UMNO ialah TGHH dan g3ng UG nya yang majoriti dari Terengganu. Dalam mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat pada 25 ogos 2014- TGHH mengesahkan dalam mesyuarat ters3but memang PAS kumpulannya ingin menubuhkan kerajaan perpaduang d3ngan UMNO di Selangor setelah berlaku pertikaman lidah antara hanifa maidin dengan TGHH.

      Kamu puak UMNO memang tak tahu apa-apa. Keadaan parti sendiri pun kamu tak tahu, ini masaalah politik semasa. Tetapi bukan kamu sorang, s3bahagian besar puak kamu seperti kamu.

      Padam
    2. Tak berhenti membikin fitnah. Tak henti bersangka buruk. Tak jemu memaki hamun org2 spt kamu ni.

      Aku bukan umno cuma rakyat marhaein yg meluat melihat penyokong tidak berotak spt kamu.

      Kalau Pas hendak bergabung dgn umno knp nk sakit hati. Kami rakyat lebih sakit hati melihat puak libersl spt kamu yg lebih cenderong utk berpakat dgn puak kafir.

      Tapi tak apa...mungkin otak kamu betfungsi tp Allah taala telah menutup hati kamu disebabkan jiwa kamu yg penuh dendam busuk dan waham dan enggan menolak kebathilan yg terang2 berlaku didpn kamu.

      Padam
    3. bloger ni masih menulis guna otak tapi aku rasa kau ni guna otak tapi otak kamu kt kepala lutut.Bialar jadi bodoh daripada bangang macam kamu.kah kah

      Padam
  2. HAHAHA 8.15 MACAI KAW2 KENA YA. MMG PUAK NI SUKA MENUDUH MEMFITNAH. AKU PUN HARITU DITUDUH UMNGOK.

    NI LA AKIBATNYA MENTEDARAH BYK SGT NASI LEMAK TETEK KAT PUTRAJAYA.

    WOIII...NNT TUKAR MENU LA PULOK... HAHAHA

    BalasPadam
  3. Memetik lagi wawancara Ketua Umum FPI, HABIB MUHAMMAD RIZIEQ SYIHAB. Dia turut mendedahkan kawan-kawan Anwar Ibrahim di Indonesia adalah puak-puak islam Liberal yang sesat berlaka.
    Kenapa Anwar dikaitkan dengan fahaman liberal?

    Memang Anwar kalau datang ke Jakarta, dia banyak berkumpul bersama-sama kelompok liberal. Kita orang Indonesia, kita tahu siapa orang Indonesia yang liberal dan siapa yang bukan.Kita tidak faham apakah Anwar tahu mereka liberal atau tidak?

    Tetapi yang jelas, datangnya Anwar ke Indonesia lebih banyak berkumpul dengan kelompok-kelompok liberal. Kelompok yang memang di Indonesia ini bermasalah dan selalu buat masalah.

    Salah satu buktinya adalah apabila Anwar menyertai dialog di Komunitas Salihara, Jakarta. Salihara itu adalah komuniti liberal yang memperjuangkan golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di Indonesia.

    Jadi saya fikir sebagaimana Nabi Muhammad SAW mengatakan dalam satu hadis, kalau kita mahu tahu seseorang itu, lihat siapa kawannya. Kalau dia berkawan dengan liberal, pemikirannya akan terpengaruh ke sana.

    BalasPadam
  4. ...


    (( Loceng Amaran!! ))- Selepas Penjarakan Anwar. UMNO Bersiap Sedia Untuk PENJARAKAN Azmin Dan Wan Azizah Pula!!!??

    Dakwaan BerNiat Jahat - Dakwa, Saman, Tangguh 90x. Peguam BODOH!!! ??

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<




    Agenda Jahat UMNO - UMNO Mahu Musnahkan Perpaduan PR Untuk Terus BKUASA!


    Generasi lama, generasi muda dan generasi baru perlu berhati2 dgn tektik UMNO sekarang yg menggunakan media mereka..

    Matlamat mereka hanya satu... Mahu kekal berkuasa...

    Oleh itu, mereka perlu memastikan Pakatan Rakyat berpecah agar rakyat sudah tidak percaya kpd Pakatan Rakyat lg.. ( Konon nya lah )

    Jadi di bawah adalah tektik mereka yg dianggap berkesan... ( Konon nya lah )

    1. UMNO akan cuba habis2an agar PAS keluar dr PR... Semua cerita mereka palsu belaka..

    2. UMNO akan menggunakan Anwar habis2an sbg liabiliti PKR... Sebenarnya mereka takut dgn kekuatan Anwar..

    3. UMNO yg sudah hilang pengundi Cina, akan melabel DAP mcm2... Jahat mereka tak sedar, nak kata DAP pulak jahat...


    Jadi, sy mohon sgt, jgn mudah percaya dan tertipu dgn permainan jahat mereka...

    Tolong ye :-)


    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kik kik....CEO company yg dh muflis.

      Padam
    2. CEO kompeni meniaga fitnah..

      Padam
    3. Ceo tlg ye :-) beli nasi lemak t.t.k saya. ..kuikuikui

      Padam
    4. Tektik dulu kini dan selamanya-pecah-pecah dan perintah

      Padam
  5. PASMA semakin popular. Nak join juga lah.

    BalasPadam
  6. Penulisan anda semakin menunjukkan siapa anda dan bagaimana sikap anda.... Tidakkah anda sendiri yg memomokkan dahulu jgn masuk campur dlm urusan parti kawan yg lain.... jgn menambahkan permasalahan antara parti pakatan.... jgn menghentam berdasarkan andaian tanpa pembuktian... dan byk lg... kini sebaliknya anda .... begitu prejudis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blogger ini spt mana macai2 lain yg seangkatan sememangnya kumpilan spesis manusia yg berfikiran celaru dan konfius. Gsgal utk mrnggunakan akal dan hanya berpandukan emosi.

      Kita doakan agar mereka mendapat petunjuk dan hidayah dari Allah swt.

      Utk makluman saya bukan org berparti.

      Padam
    2. Tiada yang celaru ,beliau berpendirian,kamu yang celaru(tanpa nama 10.35)-mungkin tdak berparti tapi sokong lawannya

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini