KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Selasa, 16 Disember 2014

MASALAH KITA BESAR SANGAT SEKARANG NI, DAP SUDAH TIDAK MAHU HUDUD, BEB !!!

RASUAH dosa besar dlm Islam.
DAP menentang rasuah.
Akta zalim seperti Akta ISA atau Akta Hasutan termasuk AUKU tidak sejajar dgn Islam.
DAP menentang kesemua itu.
Kemusnahan alam sekitar seperti projek Lynas juga amat dilarang oleh Islam.
DAP menentang Lynas.
Fitnah umpama membunuh menurut Islam dan berdosa besar.
DAP menentang perbuatan fitnah.
Islam anjurkan sistem pendidikan dan ekonomi yg terbaik utk rakyat.
DAP sokong kedua2nya.
Membunuh orang yg tidak berdosa seperti kes Memali berdosa besar di sisi Islam.
DAP sejak dulu mahu kes Memali disiasat dan dibentangkan Kertas Putih di Parlimen.
Membenteras kemiskinan di kalangan rakyat adalah tuntutan Islam.
DAP juga mahu kadar kemiskinan dikurangkan.
Meningkatkan kualiti dan kelengkapan pertahanan negara juga tuntutan Islam.
DAP konsisten menggesa ianya dipertingkatkan demi pertahanan negara.
Mencuri dan merampas tanah rakyat atau hak rakyat berdosa besar di sisi Islam.
DAP menyokong menentang perbuatan ini.
Dan....
banyak lagi tuntutan Islam yg paling utama disokong oleh DAP bahkan dibantu oleh DAP untuk bersama kita perjuangkan.
DAP cuma kata tidak mahu Hudud. Itu pun jadi masalah buat kita? Jika dia sokong sekalipun ianya tetap tidak akan dapat dilaksanakan selagi rejim Apco ini memerintah. Takkan sebab DAP tak sokong Hudud kita hentam DAP lebih dari kita hentam amno sedangkan berpuluh tahun amno jadi kerajaan, pernah dia berniat mahu laksana Hudud?

20 ulasan:

  1. DAP tak mahu HUDUD bukan perkara pelik. Itu bukan masalah bagi PAS untuk melaksanakannya. Usul berkenaan akan dibentang didewan rakyat awal tahun depan. Masa tu kita boleh lihat MP yang beragama ISLAM dengan pendirian masing-masing. Adakah mereka ini akan menolak usul tersebut? Menolak usul HUDUD bermakna mereka mengetepikan amanah yang diamanahkan oleh ALLAH S.W.T keatas pemimpin yang mengaku ISLAM. Apakah hukum seseorang pemimpin ISLAM menolak hukum ISLAM? Inilah masalah sebenarnya bukan DAP atau MCA kerana mereka ni adalah kafir yang menentang ISLAM. Jangan pula orang ISLAM sendiri yang jadi penghalang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju dgn saudara. harap-harap blog ini akan menyiarkan nama-nama mp melayu yg menolak hudud dalam dewan rakyat nanti.

      Padam
    2. Jadi maksud ura2 nak laksanakan hudud bukanlah sebab kebaikan hudud itu sendiri, tapi lebih kepada nak cari siapa yang tak sokong?? kemudia kalau yang tak sokong itu dari kalangan islam, maka mereka akan dibelasah, difitnah dan dikatakan menolak islam.... itulah matlamatnya kan??
      inilah rupa bentuk "pejuang islam" akhir zaman... aksi macam inginkan islam, tapi bertujuan untuk mencari cari kesalahan orang lain, kesilapan sendiri dan geng sendiri dibutakan mata.... sebab itulah Allah tak izinkan PAS jalankan Hudud, sebab tujuannya sangat jahat.

      Padam
  2. Din putar jgn tak putar.......aku nengok macai pkr ni apa saje dtg dpd dap semuanya dia sokong dan bela sebaliknya kalu dpd pas dia akan kutuk dan salahkan pas terutamanya wali songel tulang besi, abuya albuaya husyeen, mountdweller dsbnya. Ini semua nak membodek undi cina dan org bukan Islamlah ni sampai sanggup jual agama ni. Puak2 ni kalau hidup zaman nabi pun kan pakat2 kutuk nabi dan sokong kafir quraisy dan yahudi maklumlah Islam pada masa tu lemah dan sikit penganutnya lagi hina dina manakala bukan Islam kuat, kaya dan berpengaruh. Eloklah esok masuk kubur nanti pakat2 suruh al ustaz LGE uruskan mayat, baca talkin dan berdoa. Akhirat nanti pakat2 minta syafaat puak ni..............depa akan bimbing hang masuk syorga dok gitu wali songel dan abuya albuaya !

    BalasPadam
  3. InsyaAllah DAP akan ikut perlaksanaan hudud, sebab di mana langit dijunjung di situ bumi dipijak. Berbeza dengan UMNO yg taat kat MCA ,GERAKAN dan MIC yg jelas beri amaran kepada UMNO supaya tidak laksanakan hudud.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni gila ke apa??? terang2 DAP tak nak hudud, masih sanggup nak menipu? kalau tak gila, tentu bangang tahap gaban...

      Padam
  4. Rasuah...kan ke Anwar 'maglomania' sampai masuk mahkamah cerita bab nak rasuah cina2 Sabah Serawak suapaya lompat dalam PR.
    Nasib baik tak jadi kalau tidak orang kapir menguasai PR

    BalasPadam
  5. Semua ni Gila Putrajaya... LGE, DAP, Anwar terdesak sangat.... PAS berprinsip....

    BalasPadam
  6. Harap ke bn. Rakyat makin susah.... hudud jangan cerita...

    BalasPadam
  7. DAP TOLAK HUDUD... BIASA
    UMNO TOLAK HUDUD... BIASA
    PKR TOLAK HUDUD... MACAM TAK BIASA (species BN)
    MIC, MCA, GERAKAN DAN KOMPONEN BN TOLAK HUDUD ... BIASA LATU...
    PAS TOLAK HUDUD... WOW MELOMPATLAH SEGALA AHLI DAN MACAI2 PARTI - PARTI DI ATAS...
    kalau PKR dan DAP ialah parti pelbagai kaum dan sama perjuangan... Ayuh, gabungkan jadi satu parti...

    BalasPadam
  8. semoga tak lama lagi parti ISIS akan masuk mesia

    BalasPadam
  9. ya........................................... kasi pukulan sama kuffar, musyrikun dan munafikun yg hanya hidup utk memburu kuasa dan duniawi

    BalasPadam
  10. Kalau pemimpin PAS dan semua wakil rakyatnya mempamirkan cara hidup sederhana dan bersifat mulia, indah budi bahasa, baik tutur kata serta tidak celupar mencerca orang dan rakan seperjuangan, jujur bila berjanji...jangankan ahli DAP, Siam
    Perut Hijau, India penoreh getah, china penjual ikan dan orang bukan Islam yang lain akan tettarik kepada Islam dan menerima hudud.
    Pertama sekali umat Islam mestilah mempamirkan keindahan dan keadilan Islam itu sendiri.....tak oetlu tergesagesa jika dokalangan Islsm sendiri masih tertanyatanya mechanism perlaksanaannya.... selesaikan dulu peggubalan undangundangnya di samping penerangan yg berterusan.
    Janganlah hudud sekadar dibuat modal politik...itu hopokrit namanya

    Asrul Sani

    BalasPadam
  11. HUDUD bukan modal politik sedara ianya satu amanah dan seruan dari yang maha berkuasa. Kita diberikan kuasa, akal dan petunjuk dari ALLAH supaya apa yang diseru dan diamanahkan olehNYA diikuti oleh mereka-mereka yang beriman. Tidak ada kena mengena dengan budi bahasa, tutur kata atau sifat seseorang. Perkara wajib tetap wajib. Siapa yang sedara maksudkan? Cer bagitau.

    BalasPadam
  12. hudud oh hudud...........

    BalasPadam
  13. Jadi maksud ura2 nak laksanakan hudud bukanlah sebab kebaikan hudud itu sendiri, tapi lebih kepada nak cari siapa yang tak sokong?? kemudia kalau yang tak sokong itu dari kalangan islam, maka mereka akan dibelasah, difitnah dan dikatakan menolak islam.... itulah matlamatnya kan?? inilah rupa bentuk "pejuang islam" akhir zaman... aksi macam inginkan islam, tapi bertujuan untuk mencari cari kesalahan orang lain, kesilapan sendiri dan geng sendiri dibutakan mata.... sebab itulah Allah tak izinkan PAS jalankan Hudud, sebab tujuannya sangat jahat.
    ......betul tuuu statement nie aku memang setuju sesangat...........selagi lord reid jadi panduan selagi tulah HUDUD x BOLEH LAKSANAKAN.........INILAH SISTEM demoKERAsi terpilih........

    BalasPadam
  14. PKR siapsiaga utk melancarkan Gelombang Fitnah....kita biarkannnnnnn.....

    BalasPadam
  15. Pas hari ini membidas DAP sambil menyarankan parti itu keluar dari pakatan pembangkang sekiranya ia tidak selesa dengan perjuangan Pas untuk melaksanakan hudud.

    Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, DAP dialu-alukan untuk keluar daripada pakatan pembangkang sekiranya ia tidak yakin dapat memenangi pilihan raya umum ke-14 jika hukum hudud dilaksanakan di Kelantan."Kita (Pas) tak akan keluar dari pakatan pembangkang. Kalau dia (DAP) tak selesa dan rasa tak boleh menang dengan pakatan pembangkang, mereka boleh keluar bila-bila masa.

    "Tak jadi masalah kepada kita dan kita tak akan tukar perjuangan kita (laksanakan hudud), kita tak akan korbankan perjuangan semata-mata untuk mendapatkan kerusi dalam pilihan raya" katanya.

    Kepada semua ahli dan penyokong PAS, Pasma, UMNO, JATI khususnya, dan semua umat Islam Malaysia umumnya, marilah kita rapatkan saf dan menyokong usaha ini. Kita tentang puak-puak liberal evangelist yang di sokong oleh puak-puak kafir DAP.

    TAKBIR.....!

    BalasPadam
  16. Takkan tak nampak... bahawa DAP masuk campor hal agama Islam... mengapa? Sbb di belakang DAP ada towkey2 yg hidupnya atas kerosakan org2 Islam.. jd kerosakan ini harus di teruskan..
    meruntuhkan jahiliyah lama utk menaikkan jahiliyah baru, itu pon xfhm ke?
    Kalu xfhm dan yakin sgt dgn DAP.. sila jgn kna tipu kali kedua perangai Lee Kuan Yew yg sebelom dpt kuasa perintah Singapura adalah lebih Melayu dr Melayu..

    BalasPadam
  17. Krna umno celaka la singapura tpisah dr mlsia.umno celaka ni fahaman agama dia babi haram tp rasuah,pompuan,judi,arak,menipu,fitnah xbpe nk haram.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini