KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Ahad, 14 Disember 2014

"SAYA TIDAK MINTA ANUGERAH, JIKA DIBERI SAYA MENJUNJUNG KASIH - KATA ANWAR DI KUANTAN MALAM TADI

MALAM tadi sekali lagi bumi Pahang dikunjungi oleh tokoh reformasi, Sdr Anwar Ibrahim.  Mengapa aku sebut 'Saudara"?  Bukan disebabkan pingatnya ditarik balik oleh istana Selangor, bahkan beliau ada lapan lagi pingat yang langsung tidak menjejaskan gelaran Dato' Seri.  Aku sebut 'Saudara' sebab bagi aku Anwar terkenal dan hebat bukan kerana sebarang anugerah.

Sejak dulu insan bernama Anwar ini memang terkenal.  Gelaran "Pak Syeikh" dan gelaran "Brother" selain gelaran "Saudara" memang sinonim dengan tokog reformasi ini.  Sehubungan itu, aku cuba biasakan diri untuk menyebut nama Anwar sebagai Saudara Anwar.

Di Pahang, sebelum beliau berkunjung di Beserah, Kuantan malam tadi, beliau telah pun berkunjung di Maran.  Ertikata lain, Sdr Anwar tidak memilih untuk kerap berkunjung di negeri-negeri yang kita telah kuasai saja.  Samada ramai orang hadir atau tidak di negeri bawah rejim Bn ini, Sdr Anwar tetap hadir kerana dia yakin rakyat kini perlukan maklumat sebenar darihal isu-isu yang melibatkan kepentingan rakyat di negara ini.

Malam tadi, selain dari membicarakan tentang isu rasuah, hak bersuara buat Mahasiswa, isu kepentingan Islam dan kedaulatan Raja, paling aku tertarik apabila Sdr Anwar dengan tegas menyatakan bahawa rakyat di negara ini tiada pilihan lain kecuali untuk terus komited bersama PR.  Beliau juga sebut, kekuatan PR adalah terletak di antara tiga parti iaitu PKR, PAS dan DAP.  Tiada parti boleh menewaskan Umno/Bn jika bersendirian, maka Sdr Anwar tetap yakin PR akan terus bersatu menentang rejim sekarang.


Sdr Anwar juga lantang menyebut, beliau akan terus mendokong perjuangan rakyat menegakkan keadilan dan menentang kezaliman biarpun habis luruh segala pingat dan gelaran yang ada padanya.  "Mati nanti, saya tetap bernama Anwar, tanpa gelaran hebat itu". Itu ucapan Sdr Anwar yang disambut dengan tepukan orang ramai yang hadir.  "Saya tidak pernah minta anugerah, tetapi jika diberi saya menjunjung kasih dan jika ditarik pun saya tetap menjunjung kasih".  

"Saya sudah tidak fikirkan apa yang akan terjadi kepada saya samada terus dipenjarakan atau tidak, kerana saya yakin rakyat yang bangkit dan berjuang bukan kerana susuk tubuh saya tetapi mereka bangkit untuk menentukan hala tuju masa hadapan anak-anak dan cucu mereka".   

40 ulasan:

  1. Din, cerita la skit apa tohmahan yg dilempar kat BN. Rafizi jambu Anwar pulak apa fitnah yg dia uli kali ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biar aku citer sikit apa anuar fitnah malam ty. Dia cakap di bawah perintah BN hidup rakyat makin terhimpit....harga barang naik...cukai dan tol terus naik....ada ka oatut sampai begitu sekali fitnahnya.
      Anuar cajap MAS rugi, pelaburan 1MDB Najib mengalami kerugian beratus bilion...fitnah gila si nuar ni sedangkan semuanta mendatangkan keuntungan.
      Tak cukup dengan itu difitnahnya konon rosmah mansur boros, suksjan cincin berlian dan barang kemas...dah tu gemuk mcm anak badak. Ada ka patut sedangkan hakikatnya rosmah adalah insan mulia yg sangat sederhana jecil molek dan cute macam altyntuya.
      Macammacam lagi fitnah anuar i cakap you....tak tahan dengar i terus balik dan berdoa semoga negara ini selamat dan tidak jatuh bankrup

      Padam
  2. Xkisah la apa fitnah dgn spin mrk buat. Tu dose mika tanggng sediri.Ni yg nendgr pastu mrnyampaikn kat org lain betganda ganda la dosa mika tu.siapa nk tanggung??

    BalasPadam
    Balasan
    1. sendiri buat sendiri tanggung la walaupun benda tu betul. Patutnya benda2 yang buruk macam tu sapu bawah karpet senyap2 jangan bagitau kat orang ramai. Biar yang ampunya badan saja yang tau sudah la.....kihkihkih

      Padam
  3. Tgk gmbr kira hebat jugak. Tapi bila aku zoom kasi terang gmbr rupanya aku tgk tak sampai 300 org pun. Tu pun aku tgk budak2 ramai. Tu pun termasok la SB, org umno dan org2 yg boring dok rumah nk cari hiburan murahan. Apa sudah jadi macai?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu lah yang i heran u....walaupun tiada siapa yang pedulikan anuar dan ceramahnya sepi....masih ramai pemimpin negara yang tidur tidak nyenyak takutkan bayangbatang saudara anuar ni....saya rasa tak perlu bloger bloger semua amik peduli oasal nuar ni...dia sudah tak laku...dia sudah hilang pengaruh. Let us move to other issues...cuba citw sikit 2MDB ni menatang haram jadah apa....untung besar sangat ke sampai puak umno buat polis repot ni.....

      Padam
    2. Betul tu Asrul...aku pun heran. Bos2 umno tidur lena dia org ni dudok tgh pdg dgr pitnah spesis haramjadah tu.

      Padam
  4. 3 komen kat atas ni masih lg macai bangang upahan..yg telah pun dicop bangang oleh tuannya..kan aku dah ckp..macai ni tunggu jer artikel baru kat blog ni..untuk mengutuk dan memfitnah...bro..cari lah mkn cara lain..majoriti rakyat dah tahu apa umnu buat..hancus m'sia..saham fgv felda pun hampeh..betul tak apa ckp pr..1 mdb habis khazanah negara...celik lah ckit macai...jgn nak membodek ..jgn bangang bnyk kali ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe.....macai upahan. ..bangang.....fitnah. ....spinn....tu je le modal puak zombie Parti Kencing Rakyat ni.

      Saham Felda pun nk kecoh. Saham mmg la turun naik. 1MDB tu untung ko diam. ..rugi ko terpekik. Untung rugi bkn tgk pd kira2 saja...tgk jugak pd asset, investment calculated risk dan risk appetite. Ko jenis mencangkung duduk kat padang Beserah apa ko tau.

      Tau fitnah...fitnah. ...fitnah. ...

      Padam
    2. Biawak ni memang betul betul bengap tahap kronik. Kau cakap1MDB pernsh mencatitkan untung? Kau ni mentally retarded ke downsyndrom....
      Kalau nak jadi blogger penipu pun berpadapada la ngok!
      Risk apetite kau cakap. Cuba kau jelasjan sikit risk apetite kepala hatuk kau apa dlm oelaburan 1MDB tu...apetite Jho Low pkayboy china kawan rosmah tu nsk tipu duit raktat ada la....bengap tak boleh diajar mamat ni...jumpa perkataan omputeh dlm dictionart terys quotekan kat sini konon oabdai la dia....BANGANG! Ni Najib yg cakap tau!

      Padam
  5. Duit kita habis disapu pemimpin. 1MDB yg terbaru.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Duit kamu. ...
      Kah kah kah. ...sakit perot aku baca posting macai low class pariah spt ko ni.....

      Padam
    2. Belum aqil baligh lagi ni....belum bersunat lah tu!!!

      Padam
  6. Asal bukan UMNO

    BalasPadam
  7. 1MDB dana kedua trbesar negara selepas khazanah nasional...abis harta negara..tun pun komen tidak perlu 1 mdb ...trbukti benar apa yg dilaporkan rafizi..wahai macai umnu sedarlah dari kebodohan kamu..org spt anwar & rafizi yg melaporkan pemimpin korup & tamak pula sebaliknya dihina & difitnah..sampai bila rakyat hendak ditipu oleh umnu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Benar apa nya. ...benar fitnah fitnah dan fitnah. Spesis kamu ni 10 perkataan keluar....9 perkataan fitnah.
      Tobat la kalian. ...kuasa dan wang tak tlg kamu di akhirat nnt.....percaya la ckp aku ni....

      Padam
    2. 1 yang betol tu adalah tentang 1mdb...kihkihkih

      Padam
    3. Yup. Yg tu bole terima. Org umno pun bikin report polis. Yg 9 lagi FITNAH JER...kihkihkih

      Padam
  8. 1MDB.... "satu malaysia di belasah"... hancur negara, dibawah terjau BN (bangangnya najib)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmmmmmmmm....fitnah lg ye

      Padam
    2. hanya katak bawah tempurong saja yang menganggap kerugian bilion2 ringgit 1mdb tu sebagai fitnah!

      Padam
    3. Kerugian bilion tu mungkin betul. Mismanagement. Tp bila kata Najib sapu duit rakyat dlm projek tu la yg Fitnah. Ada faham macaiii

      Padam
  9. Gerakan pasma yg didalangi oleh puak liberal evangelist Anwarinas ini boleh dibaca seperti berikut:

    1.hapuskan ulama dalam PAS
    2.amat penting gerakan ini memerlukan sumber kewangan dari anwar ibrahim PKR (negara barat , yahudi dan singapura) manakala dalam negeri iaitu kaum cina DAP.
    3.PAS akan diserap golongan pasma dan pasma itu sendiri akan dibubarkan
    4.umno akan dipersalahkan melalui golongan liberal yg terdapat dalam dan luar umno.

    Jadi bagaimanakah untuk menewaskan anwar ibrahim pkr pasma dan dap ini?Ya melalui perpaduan umno pas perkasa isma jati dan lain2 pertubuhan bumiputra BERSATULAH MELAYU! demi agama mu !Berbincanglah di antara kamu gerak kan lah muzakarah kita perlukan pemimpin yg jujur dan ikhlas!

    Hapuskan golongan liberal yg diketuai oleh Anwar Sodomis. ...takbir!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kelakar betol la bila babi tunggal dah mula bagi pandangan pasal politik kat malaysia.....

      Padam
    2. Bersatu Melayu apa yg cow cakap ni haa? Melayu yg bangang saja yg menjerit suruh Melayu bersatu. Itu lah contoh bagi manusia yg bernama Abu Lahab yg Allah tutupkan hijabnya dari melihat kebenaran. Banyakan usaha untuk mendekatkan diri kpd Allah Azawajal. Jangan marah haa!

      Padam
  10. Boleh ke orang sebelah nak duduk dgn PAS bincang pasal ISLAM demi agama? Bukan ke ISLAM ni tanggungjawab semua yang mengaku diri ISLAM? Nak menegakkan ISLAM perlu pertolongan PAS ke? UMNO buat apa?

    BalasPadam
  11. din…bagitau lar ckit..Pas kene hentam dgn Dap anwar buat hape…tak ke lahanat org yg pas bantu dh jd hantu..

    BalasPadam
  12. Ehhhh...Umno hentam PAS tak citer ke? siap ade yg mati lagi kat memali tu. DAP ke yg bunuh mereka? kahkahkahhh....bodo piang macai umno

    BalasPadam
  13. Saham felda x pernah naik..bawqh tahap kos...rugi melampau..

    BalasPadam
    Balasan
    1. biasalah.....
      niaga org melayu mana ada yg sentiasa naik...
      mula2 naik sekali...pah tu turun berkali2...
      aku rasa setahun dua lagi boleh cecah 20 sen...

      Padam
  14. ABU SAMPAII MATI ! KAH KAH KAH MESTI ANJING MACAI MARE ! ABU SAMPAI MATI JANGAN LUPA !

    BalasPadam
    Balasan
    1. ABU SAMPAI MATI JANGAN LUPA!
      JANGAN SAMPAI TUAN BESAR KITA LAPAR!

      Padam
    2. MINTAK2 JANGANLAH PERKATAAN ABU KO TU JADI PERKATAAN TERAKHIR KO SEBELUM KO MATI..... KESIAN DAN MALU BESAR KELUARGA KO NANTI.....

      Padam
    3. HANYA BABI YANG MENGATA LAWANNYA ANJING!

      Padam
    4. ABU - anak babi ultra

      Padam
    5. Kalau ABU anak babi ultra, UMNO anak binatang apa pula? Mungkin anak binatang yg tak ada bapak kot! Kah3.

      Padam
  15. Buaya kalau boleh becakap, dia akan kata, "aku tak makan bangkai"

    Anjing kalau boleh becakap, dia akan kata, "aku tak makan taik"

    apatah lagi manusia yang lidahnya bercabang tiga mengalahkan lidah biawak yang bercabang dua.

    ABU sampai mati untuk tuan dan puan besar kita...

    BalasPadam
  16. abu amuraria al-anjingi, sedara rapat abu al-husin al-khinziri

    BalasPadam
  17. Takpayah post pjg2...PKR dan FITNAH berpisah tiada.

    BalasPadam
  18. Tajam betul kata2 pemimpin Pakatan nih...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini