TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Khamis, 11 Disember 2014

TEGURAN CHEGU BARD JIKA KITA TIDAK SETUJU, PERLUKAH DESAK DIA KELUAR PARTI?

MENGAPA perlu desak Chegu Bard keluar parti hanya kerana dia membuat sidang media yang dia rasa parti perlu selesaikan?  Jika kita rasa apa yang beliau sebut itu tidak betul, apa salahnya kita perbetulkan?  Aku pun tidak semua setuju apa yang Chegu Bard sebut, tapi amat melampau cara nak tangani masalah kekeliruan ini dengan mendesak beliau keluar parti.

Kita mahu ahli parti kita vokal dan sensitif dengan kelemahan parti, cumanya perlu ada adab dan hikmah.  Mungkin silap Chegu Bard hanyalah dari segi pendekatannya.  Itu saja.  Takkan kerana itu dia didesak untuk keluar parti.  Apakah kita suka melihat parti ini memiliki ahli-ahli yang 'Wala" mebabi buta?  Kita juga tidak mahu ada pemimpin atau ahli yang mengkritik parti secara terbuka.  Sebab itu, aku juga pernah mengkritik Azmin Ali bila dia buat teguran dan kritik terbuka kepada Presiden Parti selepas PRU 13 yang lalu,  Tapi, aku tidaklah sampai desak Azmin keluar parti.

Kebijaksanaan itu penting.  Kita mahu cari dan dapatkan lebih ramai ahli bukan mengurangkan ahli hanya dengan isu remeh iaitu berbeza pandangan atau pendekatan.  Tegurlah Azmin, tegurlah Chegu Bard atau sesiapa saja asalkan tidak menggunakan cara mudah iaitu desak keluar parti.

15 ulasan:

  1. betoi tu hang kata wan aku pun setuju gak lebih kurang dalam pas gak la,wala' tak tentu pasai,dalm pas pun ada gak sampai suruh hanipa maidin dan khalid samd ada ulama pahang suruh 2 orang ni keluaq parti atau letak jawatan. rupanya sama ja.kalau cikgu bard nak masuk unmo lama dah tak payah la dia bertukus lumus era refomasi lagi untuk menubuh parti keadilan.Takkan pimpinan(AMK) pkr macam puak UG/GU dalam pas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rupa2nya macai pkr yang wala' tak tentu pasal tp fitnah kata pas. ........ dasar munafik!

      Padam
  2. yg suh chegu bard tu kuar berapa kali dah makan kasut FRU?. Berapa kali dah masuk lokap?. Berapa kali dah turun naik mahkamah?.

    BalasPadam
  3. ABU SAMPAI MATI ! KAH KAH KAH MESTI ANJING MACAI MARAH !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menyalak lg puppy ni. Ingat dh kene langgar dgn lori sampah. ..hehe

      Padam
  4. Tagline popular masakini:

    ~~PKR DAN FITNAH TERPISAH TIADA~~

    Viralkan......

    BalasPadam
  5. Din jgn tak tahu mmg budaya pkr . Buang najis air tak da, tgn pula berlumuran najis dikesat pd pakaian org lain demi nak bersihkan diri. PKR penuh fitnah, cantas mencantas, menkambing hitamkan sesorg dan penuh dgn lakonan. Depa tuduh pas yg buat semua ni tp cuba tengok depa yg sanggup buat finah krn nak singkirkan TSKI krn tak wala' presiden, mb baru pla pelakon hebat klon jokowi konon. Dia juga dikatakan UG dgn Madey dlm gelap. Pendek kata semua yg dituduh pada pas sebenarnya berlaku pd PKR tp macam biasalah macai2 PKR dok putar2 jadi terpalit pada Pas depa pulak terlepas.........mmg dasar Putar Alam ! Depa ni lagak wali songgel tup tap tup tap dok cari salah dlm Pas sedangkan kesalahan sendiri depa pejamkan. Depa ni mmg hebat berhujjah guna fitnah. Kalau hang tak buka mata lg aku tak tahu lah.........tunggu hang 'tutup mata' baru hang nak sedar..........kalu gitu semuanya dah terlambat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PKR dan FITNAH berpisah tiada

      Padam
  6. TAPI ALJUBS DAH TENTU BERPISAH

    NGANGA LA PUAK2 MACAI NI

    BalasPadam
  7. Kawan-kawan, ubat-ubatan dan doktor akan naik sehingga 10-40% nanti. Macamana ni? Kena cari ubat dari pemgamal perubatan kampung la kita nampaknya.

    BalasPadam
  8. tak payah pakai ubat ehhhh pakat2 gi jumpa wali songgel macai .......dengar cerita depa hebat dpd ustaz2.........suruh depa baca2 ayat merapu sikit tiup kat air.....mana tahu mujarab

    BalasPadam
  9. ....


    Anak Muda Johor Terguris - Inilah UMNO... Jahat dan tiada hati perut langsung!!... Kesian Betul!!
    ( Lihat Bukti Di Youtube )

    https://www.youtube.com/watch?v=5WEaBZcx-WE

    https://www.youtube.com/watch?v=vw2B1XMax04

    https://www.youtube.com/watch?v=0tRzqwkqrC0

    https://www.youtube.com/watch?v=0NuxFlS80bg

    https://www.youtube.com/watch?v=SviwJnhNA-Q

    https://www.youtube.com/watch?v=RowxovebgI4


    Sabar ye Anak2 Muda Johor... Kalian perlu tabah..




    Sumber Berita

    >> Klik Di Sini <<






    (( Loceng Amaran!! ))- Selepas Penjarakan Anwar. UMNO Bersiap Sedia Untuk PENJARAKAN Azmin Dan Wan Azizah Pula!!!??

    Dakwaan BerNiat Jahat - Dakwa, Saman, Tangguh 90x. Peguam BODOH!!! ??

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<




    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Agenda Jahat UMNO - UMNO Mahu Musnahkan Perpaduan PR Utk Terus BKUASA!

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Generasi lama, generasi muda dan generasi baru perlu berhati2 dgn tektik UMNO sekarang yg menggunakan media mereka..

    Matlamat mereka hanya satu... Mahu kekal berkuasa...

    Oleh itu, mereka perlu memastikan Pakatan Rakyat berpecah agar rakyat sudah tidak percaya kpd Pakatan Rakyat lg.. ( Konon nya lah )

    Jadi di bawah adalah tektik mereka yg dianggap berkesan... ( Konon nya lah )

    1. UMNO akan cuba habis2an agar PAS keluar dr PR... Semua cerita mereka palsu belaka..

    2. UMNO akan menggunakan Anwar habis2an sbg liabiliti PKR... Sebenarnya mereka takut dgn kekuatan Anwar..

    3. UMNO yg sudah hilang pengundi Cina, akan melabel DAP mcm2... Jahat mereka tak sedar, nak kata DAP pulak jahat...


    Jadi, sy mohon sgt, jgn mudah percaya dan tertipu dgn permainan jahat mereka...

    Tolong ye :-)


    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<

    BalasPadam
  10. CEO dan Fitnah berpisah tiada. ...

    BalasPadam
  11. Cakap apa saja. Tak ada kena mengena ngan poket aku. Tapi harga barang naik, duit kena sapu oleh 1MDB, Anak belajar semua mahal. Rumah menteri harga juta juta. Itu aku marah.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini