KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 8 Januari 2015

ANWAR KE KELANTAN WALAUPUN DIKECAM DAN DI MAKI HAMUN

DALAM diam-diam Anwar berkunjung ke Pahang dua hari lepas selepas berkunjung ke Kelantan baru-baru ini bagi melawat mangsa-mangsa banjir.  Anwar bukan PM, Anwar juga bukan MB tetapi Anwar adalah Ketua Pembangkang Malaysia yang kehadirannya tentunya banyak memberi makna kepada mangsa-mangsa banjir.

Kecuh satu dunia kononnya Anwar sengaja tidak mahu turun menemui mangsa-mangsa banjir sebaliknya berseronok bercuti di luar negara.  Sedangkan semua tahu, semenjak bila tiap kali banjir di mana-mana negeri Anwar pasti turun?  Tidak pernah.  Kali ini mereka bertanya.  Peliknya, sewaktu Anwar tidak menjadi musuh mereka, tidak hairan pun jika Anwar tidak turun menemui mangsa-mangsa banjir kerana mereka faham peranan Anwar di dalam membantu mereka walaupun tidak turun ke bawah.  Apa yang penting waktu itu, apa peranan Anwar dan apa yang parti buat untuk membantu mereka.

Berbeza kali ini, sebelum banjir mereka kutuk dan hina Anwar dengan berbagai kata nista dan cemuhan.  Bukan saja musuh yang dikenali, bahkan penyokong sendiri pun tidak kurangnya menghina Anwar.  Bagi mereka Anwar tidak lagi berguna dan ada yang mahu Anwar masuk penjara selepas ini.  Betapa busuknya hati mereka apabila kehendak dan keinginan mereka gagal dicapai dan Anwar mereka anggap penghalang cita-cita mereka.  Maka, Anwar saban hari mereka hina.  PR akan tetap utuh tanpa Anwar, kata mereka.

Peliknya, berlaku bencana banjir besar di Pantai Timur terutamanya di lubuk puak-puak ini.  Siapa yang mereka sebut?  Anwar.  Di mana Anwar, jerit mereka.  Meskipun diuji dengan bencana besar yang boleh dikatakan hampir menenggelamkan negeri mereka, sedikitpun mereka tidak insaf.  Mereka masih mahu memperlekehkan Anwar.  Mereka bukan mahu sangat Anwar turun ke negeri mereka untuk memberi apa jua bantuan, tetapi mereka hanya bertanya di mana Anwar adalah kerana ingin memburukkan nama Anwar agar semua tahu Anwar insan yang tidak berguna.  Anwar tidak pedulikan rakyat.  Itu yang mereka mahu canangkan walaupun di dalam keadaan rumah mereka pun hampir tenggelam di dalam banjir.

Anwar akhirnya turun juga walaupun semua tahu di dalam keadaan Anwar bukan seperti zaman beliau menjadi TPM yang boleh meredah air, bukit bukau dan lumpur paya.  Anwar sekarang mahu menaiki dan menuruni tangga pun tidak segagah dulu.  Tapi Anwar turun juga kerana dia tahu tidak semua orang membencinya.  Dia tahu masih ramai yang mahu bersamanya dan ingin melihatnya.  Kelantan menjadi negeri pertama yang dikunjungi Anwar selepas beliau kembali dari luar negara.  Kelantan satu-satunya negeri paling teruk dilanda banjir. Alhamdulillah, Anwar disambut oleh Husam Musa dan beliau turut berkesempatan bertemu Tok guru Nik aziz, mantan MB Kelantan yang juga idolanya sejak muda.  Tanpa disambut oleh MB Kelantan atau Timbalan MB mahupun para Exco Kelantan, Anwar terus bertemu mangsa-mangsa banjir dan diberikan taklimat oleh Panglima Tentera 8 Briged.  

Sebelum Anwar tiba ke Kelantan, Anwar selaku Penasihat Ekonomi Selangor telah berbincang dengan MB Selangor. YAB Azmin Ali agar Kelantan dibantu dari segi kewangan.  Kerajaan Selangor telah meluluskan RM 1 Juta kepada Kelantan dan RM 100 Ribu kepada negeri-negeri lain yang dilanda musibah banjir kali ini.  Anwar juga telah mendesak agar Kerajaan Pusat segera memberikan bantuan kepada negeri-negeri terlibat.  Itu lah peranan Anwar biar apa pun mereka gelar Anwar.  Anwar bukan tidak biasa dihina malahan pernah dizalimi lebih hebat dari itu.  Dihina oleh musuh politik itu biasa.  Dihina oleh rakan politik juga menjadi pengalaman buat pejuang ini.  Sedikit pun imej Anwar tidak terjejas, sebaliknya kumpulan yang menghina beliau kini nampak semakin terhina dan terpinggir.

Aku tidak pernah bersedih bila Anwar dikecam dan dizalimi musuh politiknya sejak berpuluh tahun.  Malahan aku menjadi bertambah semangat dan geram untuk melawan rejim bangsat itu.  Namun, sedikit terguris dan sedih bila melihat Anwar dihina dan dikecam oleh rakan-rakan sendiri.  Mereka anggap Anwar sedikit pun tidak berjasa ke atas perjuangan mereka.  Maklumlah mereka golongan mulia dan terpilih untuk ke syurga, Anwar siapa?  Alhamdulillah, semangat aku tidak pernah luntur untuk bersama Anwar kerana aku tahu tidak majoriti di dalam puak itu yang benci kepada Anwar melainkan mereka yang masih ada perasaan kasih sayang dan cinta kepada Umno.

InsyaAllah, aku akan menulis pula tentang kunjungan Anwar ke Pahang dan apa hikmahnya selepas ini.

41 ulasan:

  1. Elok Pak Syeikh banyak jalan sekarang sebelum pindah mahligai sg buluh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Din......
      Memang x patut din. Klu hebat sgt main golf pun, tak kan sampai Hawaii & bangkok sekali dia sapu time banjir. Main kat kl aje tak bole ker?

      Padam
    2. Tak beriman orang ini mendoakan saudara sebangsa dan seagama masuk penjara.

      Padam
    3. Malam waktu msia yahudi kene bunuh kt peranchis..esok tu nuar dh kuar press statement kutuk....mangsa banjir dh berhari2...tet tet tet....baru nk kiar statememt. Tau knp...yahudi penting ma....kene jg hati mereka...klu x mampus. Sbb tu nuar kata israel ada hak mempertahankan diri mereka dr serangan org palestin.

      Padam
    4. Sebelum pak syeikh pindah ke mahligai sngai buluh elok benar kalau pak syeikh belasah mak kau atau bini kau dulu baru kau puas hati

      Padam
  2. Kalau dlm hati puak melayu yg dungu bodoh baghal yg suka diperbodohkan dgn puak umno maka mereka masih cintakan umno bahalol hidup mati umnolah tuhan mereka. Kah kah ptuih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa kurang bangang pecacai hina mcm 11.08? Penjilat Dap dan pemuja peliwat. Ko telan la kahak ko tu mcm ko jilat kapir2 lahanat tu boooo

      Padam
    2. Din....engko kalu jadi pm besok kalu nak bercuti luar negara dgn keluarga engkau, gunalah duit sendiri beli tiket kapalterbang mas. Jgn pakai jet kerajaan mcm jet tu Bapak ko punya din...

      Padam
    3. Kesiaaaannn mendayu2 admin bersajak memuja dan membela aljubbb.... selut apakah yang berada dlm otak, hijab apa yang menyelubungi hati.....
      Apa2pun pernah ke tengok video cinadoll? Bukan aljubb kan? Tengok sekali lagi dan amati jari jemari sipemantak tu dan bandingkan dgn jari pujaan hang tu... moga tersingkap hijab bingai kat dlm hati tu...

      Padam
  3. Apakan daya sdr Anwar hanya MP Permatang Pauh & Ketua Pembangkang dalam Dewan Rakyat. Bagaimana pula dia mampu menggerak arah pihak berkuasa untuk mendengar arahannya...?

    OK...OK... lepas ni beri peluang pada sdr Anwar untuk jadi PM. Try tengok apa perancangannya untuk membantu negara dalam memperbaiki SEMUA kelemahan yang telah SEMUA PM buat. Kalau sdr Anwar tak mampu, barulah kita boleh komen dan mengomen....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn beri peluang pd manusia hipokrit itu. Tikys perbaiki labu. Hasil nya lebih dasyat. Institusi agama, ketuanan melayu akan tergadai. Timbul masyarakat liberal, LGBT, rasuah, tikam menikam, kronisma, nepotisms, murtad dsb. Nauzubillah.

      Padam
    2. ELEHHHH...RANCANGAN BAIKI KELEMAHAN???
      PIDAHHHHH DOL...
      MASA NEGARA DISERANG PENYANGAK SOROS DULU HAMPIR NEGARA DIGADAI OLEH ALJUBS PADA IMF.
      MACAI MANA TAU...SRP MASA TU PUN TAK PASS.
      FITNAH MAKI HAMUN SAJA KORANG TAU.
      MUSIBAT BETUL KORANG NI.

      Padam
    3. Din....Bini ko nak shopping suruh la naik bas ker naik teksi ker. Ni naik jet pulak ni apa hal. Klu jet bapak ko tak apalah jugak. Ko suruh org lain jimat time duit tak berapa nak ada ni tapi ko guna duit sakan beli minyak jet. Klu duit bapak ko aku tak kisah din...

      Padam
  4. Sungguh buta hati rupanya ... tak insaf lagi dengan petunjuk Allah swt.

    Sesungguhnya kita hanya boleh berusaha tapi hanya Allah sajalah yang boleh beri hidayah...

    Semoga Allah memberi hidayah kepada mu...ameen

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aminn...
      Moga Allah lindungi kita dari dipimpin oleh melayu liberal yg pandai berpura pura.
      Juga dari fitnah dan tohmahan yg dilakukan semata mata untuk kuasa yg berkiblatkan paksi yahudi.

      Padam
    2. din.....Bini ko shopping sakan tu dia nak bagi kat mangsa banjir kat pantai timur ker din? Bini ko tu shopping ikan sardin ngan maggie mee ker din?

      Padam
    3. Hihihih. ..ni la dia wajah pecacai yg sebenar nya. Dah kantoi byk hal nk bikin satira pulak. Org tgh sibuk bantu mangsa banjir dia masih nk ikut bontot rosmah. Taktau la kita 9.21 ni nk bikin lawak ke atau sememangnya bodoh

      Padam
  5. PM Jibby lagi teruk kena kutuk tapi pergi jugak ke K'tan. Sama je mereka berdua.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seorg doktor di Hosp Kuala kerai kesal sbb kurang heli utk angkut pesakit.
      Patutnya masa bencana semua heli hanya utk kegunaan membantu pesakit dan mangsa banjir shj.

      Padam
  6. Macam mana tak maki hamun Pukimak Sial Nuar Babi Lahanat Ibrahim nieeh..

    Berapa kali kau dah kena LIWAT dgn Nuar berahim ..

    Seronok Jubor kau kemut keliling Kote Bengkok Nuar berahim noooo

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak baik maki carut booooo.aku tgk muka dia pun ntah mcm mana nmpk sgt hipokrit lidah cabang booo..

      Padam
    2. Jangan maki org woiii....kang muka bapakkkk ko makkk ko klu mati tukar jadi muka babi camne? Takpun kat padang mahsyar muka ko laki bini tukar jadi muka babi camne? Lain la klu ko memang spesis babi....

      Padam
  7. Daripada keterangan yang diberikan oleh Nurul Izzah dalam saman malu NFCorp dan Pengerusinya Dr. Mohamad Salleh Ismail ke atas Naib Presiden itu dan PKR di mahkamah semalam, Nurul Izzah terang-terang menyalahkan Rafizi Ramli dan membiarkan Rafizi Ramli menanggung seorang tuduhan fitnah ke atasnya.

    Rafizi Ramli juga telah disaman oleh NFCorp dan Mohamad Salleh secara peribadi.

    Nurul Izzah enggan mengakui fitnah yang dilemparkannya dalam satu sidang media yang turut dirakamkan dan dicatatkan sebelum disiarkan oleh media. Sebaliknya menyalahkan Rafizi Ramli sepenuhnya.Menurutnya dia sekadar mengulangi apa yang diperkatakan oleh Rafizi dan menggunakan dokumen yang dibekalkan oleh Rafizi untuk dibacakan. Ketika ditanya mengapa dia tidak meminta penjelasan daripada NFCorp dan Mohamad Salleh sendiri berhubung perkara berkenaan, Nurul Izzah sekadar menjawab, sukar untuk menghubungi mereka.

    Mujur jugalah dia tidak menyatakan yang Rafizi Ramli tak bagi dia call atau hubungi NFCorp atau Mohamad Salleh. Kalau tidak buta-buta sahaja Rafizi kena tanggung semua masalah itu seorang diri.

    Barangkali jugalah, itu juga menjadi salah satu daripada faktor Rafizi Ramli jatuh gila dan dijangkiti wabak bipolar disorder.

    Anehnya semasa pemilihan PKR lepas, Nurul Izzah merupakan anggota pasukan yang sama dengan Rafizi Ramli. Seorang lagi yang juga bakal disaman oleh NFCorp dan Mohamad Salleh adalah Saifuddin Nasution.

    Selain Rafizi Ramli dan Saifuddin, yang sedang kecut perut dan kembang kuncup menantikan dia pula disaman dan pendedahan status kewarganegaraannya nanti di mahkamah adalah Ketua Wanita PKR yang bermulut lebar dan pernah menjadi penjual buah di tepi jalan di Taman Ahmad Razali, Ampang iaitu Zuraidah Kamaruddin atau lebih popular dengan nama Mak Lampir.

    Rumusan? PKR dan FITNAH berpisah tiada.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang kes dah dalam mahkamah...tengok sapa nak kena...Kalau aku Le. ..aku tak minta hakim putuskan bayar wang...chukop Nurul Izzah jadi pembantu rumah aku dan tugas dia termasuk pichit2 dan urut badan aku...he he he ..lagi mau apa Dong..

      Padam
    2. Hahaha. ..papa jahat

      Padam
    3. Korang bercerita mcm Mahkamah dah jatuh hukum lak ... KUANG3

      Padam
    4. Din......Duit 250 juta tu bila nak pulang balik din? Ko ingat tu duit bapak ko ker din? Tu la din, bila org bg peluang bela kambing, ko bela la betul2.....ni ko bela rumah pangsa pulak....apa la ko ni din...

      Padam
    5. 12.19.....aku nak sewa bini ko 3 malam picit2 belakang aku

      Padam
    6. Apa bende la macai alJubs ni mengarut sakan dari atas smpai bwh.

      Padam
  8. Anwar dah takda harapan jadi pm malaysia, kami melayu pp dan peranakan india muslim (orang muslim bersaudara) akan mengundi bn pada pru 14. Orang kedah mai la peneng mengundi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang mamak memang patut undi umno. Aku geng2 melayu akan undi PR.

      Padam
    2. PuKIMMAK

      Padam
  9. Kalau mcm ni lu bikin la kelab anti Anuar ibrahim.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak nak la. Aku nak buat kelab golf luar negara. Aku nak jemput org Hawaii ngan bangkok jadi ahli.

      Padam
    2. Buat kelab shopping luar negaralah.
      Boleh beli beg tangan ker, cencen ker...
      Boleh gi Dubai gi London gi bangkok
      Boleh gi naik kapalterbang free gituuu....

      Padam
  10. HAHAHA...HIHIHIHH....BACA POSTING PECACAI FUCKERTAN DIATAS. ..SEMUA DAH MENGARUT MEREPEK. ...DARI KAKI FITNAH DAH JADI OTAK MERENG MCM RAFIZI

    KAHKAHKAH

    BalasPadam
  11. Itulah kita, berani bersuara tanpa wajah dan tanpa dikenali. Dayus no.1, semua sembang bual media kopi aje. Tak ke mana dan tak jadi kudis pun. Buat saudara bloger, teruskan kerja mulia saudara. Parti bangsat harus dikuburkan, tak hari ini, esok, tak esok, lusa. Insya Allah akan sampai harinya Parti bangsat dikuburkan. Lawan tetap lawan, mengalah jangan sesekali.

    BalasPadam
  12. Aku perhatikan kebanyakan para pengomen merupakan mereka yang "TAK BERIMAN" dan "TERENCAT AKAL". Mungkin aku salah kerana menyangkakan mereka semua nya beragama "ISLAM" tapi .......

    Ingat lah bahawa kesemua tingkah laku dalam apa jua bentuk nya akan di soal oleh RABULJALIL di hari pembalasan nanti.

    Elok lah di hentikan perbuatan menghina sesama kita. ALLAH bersifat AL-RAHMAN dan AL-RAHIM, pohon lah keampunan dari NYA. Jangan lah kita di sama kan diri kita dengan yang telah ALLAH firman di dalam surah HUD ayat 113.

    BalasPadam
  13. Blog nI dah jadi medan mencarut, mencaci, maki-hamun dan yang menyedihkan ianya mencipta dosa yang disedari dan sengaja tidak mempedulikannya. Na'uzubillah.

    BalasPadam
  14. Eloklah komen2 ni ditapis....dah jadi komen sampah..memalukan, menjijikan, meloyakan, dasar Melayu pencacai takde prinsip hidup....sumpah seranak jadi makanan....mudah2an anda semua dimakan dengan sumpah sendiri...pasti anda dibayar tunai.....

    BalasPadam
  15. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini