KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 21 Mei 2015

ISU UG MULA BERKUMANDANG - SIAPA BERBOHONG?

TUAN Guru Hj Hadi menyatakan cadangan UG (Kerajaan Perpaduan) dulu telah dipersetujui oleh DS Anwar selaku Ketua Pembangkang dan juga Almarhum Tok Guru Nik Aziz selaku Mursyidul Am PAS waktu itu.

Tidak sampai 48 jam, kenyataan Hj Hadi itu telah dinafikan oleh Setiausaha Agong yg juga Naib Presiden KEADILAN, Rafizi Ramli kemudiannya ditegaskan semula oleh Presiden KEADILAN, DS Dr Wan Azizah.  Anwar tidak dapat menjawab waktu ini kerana beliau berada di penjara.  Almarhum Tok Guru Nik Aziz juga begitu kerana Almarhum telah tiada lagi bersama kita.

Namun, semua tahu yang ditentang keras sewaktu hayat Almarhum masih ada ialah UG.  Kita boleh dapatkan banyak kenyataan dari Almarhum berkaitan UG ini di dalam klip video di Youtube.  Begitu juga, kita semua tahu yang ingin dicadangkan oleh Anwar bukan UG tetapi Konsensus Nasional (KN) yang samasekali jauh berbeza dengan UG.  

Ertinya, belum dipastikan adakah Hj Hadi tersilap di dalam kenyataannya kerana Anwar tidak boleh menjawab, mustahil Almarhum juga boleh mengesahkannya.  Namun kita boleh merujuk kepada kenyataan kedua-dua tokoh ini iaitu Anwar dan Almarhum Tok Guru melalui klip-klip video yang mudah kita perolehi melalui Youtube.
 
Apapun, sewajarnya isu UG ini tidak bijak sekali ditimbulkan kembali.  Melalui Muktamar PAS terdahulu juga sering Presiden PAS sebut isu UG tidak lagi berbangkit.  Kita faham Hj Hadi ditanya tentang isu UG ini di dalam wawancara tersebut, tetapi sebijaknya Hj Hadi patut komen rengkas dengan menyebut bahawa PAS telah menutup isu UG ini, tanpa beliau ulas panjang lebar dan kenyataannya itu pula kini menjadi kontroversi.
 
 


28 ulasan:

  1. Sedara,
    Untuk apa TGHA bercakap bohong? Yang disebut oleh TGHA adalah DSAI bukan Azizah atau Rafizi, eloknya biar DSAI sendiri yang menafikannya. Aku lebih percaya kepada TGHA, bahkan labih 87.5% akar umbi PAS masih menaruh kepercayaan kepada TGHA.

    Perkara yang tak betul untuk apa pulak bercakap, Tuan Guru agama tu bukan Guru Silat.

    Bagi aku Konsesus National atau Unity Goverment tiada bezanya, yang pasti kedua-duanya adalah kerjasama dengan UMNO.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita pun tak tahu untuk apa TGHH cakap bohong,mungkin dah tabiat dia suka cakap perktaan yang orang lain kurang enak mendenagrnya ,melainkan jenis kau,perkata barua,tolol.jual pil kuda dan macam2,bukan apa dia seronok je sebuat benda tu sebab dah daia memang suka cakap begitu ,jenis orang gannu.mu fahang dok.kalau dia guru agama dai tak cakap mavcam tu bodor.cu gak belajar dari TGNA ,cantk je budi bahasa nya sampai orang agana kain hormatkan dia,bodor

      Padam
    2. Kahkahkah....maroh sungguh mung ke Hj Hadi, sebab apa mung nok maroh sgt ke Hj Hadi? Dia tutup periuk nasi mung ke? Dia ganggu keluarga mung ke? Basa jenis boddo dok dapat diajor kata UAI.

      Mung pernoh dengor UAI ceramoh agama? Bahasa Ganu, mung paham x? Kadang2 kena keras jugak biar dapat kesan.

      Mung reti x mende maksud barua? Mung tanya Azmin Ali tu dia tahu menatang mende barua nih. Kalu kata ke UMNO atau selain PR mung enak pulok dengor? Mmg patut pung Azmin kata gitu. Mung paham x agi?

      Pasal pil kuda nih kalu mung x tahu citer mung diam la. Mahkamoh buat keputusang dah kang, mung ulang lagi psl pil kuda, mmg boddo la mung.

      PKR nok ambik calon mana ada screening pakat muat gitu je, bidang terjung, posmen pung boleh jadi calon, pah tu senang2 kena beli, mapuh 2 ekor adun PR campur DAP sekor, dok boddo tu orang panggil.....kahkahkah

      Padam
    3. Anon 6.58 , lepas ni kalau pencuri curi rumah kau jgn panggil pencuri !..............guna bahasa yg lebih enak , begitu juga kalau ada peragut yg meragut atau ada org jahat yg ingin bunuh kau , jgn teriak minta tolong........... peragut ! penjenayah ! guna istilah yg enak didengar ........kita tengok apa terjadi kat kau ! mmg totally tolol jadinya !

      Padam
    4. Tapi hj hadi memang hebat sebab itu PAS TGANU pun hebat ko guano gu?hebat dia lagi kalau nak banding dgn ust fadhil noor atau tokguŕuku Nik Aziz...pencen lah wi ko orang lain pulak.

      Padam
    5. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. MOHON PERWAKILAN KE MUKTAMAR PAS UNTUK MEMILIH PRESIDEN YANG WARAS FIKIRANNYA. JIKA SILAP BINASA. KESANNYA BUKAN KEPADA PAS SAHAJA TETAPI KEPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anom 4:36,
      Kamu tak faham apa sebenarnya tugas perwakilan. Mereka hanya wakil yang jujur yang membawa amanah suara akar umbi ke muktamar, dah nama pun perwakilan.

      Kalau sedara nak berkempen jangan kempen kepada perwakilan, sedara kena la berkempen keseluruh akar umbi. Mereka hanya wakil.

      Padam
    2. sapa kata bawa amanah akar umbi?..perwakilan ikut suka hati dia kemudian kata akar umbi..

      Padam
  3. Yg telah tertelan pil wala' dah tak boleh ubah dah.

    BalasPadam
  4. Betul kalau tertelan pil wala dpd tuan guru LKS dan LGE mmg berbahaya krn dikhuatiri dicemari khinzir ......... tu yg jadi tolak hudud , barua dan tolol. Utk admin ........... kalau tghh cakap pasal ug kau bising tapi puak2 macai dok ulang2 cerita ug ......kau buat diam je . Mmg puak2 macai kapla banananaa !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tok guru taik apa kecek sikit menipu.

      Padam
    2. Wan amero = wan berok mat yeh. Sek barrat serong

      Padam
  5. Lim kit siang malam juga mencadangkan ug baru baru ini untuk menentang hudud.

    BalasPadam
  6. Memang Hadi Awang kaki temberang, cakap-cakap pusing-pusing berbelit-belit. Lancarnya dia menggoreng jawaban dan bait-bait ayat dengan mempergunakan al quran dan hadis lebih-lebih lagi kalau yang bertanya tidak denga soalan yang mantap dan teratur. Alahai ula mak......awas

    BalasPadam
  7. Ulama pil kuda bukan saja2 jilat najib,untung2 menantu dia najib lantik sebagai menteri kewangan..

    BalasPadam
  8. Macai-macai kat sini sebenar nya telah hanyut dibelai oleh pengganas kufar, tiada lagi kepercayaan mereka kepada ulamak pewaris nabi, mereka lebih percaya kepada pengganas kufar. Untuk apa sebenarnya mereka menentang Islam?

    BalasPadam
  9. Sudah la pudin,
    Cuba ko tanya anwar, apa perjanjian dia dah sign sblm pru13 sambil disaksikan jusuf kala? Tanya jugak saifudin nasution, apa dia bincang dgn zahid di london sambil nak ajak tghh join? Nasib baik tghh tak join.....

    BalasPadam
  10. Anwar mahu Unity Government -Wong Chen. Cari dlm youtube tajuk tu, gerenti jumpa. Dengar puas2....Tapi biasa la, geng2 kaki fitnah ni mana boleh terima kenyataan. Ingatlah sikit pasal kematian, jgn nak politik 24 jam!

    BalasPadam
  11. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  12. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  13. Saya tabek tn admin dgn ulasan yg bersahaja dan x lg provokatif bila ulas bab UG.. wpun yb wong chen dah buktikn dsai mmg ada ke arah UG tu kami pihak pas x marah pun malah jauh sekali utk memaki hamun sptmana presiden kami kena.. yg penting jgn bergabung dgn umno.. biarlah tahap macai2 pkr nk maki pun.. biarkn.. biarkn mrk terus menelanjangkn kebodohan.. nama pun dah macai..

    BalasPadam
  14. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam
  15. ulamak pil kuda, ulamak tahi kuda

    BalasPadam
  16. Tuang guru HH sedang mengajar kita bahasa baru yang afdal digunakan di masa masa akan datang: pil kuda, barua, broker, tolol. Pastinya dengan menggunakan perkataan baru ini boleh mendatangkan kebaikan dan pahala yang turun temurun dan fadhilat setia UG.

    BalasPadam
  17. Agak² jika hj hadi berada masa awal islam.. segala hadish yg disanad kan oleh hadi ping ni boleh dipakai ke?? Taraf hadish palsu atau mauduk..??

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini