TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Selasa, 3 Januari 2017

PAS SELANGOR SILAP ORANG, AMANAH SAHUT CABARAN PAS

APABILA PJ Pas Selangor, YB Iskandar Samad memulakan 'ugutan' dan mencabar Amanah untuk bertanding menentang Pas di Selangor, maka amat wajar cabaran itu disahut oleh Amanah.  Walaupun Amanah parti baru berusia setahun lebih, namun Pas jangan lupa bahawa majoriti pendekar-pendekar dan hulubalang-hulubalang Pas dahulu kini berada di dalam Amanah.  Mereka pantang dicabar.

Timbalan Presiden Amanah, Sdr Salahudin Ayub telah pun menyahut cabaran Iskandar dan mahu kawasan Iskandar sendiri iaitu di Dun Chempaka dijadikan gelanggang pertembungan Amanah - Pas.  Menurutnya, jika berlaku pertandingan 3 penjuru, Dun Chempaka adalah kawasan 'ujikaji' yang paling sesuai berdasarkan cabaran Iskandar Samad.  Iskandar tidak akan berani membuat cabaran jika beliau merasa beliau lemah di kawasannya, namun Amanah bukannya parti yang boleh Pas permainkan.  Keberanian Amanah menyahut cabaran Iskandar itu wajar dipuji.  

Aku merasa bangga kerana di dalam PH kita memiliki parti seperti Amanah yang masih baru tetapi memiliki semangat yang tinggi.  Umno/Bn, selaku kerajaan pun Amanah lawan, siapalah Pas yang bukan kerajaan pun.  Kita tahu sejak awal penubuhan PH, semua parti di dalam PH bersetuju untuk mengajak Pas bersama, bahkan mana-mana parti sekali pun dengan harapan gabungan pembangkang yang kuat akan menjatuhkan rejim zalim Umno/Bn.  Malangnya, Pas anggap PH ingin melutut dan merayu kepada mereka dan Pas perasan parti mereka kuat sehingga PH mempelawa mereka bersama.

PH mempelawa Pas untuk bersama hanyalah kerana mahu melihat Umno/Bn tumbang, dan rakyat dapat faedahnya.  Tidak lebih dari itu.  Ini bukan soal Keadilan, Dap, Amanah atau Pas itu kuat, tapi hakikatnya pertandingan 3 penjuru itu selalunya menguntungkan Umno/Bn.  Bukan kerana Keadilan lemah atau Pas kuat.  Kita boleh lihat contoh di Dun Sg Acheh mahupun Damansara di dalam PRU13 yang lalu.  Berlaku 3 penjuru di Dun Sg Acheh, undi calon Keadilan, Chegu Bard lebih tinggi dari calon Pas, Us Yusni Piah.  Bahkan Us Yusni Piah hilang deposit.  Namun hasil dari kerja bodoh kita waktu itu, calon Umno/Bn menang.  Maka, itulah sebabnya PH mempelawa Pas untuk bersama.  

Timbalan Presiden Pas pula berkata, Pas mungkin akan menjadi berharga apabila mana-mana parti yang tidak cukup Kerusi membentuk kerajaan, mereka pasti akan mencari Pas.  Apakah ini caranya Pas bersungguh-sungguh untuk melawan rejim Umno/Bn?  Mengapa Pas dijual semurah itu?  Tidak kesihankah kepada penyokong-penyokong Pas di bawah yang sejak dulu berhabis tenaga dan wang ringgit untuk menentang rejim Umno/Bn yang zalim itu, tiba-tiba Pas mahu "dilacurkan" sedemikian rupa?   Amat malang buat Pas sekarang.

Aku harap PH tidak memanjangkan masa untuk mencari perdamaian dan persamaan dengan Pas.  Kita telah lepas dari tanggungjawab kita untuk mengajak Pas bersama.  Namun, sekiranya Pas merasa partinya kuat bersendirian, PH tidak perlu melambat-lambatkan perjalanan kita.  Jangan turunkan momentum sokongan rakyat kepada PH hanya kerana mahu melayani Pas bermain 'tarik tali". 

48 ulasan:

  1. Mana ada pimpinan pas pandang ke org2 bawah.. yg byk berkorban demi parti agama islam tu dulu..bila begini aku terbayang jln keluar berhampiran rumah aku masa pru yg lepas.. pakcik2 tua.. dgn berkopiah.. ambil buluh buat tiang bendera..kesihan aku tgknya.. pimpinan pas tak pandang semua itu..aku rasa pakcik2 tua tu mesti tak dpt maklumat skg pimpinan pas ada minum teh tarik kat kota london..pimpinan pas pakai kenderaan mewah.. mesti dia ingat pimpinan pas sama sahaja kehidupan dgn TGNA..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syukurlah ahli2 akar umbi pas telah membantu presiden dalam menyingkirkan g18 dari tampuk pimpinan pas supaya dpt mengelakkan pas dari diheret agar turut jadi khadam dap!

      Padam
    2. Itu aje lar dlm kepala nkau..presideng kau jd munafik..jd khadam syiah..nkau x bising..najib jual negara kat china pun nkau x bising..dasar otak kosong..

      Padam
    3. Hemmmm.....parti hampas

      Padam
  2. Orang dah lama cakap..
    Tapi kau orang tak mau caya..
    Lobai2 ni cakapnya macam ular
    Berbelit mcm kat kepala lobai2 tu..

    Kau orang ingat lagi tak apa yg lobai hadi dan macai2 bawahannya cakap
    "Mereka akan tanding semua kerusi...termasuk tempat yg Amanah dan Dap tanding"

    Nak tau ular tak ularnya lobai2 ni ...haaaa..itu lah dia.
    "Mereka boleh tanding tempat Amanah dan Dap...tapi dlm masa yg sama..bagi amaran pada Amanah dan Dap serta parti2 lain iaitu merwka tak boleh randin tempat mana Pas tanding"

    Ha...ha...ha...
    Ular weiii...ular
    Lobai ular

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju dgn saranan agar pas bertanding di tempat dap.. pan mana ada kerusi lagi selain darri yg dicuri..

      Padam
    2. Pan asal pas.
      Eloklah bertanding dikerusi pas.
      Bukan curi kerusi pas, cuma bertanding rempat asal.

      Lagi pun kerusi tu bukan bapak lebai dol punya.

      Padam
    3. KERUSI KALAH PUN KIRA TRADISI KE? LEBAI KELAKAR LA..HAHAHA...

      Padam
  3. Saya juga menyokong hasrat pan yg menyahut cabaran pas utk bertanding di kerusi cempaka.. saya cadangkan salahuddin al ayubi sendiri yg bertanding melawan ir islandar samad..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Batu api..

      Padam
    2. Wowww..ir untaa.
      Tegolek dog la walaunta klate

      Padam
    3. Tarak hal.
      Kku iskandar tak bagi pun, pan memang nak tanding tempat tu. Pucat walaunta tu kang... tido mlm ngigau2 laaa..

      Padam
  4. PASxkalau diibaratakan seorang muslimah.pakaianya berjubah,bertudung limgkup.sikapnya pemalu tetapi kerjanya malamnya menjual diri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi dah tak laku...
      Bau dah busok.
      Org tengok pom geli.
      Bg free pom org tolak.

      Padam
  5. Ir berada didalam terang tapi kelam nampaknya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah mula sasau.
      Tinggal kira hari bungkus kain baju.


      Lepas ni bole tangkap sotong. Balak dah tak bole tebang. Lesen kena tarik. Jadi ir sotong pun ok jugak..

      Padam
  6. Biasalah akhir zaman mrk yg nak perjuangkan Islam akan di fitnah. kalu dah rasa Pas dah tak kuat, buat apa lg ajak mrk utk bergabung dgn ph. ph kan kuat krn terdapat berbilang kaum. biarkan Pas dgn haluan dia sendiri. Lagipun apa ada pada Presiden Pas, rumah kayu ajer yg mahal harganya. berbeza dgn rumah lge yang x da kolam tp berharga 2.8juta sahaja. nak tggu jg bila pan nak buat ceramah besar2an bersendirian, mesti ramai yg datang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepala buto la. Bosss walaunta kat zimbabwe timur yg tgh nazak banjir tu, anak2 suma banglo sebijik sorang la... rakyat zimbabwe dok dlm khemah...

      Apa punya bosss

      Padam
    2. Pokcik jual budu kayuh basika. Lebai unta naik ranjer...

      Hahaha kepala buto punya lebai unta

      Padam
    3. Boss jual balak masyukkkkk...
      Rakyat dan unta2 dpt kopi susu free.



      Bodooo punya untaa. Ada ir pun nak minum kopi susu free..

      Padam
    4. Berjuang islam benda dol?
      Kalu berjuang islam tak kan le peluk cium ayotolollah syiahhh?

      Padam
    5. Adakah itu bermakna berjuang islam itu adalah dgn wefie peluk amoi?

      Padam
    6. Adakah peluk ayoyotolollah syiah lebih baik drp peluk amoi?

      Padam
  7. Parti walaunta berjuang utk islam ke?

    1. Berebut duit jual tanah
    2. Cilok duit cikgu agama
    3. Jual balak hutan simpan
    4. Skongkol penyamun
    5. Skongkol bos syiah
    6. Dedak - bila nak saman?
    7. Minum teh kat london
    8. Takfiri

    Pehhh..islam la sangattt



    Patut la salahudin pun cabutt...

    BalasPadam
    Balasan
    1. IR SOTONG KERING4 Januari 2017 10:01 PTG

      Walharamu, walhalalku....
      Halalan toyiban ku...

      Padam
    2. Fitnah memang makanan pan.. tak takut neraka langsung..

      Padam
    3. PIL KUDA BOLEH MAKAN KALAU UBAT DAH TAMAT TEMPOH - DIET AYATOLLAH SYIAH IRAN MARANG.. KAH KAH KAH

      Padam
    4. Fitnah??
      Tu la..baca harakah 24 jam.
      Busuk pemimpin sendiri pun tak tau!

      Ir untaa betol la

      Padam
    5. Bila la nak saman SR? Takkan la cuma nak gi minum teh kat london...

      Padam
  8. leps PRU14, pas tk ujud dh dalam exco Selangor... don't worry

    pas akan jaga restoran ikan bakar jamal jamban je

    BalasPadam
  9. tak silap orang....memang padan muka pan....dasar tak sedar diri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak sedar diri betol. Lebai pun berebut duit jual tanah

      Padam
    2. Tak sedar diri betul. Menang pun sbb org dap tolong pangkah.

      Padam
  10. pakatan harapan memang sah akan kalah kerana undi 3 penjuru yang tentu sekali akan berpihak kepada BN...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak apa. Yg penting pas akan pupus dan lebai2 takfiri bole tangkap sotong

      Padam
    2. Pas akan menang???

      Ba ha ha ha ha

      Padam
  11. selepas pru 14 maka tutup kedai lah pakatan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe takut pas yg masuk muzium.

      Padam
  12. Pan tentu sekali hilang deposit di semua tempat yang di tandingi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hilang diposit x pe. Janji pas hilang kat kelantan

      Padam
  13. leps PRU14, pan tk ujud di Selangor... don't worry

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lepas pru 14, jangan risau. Pas tak akan wujud di kelantan lagi. Pas boleh pindah gi tehran sana

      Padam
  14. Lps PRU 14 parti lobai akan terus jd pembangkang pulak sbb dah twrkeluar dr PH. Lg pun itu mmg niat parti lobai.

    Lebaih baik jd badan ngo dakwah lg baik lah lobai. Orang pun tak hina. Nama islam akan harum semula.

    Sbb politik parti lobai hanya guna agama utk pancing undi melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku rasa pembangkang pun tak bole jadi. Semua kalah dan gi tangkap sotong

      Padam
  15. PKR masih ujud lagi ke Din??...Pan macai dap...PKR pn dh jd macai dap jgak ni din....Adoiii lar Din..mana mau letak muka din..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas dah jadi macai amno. Skang jadi macai syiah plop

      Padam
  16. Dedak banyak. Bole buat modal bela sotong

    BalasPadam
  17. Awas … Budak Budak Di Larang Masuk!!
    >>> KLIK HERE !! <<<

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini