RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 25 Ogos 2019

ALHAMDULILLAH, AKHIRNYA PAS DOAKAN ANWAR JUGA DAN HADI KEKAL SEBAGAI 'BAKAL KING MAKER"

Saya ada membaca kenyataan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Dr Ridhuan yang akan terus mendoakan agar DSAI sebagai bakal PM. Doa ini adalah kerana prinsip tegas DSAI yang menghalang Dr Zakir dari terus memainkan isu politik dan perkauman di dalam ceramah-ceramahnya.

Siapa pernah dengar Dr Ridhuan ini mendoakan DSAI menjadi PM? Tidak, bukan? Begitu juga, Dr Ridhuan tidak pernah mendoakan Tun M menjadi PM, bahkan silap-silap mengutuk Tun M lagi banyak. Mungkin Dr Ridhuan setiap hari lepas solat mendoakan Hadi Awang jadi PM. Malangnya pada PRU13 dulu, Pas pernah mencadangkan Tengku Razaliegh dari Umno untuk menjadi PM sekiranya PR waktu itu menang PRU. Pelik, mengapa tidak cadangkan Hadi waktu itu? Bukankah Hadi pandai baca Al Fatihah dan boleh jadi Imam solat?

Allah Maha Kuasa. Allah saja yang boleh menaikkan seseorang dan Allah juga berkuasa menurunkan seseorang. Sebelum PRU14, Umno anyak mengadakan solat hajat agar MO1 Najib terus kekal sebagai PM di dalam kerajaan kleptokrasi masa itu. Pas pula mengumpulkan ribuan orang untuk solat hajat sambil menadah tin milo agar cita-cita Pas untuk menjadi 'King Maker' tercapai. Begitu juga, PH turut melakukan solat hajat dan berdoa agar rejim kleptokrasi itu akan tumbang dan PH akan mengambil alih Putrajaya.

Alhamdulillah, Allah makbulkan doa kita semua dan PH berjaya mengambil alih Putrajaya. Doa Umno untuk kekalkan Najib dan Rosmah di puncak singgahsana gagal. Doa Pas pun tidak termakbul, usahkan menjadi 'King Maker', Pas hilang banyak Kerusi Parlimen dan Dun di beberapa negeri kecuali di belah Pantai Timur. "King Maker" kini menjadi "Jason King" yang bersekongkol dengan mantan kleptokrasi.

Itulah bukti Allah berkuasa untuk menaikkan seseorang dan menjatuhkan seseorang. Pelik apa kalau Dr Ridhuan mendoakan DSAI sebagai bakal PM kerana beliau tahu Hadi tidak layak untuk digelar 'bakal' sekalipun. Apa pun, sebagai membalas budi baiknya, kita juga turut mendoakan agar Hadi awang terus kekal sebagai 'bakal King Maker".

4 ulasan:

  1. Jgn kata nak Jadi king maker, jadi Musang king pun tak layak, Bayangkan, dlm Dok berbuih mulut menafikan Sebelum pru yg akan gabung umno. Dgn selamba badak pok jib Kate dia bincang senyap2 utk Pecah undi pembangkang dulu... Ape punya jenis la manusia mcm ni, jenis munafik mengaku ulamak utk kepentingan peribadi saja... Yg tu tak patut la menghairankan sgt Pasal dia jenis biase jual maruah dan agama utk hidup mewah, Pakai kereta rumah mahal. Yg walaun sengkek pun takbir, dgn tak sedar diri terus menggagau poket utk dicampak kedlm tin Milo waktu disua. Bak kata P.Ramli. Yg Satu tu penipu, Yg Satu penyangak. Elok la penipu jual penyangak... Ni Jadi Kat Aku jumaat lepas, dlm bincang isu zakir naik dgn walaun. Dia cakap pangkah lebai kerana Takut nak jawab dgn tuhan Kat Sana nanti. Aku balik je masjid dgn bangla tempat keje Aku, sedap aje membongkang dlm Lori... Bertapa bijak nya pas jual agama Kat manusia mcm ni.... Bak kata ustaz depa la. Sua aje no ahli, masuk la syurga, Mungkin syarat nya ialah ringan tangan masa Tin Milo disua... Kesian alim ulamak sedunia kerana pas Cuma ade kat sini aje.

    BalasPadam
  2. kau cakap ni hanatttt...!!

    fakta ke laut...


    bukti tak ade...


    emo jer lebeyyyyy


    elok kau wat keje pomen jer la.. kurang dosa fitnah....

    BalasPadam
  3. Syed Saddiq Bodoh Sombong Zaid Kata?

    kikikiki.. kalau kau menteri Sokan buat kerja sokan sudah la... kikikiki..

    Elok rasa Atok tambah portpolio Menteri SerbaGuna la.... kasi suma isu dia sapu...


    bodoh bodohhh macai pun naik bodoh sama kiiikikikiki


    Datuk Zaid Ibrahim mengecam Menteri Belia dan Sukan yang melabel kumpulan yang membantah pembelajaran jawi sebagai “bodoh sombong”.

    Bekas menteri berkata individu yang bodoh sombong sebenarnya bukan mereka tetapi Syed Saddiq Syed Abdul Rahman sendiri.

    “Syed Saddiq tidak berada dalam (Kementerian) Pendidikan, tetapi dia jadi jawi ‘man’ (orang). Dia tidak berada dalam (Kementerian) Pengangkutan tapi jadi suara kepada GoJek,” tulis anggota DAP di Twitter.

    “Dia juga tidak berada dalam hal ehwal agama, namun jadi pembela Zakir Naik. Jika itu bukan bodoh sombong, saya tidak tahu apakah dia namanya.”

    Syed Saddiq hari ini melabel Pasukan Bertindak Seni Khat (Sekat) sebagai bodoh sombong ekoran ugutan kumpulan itu untuk tidak menghantar anak ke sekolah kerana membantah pembelajaran jawi.

    Sekat membuat desakan itu bagi memohon kerajaan mengadakan perbincangan terlebih dulu dengan mereka berkaitan pengenalan tulisan jawi di sekolah vernakular

    BalasPadam
  4. ESIAPOKER ♠ AGEN POKER DOMINO BANDARQ SAKONG TERPERCAYA DAN TERAMAN DI ASIA ♠

    Hanya Dengan 1 User ID Sudah Bisa Memainkan 8 Permainan Lho..

    Tersedia Permainan :
    ► POKER
    ► BANDAR POKER
    ► DOMINO99
    ► BANDARQ
    ► ADUQ
    ► CAPSA SUSUN
    ► SAKONG (NEW)
    ► BANDAR66 (HOT NEW'S)

    Minimal Deposit & Withdraw Hanya Rp.15.000,- Dan Juga Bekerja Sama Dengan 6 Bank Lokal Ternama !!!
    ♣ BCA
    ♣ MANDIRI
    ♣ BNI
    ♣ BRI
    ♣ CIMB
    ♣ DANAMON

    Dan Juga Menerima Deposit Via "OVO" Dan "GO-PAY"
    Serta Deposit Via Pulsa "Telkomsel" Dan "XL" (COMING SOON)

    Bonus Dan Pelayanan :
    ♦ Bonus TurnOver / Cashback 0.5% Setiap Hari Rabu dan Sabtu, Atau Bisa Juga Di Claim Setiap Hari nya !!!
    ♦ Bonus Referral 15% SEUMUR HIDUP !!!
    ♦ Jackpot Ratusan Juta Rupiah Setiap Harinya !!!
    ♦ Pelayanan CS Ramah 24jam
    ♦ Bank Online 24jam Setiap Hari !!!
    ♦ 100% NO BOT

    Untuk Info Lebih Lanjut Mengenai "ESIAPOKER" Bisa Langsung Menghubungi Kontak Dibawah Ini :
    ♥ Livechat : Klik Disini
    ♥ Whatsapp : +855•98•498•075
    ♥ Line : esiapoker.com

    Link Alternatif Resmi ESIAPOKER : esiapoker88.id | 178.79.177.190 (Tanpa Menggunakan www, Langsung Copy Lalu ENTER)

    Anda Menang, Kamipun Senang
    Salam Jackpot "ESIAPOKER" ♠♥♣♦

    BalasPadam