RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 28 Ogos 2019

OLEH KITA KATA PAS JADI BARUA MIC?


Andainya Dap yang berkata, " Dap kesal dengan sikap PH berkaitan isu Zakir Naik" dan PH pun berlembut dengan menyatakan" Zakir Naik mesti pisahkan kerja dakwahnya dan jangan sentuh isu2 politik" , gamaknya apa yang akan dituduh oleh umno dan lebai? Mesti mereka akan kata " Lihat, PH jadi barua Dap !!". Baru2 ini Anwar kata, Zakir Naik boleh kekal di negara ini tetapi tidak perlu masuk campur hal ehwal politik negara ini. Tidak sampai 24 jam, pak2 lebai bingkas bangun sengseng jubah mengamuk hinggakan seorang lebai dari dewan ulamaknya berkata, "Ana akan doakan agar Anwar kekal sebagai bakal PM sahaja". Kata ulamak Su' tersebut. Begitu marahnya dia pada Anwar. Ehehh...

Tapi, dalam kes ini, MIC baru terbersin sikit. Terus lebai "slow down". Mana jantan lebai? Telor kecut dalam jubah? Tidak jadi barua MIC kah? Jawapannya tentu tidak, malah akan ada dalil dan nas yang akan menyokong kata2 Hadi anak Awang itu.

Tau dah...ehehh

2 ulasan:

  1. Kumpulan liberal Sister in Islam kalah di mahkamah

    MAHKAMAH Tinggi semalam menolak permohonan semakan kehakiman oleh Sisters In Islam (SIS) untuk mencabar keputusan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS).

    SIS diwakili anak Perdana Menteri Malaysia ke 7 Tun Dr Mahathir dengan panggilan Marina Gereja. Malah tiada satu patah ayat yang keluar dari mulut PM ke 7 Malaysia berkenaan Sister In Islam. Bisu dan terus pekakkan telinga berkenaan SIS oleh PM ke 7 ini berkenaan keputusan mahkamah tinggi.

    Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), sebelum ini mengisytiharkan pertubuhan tersebut menyeleweng daripada ajaran Islam.

    Fatwa Selangor juga memuktamadkan mana-mana individu serta kumpulan yang kononnya ‘berpegang dengan fahaman liberalisme dan pluralisme agama’ adalah ‘sesat’

    Bagaimana pun Pengarah Eksekutif SIS, Rozana Isa berkata, pihaknya enggan berputus asa dan mahu membuat rayuan.

    “Kami akan berbincang dengan peguam sama ada akan membuat rayuan atau membawa kes ini ke mahkamah syariah,” katanya.

    Sisters in Islam, merupakan sebuah organisasi bukan kerajaan dianggotai sekumpulan wanita profesional, kononnya memperjuangkan hak-hak wanita dalam islam.

    SIS mentafsir semula Qur’an dan hadis mengikut konteks budaya baharu yang membawa kepada ideologi sesat kepada orang Islam. Mungkin Menteri Agama Mujahit akan masuk campur bersama kumpulan pluralis PKR menghadapi keputusan Mahkamah tinggi nanti... Kerajaan PH ini serba kemungkinan boleh u turn semula.

    Pertubuhan ini juga mengetepikan pandangan Ahli Sunnah Wal Jamaah, yang menjadi pegangan di negara ini

    BalasPadam
  2. Blogger ini perlu diajar kes putar belit SRC yamg sedang berjalan sekarang - Shafee Abdullah

    Peguambela bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah akan menghantar aduan kepada Peguam Negara, Tommy Thomas berhubung tindakan sebuah blog yang didakwanya telah menyebarkan fitnah termasuk berkaitan kes SRC International Sdn. Bhd. (SRC International).
    “Saya mahu lihat blog dan blogger ini dijatuhi hukuman paling tegas. Banyak fitnah dan cerita tidak betul telah ditaburkan oleh blogger ini untuk dijadikan tatapan pembaca, sesuatu yang tidak betul dengan gambaran buruk sekali.
    “Adalah sesuatu yang tidak patut, sebelum selesai kes ini, sebelum dijatuhi hukuman atau keputusan, blogger itu sudah menjatuhkan hukumannya sendiri di mata rakyat. Apa punya blog apabila menulis pelajar-pelajar jurusan undang-undang tahun pertama sendiri akan tahu Najib bersalah daripada awal lagi,” katanya.
    “Pada saya, hukuman itu pasti, saya akan pastikan dia dipenjara walau apa pun sebagai pengajaran kepada yang lain supaya jangan sekali melampau batas,” katanya

    BalasPadam