RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 23 Oktober 2019

ANUAR MUSA TIDAK PERLU BIMBANG KALAU ANWAR JADI PM

Anuar Musa kelihatan agak rimas apabila semakin hampir saat yang dijanjikan untuk Anwar menggantikan Tun M sebagai PM ke 8. Di dalam kenyataan terbarunya, beliau mahu Tun M terus memimpin sehingga habis penggal dan Anwar boleh terus menunggu, katanya.

Sebenarnya bukan Anuar Musa saja yang resah gelisah, ramai lagi pimpinan dan bekas pimpinan Umno dan bekas menteri dulu turut risau apabila Anwar mengambil alih jawatan utama itu dari Tun M pertengahan tahun depan. Mereka kenal Anwar dan tahu prinsip Anwar. Bila bertemu dengan Anwar, mereka boleh sembang, tepuk tampar, gurau senda sambil mengeteh, tapi kalau kamu ada kes, jangan harap Anwar akan bersimpati dengan kamu. Kalau kamu ada dosa peribadi Dengan Anwar, jangan risau, Anwar akan maafkan dan tidak berdendam. Tapi, kalau kamu pernah rembat hak orang atau wang rakyat, kamu patut bimbang.

Pada saya tidak pelik kalau orang macam Anuar Musa ini dan beberapa orang lagi pemimpin Umno yang begitu berharap agar Tun M khianati janji dan kepercayaan rakyat agar Anwar dapat dilengahkan dan kalau boleh digagalkan terus dari menduduki jawatan PM ke 8. Kita faham sangat perangai pemimpin Umno ini. Apa yang mereka suka, itulah sebenarnya keburukan kepada kita.

Bahkan, di dalam PH sendiri ada yang gusar dengan Anwar. Setiap kali Anwar bercakap, beliau begitu lantang berbicara soal rasuah dan penyelewengan. Orang seperti ini baik untuk negara tetapi bahaya buat perompak dan perasuah.

Skandal 1MDB telah mula sedikit demi sedikit mencari "mangsa". Terbaru, bekas timbalan presiden parti lebai pun terpalit dan akan diseret ke mahkamah. Tidak habis setakat itu, sabarlah tunggu giliran masing-masing.

Sekali lagi Sdr Rafizi buktikan, betul apa yang beliau dedahkan sebelum PRU14 yang lalu. Beliau buat akuan bersumpah dan menyebut nama bekas timbalan presiden parti lebai ini serta beberapa orang yang lain yang terlibat di dalam skandal 1MDB ini. Patutlah ramai pemimpin Umno amat anti dengan Rafizi kerana kecerdikan dan keberanian anak muda ini.

11 ulasan:

  1. Annuar sememangnya tidak harus bimbang kerana Anwar sememangnya tidak akan jadi PM kecuali ikut pintu belakang. Kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini potai pembenci tegar anwar dr blog tt ka? Dah melebarkan sayap nampaknya. Sabar bro. ALLAH swt yg menentukan. Bukan atok atau tt

      Padam
    2. Ni sudah berat. 6 org umno tunjuk sokongan pada tdm terus jadi PM sampai habis penggal. Ini pun kehendak dan ketentuan ALLAH swt jugak tau tak enon 310? Tau takpe...kih kih kih

      Padam
    3. Memang betul akulah yg ko maksudkan. Den memang suko potai. Ko enon 3:10 peduli apa? Sukahati aku la nak komen blog mana pun. Yang ko ikut jubo aku sebab apa? Taulah bos ko tu kaki liwat jangan lah ko ikut jubo aku pulak. Tak rela tau...
      Betul tu ko cakap Allah tentukan segalanya. Allah jugalah yang menentukan Atok jadi PM ke-4 dan sekarang ke-7. Allah juga yang telah menentukan anwar merengkok dalam penjara, bukan pasal curi potai, tapi sebab meliwat. Allah juga yang tentukan langkah kajang gagal. Allah juga yang telah menentukan anwar sampai sekarang kempunan nak jadi PM. Allah juga menentukan sampai sekarang anwar tak cukup sokongan. Allah juga telah menentukan makin lama makin ramai orang benci makhluk bernama anwar bin ibrahim.
      Apa jadi masa depan tiada siapa yang tahu, termasuklah ko wahai enon 3:10. Jadi teruskan bercakap depan cermin dan sedar diri. Allah yang menentukan segalanya. Ada faham?
      Lain kali guna la nama samaran ko sendiri senang orang nak identify. Asik nak enon je takde telor ke? Show some balls laa. Low class punye jantan...jilat jubo je kerja dia. Boleh jalan laa...

      Padam
  2. Kah kah . Woi din vangang . Ustaz nasa kes wandeibi ker . Mana 90 jota yg anliwat ngan sotong tu claim dulu . Cai2 mcm ko ni kalu tk fitnah tk kenyang . Noted

    BalasPadam
  3. Pakatan Azmin-Hisham-Mukhriz? The Paper Tiger..!? Good Bye Aljubori you don't have numbers..!!

    Antara kesilapan Anwar aljubori ialah apabila beliau mengatakan akan reshuffle kabinet apabila menjadi perdana menteri.

    Kenyataan begini membuatkan menteri yang tak perform sudah dapat merasakan bahawa mereka akan tercicir dari jawatan apabila anwar menjawat jawatan itu nanti.

    Maka jalan terbaik sekiranya masih ada maruah Tun harus kekal hingga akhir penggal

    Ada sedikit kepelikan berkenaan orang orang bersatu ini.

    Dengan umno Atok dorang gaduh, dengan pkr atok dorang gaduh, dengan dap atok dorang gaduh, dengan pas atok dorang lagi lah gaduh dan yang paling hebat ialah sesama sendiri pun dorang gaduh.....kikikiki.. bodoss..!!

    Satu kenyataan Ronnie Liu DAP Tun 'The Tiger Paper' yang TIDAK dilaporkan oleh mana-mana media ialah :

    "Sementara pemimpin-pemimpin lain di Harapan menyeru dasar tindakan affirmative berasaskan keperluan yang akan membantu semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum atau agama, Mahathir adalah untuk meneruskan dasar bumiputera. Ia sebaliknya dengan harapan Harapan." (Terjemahan)

    Maksudnya, Ronnie Liu DAP kata Pakatan Harapan perjuangkan kesamarataan dan tidak akan teruskan dasar bumiputera!

    Kenyataan ini sangat kontroversi, menghina perlembagaan dan mencerminkan DNA puak DAP selama ini!
    1. Mana DAP dan PH mahu buang Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan?

    2. Bukankah harapan Harapan ini turut menghina institusi Yang DiPertuan Agung yang bertanggungjawab menjaga kedudukan orang Melayu dan Bumiputera?

    Ronnie Liu DAP kata, there is an English saying, give a man an inch he will take a mile. Seriously.... siapakah yang dimaksudkan itu, diberi betis nak peha?

    Di manakah nilai dan maruah pemimpin-pemimpin Melayu/Bumiputera PH di mata DAP ..!? elekkk poodah citt..!!

    Menawarkan Mukhriz menjadi timbalan perdana menteri mungkin satu umpan untuk mendapatkan restu Perdana menteri untuk melepaskan jawatan kepada siapa..???

    Politik negara yang perlu pertimbangkan 'pintu belakang' juga dalam membahaskan isu kerajaan campuran yang mahu di wujudkan oleh kem Azmin-Hisham-Mukhriz.

    Gerakan pintu belakang dimulakan oleh Brother Anwar Bin Ibrahim dlm PRU tahun 2008, perkatan “ i have the numbers’ terpacul daripada mulut Anwar, sehinggakan mendiang Karpal Singh menuduh jika berlaku perubahan kerajaan, maka ianya merupakan malapetaka kepada demokrasi negara.

    HIPOKRIT SUNGGUH SI ALJUB KITA
    DOLU I HAVE NUMBERS HARAMJADAH
    KINI JANGAN DENGOR SYAITAN KATA
    Si HIPOKRIT HARAMJADAH CEMAS GELABAH

    Gegaran perkataan “i have the numbers” menyebabkan puluhan MP Bn masa itu terpaksa menghiburkan hati ke Taiwan, dalam usaha “regrouping” para MP Bn, untuk menghalang berlakunya perubahan kerajaan pada 16 September, 2008 menerusi GERAKAN 16 SEPTEMBER!!!.

    Janganlah membuang masa rakyat yang masih lagi menunggu dan mengharap agar kemelut politik dapat diselesaikan secepat mungkin.

    #formulaturunhargabarangBMFokey..!!

    BalasPadam
  4. Aku Dengar kedai Kek secret recipe Dah jual Kat Melayu. Sebab tu pas Beli utk parti Hari Jadi pemimpin ehem tu. Sekian terima kasih... Memang penyangak harta rakyat Oatut Takut kalau anwar Jadi pm... Kalau tak takkan la parti islam sanggup Suruh Tun Jadi manusia munafik dgn langgar Janji. Tapi, jgn risau. Kalau Allah Dah tetapkan, pas pun tak bleh buat ape. Aku tak tau la plak kalau ade deal dgn malaikat plak. Kalau tak, takkan la malaikat mengundi utk pas. Dan kita tgk, Antara manusia Yg tolak anwar Jadi pm, Sape yg paling Cepat ketuk pintu pejabat pm nanti. Wait and see. Tapi kalau Allah Dah tetapkan Yg anwar tak Jadi pm pun, Bukan Sebab doa pembenci anwar jugak. Rezeki anwar naik akan dtg sapa Tau. Tapi rakyat kebanyakkan Tetap nak anwar Jadi pm. Kecuali macai walaun je. Jadi terus la berdoa siang mlm agar hati busuk Korang Allah terima. Allah akan letak sesiapa saja Kat tempat selayaknya. Contoh terbaik, Kat mana parti islam lepas khianat rakyat Malaysia adr skang ni Dan Kat mana parti nyamuk Skang ni...

    BalasPadam
  5. Yang pasti Allah dah tetapkan Anwar jadi bakal PM ajer...




    kikikikikiikiki..

    #formulaturunhargabarangBMFokeyy..!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hebat. Ko lebih tahu apa yg Allah tetapkan. Bertaubatlah bro. Bahaya percakapan mcm tu

      Padam
  6. JON Doe yg cakap... kikikiki.. siap bawak panji lagi tuhhh...


    kikikiki...

    #formulaturunhargaBMFokeyyy..!!

    BalasPadam
  7. MANA PERGI ADUN EXCOO AWAK YB ATAU AKO YB
    PEMUDA BERSATU MELAKA DAH BAKAR BNDERA DAP
    WALAYEY INI KALI BETUL2 ATAU SAJA NAK GELI2
    APA2 PUN POPCORN TAMBAH TEPUK KASI PADU KALI INI


    KIKIKIKI...


    #FORMULATURUNHARGABARANGbmfOKEY..!!

    BalasPadam