RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 16 Februari 2020

MAJLIS PRESIDEN HARUS BERANI BUAT KETETAPAN PADA 21 FEBRUARI INI

Majlis Presiden PH menjadi tumpuan para penyokong dan pengundi PH sewaktu di dalam PRU14 yang lalu apabila Majlis Presiden akan mengadakan mesyuarat pertama mereka pada tahun 2020, iaitu pada 21 Feb ini.

Kita mahu lihat, adakah benar Majlis Presiden akan mematuhi janji peralihan kuasa PM akan berlaku di mana tempuh dua tahun untuk Tun M menjadi PM berakhir pada Mei 2020 ini. Semua tahu, Tun M adalah PM sementara dan itulah yang dijanjikan kepada kita semua.

Kita juga dengar dari mulut Tun M sendiri selepas beliau dilantik menjadi PM, beliau akan menjadi PM untuk tempuh dua tahun. Ikuti wawancara beliau dan kenyataan beliau yang awal, bukannya kenyataan beliau selepas itu yang semakin bercelaru.

Lojiknya, PM sementara tidak akan lebih lama dari PM sebenar yang mahu diangkat oleh PH. Seandainya Majlis Presiden membenarkan Tun M menjawat jawatan PM sehingga selepas Persidangan APEC iaitu pada November 2020, ini bermakna Tun M akan menjadi PM lebih lama dari Anwar sebelum parlimen dibubarkan. Selepas APEC, mungkin bulan Disember 2020 atau Januari 2021, atau bila2 masa selepas itu. Semuanya boleh dipusing oleh Tun M sepertimana beliau telah pusing kenyataan beliau awal dahulu iaitu dua tahun.

Bagi mengelakkan kontroversi berterusan dan negara kembali tenang tanpa isu ini terus dimainkan serta meyakinkan pelabur, Majlis Presiden yang kebanyakan pimpinannya sebelum PRU14 dahulu terkenal dengan keberanian serta komited dengan reformasi, harus berani mengambil ketetapan bahawa peralihan kuasa wajib dilakukan pada Mei 2020 . Jika ini boleh dilakukan, maka imej Majlis Presiden akan dipandang tinggi oleh rakyat dan tidak dilihat terlalu takut dengan PM atau dilihat terlalu sayang kepada kedudukan masing2 di dalam Kabinet.

Benar, Anwar berkata beliau cenderung untuk bersetuju dengan Tun M agar peralihan kuasa berlaku selepas APEC. Sebagai manusia yang ada kepentingan dan disebut untuk menjadi PM dan juga sebagai Presiden Parti Keadilan, kenyataan Anwar itu boleh dianggap kenyataan diplomasi yang tujuannya untuk meredakan suasana. Tetapi, beliau juga memberikan isyarat jelas iaitu terpulang kepada Majlis Presiden.

Maka, bola di kaki Majlis Presiden PH sekarang. Soal mengkotakan janji bukan ditentukan oleh Tun M atau Anwar, tetapi oleh Majlis Presiden PH. Kami tuntut janji itu.

6 ulasan:

  1. Mahdey pernah kata majlis presiden berhak pecat dia tapi kuasa muktamad adalah usul undi dewan rakyat.
    Jika ia berlaku maka salah seorg antara mahdey atau anwar akan berputih mata.
    Anwar cuak krn dlm pkr sendiri dikatakan berpecah dua. Dgn undi penuh dpd pas dan sebahagian besar umno dan parti2 sabah dan sarawak mahdey mungkin akan kekal sehingga pru15.
    Mahdey mungkin berkata walaupun majlis presiden memecat dia tapi undian dewan rakyat memihak kpdnya untuk terus mentadbir.
    Jika berlaku...kesian brader anwar... :)

    BalasPadam
  2. medey tak takot ngan majlis pesden pH tuuuhhh.. medey akan kata mcm tuuu sbb mudah ajer lidah nya mula nak bercabang balik...


    kikikikiki.. lidah bercabang nak tumbuh balik...


    kikikiki

    BalasPadam
  3. Apa ada majlis pres ni ,tk pernah dibuat org , 2 atau 3 org yg syor pulih Pm .ingat negara ni tkada raja ka . Podah...

    BalasPadam
  4. SELEPAS KOMITED SERAH KUASA KEPADA ANWAR, MAHATHIR SEPATUTNYA LARANG USAHA KUMPUL SD DAN TOLAK USUL PERCAYA PAS
    Shahbudin Husin15 February 2020

    (aku kopi pes setengah ajer dari blog bodin barua Brother Anwar Bin Ibrahim naik muntah klu kopipes smpi abiss... dan dalam kurungan aku jawab lahh.!!)

    Seiring pengakuan Tun Mahathir Mohamad kepada Anwar Ibrahim pertemuan mereka Khamis lalu beliau komited berpegang janji peralihan kuasa dan tidak terlibat sebarang komplot mengumpul Akuan Bersumpah atau SD mengekalkannya hingga habis penggal, sekiranya benar masih sayangkan PH, dua tindakan di bawah ini harus dilakukannya tanpa bertangguh lagi.

    (Walaweyy..!! bertapa terdesak, cemas, menggelabah tahap cipan macai Brother Anwar Bin Ibrahim kalau pun Majlis Presiden dah bagi kata putuihh Dewan Rakyat yang ondi percaya nnti..FAHAM..!!!)

    Pertama, kenyataan keras meminta diberhentikan serta-merta sebarang usaha mengumpul SD itu, tidak kira sama ada ia dilakukan oleh kelompok Bersatu, UMNO/PAS atau sebagainya.

    KENYATAAN KERAS DARI MACAI ALJUBORI
    ATOK HEPI2 MENARI DNG MARINA GEREJA
    TAK RASA TERTEKAN MAJLIS PRSIDEN NNTI
    JOM OTAI REFORMASI ACARA GULING KASI MULA

    (Brother Bapuk Tua ni mudah lupo betul lah..!! Tahun ini iaitu pada13 February 2020 Brother Anwar Bin Ibrahim ulas Cadangan PAS untuk membawa ‘usul undi percaya’ ke Dewan Rakyat agar Tun Dr Mahathir Mohamad kekal sebagai Perdana Menteri, satu perkara ‘canggung’ yang tidak pernah dibuat mana-mana parti kata Anwar Ibrahim.)

    Jangan mengeluarkan kenyataan PAS dan UMNO serpihan PKR supaya dengan tegas menolak campurtangan Pas/UMNO mahu menyokongnya usul undi percaya ke Parlimen

    Barua Zaid Ibrahim Pengerusi DAP Kelantan , PH perlu menyelesaikan isu peralihan kuasa dengan satu keputusan tegas dan jelas.
    Apa sahaja yang diputuskan oleh PH perlu dihormati dan tidak perlu dengar cadangan daripada parti lain. “Kena buat keputusan, jangan biarkan rakyat dalam keadaan haru-hara dan keliru. “Saya seru Jumaat nanti (21 Februari) empat parti (dalam PH) buat keputusan. Sama ada (keputusan) Mahathir terus berkhidmat sampai 2025 ke atau letak jawatan. Tak perlu lagi undi-undi itu,” katanya.

    (Dolu dolu pada '19 Nov 1997' Brother Anwar Bin Ibrahim bentang 'usul undi percaya' kepada Mahathir nak tunjuk dia sangat taat setia kepada Mahathir. Tapi malangnya tak lama selepas itu dia kena pecat kerana buat jahat kepada Azizan (Bukan Azizah..okey.!
    Dah Tua Tua Pun Bodoh...!!)

    KALAU JANJI ATOK DNG BAKAL PM KE 8 DI CAPATI
    OTAI REFORMIS SIAP SEDIA BUKA BAJU GULING2 NANTI
    20 TAUN OTAI SEDIA GULING2 DI JALAN LAGI SKLI
    BIAR TELOR DAH KECUT, DAH LABUH OTAI TETAP GULING GILA BABI..!!

    kikikikokiki..

    Kedua, juga mengeluarkan kenyataan tegas menolak campurtangan Pas mahu menyokongnya sehingga habis penggal melalui usul undi percaya di Parlimen.

    (Lepas ni banyak lah telor telor kecut dan telo labuh dan telo kendur dari otai reformasi [maklum lah dah 20 tahun berlalu mau tak labuh telo menunggu nok jadi PM..kikiki!!].

    Panglima2 guling guling atas jalan raya akan mula buat perangai lama dengan memaki hamun atok dan orang yang tak sehaluan dengan brother ini...jgn haraplah mei 2020 ni jadi nyata... kalau otai maki hamun atok jangan laahh sian atok kitee... nak sakarat ssgt tuuh kesian laa skett kat dia.!! Haahh jangan tak maki, maki truss..!! kami nak tumpang tepuk sambil makan pop corn ajerr kikikiki..!!)

    Tetapi, adalah Tun Mahathir melakukannya..!?

    aku jawab dng pantun lahh yerr..

    APAKAH TUN AKAN TUNAI JANJINYA..!?
    JANJI SI LIDAH BERCABANG FOSIL PURBA
    SAMPAI MATI LA KENA GAME KAT SI RENTA
    TAK APE ADA MASA BROTHER BALAS KAT ANAKCUCU PULA....

    Sabau jer laah Brother yerr tak dapat apak nya ko kerjakan anakcucu atok nanti yeerrr ..!! Atok dah nak sakarat ssgt tuuu.....kami tumpang tepok pun jadi laaahh kikikikiki..!!

    Dah tua tua pun bodoh...!!!

    FormulaBalasDendamAnakCucuAtok = Haa Tepok + Pop Corn

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahdey nak larang mrk kumpul sd sokong dia????
      Lawak permintaan geng nuar nie...

      Anwar kena ingat serpihan puak pgayR yg tolak dia dah lama mengatur gerakan. Dunia hujung jari senang2 dpt maklumat ttg situasi tersebut. Mahdey goyang kaki jer menunggu keputusan.
      Anwar????
      Bergantung sgt dgn janji mahdey dan mjls presiden...hihihuhu

      Mahdey 'larang' kumpul sd tapi bgamana dgn penjilat2nya???
      Tak kan tak ada strategi.....

      Pengakuan mahdey jelas, jika mjls presiden pakatan semburit tolak dia.. penentunya adalah undian atau sd yg dikatakan dah berjumlah lebih 130 yg akan menyokong mahdey di dwn rakyat MAKA berputih mata lah anwar....hihihi

      Dgr cerita otai2 reformasi pgayR nak buat demo jika mahdey ingkar janji....
      Hihihi....tak payahlah. Dgn sitiasi 50/50 jangan harap lah raykat yg dh kena kencing akan turut serta.
      Tak kan tak kenal kuasa yg ada pd mahdey serta sejarah sblm ini....hihihihuhuhu

      Padam
  5. Look at the way my partner Wesley Virgin's tale begins with this shocking and controversial VIDEO.

    As a matter of fact, Wesley was in the army-and shortly after leaving-he unveiled hidden, "MIND CONTROL" secrets that the CIA and others used to get whatever they want.

    These are the EXACT same secrets many celebrities (notably those who "became famous out of nothing") and elite business people used to become rich and successful.

    You've heard that you use only 10% of your brain.

    Mostly, that's because the majority of your brainpower is UNCONSCIOUS.

    Maybe that thought has even occurred IN YOUR very own mind... as it did in my good friend Wesley Virgin's mind about 7 years back, while driving an unlicensed, beat-up bucket of a vehicle with a suspended driver's license and with $3 on his banking card.

    "I'm very frustrated with living check to check! When will I get my big break?"

    You took part in those conversations, ain't it right?

    Your very own success story is going to be written. You just need to take a leap of faith in YOURSELF.

    CLICK HERE TO LEARN WESLEY'S SECRETS

    BalasPadam