TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Jumaat, 20 Ogos 2010

LIM GUAN ENG HINA ISLAM ?

Oleh: WFAUZDIN NS

BENARKAH nama Lim Guan Eng disebut di dalam Khutbah Jumaat di P.Pinang? Jika benar, siapakah yang bertanggungjawab mengarahkan Khatib berbuat demikian? Dan, adakah kesemua masjid di P.Pinang melakukan perkara yang sama? Ini persoalan yang masih belum terjawab.

Amat menghairankan, jika perbuatan seperti ini diarahkan oleh Kerajaan Negeri P.Pinang, mengapa tidak semua masjid melakukan perkara yang sama? Kita sangsi dengan berita yang dilaporkan seolah-olah menunjukkan Kerajaan Negeri P.Pinang tidak lagi sensitif dengan Islam. Tetapi kita jangan lupa, tidak mustahil satu perbuatan sabotaj mungkin dirancang untuk memburukkan Kerajaan PR di P.Pinang. Majlis Agama P.Pinang wajib menyiasat perkara ini.

Akhbar Kosmo yang melaporkan berita ini turut menyebut bahawa Zahid Hamidi kesal kerana KM P.Pinang Lim Guan Eng turut hadir sewaktu penyerahan wang zakat. Adakah KM P.Pinang tidak boleh hadir di dalam majlis yang baik seumpama itu? Adakah Lim Guan Eng telah melakukan satu perbuatan yang boleh membatalkan syarat sah pemberian zakat? Apakah Islam menjadi hina semata-mata Lim Guan Eng hadir di dalam majlis pemberian wang zakat? Dalam laporan tersebut, tidak disebut Lim Guan Eng melakukan penyerahan wang kutipan zakat itu tetapi disebut beliau hanya hadir sahaja.

Apa pun, kita semua perlu menunggu hasil siasatan ke atas segala dakwaan ini. Isu sepanduk yang mempamirkan Sultan Johor yang kununnya dilakukan oleh PKR Johor mengajar kita terhadap semua perancangan musuh-musuh yang semakin iri hati dan dengki dengan PR. Jika terbukti Khatib dengan sengaja melakukan perbuatan yang bercanggah dengan hukum Islam, maka tindakan tegas mestilah diambil./wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. kau ni bodoh ke bengap?
    suma menda nak tuduh Umno, PR tu maksum sgt ke?
    kain rentang da sah2 dibuat oleh PR sendiri, itupun nak salahkan UMNO gak?

    bangang!

    BalasPadam
  2. Dari tazkirah Ustaz Sobri Arshad beberapa bulan dahulu, saya tahu ada doa sedemikian, malah digalakkan untuk berdoa agar orang-orang bukan Islam dapat beriman dengan Islam.

    Kes Lim Guan Eng ini doa dipohon kepada Allah agar Lim Guan Eng diberikan hidayah untuk memimpin negeri Pulau Pinang dengan baik sebagaimana yang dibuat oleh Umar Abdul Aziz.

    Malah saya juga ada mendoakan kepada Allah agar Lim Guan Eng dan keluarganya diberikan pemahaman dengan Islam dan beriman dengannya, rugi rasanya jika dia sekadar menjadi Abu Talib.

    Malah saya amat berharap agar semua orang bukan Islam di Malaysia memahami Islam dan memeluk agama Islam semuanya dengan kehendak sendiri tanpa paksaan, dan semoga mereka lebih warak dan zuhud melebihi dari ahli-ahli UMNO yang ada kini.

    Saya ingin mendoakan untuk orang UMNO juga, tetapi saya selalu terkilan dengan pemimpin kamu yang kufur menyebabkan saya selalunya terlupa dengan puak ni, dan terkadang terdoa kemusnahan UMNO kerana tindak tanduk kamu menentang Islam secara terbuka mahupun tertutup. Namun saya selalu mendoakan ahli UMNO diberikan hidayah untuk meninggalkan UMNO, jika tidak menganggotai mana-mana parti lain setidak-tidaknya tidak menyokong kezaliman UMNO.

    BalasPadam
  3. as i know...

    mmg ada sebut dalam masjid nama LGE...

    bunyik lebih kurang camni...

    ya allah berikanlah hidayah kepada LGM KM Penang untuk masuk Islam...

    pada UMNGOK yang bangang itu salah... sebab takde cina lam Melayu... melayiu Umno!

    toksah layang bangang atas tu...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini