TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Khamis, 23 September 2010

NAIB PRESIDEN PKR - WAJARKAH YB NURUL IZZAH BERTANDING?

Oleh: WFAUZDIN NS

MEMERANJATKAN apabila anak sulung kepada DS Anwar selaku Ketua Umum PKR dan DS Wan Azizah selaku Presiden PKR, YB Nurul Izzah menimbangkan untuk bertanding jawatan Naib Presiden PKR. Tiada salahnya jika beliau bertanding bagi meraikan demokrasi di dalam parti mahu pun untuk menduga pengaruhnya di dalam parti. Namun begitu, belum tentu niat yang baik akan menghasilkan sesuatu yang baik kepada parti.

Saya tidak terkilan jika YB Nurul Izzah bertanding sebagai mewakili kaum Hawa di dalam teraju kepimpinan PKR, tetapi semua telah maklum bahawa seorang lagi calon berkaliber dan lebih berpengalaman iaitu YB Fuziah Salleh juga turut bertanding jawatan yang sama. Amat dibimbangi sekiranya berlaku perpecahan undi di kalangan kaum Hawa dan akhirnya semua terlepas. Meskipun saya yakin YB Nurul Izzah bertanding tidak akan menggunakan pengaruh ayahanda dan bondanya, tetapi di dalam politik persepsi orang ramai sukar untuk dielakkan. Sebelum ini pun pihak musuh menuduh bahawa PKR adalah sebuah parti yang dikuasai oleh `keluarga DS Anwar'. Bayangkan jika YB Nurul Izzah benar-benar bertanding dan memenangi jawatan tersebut.

Apabila difikirkan risiko yang bakal mendatang serta menjadi bahan kempen di pihak musuh, adalah lebih bijaksana jika YB Nurul Izzah tidak turut serta di dalam haraki kepimpinan atasan parti. Inilah peluang untuk kita buktikan bahawa PKR bukan parti `keluarga DS Anwar'. Tidak salah jika kesemua keluarga DS Anwar memimpin parti asalkan diberi kepercayaan oleh ahli-ahli parti, tetapi suasana sedemikian dilihat tidak bijak untuk jangkamasa panjang. Tidak dinafikan kebolehan yang dimiliki oleh YB Nurul Izzah tetapi mungkin belum tiba masanya untuk beliau diberi tanggungjawab sebesar itu.

Sehingga saat ini, sebelum YB Nurul Izzah menyuarakan hasrat untuk bertanding jawatan Naib Presiden PKR sudah tentu sebilangan besar ahli terutamanya dari kaum Hawa sudah `set' di otak mereka untuk memilih YB Fuziah Salleh sebagai wakil tunggal kaum Hawa di kerusi tersebut. Dan sekarang, mungkin sedikit berlaku dilema di kalangan mereka untuk memilih di antara dua tokoh wanita ini. Mungkinkah nanti kedua-dua calon wanita ini berjaya memenangi kerusi Naib Presiden PKR? Mungkin tidak, dan jika berlaku juga pada pendapat saya tidak begitu baik untuk parti.

Justeru itu, saya merasakan YB Nurul Izzah boleh berfikir semasak-masaknya sebelum memasuki gelanggang. Memperbanyakkan risiko, menimbulkan suasana serba salah serta menimbulkan banyak persepi bukanlah strategi yang baik untuk parti./wfauzdin.blogspot.com

12 ulasan:

  1. rasanya tak salah tetapi rasanya nurul izzah akan kalah

    BalasPadam
  2. elok juga, nanti lepas ni tukarkan nama parti P.K.R kepada parti A.B.A anak beranak anwar...

    BalasPadam
  3. bukan A.B.A tanpa nama ooooiiii..P.K.A parti keluarga anwar..itu lagi sesuai..

    BalasPadam
  4. adakah sbb nuzul izzah sokong zaid sbb azmin tak sokong nurul izzah bertanding naib presiden?.

    apa pun pada aku nurul patut menarik diri tapi dia ada hak pula

    BalasPadam
  5. All this time PKR accused UMNO of being a party anak beranak led by the holy trio of Pak Lah, Kalimullah and KJ
    Now, the roles are reversed
    Practice what u preach, PKR!!!!!!!

    BalasPadam
  6. tu la fuckatan bodoh, tuduh UMNO nepotisme, nah, kepala bapak nepotisme depan mata tak sedar..

    dari dulu org sibuk cakap pKR parti anak beranak ko tak pecaye..kena kencing la ko dgn parti kencing rakyat..hahaha

    BalasPadam
  7. Apa hak kita untuk tidak membenarkan nurul bertanding?..Ahli2 PKR harus le berfikiran terbuka...tidak ada istilah Parti Anak Beranak...kalau Nurul anda kira layak undi le kalau tidak bagi pada orang lain....bertanding secara profesional.... nyatakan visi anda...jangan mengumpat dan mengaibkan perbadi orang....jangan kita jadi seperti ahli UMNGOK...

    BalasPadam
  8. kepada semua tanpa nama yang betul betul NGOK dan balaci balaci upahan umno-bn.
    1.aku juga berpendapat nurul izzah belum masa untuk tanding NP.
    2.nak beza kroni pkr dgn umno-bn amat beda wahai semua NGOK bahlol hoi.
    pkr parti yang nothing,tapi umno-bn,depa lantik anak anak menantu pemimpin pasai nak tumpang kuasa.
    sekarang.,bukan setakat anak menantu,tapi ada yang bagi bini buat keputusan untuk negara.
    contohnya,bila hilang kuasa,anak menantu pun orang dah tak ambil pot.ketua pemuda,jawatan elek.
    3.anwar perlu timbalan yang tak akan koner atau buat kerenah pada pkr.andai kata presiden terjadi sesuatu,timbalan akan ambil alih.jika zaid jadi pemangku presiden,alamat kyoyublah pkr.bukankah Ketua Umum tak ada kuasa perlembagaan.zaid belum ada kuasa pun dah tunjuk perangai bawaan umno.

    BalasPadam
  9. PAS = nicky ajis dan almenantunye..fahmy..

    DAP = Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, bini dan menantunya

    Karpal Singh and GObind Singh..

    PKR = Nuar berahim, wan jijah (isteri), nurul izzah...azmin (shamsidar) and anak Shamsidar (baka Nuarjuburi)..

    apakah persamaan diatas?

    TIADA NEPOTISME..

    Thank YOU!

    bodoh punye fuckatan..

    BalasPadam
  10. tanpa nama terutama 09:08
    inilah spesis anak haram.nak berhujah tak tau.ashik ashik dengan jubok,pungkok.
    memang 09:08 kaki jubok dan pungkok.silap silap adik sendiri pun dia tibai

    BalasPadam
  11. perangai penyokong umngok mmg cmtu... hujah takder point, meludah terkena muka sendiri... kahkahkah

    BalasPadam
  12. hujah fuckatan yg tang mane plak?
    ...

    stupid minded fuckatan..

    baca komen2 korg balik then baru ko paham nape aku cakap korang2 ni ngan fuckatan bodoh mengalahkan cipan..

    kah kah kah

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini