TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Khamis, 23 September 2010

DATO ZAID, JANGAN BAWA BIADAP UMNO KE DALAM PARTI

Oleh: WFAUZDIN NS

MUNASABAHKAH seseorang ahli parti apatah lagi baru `dua hari' memasuki parti menggelar bosnya berjawatan Timbalan Presiden sebagai `nyanyuk'? Jika ada berlaku sekali pun, mungkin dari kalangan ahli yang tidak berpelajaran atau sememangnya berniat jahat untuk menghancurkan parti. Itulah yang dilakukan oleh calon Timbalan Presiden PKR iaitu Dato Zaid Ibrahim. Betul atau tidak, anda boleh baca kenyataan yang dikeluarkan di Malaysiakini semalam.

Adakah kerana Dr Syed Husin Ali menegur atau mengkritik beliau tanpa serangan peribadi yang kotor maka Dato Zaid perlu melawannya secara jijik dan kotor tanpa sedikit pun rasa hormat kepada Timbalan Presiden nya sendiri? Belum pun Dato Zaid dipilih sebagai orang nombor dua dalam parti, beliau telah menunjukkan ego, sombong dan berperangai biadab. Nampaknya Dato Zaid belum pulih sepenuhnya dari `najis' yang dibawa ketika beliau berada di dalam Umno. Saya percaya Dato Zaid di dalam keadaan tertekan sekarang kerana beliau ditinggal jauh oleh YB Azmin di dalam pencalonan merebut jawatan Timbalan Presiden PKR, tetapi mengapa beliau melepaskan geram penuh emosi tanpa menggunakan akalnya terhadap Dr Syed Husin?

Sebelum ini Dato Zaid menyebut juga bahawa Presiden PKR sekarang umpama `boneka' di dalam parti. Satu kenyataan memperlekehkan DS Wan Azizah. Beliau juga menyebut bahawa DS Anwar selaku Ketua Umum merupakan satu jawatan yang tiada di dalam Perlembagaan Parti maka hakikatnya DS Anwar adalah `ahli biasa' sahaja di dalam parti. Memang benar, Ketua Umum adalah jawatan yang tidak termaktub di dalam parti, tetapi melabelkan DS Anwar bagai `ahli biasa' adalah satu kenyataan yang bersifat ego dan tidak beradab. Melucukan pula, beliau berjanji akan mengembalikan `kuasa' Presiden Parti jika beliau memenangi jawatan Timbalan Presiden Parti nanti. Lojikkah seorang Timbalan akan memberi kuasa kepada Presiden?

Sebab itu sebelum ini saya menulis adalah lebih baik Dato Zaid bertanding merebut jawatan Presiden agar dapat merasakan benar atau tidak Presiden PKR itu hanyalah `boneka'. Jika sudah Presiden itu `boneka', apa lagi yang mahu diharapkan kepada Timbalan Presiden? Selama ini PKR mampu menguasai politik tanahair dengan dasar yang jauh lebih baik dari Umno dipimpin oleh `boneka'? Jika Presiden `Boneka' dan Ketua Umum pula `ahli biasa' sahaja, maka siapa yang selama ini berkuasa mengurus parti hingga ke tahap ini?

Saya amat setuju dengan nasihat dari YB Azmin agar Dato Zaid menarik balik kenyataannya itu. Jika terbukti beliau melakukan kerja biadab seperti itu, parti mestilah bertindak tegas untuk mengambil tindakan ke atas Dato Zaid kerana menghina Ketua Umum, Presiden dan Timbalan Presiden. Mungkin Dato Zaid sememangnya mahu parti mengambil tindakan ke atasnya untuk meraih simpati kununnya suara beliau disekat dan akhirnya beliau akan menjadikan alasan untuk melompat dari parti atau menanti untuk dipecat. Mungkin cara YB Zul Kulim cuba dilakukan oleh Dato Zaid.

Jika inilah sikap Dato Zaid, sememangnya beliau tidak layak menjadi ahli PKR jauh sekali untuk kita pilih sebagai Timbalan Presiden PKR. Bayangkan jika beliau berada di kerusi Nombor Dua, apakah yang akan dilakukan oleh Dato Zaid nanti. Sedangkan sekarang beliau belum memegang jawatan tinggi di dalam parti pun beliau sudah menunjukkan sikap kurang ajar dan biadapnya terhadap Ketua Umum dan Presiden Parti.

Saya mendoakan agar parti ini dijauhkan dari orang seperti ini yang sentiasa merasakan dirinya besar, ego dan sombong. Orang seperti ini jika ada di dalam parti pun `tidak menambah' dan jika keluar dari parti `tidak mengurangkan'. /wfauzdin.blogspot.com

5 ulasan:

  1. kalau dia darah umno.. mottonya anggok anggok ....geleng geleng...

    kalau dia darah pkr..mottonya LAWAN TETAP LAWAN....

    aku rasa dia darah pkr kot...kuat melawan...

    kita jangan risau...kita tengok apa kata 400 ribu ahli pkr dihari mengundi nanti....

    kalau dia menang ahli terimalah dia seadanya..

    kalau dia kalah dia terimalah jadi ahli seadanya.....
    kalau dia lompat...letakkan spring di bawahnya.....

    dlm politik..
    hari ini kawan, esok musuh..
    hari ini musuh , esok kawan....

    hantam saja la labu....


    kahkahkahkahkah.......

    BalasPadam
  2. pemilihan dlm parti ni macam hariraya melayu la...

    tak meriah lah ...

    kalau takda mercun...
    takda meriam buluh..
    takda pelita 'deepavali'..
    takda yg putus jari..
    takda kematian di jalanraya...

    lepas raya nanti pulih lah balik..

    dan sebagaiiinyaaaa.....

    kahkahkahkahkahkah....

    BalasPadam
  3. zaid -dua hari- ni la yg pkr dok sibuk2 nak ketengahkan jadi ahli parlimen PR hulu selangor aritu walaupun bukan anak jati tempatan..hahahahaa

    kenapa bodoh sgt puak2 fuckatan ni haa..otak mereng betull..

    nasib baik zaid tak menang hulu selangor, kalu tidak agaknye dia tanding jawatan presiden pkr kot?

    BalasPadam
  4. aikk. zaid berkempen utk bertanding balik2 UMNO gak yg kena?

    bukan ko ke yg cakap zaid da insaf tu sbb masuk PKR?

    ape bangang sgt ko ni?

    ko check balik si zaid ni kaki botol lg ke tak?

    dulu masa PRK Hulu Selangor, taik zaid pun ko kata wangi, now dia nak lawan boyfren anwar bukan main ko tentang?

    bodoh nye otak bebal fuckatan rakyat nih

    BalasPadam
  5. anon 2139 dan 2158 ni otak sentil...Itulah melayu UMNGOK...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini