TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Jumaat, 1 Oktober 2010

APABILA JAHIL, REZEKI ALLAH PUN DITOLAK

Kesihan mereka....
Oleh: Mandor

KESIHAN tengok orang-orang tua yang telah diperbodohkan oleh Umno di P.Pinang. Sudahlah mereka dulu azab di bawah Bn, bila tiba masanya mereka ingin merasai sedikit kesenangan dan nikmat di bawah kerajaan PR, mereka dihasut oleh `Syaitan' berwajah manusia. Begitulah nasib apabila kita tidak berilmu, sentiasa diperbodohkan oleh orang.

Bukan banyak pun, cuma dapat seratus ringgit sebagai sumbangan Kerajaan Negeri kepada mereka. Oleh kerana bodoh sombong, mereka pulangkan semula sumbangan itu. Paling menyedihkan, yang menghasut mereka untuk itu adalah sebangsa dengan mereka tetapi mereka itu jauh lebih kaya. Ada di antara mereka itu sudah kekenyangan memakan gaji dan elaun dari Kerajaan Negeri sebagai Adun, tidak pula mereka mengatakan gaji atau elaun mereka hasil dari judi. Mereka mentekedarah semuanya dan memberi makan minum anak bini mereka. Bukankah itu semua datangnya dari kewangan Negeri juga sama seperti seratus ringgit yang diterima oleh orang-orang tua tersebut?

Kerajaan Negeri telah mengesahkan duit itu datangnya dari sumber yang halal, tetapi mereka masih percaya kepada hasutan `Syaitan' bertopengkan manusia itu. Kadangkala ada orang yang sudah biasa makan hasil dari yang haram, mereka tidak lagi mahu menerima hasil dari yang halal. Mungkin memakan bangkai lebih sedap dari memakan binatang halal yang disembelih.

Jika mahu pulangkan juga duit itu, mengapa tidak pulangkan terus kepada Kerajaan Negeri yang memberi wang itu kepadanya? Mengapa mesti menemui bapak penipu itu? Rugikah Kerajaan P.Pinang jika mereka pulangkan semua wang sumbangan itu? Sudah tentu tidak, kerana masih ramai lagi yang suka memakan hasil yang halal walaupun sedikit. /mandor.blogspot.com

3 ulasan:

  1. kalaulah betul ikhlas kerana allah sewajibnya pulangkan saja pada kerajaan negeri p.pinang[wang itu dari kerajaan tersebut].pementasan ini adalah lawak paling bodoh dan memalukan warga tua yang tidak lain telah diperkudakan oleh bn/umno untok menyambong hayat mereka saja.bn/umno janganlah memperalatkan warga dhaif ini sehingga mereka dilihat sebagai warga yang dahlah miskin diperagakan lagi imej bodoh dan sombong kepada umum.inikah perjuangan bn/umno/apco,membogelkan warga miskin,tua sebagai bodoh,sombong dan tidak berilmu yang sewajrnya.kalaulah mereka faham dan diberi penerangan tentang pemberian bantuan kewangan yang nabi saw sendiri mempraktikan[sunnah]perbuatan bn/umno/apco akan hanya meludah kelangit sahaja.

    BalasPadam
  2. jangan-jangan rumah tsunami pun haram juga

    BalasPadam
  3. dulu haram

    now halal..

    dulu takde duit haram, bila sudah terlondeh..

    mmg ada sumber judi..

    kalu da kaki pembohong, cakap apa pun, org da taknak pecaya..

    wfauzdin: "makcik, pakcik, kalipah LGE kata duit tu duit halal la pakcik, penat diorg asingkan duit tu.."//

    makcik: kepla otak ko la wfauzdin..ko bodoh penipu sama je ngan babi tu..

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini