RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 6 Mac 2011

TV 3 SUKU UMPAMA BILIK GERAKAN UMNO/BN

Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA menonton TV 3 suku terutamanya di dalam laporan tentang PRK Dun Merlimau dan Kerdau, bahkan di dalam beberapa PRK sebelum ini pun kita akan tergambarkan bahawa seolah-olah TV 3 suku itu adalah Bilik Gerakan Umno/Bn. Itu hakikat yang saya tahu orang di dalam TV 3 suku pun tahu dan sedar.

Bukannya semua kakitangan TV 3 suku selesa dengan sikap pengurusan TV 3 suku yang menyalahgunakan hak penyiaran sedemikian, tetapi apakan daya. Sebab itu, bila Umno/Bn memenangi mana-mana PRK apatah lagi PRU, kita amat menyedari betapa besarnya sumbangan TV 3 suku kepada Umno/Bn. Setiap kali ada tuduhan terhadap parti PR, berita tersebut disensasikan tanpa diberi peluang untuk pimpinan PR menjawabnya terlebih dahulu.

Tiada siapa boleh mengubah sikap bangsat TV 3 suku ini melainkan rakyat. Bukan mudah untuk mengubah minda rakyat yang telah diracun oleh media haprak seperti ini. Tidak mustahil suatu hari nanti TV 3 suku akan menjadi seperti akhbar Utusan Meloya yang hidup segan mati tak mahu itu. /wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. sudah terang tanpa bersuloh bn/umno/apco menyalahgunakan premis dan jentera kerajaan[baca harta awam]bolehkah orang awam saman bn/umno/apco dimahkamah?.oooppppsss!!!!hakim pun mereka punya.kalau gitu boleh tak orang awam saman hakim yang sah kaki pembelit dan menipu dalam hukuman?.tapi orang awam kena buat laporan polis dulu,alahai!!polis pun dah jadi barua merekalah pulaaak!!!habih camno orang awam!!!!didopan laut berapi tengah panaih dibelakang ado anjing anjing serigala buaya kelaparan menunggu,apo yang ekau ado orang awam oii!!nasib baik ado poti undi,undilah dengan bijak.moga moga kito masih ada kebijaksanaan.itulah ghoto yang kito ado.jangan bagi bijak kito dipijak.

    BalasPadam
  2. Wan, SPR kata tepat mulai jam 12 mlm semalam, semua ceramah atau kempen perlu dihentikan serta-merta kerana tempohnya telah tamat, tapi berita dlm tv masih terus menerus berkempen untuk BN boleh pulak walaupun sudah melepasi jam 12 malam.

    SPR = Suka Perbodohkan Rakyat!

    BalasPadam
  3. kat blog pun juak2 PR tak bleh nak jawab dgn bukti..takyah la wei..

    BalasPadam