TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Selasa, 3 Mei 2011

OSAMA PENGGANAS? DI NEGARA KITA SIAPA PENGGANAS?

Oleh: WFAUZDIN NS

"AMAN dunia bila Osama telah mati", itulah kata Najib di dalam mengulas isu kematian Osama Ben Laden seperti yang dilaporkan. Najib berkata demikian berasaskan bahawa Osama adalah pengganas dunia seperti juga ada dakwaan mengatakan Najib juga pernah mengecop Ulamak Muktabar As Syeikh Yusoff Qardhawi sebagai tokoh yang menggalakkan kegaganasan.

Ertinya, jika As Syeikh Yusoff Qadhawi meninggal dunia nanti, tentulah Najib akan merasa gembira sepertimana gembiranya beliau mendengar kematian Osama Ben Laden. Memang benar, apabila seseorang itu terbukti memang pengganas kematiannya memang menggembirakan mereka yang impikan keamanan dan kesejahteraan. Adakah Osama Ben Laden sememangnya pengganas apabila bermusuh dengan Amarika dan sekutu Yahudi dan Israel itu?

Di negara kita, rakyat juga akan turut bergembira dan berharap agar pengganas yang ada di negara ini cepat mati atau lenyap dari bumi Malaysia tercinta ini. Siapakah mereka? Mereka adalah yang zalim, yang mengekalkan pemerintahan zalim seperti Akta ISA. Pengganas di negara kita sedang diburu oleh rakyat iaitu dalang di sebalik pembunuh kejam Altantuya. Kita tidak tahu siapa, tetapi yang pasti orang yang terlibat mengarahkan Altantuya dibunuh mesti masih hidup. Kita cuma tahu pembunuh Altantuya, tetapi kita tidak tahu mengapa Altantuya dibunuh dengan kejam iaitu menggunakan bom C4 dan siapa yang mengarahkan mereka untukl berlaku kejam ke atas Altantuya. Adakah pengganas ini terlepas jika telah bersumpah laknat?

Justeru itu, keganasan tidak kira siapa mereka dan ugama apa sekalipun wajib kita tentang. Jika Osama Ben Laden dikatakan pengganas, kita jangan lupa di negara kita mungkin ada yang lebih zalim dan kejam tetapi masih berpura-pura seperti `Malaikat'. Kita boleh tahu siapa pengganas ini, setelah kita ditakdirkan berkuasa di Putrajaya dan ketika itu baru rakyat tahu pengganas sebenar di negara ini./wfauzdin.blogspot.com

8 ulasan:

  1. Sedih melihat umat Islam sekarang ini keliru!!! Ulamak juga mencetuskan kekeliruan. Krisis nilai dinegara kita amat tinggi terutama anatara hak dan batil. perkara batil dan maksiat terlepas dan terbiar, suatu yang dibanggakan... MasyaAllah. Agaknya minda unat Islam @ Malayu Islam sudah tertutup disebabkan media Islam bertopingkan ......wallahualam

    BalasPadam
  2. Sekali pandang gambar di atas mmang Altantuya.

    Dua x pandang tenung kat mata kening iras2 sape ye?

    Mcm kenal.

    Patutlah.....

    BalasPadam
  3. haiii si bodoh wtfuckden..tunjuklah bukti video ke ape ke pasal kes altantuya ni..setakat berpersepsi, baik ko masuk muka hodoh ko tu dalam buntut babi, baru sesuai..

    ko tak sedar ke ko memfitnah ni..bukti mana? hampeh! pasal nuar berahi siap da tunjuk video pun still ko sebut fitnah gak..mmg sial la ko ni..ape tangkal yg ko pakai?

    BalasPadam
  4. Anon 10:14,

    Nape marah sngt? Marah lah kat Trio T. Tanya kat eskay yg bersumpah mengaku ada dlm bilik bersama pelakon porno tu. Nape tak ajak 3 org lagi jadi cukup 4 saksi.

    Nape dia tak panggil peg pencegah maksiat. Tangkap terus la. Snang. Dakwa terus di mahkamah syariah.

    Kes altantuya & kes video porno ni kerja org tak ada agama.

    Bahasa menunjukkan bangsa... Kalu masih pcya kat tangkal menangkal ni mmang org yg tak yakin dgn kebesaran Allah.

    BalasPadam
  5. salam saudara wan..

    berkaitan video seks anwar

    dah tengok ke blum versi 16minit..

    kalu dah tengok tentu telah terjawab
    persoalan wan tentang perut boroi, rambut nipis macam askar, janggut, dan jam omega kan..

    saya mohon ulasan daripada saudara wan tentng siapa penzina dalam video itu, mohon ulasan daripada wan lillahitaala...
    Bukan ulsan berbaur politik..
    mohon ulasan neutral senuetralnya daripada wan..

    BalasPadam
  6. jebat wira rakyat3 Mei 2011 3:29 PTG

    pakatan mesti menang supaya pengkianat rakyat ini dapat di adili

    BalasPadam
  7. Ehehh...yg dh tgk 21 minit tu pun tak percaya...nk tgk yg 16 minit? Ko kasi aku tgk yg 3 jam tu pun aku tetap percaya bahawa Hukum Allah lebih dipercayai dr Eskay yg tak tau mngucap tu...huhu..

    BalasPadam
  8. Saya sokong

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini