RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 9 Jun 2011

IBU PEJABAT PKR DILELONG HARI INI, SAAT PALING BAIK UNTUK NAJIB ADAKAN PILIHANRAYA


Oleh: WFAUZDIN NS

HARI ini, bermulalah lelongan terhadap Ibu Pejabat PKR di Tropicana, PJ. Satu cabaran buat PKR disaat kita menanti Najib mengumumkan bila tarikh Pilihanraya Umum. Jika Najib cerdik, inilah saat yang paling sesuai untuk mengadakan Pilihanraya Umum kerana maklumlah PKR sudah tidak mempunyai Ibu Pejabat, maka tentunya pengurusan dan gerak kerja parti terjejas.

Tetapi Najib bukan manusia yang berani jauh sekali dari bijak. Ketakutannya terhadap bayang-bayang DS Anwar mengatasi kebijaksanaan dan percaturan politiknya. Sebab itu, memikirkan tarikh pilihanraya umum satu mimpi ngeri buat beliau. Berbalik kepada soal Ibu Pejabat PKR, saya yakin pimpinan PKR telah mempunyai alternatif lain seandainya berlaku perkara di luar jangkaan. Cadangan PKR untuk membida bangunan tersebut amat baik, tetapi kita percaya ada pihak lain yang akan berusaha agar PKR kehilangan Ibu Pejabat tersebut. Mereka ada banyak wang, tiada masalah untuk mereka membida dengan harga yang PKR sendiri tidak mampu mengatasinya.

Alangkah baiknya, Kerajaan Negeri Selangor yang dikuasai oleh PR melakukan sesuatu agar PKR dapat memiliki Ibu Pejabat sendiri. PKR boleh membeli tanah di Selangor atau membeli mana-mana bangunan yang bersesuaian di Selangor untuk dijadikan Ibu Pejabat. Kita bukan minta tanah atau bangunan secara percuma walaupun kita memerintah di selangor, tetapi tentu ada inisiatif dari PKR dan Kerajaan Negeri untuk mengatasi masalah ini.

Mungkin ada hikmahnya dugaan yang dihadapi oleh PKR ini. Kehilangan Ibu Pejabat di Tropicana mungkin akan diganti dengan Putrajaya selepas Pilihanraya Umum Ke 13 nanti. Tidak mustahil, bukan?/wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan