TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Khamis, 9 Jun 2011

ZUL KULIM MEREPEK LAGI....


Oleh: WFAUZDIN NS

ADA orang marah bila aku menulis atau mengulas isu yang dibangkitkan oleh Zul Kulim yang sinonim dengan nama firaun besar ini. Tetapi bagi aku, selagi Zul Kulim ini boleh tunjuk sikap kurang ajar atau loyar buruk kalau pun tidak bodoh, aku juga mahu bersaing dengannya.

Seorang rakan telah mengulas juga tentang isu Zul Kulim yang menjadi MP Kulim Bandar Baru atas tiket PKR itu. Baca saja di sini. Jenis muka yang tidak tahu malu seperti Zul Kulim ini memang layak digelar `bangsat politik'. `Kebangsatan' beliau semakin menjadi apabila PAS berjaya adakan Muktamarnya tanpa berlaku sebarang kekecohan, dan bertambah gila Zul Kulim memikirkan bagaimana abang Mat Sabu boleh menjadi Timbalan Presiden PAS.

Mungkin terfikir di kepala otak Zul Kulim ini betapa selama beliau berada di dalam PAS dulu, beliau yang sentiasa berkopiah dan berlagak ustaz ini tidak pun mempunyai keupayaan seperti Mat Sabu. Usahkan mahu bertanding jawatan seperti Mat Sabu, untuk menjadi calon pilihanraya pun tak pandang, sedangkan beliau mungkin perasan beliau lebih `ustaz' dari Mat Sabu.

Baru-baru ini hujah Zul Kulim bahawa PAS kini dijangkiti oleh `Anwarisme'. Kununnya bila golongan Ulamak tidak berada di jawatan Timbalan Presiden PAS dan juga Naib Presiden, maka itu bukti PAS ada `Anwarisme'. Itulah standard Zul Kulim di dalam politik. Kepala otak Linkbeliau sentiasa memikirkan nama `Anwar...Anwar dan Anwar'. Katakan lah jika Us Tuan Ibrahim Tuan Man atau Us Nasha yang menang, Zul Kulim ini tetap akan sebut nama `Anwar' juga, beliau akan berkata, "Lihat, Ahli-ahli PAS memilih golongan Ulamak dan pengaruh Anwar tiada di dalam PAS". Apa kena mengena Anwar dengan PAS?

Jika dahulu Us Nasha menang, PAS tetap bersama PR. Jadi, hujah Zul Kulim yang pandai-pandai mengandaikan orang itu orang ini geng Anwar adalah hujah dari kepala otak yang busuk hati. Beliau akan tahu nasibnya selepas PRU akan datang. Zul Kulim kita campakkan ke lubang `dubur Saiful atau Eskay' bintang pujaan beliau sekarang./wfauzdin.blogspot.com

12 ulasan:

  1. aku dah lama meluat dgn Zul Kulim....ini Nama aje peguam....Itulah banyak sangat makan duit haram....otak pun x leh fikir secara waras dah...

    BalasPadam
  2. ada fikir tak masa anwar dlm kerjaan umno.ada sape tahu xtvt dia?rahsia dia.skandal dgn perempuan ke atau apa-apa yg masih belum diumum pada public. kalau ada sesiapa tahu...tolong lah jelaskan.

    BalasPadam
  3. Anak haram macam Zul bangsat ini akan bercakap apa saja walaupun percakapannya itu memperbodohkan dirinya sendiri. Itulah akibat atau `sumpahan' apabila khianat kepada perjuangan, otak yang cerdik Allah jadikan bodoh macam babi. Kita boleh lihat mereka yang khianat kepada perjuangan semuanya akan bercakap seperti `Pandi Kutty'. Betapa hinanya mereka pada pandangan masyarakat sekarang./

    BalasPadam
  4. Tugas Zul Kulim adalah untok kucar kacirkan PAS
    . Untok seimbangkan strategi perang saraf pembangkang. Hari ini depa ceramah ,TV pula cuba seimbangkan dengan menghetam PAS. Inilah prinsip (perang saraf)

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum IzinkAN saya berkongsi pandangan tentang ulasan YB Kulim.Pertama apakah locus stndi YB Zul untuk membuat ulasan tentang muktamar PAS?Dia bukan ahli PAS, bukan YB PAS, dan bukan pula peguam PAS. Dia hanya manusia yang bergerak dan bertindak mengikut tafsiran akal semata-mata. Kalau beliau hebat sudah tenttu di belakangnye ada beribu-ribu pengikut dan pengkagumnye.Tapi malangnye ... dia tahu dan maklum keadaan ini bahawa dia adalah tukang sorak UMNO sahaja. Jasa dan kepentingan beliau ketika ini terpaksa diterima dan diakui oleh UMNO sehinggalah PRU13.Kedua tuduhan beliau terhadap Tn Guru Hj Hadi yg menurutnye pernah mengkafirkan orang UMNO adalah lagu karat lama yg dimainkan semula ... x sedap, merapu, khianat dan fitnah. Untuk rujukan sila baca amanat Hj Hadi yg telah diperniagakan oleh ahli PAS yang khianat tapi alhamdulillah telah menyeberang ke sebelah sana. Tiada sepatah perkataan yang mengkafirkan UMNO, apa yg dinyatakan oleh Tn Guru hanyalah batasan Iman dan kufur bagi seorang Islam samada PAS atau UMNO. Tapi wartawan, pengulas, pengampu politik dan pemimpin UMNO terus terusan menabur fitnah terhadap Tn Guru berkaitan hal ini. Saya rasa YB Zul perlu tanya diri sendiri adakah UMNO sekarang lebih baik daripada UMNO dulu ... adakah peranan dan sokongan MCA dan MIC padu terhadap agenda bumiputera dan Islam yg dibawa oleh UMNO...hehehe saya ketawa gelihati kerana jawapannya kita boleh perolehi daripada berita yang dipaparkan dalam utusan Malaysia yang saban hari menghentam kedua parti ini yg dianggap seperti api dalam sekam. YB Zul bila dah jadi orang bebas ... tak kedengaran suaranye mengulas isu biasiswa JPA .... mana suara mu YB Zul. Ketahuilah penyakit manusia yang paling dahsyat apabila dia dijangkiti penyakit bodoh sombong. Secara zahirnya YB Zul cerdik dan pandai kerana dpt belajar sampai ke luar negara dan jadi lawyer...tapi sayang dia tenggelam dalam sindrom ASB (aku saje yg betul). Gunakanlah fikiran dan kudrat tuan yang ada untuk berfikir secara rasional bukan emosi melulu .... belum terlambat lgi yeop untuk kembali ke pangkalan jalan ... cuba lihat apa jadi kepada pemimpin PAS yg berhijrah ke sebelah sana ... ada ke wajah mereka dilantik jadi presiden dan timbalan presiden?Sebenarnye mereka telah dipancung dari awal lagi kerana bertanding di peringkat cawangan pun kalah macamana nak jd orang atas UMNO.Sedorlah yeop perjuangan mike tu sia-sia ... menang jadi arang kalah jadi abu kejor yeop kejor

    BalasPadam
  6. Zul tahu apa yg dibawa oleh Anwar, beliau mengetahui aspek2 sulit yg kita tak tahu... sepak terajang Anwar dll. Sebab tu dia lakukan apa yg dia buat sekarang demi kemaslahatan orang2 Islam terutamanya. Teruskan YB Zul dgn menyatakan yang benar. Moga2 Allah merahmati YB di atas hasrat murni YB... Allah selamatkan umat mu di bumi Malaysia ini.

    BalasPadam
  7. Apa tak warasnya dgn yb zul. Bacalah apa yg dia tulis dan selami dgn mata hati yg tajam. Tidak ada manfaatnya dia nak kuca kacirkan PAS. Dlm dirinya ada nawaitu yg baik thdp Islam. Concern beliau dan kami jugak adalah mufakat PAS yg boleh menjejaskan kepentingan Islam- sehingga yg dulunya haram dah sekarang jadi halal. MasyAllah!!!

    BalasPadam
  8. To hell with politics. What is important is the future of Islam and the Muslims in Malaysia. We are with those that protects the interest of our religion. Allah Almighty help us and help us from those that team up with the hard core kafiruuns, ie, the DAP - who have been consistent with their ulterior motives against Islam; do not be hoodwinked with their latest strategy of beingg friendly with Islam for their long term gains- & we would be stupid not to notice this.

    BalasPadam
  9. DULU SEMASA ZUL BELA ANUAR SEMUA ORANG ANGKAT ZUL SEKARANG BILA DIA BONGKAR KESALAHAN ANUAR SEMUA KUTUK DIA..PK2 LA APA YANG KORANG KAT DIA. BUKAN KA KORANG YANG AGUNGKAN ANUAR TAK BERSALAH DAN ZUL ADALAH PEGUAMNYA..HAHAH..AKU PELIK FOR UMNO DAN PAS JANGAN LAH SESEKALI CUBA BERBAIK DENGAN PKR(DAP).

    BalasPadam
  10. salam buat umat islam..janganlah kita terlalu bermusuhan antara satu sama lain kerana itu merupakan senjata utama orang bukan islam.janganlah kita terlalu mengagungkankan seseorang kerana dia adalah umat biasa macam kita juga.janganlah kita terlalu bermusuhan kerana seorang yang kita tidak tahu..ya allah satukanlah umat islam yang semakin jauh terpesong dengan dunia politik yang kotor..

    BalasPadam
  11. kita siapa nak menghukum seseorang ?

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini