TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Isnin, 6 Jun 2011

PAS PERLU BERHATI-HATI DENGAN RAJA PETRA

Oleh: WFAUZDIN NS

DIBERITAKAN bahawa Raja Petra Kamarudin (RPK) seorang yang penuh kontroversi dan `misteri' itu ingin menjalinkan kerjasama dengan PAS. Ini satu berita baik buat kita semua kerana semua tahu akan keberanian RPK di dalam mendedahkan beberapa isu dan skandal di dalam negara ini.

Di sebalik kita bergembira dengan perkhabaran itu, kita jangan lupa bahawa masih ada musuh yang sedang memasang berbagai strategi untuk memusnahkan kita semua. PKR khususnya DS Anwar pernah dikejutkan dengan kenyataan RPK melalui wawancara beliau di TV 3 berkaitan isu melibatkan Altantuya dan Najib. Sehingga ke hari ini ramai yang tertanya mengapa begitu mudah TV 3 dapat menemubual RPK sedangkan pihak Polis begitu lama mencari RPK atas beberapa kes tetapi tidak dapat menemuinya. Lebih lagi orang bertanya mengapa RPK juga begitu mudah mempercayai TV 3 untuk menemubualnya sedangkan satu dunia tahu perangai TV 3 terhadap Pembangkang lebih-lebih lagi DS Anwar.

Sehubungan itu, ada sebab dan munasabah jika kita peringatkan PAS agar berhati-hati jika ingin menggunakan RPK sebagai `jentera' atau `peluru' kita untuk menghadapi Umno/Bn. Memang kita mesti bersangka baik dengan sesiapa sahaja kerana itu yang Allah ajarkan kepada kita, tetapi Allah juga mengajar kita agar lebih berhati-hati dan bijaksana ketika berada di medan. Kita sekarang sedang menuju ke medan Pilihanraya Umum dan pada ketika ini kita tahu musuh kita di dalam keadaan `sakit tenat', namun kita jangan alpa barang sedikitpun. Mereka akan terus berusaha untuk `membunuh' kita, jika tidak berupaya menghancurkan kita dari luar mereka akan mengirim wakil untuk menghancurkan kita dari dalam.

Mudah-mudahan Allah pelihara jamaah kita agar musuh tidak menembusi benteng kita. Jangan terlalu ghairah melihat kelemahan musuh kita kerana mereka sanggup lakukan apa saja untuk mempertahankan Putrajaya seperti yang pernah Najib ikrarkan. /wfauzdin.blogspot.com

5 ulasan:

  1. aku percaya RPK adalah raja pembohong

    BalasPadam
  2. den sokong bang,, hati hati dgn mamamt ni,,,,,,

    BalasPadam
  3. mamat ni anti hadith

    BalasPadam
  4. kelemahan paling besar Anwar adalah kepercayaan terhadap manusia yang menunujukkan sokongan. Sehingga berpuluh kali Anwar disepak terajang, ditipu kawan dan lawan, namun beliau tetap mengulanginya.
    Sesekali Pas pun turut menjadi lurus bendul dan mudah terdaya dengan taubat nasuha seorang munafik. Lihat sahaja bagaimana manusia bernama Ibrahim Ali (ada lagi gengnya tertinggal dlm PAS) dengan mudah menipu PAS.
    Manusia ini bukan sahaja disambut seperti seorang wali yang balik dari Mekah, bahkan dengan mudah senang lenang diberikan kerusi dan dilantik sebagai calon.
    Adakah ini suatu kebodohan, ya! ini adalah tebiat yang terlalu bodoh.

    BalasPadam
  5. sangat2 setuju dengan kenyataan puakpas.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini