TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Ahad, 25 September 2011

PERKASA BACUL DAN DAYUS GANGGU CERAMAH MAT SABU

Oleh: WFAUZDIN NS

PERKASA nampaknya sudah mula bermain kasar. Pertubuhan yang bukan anak jantan ini mula untuk tonjolkan keberanian setelah dikutuk dan dipersendakan akibat kebaculan mereka sewaktu berjanji untuk hadir semasa perhimpunan BERSIH 2.0 yang lalu, tetapi mereka ghaib entah ke mana.



Di Seremban, sebagaimana yang dilaporkan oleh Malaysiakini hari ini, PERKASA mahu menunjukkan jantan mereka dengan menganggu ceramah Mat Sabu, Timbalan Presiden PAS. Sambutan Aidilfitri dan ceramah Timbalan Presiden malam tadi, tercemar apabila beberapa penyokong PAS cedera akibat dibaling batu dan air botol, malam semalam. Fracas during Mohd Sabu ceramah at SerembanLebih kurang 100 orang budak-budak PERKASA berhimpun di tepi jalan utama yang terletak kira-kira 60 meter dari pentas ceramah. Mereka membawa sepanduk dan kain rentang seperti "Mat Sabu Pembohong", "Mat Sabu Perosak Bangsa" dan "Mat Sabu Hina Pejuang".

Kononnya mereka mahu menyerahkan memorandum bantahan kepada Mat Sabu, tetapi ianya dihalang oleh para penyokong PAS. Mengapa di situ memorandum mahu diserahkan? Bukankah itu merupakan satu tindakan provokasi dan mengapa pihak berkuasa gagal bertindak pantas? Bayangkan jika ini berlaku kepada Najib, sudah tentu ada tangkapan awal dibuat.

PERKASA jangan ingat kami di dalam PR takut untuk berdepan dengan mereka. Kalau kami boleh berdepan dengan ratusan atau ribuan FRU dengan berbagai senjata, usahlah PERKASA cuba untuk bermain api dengan PAS atau PR. Kami di dalam PR cuba sedaya upaya untuk mematuhi peraturan dan undang-undang tetapi jika PERKASA hadir untuk memaksa kami melanggar undang-undang, kami juga bersedia untuk melayan kamu.

Beberapa hari yang lepas, ceramah Ketua Umum DS Anwar juga diganggu oleh beberapa pemuda diketuai oleh Lokman Adam. Ceramah juga terganggu dengan `black out' secara tiba-tiba. Ini lah kerja kumpulan bacul dan dayus yang mendapat sokongan dari pemimpin yang bacul dan dayus. Mereka takut untuk berdepan melalui debat, tetapi mahu tunjuk berani dengan cara kotor sebegitu.

Kepada penyokong-penyokong PR terutamanya PAS dan PKR yang seringkali pemimpin mereka diganggu, kita harus belajar dari peristiwa ini. Persiapkan para petugas kita untuk menghadapi segala kemungkinan. Jelas, tumpuan mereka ini hanya kepada DS Anwar dan Mat Sabu. Justeru itu, persediaan mesti ada jika kita menganjurkan ceramah bagi kedua-dua tokoh ini.

Sekiranya berlaku apa-apa terhadap tetamu yang memberi ceramah terutamanya pemimpin utama kita, pihak Penganjur dianggap gagal memastikan keselamatan mereka. Kita tidak harus bergantung sangat kepada pihak Polis kerana kita sudah tahu apa yang akan dibuat oleh Polis jika berlaku sesuatu./wfauzdin.blogspot.com

25 ulasan:

  1. sy bersetuju dgn pandangan saudara. jika mereka bermain kasar dan cuba timbulkan ketegangan dan pergaduhan jgn sangka kami takut! kami x kan teragak2 utk bertindak balas. jgn cuba bermain api wahai perkasa!

    BalasPadam
  2. Gua sokong lu.... Lu cuit jer gua pasal bab-bab perkosa dan pukida nih gua cukup masak dengan samseng taik hidung mereka.

    BalasPadam
  3. aku kata depa ni kumpulan yang berani lah,dayus apa kah pula.yang penakut adalah pemuda pemuda pakatan yang biak samseng tu bermaharaja lela.SEPATUT NYA TIBAI SEMUA DEPA TU SUPAYA LAIN KALI DEPA TAK BERANI KACAU.BUKAHKAH DEPA MAI KACAU TEMPAT KITA

    BalasPadam
  4. LAWAN DEPA DAJAL DAJAL PERKOSA YANG BERANI PASAL ADA PENGUASA BACKING DEPA ! MASA UNTUK TENTANG BABI BAI PERKAUMAN INI !

    BalasPadam
  5. Pemuda Seremban www.dppksns.blogspot.com

    BalasPadam
  6. perkasa memang kaki perkosa keamanan... menjadi pelacur dan gigolo untuk umno/bn, setelah diupah dan mentedarah rasuah.... berjuang konon!! tapi PENAKUT SEBENARNYA...

    BalasPadam
  7. Siapa yang dayus? Yang tak melawan tulah dayus.Takbir aje kuat tapi nak lawan tak berani.Konon sabar,berapa lama nak sabar.Puak songkok tinggi munafiq ni kena ajar cukup-cukup,baru depa sadar.Mereka askar upahan bukan ada kepentingan pun.

    BalasPadam
  8. Sebenarnya POLIS tak boleh diharap bila penceramah penceramah Pembangkang mengadakan majlis...sebab POLIS mmh tidak menghormati "YB" yang dipilih oleh rakyat, kuasa yg diberikan oleh rakyat...POLIS hanye menghormati " YB " dari Parti kerajaan ...ini menunjukkan sikap " berat sebelah " dari institusi kerajaan...Jelasnya tunggu " kuasa rakyat " akan mengajarnya dlm PRU 13

    BalasPadam
  9. Patutnya kita hantar anjing-anjing Perkasam ni ke Sekolah Veterinar kerana kebiadapan yang tak boleh di ajar lagi!..termasuk ketua nya seekor katak yang kerjanya skrg ni mencabut bulu mat sabu!..nanti kita hantar Prof anjing pencacai ajar bab motivasi.

    BalasPadam
  10. PERKASA..Pertubuhan Kambing Dalam Sangkar

    BalasPadam
  11. ketua depa dari manusia bertukar jadi katak,pecacai depa dari manusia bertukar jadi anjing.....depa2 ni suka jadi haiwan....depa suka jadi anjing anjing kurap

    BalasPadam
  12. pukida dan perkosa sekelian jangan cuba-cuba bermain kotor...tahap kesabaran manusia ada hadnya.....

    BalasPadam
  13. Jika saya ditakdirkan teraniaya oleh pihak berkenaan, saya akan terus bertindak kepada ketuanya dan semua keluarga sekali, biar berbaloi, Alang2 menyelok pekasam biar sampai ke pangkal lengan..!!!

    BalasPadam
  14. PERKASA sudah biadap. Sebiadap dengan sibangsat Ibrahim Ali. Kehadirannya adalah untuk menerangkan siapa pengganas yang sebenarnya. Banyak bukti menunjukkan polis/tentera ketika perjuangkan kemerdekaan dulu dibawah perintah British. Dulu sesiapa yg menentang British digelar pengganas. Kenapa bekas2 tentera yang datang berdemo untuk Perkasa nak sakit hati. Itulah kebenarannya. Bekas2 tentera semasa memperjuangkan kemerdekaan dulu adalah balaci2 British. Perkasa anjurkan sata lawatan untuk ahli2nya melawat tugu negara. Tiada satu pun nama askar melayu tertulis disitu. Semuanya nama orang putih. Ini bukti askar melayu dulu adalah talibarut Inggeris. Ada desas desus mengatakan demo itu ditunjangi oleh seorg bekas tentera 'Mejar Razali' yang sedang membodek MBNS untuk jadi calun PRU13 Dun Paroi. Mejar!! lupakan hasrat tu. Anda join tentera selepas merdeka dan tidak ada kaitan langsung dgn statement Mat Sabu itu. Untuk pengundi2 diDUN Paroi, jgn sia2kan undi anda. Jgn benarkan BN/UMNO bertapak di Dun anda. X salah kalau mereka2 ini kita bunuh hidup2. Yang dibunuh adalah pengganas2 yang cuba menentang pemerintah diDUN Paroi iaitu PAS.

    BalasPadam
  15. demonstrasi itu sebenarnya bertujuan menghalang mat sabu bertukar menjadi seekor beruk jadian, makumlah malam2, memang cepat benor mat sabu akan bertukar rupa jd beruk jadian.

    demonstrasi itu juga nak menguji setakat mana Unit Amal Pas samada terlatih atau tidak, kerana selama ini unit ini cuma dilatih utk jaga parking saja.

    kesimpulannya, Unit Amal Pas hanya sesuai jaga parking shj dan tidak terlatih dlm menangani kejadian demonstrasi, itu kira nasib baik mat sabu tak bertukar suara spt beruk jadian, kalau tidak, aku yakin dan percaya sektar tempat ceramah akan dipenuhi dgn bau taik unit amal pas selepas semua mereka terberak dlm seluar.

    BalasPadam
  16. sedih bila baca ruangan ni.ini la politik orang melayu. Buka la blog bangsa lain, ada cabar mencabar sesama bangsa? Bincang la macamana nak majukan MELAYU yang dah makin layu, supaya kita tak jadi KAYU!

    BalasPadam
  17. blog ni sesuai utk melayu yg berangan-angan nak jadi komunis sahaja.

    BalasPadam
  18. anon 10:15,hang tringin nk jd komunis ke?Karl Marx yg dh mati tu pun blh ktawa tr bahak2 mmbca komen hang ni.ngara komunis yg ada di dunia ni pun dh tk pkai dsar komunis lg,yg hang dgn umporno hang tu dok mroyan psal komunis.Lg satu nk pringat hang,Najib dn Rosmah dh nk brbesan dgn ktua komunis Kazakhstan.

    BalasPadam
  19. blog mat sabu komunih...

    BalasPadam
  20. polis kalau bab2 ceramah pembangkang kena ganggu memang dia buat bodoh jek...saja buat2 lembab2 biar jadi gaduh2 dulu...berdarah2 dulu baru nak ambil tindakan...baru ada isu hendak masuk suratkhabar pro-kerajaan esok...baru orang ramai nampak pembangkang ni ganas konon2nya....kepada penganjur ceramah...saya memberi cadangan agar memastikan keselamatan orang awam yang ingin mendengar ceramah tu diberi keutamaan...rakam segala provokasi...jaga tingahlaku...sebab kita islam... UMNO juga islam...sama2 islam....ada India...ada Cina...dan macam2 kaum lagi dekat situ...so berhikmah la dalam menjalankan dakwah...

    BalasPadam
  21. memang pembangkang bangang, ganas, bengong dan bodoh pun. kalau tak, takkan mat sabu kata mat indera tu pejuang. habis tu mat kilau, dato' bahaman, dll tu bukan pejuang ke sbb dia orang pun lawan penjajah Inggeris juga, cuma tak join komunis je.

    spm gred 3 pun diangkat jd pemimpin.

    BalasPadam
  22. anon 11:57,ada jg SPM gred 3,yg krja JAGA get kretapi blh jd pmimpin dlm UMNO mcm mna plk?Plik jg hang ni,tau tk amenda yg hang ckp?yg mnyerang di kata kn baik,beradap sopan dn cerdik dn yg di srang pulak di kata kn ganas,bengong dn bodoh.Hang ni bngap kot?

    BalasPadam
  23. Batalkan saja pendaftaran PERKASA yang memang sah pertubuhan SAMSENG.

    BalasPadam
  24. Bila kita baca ulasan2 ini tau la kita tahap mentaliti bangsa Melayu. Macamana nak masuk menyertai arena global.... malu saya membaca nya. Saya ada di situ dan bila di lihat perangai2 mereka ni, mungkin lagi 50 tahun, Melayu tak kan ada di dunia lagi. Mungkin pernah di kata semua ini berpunca dari didikan dari kecil oleh keluarga yang tidak berasaskan syariat Islam, nilai dan budaya yang baik

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini